20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Další průšvih elektroaut

Masivní a ekonomicky neodůvodnitelná podpora elektromobilů s sebou nese řadu problémů. Ponechám stranou třeba naprosto nedostačující infrastrukturu dobíjecích stanic nebo stamilionové náklady, které s sebou ponese přestavba a vybavení servisních středisek a autoservisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 18.2.2020 19:46

Ano. Správně píšete v zazobaných - bohatí snobi na to mají. Jednu Teslu, aby byli in, a dvě normální auta na ježdění ... :-)

L. Novák 18.2.2020 18:55

Je legrační, jak se tady skupina "znalců" snaží přesvědčit ostatní, že "kopou kiloWatty". Je to samozřejmě blbost. Proto je také odlišováno napětí tzv. bezpečné od toho ostatního, co je nebezpečné při dotyku. Aby vůbec lidským tělem tekl proud, je nutné napětí o určité minimální výši. To vyvolá v uzavřeném obvodu proud, a ten začne ničivě působit na lidské tělo, pokud přesáhne hodnotu ohrožující lidský život. Nejedná se o žádné kiloWatty elektrického výkonu, ale podstatně méně. :-)

L. Novák 18.2.2020 17:35

:-D :-)

M. Pivoda 18.2.2020 17:09

Hoří vám elektroauto? Nebo to vidíte? Rychle nohy na ramena a utíkejte pryč!

Hoří vám vodíkové auto? Zůstaňte vklidu sedět. Stejně byste to nestihli.

P. Han 18.2.2020 16:25

Jasně. Elektromobil jen k cestám na roh k řezníkovi, paní ke kadeřnici. K moři normálním autem, které tam dojede.

P. Labaj 18.2.2020 16:17

Vůbec netvrdím, že elektroauta nemají své problémy. Ale tenhle článek je opravdu moc neoslovil. Když člověk napíše nějaký koment v diskusi nebo nějaký post na nějaké asociální síti, tak budiž. Ale když už píše článek na známý a čtený server, tak by si na tom měl dát pořádně záležet. Když se ještě navíc podepíše jako člen Svobodných (které jsem mnohokrát volil).

P. Labaj 18.2.2020 16:15

No, kdyby v jinak správném článku byly jen ty kW, tak by se snad mohlo (snad) dát věřit tomu, že je to překlep. Ale tady to navazuje na celkovou úroveň dalších informací.

Zrovna ten požár Tesly v Rakousku je pěkná ukázka toho, z jakých "informací" pan autor čerpá. Je to na úrovni různých mimi-webů, kde se mladé maminky navzájem ubezpečují v tom, jak očkování způsobuje autismus a jak ve špenátu je hrozně moc železa. V tom Rakousku se tam skutečně sjelo 50 hasičů, protože požár elektroauta bylo něco nového, a tak to pojali jako "školení". Vlastní zásah dělali chlap co stříkal, druhý mu držel hadici, třetí obsluhoval čerpadlo a velitel zásahu je koordinoval a komunikoval s ostatními složkami. Pokud by se podobný incident stal u nás, tak tam taky na poprvé bude možná 50 hasičů na čumendu. V dalším případě možná ještě taky (přijedou ti, co při prvním zásahu měli dovolenou). Pokud by i při dalších zásazích jich zase bylo 50, tak by to kromě těch 4-5 skutečně hasících bylo pak 7 svačinářů, zbytek by byli manažeři a asistentky těch manažérů.

K tomu hořícímu autu na stojanu snad nestojí zato se ani vyjadřovat. Přece kdyby skutečně na nabíječce začalo auto hořet, tak nikdo nebude rvát nabíjecí kabel z auta, aby snad vypne tu nabíječku, ne?

Navíc ono se to s tou elektrickou nebezpečností elektroaut dost přehání. Jednak mají nová auto hodně bezpečnostních prvků, které v případě problému rozpojí baterku na jednotlivé sekce. Ale hlavně auto je ostrovní systém. Není nijak spojen se zemí. Takže i když na něho bude stříkat vodu a udělá tak vodivě spojení s jedním nebo druhým pólem baterky, tak stále proti zemi (tedy proti potenciálu, na kterém je ten hasič) tam nic nebude. A pokud voda propojí ty dva póly navzájem, tak se elektřina vyřádí jen na tom propoji mezi nimi. Opět tom do hasiče nic poteče. Ta obava v elektřiny je tady dána zažitou představou elektriky v běžných rozvodech, které jsou ale galvanicky spojené se zemí (na rozdíl od toho auta).

J. Svoboda 18.2.2020 15:58

Nesmysl je stavět úvodní laťku na dojezd k moři, popleto.

Pěkný den.

F. Houžňák 18.2.2020 15:49

Tu Nobelovku měli dát vám, to by byla, panečku, věda a to by se nám to jezdilo, s kovovým lithiem pod zadkem. Tady to máte i s obrázky, poučte se, abyste blbě neblábolil: https://bit.ly/2wtjE1l

M. Valenta 18.2.2020 15:16

Moc hezky jste to napsal pane Lenci.

V. Novák 18.2.2020 15:13

V Rakousko-Uhersku vydal Franz Josef I. manifest začínající slovy "MÝM NÁRODŮM!", v němž nařídil milému hraběti Stürgkhovi, aby neprodleně zahájil konfiskaci koní za účelem vnucení lidu automobilů. Hrabě Stürgkh to ovšem nepochopil - a konfiskoval koně pro KuK armádu, takže nakonec nezbylo než začít světovou válku, aby se těch zvířat zbavil.

V Rusku to Mikuláš II. nestihl - Rusko bylo vždycky pozadu - tak to zbylo na Stalina a kolektivizaci...

J. Krynický 18.2.2020 15:08

1. Ropa jednou dojde ... až to jednou přijde, tak přijďte. Zatím má do třiceti let dojít už tak sedmdesát let.

2. S těmi počty zabitých to dost přeháníte a jelita nenařídila, že to má smrdět co nejméně. Jelita nařídila naprosto nerealistické omezení čehosi, co nesmrdí. Čehosi, co se ve sklenících přidává, aby rostliny lépe rostly. Čehosi, čeho zvýšená koncentrace, zvyšuje zemědělské výnosy a zvyšuje odolnost rostlin proti suchu. Čehosi, čeho v atmosféře bývalo mnohem víc a čeho by si váš organismus jakkoli všiml až při řádovém zvýšení koncentrace. Ne při zvýšeních odpovídajících i těm nejpřehnanějším odhadům.

V. Kain 18.2.2020 14:47

Už vidím jak toho někteří mongolové chytnou a koupí si takový předrahý pekáč s kterým se vypravit na delší jízdu bude dost velké riziko.Jak dlouho se bude přepravovat např.1000 km k moři?Co když mu to někde zdechne nedostačnou kapacitou baterie a nebo jinou závadou?Ono se to brzy ukáže jako naprostý nesmysl a výrobci si budou moci sečíst ztráty.

F. Houžňák 18.2.2020 14:42

Proč u policie? Tam jste byl, podle projevených znalostí, spíš vy, a šlapal jste chodník, kategorie "na saka nepouštět". První odstavec máte blbě, kovy nejsou charakterizovány "tendencí odevzdávat 1 elektron", a to tak, že vůbec. Druhý odstavec máte blbě, v LiIon-akumulátorech žádné kovové lithium není, to se nachází pouze v lithiových bateriích, které se nedají znova nabíjet, a to proto, že se zoxidované lithium nedá zpětně zredukovat. V lithiových akumulátorech - akumulátor je taková baterka, co se dá opakovaně nabíjet a vybíjet - žádné kovové lithium není. S tou interkalací si to taky pletete, interkalované jsou lithiové sloučeniny, kde se lithium vyskytuje výhradně jako kationt. Celé jste to nepochopil, ale děláte chytrého. Už toho radši nechte.

F. Houžňák 18.2.2020 14:30

Velmi pěkné, děkuji.

A. Hrbek 18.2.2020 14:29

Pane Houžňáku, nebyl jste náhodou u policie?

Takže ještě jednou a pomalu. Lithium je z chemického hlediska kov, protože má tendenci odevzdávat 1 elektron. Zůstává kovem se všemi vlastnostmi, ať je to jeden kg, deset atomů, ale i jeden atom.

Základem lithio-iontového akumulátoru je chemická reakce při vybíjení Li(O) = Li(1+) + elektron (elektrická energie). Při nabíjení dochází k chemické reakci Li(1+) + elektron (elektrická energie) = Li(O), tedy kovové lithium.

Z řady důvodů se v Li-iontovém akumulátoru zabraňuje hromadění kovového lithia tím, že se skoro v nano částečkách rozptyluje mezi práškovým grafitem, na který se kovalentními silami váže. Tento proces se provádí elektrolyticky a nazývá se interkalace. Ale i interkalované lithium nepozbývá svých základních kovových vlastností. Zkuste otevřít ionto-lithiový akumulátor a na jeho anodu nalít vodu. Budete se asi dost divit.

S pozdravem

P. Rychetsky 18.2.2020 14:15

Chci rict, ze to nasili neni az tak nasilne a ze take neni uplne pravda, ze to nikdo nechce. Nekde to z urcitych duvodu chteji a plati predem aby se dostali do poradniku.

Mne kalifornisti zbohatli polokomuniste a jejich chovani sympaticke nejsou, a rovnez nevidim duvod proc na jejich drahe Tesly jim mam prispivat pres federalni danove ulevy. Nicmene ropa jednou dojde. Zvolit si jak budu cestovat je hezke, akorat kdyz to strasne smrdi, tak to zabije lidi uvnitr mest. Evropska elita pak celkem spravne naridi, ze auto ma smrdet co nejmene. Nebezpeci horlavosti baterii je jednoduche a je spravne, ze se na nej poukazuje. Prechod na min smradlavejsi mesta a teplejsi zemekouli jednoduche nejsou, a tak se ohrazuji proti zjednodusujicimu odsuzovani "evropskych elit" a "nasilnem" vnucovani.

P. Lenc 18.2.2020 14:02

A Valenta vylezl s kanálu a překvapen že existuje svět udělal hromádku, to jediné co zatím umí, do prostředku ulice.

J. Dočekal 18.2.2020 13:49

Prosím pokud pochybujete o některých tvrzeních v článku, tak mrkněte na zdroje. Text si neklade za cíl jít do hloubky problému - jde spíše o popularizaci. A pokud někdo chce opravdu fundovaný rozbor, tak si přečtěte článek "Některé důsledky hromadného rozšíření elektromobilů v ČR" v časopisu Stavebnictví Ročník 2019, Číslo: 11.

J. Dočekal 18.2.2020 13:38

Tam je právě průšvih s tou karanténou a množstvím vody potřebné k hašení. Píšu to v článku. Sám jsem zvědavý, jak se to bude řešit.

J. Dočekal 18.2.2020 13:34

Humpolec je město budoucnosti! :-)

J. Dočekal 18.2.2020 13:31

Přesně tak to bylo myšlené.

J. Dočekal 18.2.2020 13:30

Já tam ale o regulaci absolutně nic nepíšu :-) Já tam nadávám na to, že nám někdo něco cpe "pod tlakem" jako zářnou budoucnost.

J. Krynický 18.2.2020 12:56

https://www.elektrina.cz/podpora-elektromobilu-v-cesku

https://www.info.cz/nazory/pur-blizi-se-masivni-dotace-na-elektromobily-politici-prilis-pozde-zjisti-co-zpusobili-41334.html

https://www.prehleddotaci.cz/operacni-program/oppik/dotace-elektromobily/

a tak dále a tak podobně.

F. Houžňák 18.2.2020 12:36

Elektrolyt. Organická látka. Teplo vznikne překotným vybíjením akumulátoru při zkratu.

F. Houžňák 18.2.2020 12:28

test 6

F. Houžňák 18.2.2020 12:26

test 5

F. Houžňák 18.2.2020 12:25

test 4

F. Houžňák 18.2.2020 12:25

test 3

F. Houžňák 18.2.2020 12:24

test 2