25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Další průšvih elektroaut

Masivní a ekonomicky neodůvodnitelná podpora elektromobilů s sebou nese řadu problémů. Ponechám stranou třeba naprosto nedostačující infrastrukturu dobíjecích stanic nebo stamilionové náklady, které s sebou ponese přestavba a vybavení servisních středisek a autoservisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 18.2.2020 14:29

Pane Houžňáku, nebyl jste náhodou u policie?

Takže ještě jednou a pomalu. Lithium je z chemického hlediska kov, protože má tendenci odevzdávat 1 elektron. Zůstává kovem se všemi vlastnostmi, ať je to jeden kg, deset atomů, ale i jeden atom.

Základem lithio-iontového akumulátoru je chemická reakce při vybíjení Li(O) = Li(1+) + elektron (elektrická energie). Při nabíjení dochází k chemické reakci Li(1+) + elektron (elektrická energie) = Li(O), tedy kovové lithium.

Z řady důvodů se v Li-iontovém akumulátoru zabraňuje hromadění kovového lithia tím, že se skoro v nano částečkách rozptyluje mezi práškovým grafitem, na který se kovalentními silami váže. Tento proces se provádí elektrolyticky a nazývá se interkalace. Ale i interkalované lithium nepozbývá svých základních kovových vlastností. Zkuste otevřít ionto-lithiový akumulátor a na jeho anodu nalít vodu. Budete se asi dost divit.

S pozdravem

F. Houžňák 18.2.2020 14:42

Proč u policie? Tam jste byl, podle projevených znalostí, spíš vy, a šlapal jste chodník, kategorie "na saka nepouštět". První odstavec máte blbě, kovy nejsou charakterizovány "tendencí odevzdávat 1 elektron", a to tak, že vůbec. Druhý odstavec máte blbě, v LiIon-akumulátorech žádné kovové lithium není, to se nachází pouze v lithiových bateriích, které se nedají znova nabíjet, a to proto, že se zoxidované lithium nedá zpětně zredukovat. V lithiových akumulátorech - akumulátor je taková baterka, co se dá opakovaně nabíjet a vybíjet - žádné kovové lithium není. S tou interkalací si to taky pletete, interkalované jsou lithiové sloučeniny, kde se lithium vyskytuje výhradně jako kationt. Celé jste to nepochopil, ale děláte chytrého. Už toho radši nechte.

F. Houžňák 18.2.2020 10:34

Jo, pokud se chcete o LiIon trochu poučit, tak třeba tady (chemie není vaší silnou stránkou, co?): petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou .

T. Kočí 18.2.2020 10:49

Modeláři dávno baterie Li-on znají a používají. Protržení obalu baterie vede k požáru a zničení modelu.Ti rozumní převážejí baterii v odolném kontejneru.U auta nereálné.

F. Houžňák 18.2.2020 12:00

Oh, really? Kdo by to byl řekl ...

F. Houžňák 18.2.2020 12:23

tteesstt ...

F. Houžňák 18.2.2020 12:24

test 2

F. Houžňák 18.2.2020 12:25

test 3

F. Houžňák 18.2.2020 12:25

test 4

F. Houžňák 18.2.2020 12:26

test 5

F. Houžňák 18.2.2020 12:28

test 6

J. Ježek 18.2.2020 10:11

Elektrohejblata jsou prý budoucnost. Profesorka doktorka Greta to zakdákala...

J. Krynický 18.2.2020 11:42

Budoucnost patří aluminiu!

J. Dočekal 18.2.2020 13:34

Humpolec je město budoucnosti! :-)

J. Vaníček 18.2.2020 9:54

Hlavními tahouny tohoto nesmyslu jsou Němci, zejména WV. Po maléru se švindlováním testů u jejich naftových motorů, získali jeho konkurenti obrovskou výhodu. Tak přišli s novou technologií, aby i jejich konkurence stála znovu na nové startovní čáře. Němci si to pak prosadili v EU, kterou zásadně ovlivňují. Kdyby to nechtěli, tak EU nevydá žádné nesmyslné normy na automobily. Samozřejmě, že to bude stát bilióny a nakonec to skončí. Jenom my v té hrdé německo-francouzské EU budeme chudší. Oni ale také. V tom by mohla být naděje, že to za nějakou dobu skončí. Až se Němcům rozsvítí v hlavě, obvykle jim to trvá a končí to špatně.

P. Zima 18.2.2020 10:11

Němci? Kdo jsou to Němci? ... Poslyšte nejsou to ti nýmandi co rozpoutali dvě světové války a obě je prohráli? ;-) ... A ti to tady teď vedou? No to se ještě máme na co těšit ;-D

M. Krátký 18.2.2020 10:19

Němcům se začalo rozsvěcovat v hlavách až tak kolem 20. dubna 1945 na Hitlerovy narozeniny - do té doby skálopevně věřili na své vítězství - takže jsme v pasti, která se jmenuje EU !!! a navíc mi už asi tři týdny nejdou přidávat různí smajlíci, palce nahoru i dolů - asi je to rozbitý !!!

J. Svoboda 18.2.2020 11:37

A co že si pustili do kožichu továrnu TESLA, když je to tak černobíle jednoduché, brepto?

Pěkný den.

F. Kusák 18.2.2020 11:50

Tak bych vám doporučil, abyste se více zajímal o názory oněch Němců. Technická veřejnost má značné výhrady k Energiewende a v podstatě mají stejné názory jako energetici z Česka. Ty absurdity jdou zejména od politiků a politici jsou odrazem značné části společnosti, podléhající zelenému náboženství. Podobní fanatici jsou v celé EU, a i u nás nebo v USA či Kanadě ovlivňují politiku. To je zřejmé, ale co s tím. V tom je problém. A tady poraďte, jak to řešit.

P. Staronový 18.2.2020 9:45

" Lidé prostě chtěli něco nového, lepšího, ekonomičtějšího. "

No protože to BYLO nové, LEPŠÍ, ekonomičtější.

To, co nám EUnijní i jiní dobroserové nutí, NENÍ lepší a ekonomičtější.

Proto se to musí vnucovat, má-li na tom někdo vydělávat.

J. Svoboda 18.2.2020 9:43

Nejde to, SVOBODNÍ :o)

Pěkný den.

M. Pivoda 18.2.2020 9:28

Od 1.1. se strana Svobodných (po zralé úvaze) přejmenovává na Stranu Naivních.

Dokonce Strana Extrémně Naivních.

"přechod od koňských potahů k automobilismu byl zcela dobrovolný"

P. Zima 18.2.2020 10:15

Slabý trolling, pane Pivodo., přidejte nebo toho raději nechte.

BTW "Strana Extrémně Naivních" = SEN! No to je nádhera, založte jí někdo! :-D

J. Krynický 18.2.2020 11:43

Copak? On nebyl dobrovolný?

Méně piva, více vody!

V. Novák 18.2.2020 15:13

V Rakousko-Uhersku vydal Franz Josef I. manifest začínající slovy "MÝM NÁRODŮM!", v němž nařídil milému hraběti Stürgkhovi, aby neprodleně zahájil konfiskaci koní za účelem vnucení lidu automobilů. Hrabě Stürgkh to ovšem nepochopil - a konfiskoval koně pro KuK armádu, takže nakonec nezbylo než začít světovou válku, aby se těch zvířat zbavil.

V Rusku to Mikuláš II. nestihl - Rusko bylo vždycky pozadu - tak to zbylo na Stalina a kolektivizaci...

A. Forman 18.2.2020 8:49

Jsem zvědav na reakci " všechspojených zachránců planety " na lithiové doly v Krušných Horách a výstavbu výrobní kapacit na baterie tamtéž.

A. Hrbek 18.2.2020 8:45

Autor opomenul dvě maličkosti, a to, že pokud má něco v automobilu hořet, tak to musí být hořlavé a navíc zápalné.

Druhým diskutovatelným problémem jsou použité lithium-iontové akumulátory. Lithium je vysoce reaktivní kov a ve styku s vodou je schopen explodovat. Proto jakýkoliv zkrat nebo jakékoliv mechanické poškození akumulátoru, zejména katod, jsou vysoce nebezpečné. O hašení vodou nemluvě. Proto musí být garáže pro elektromobily vybaveny speciálním hasícím zařízením.

Nedořešen je také bezpečný sběr použitých lithium-iontových akumulátorů.

J. Pokoutný 18.2.2020 9:07

Zajímavé poznatky. Mohl byste o tam napsat článek.

F. Houžňák 18.2.2020 9:29

No, že si jeden z místních Pepků Vyskočů jménem Hrbek představuje, že v Liion-baterkách je kovové lithium a proto baterky hoří, mě nepřekvapuje.

M. Koutný 18.2.2020 9:35

Známému vybuchla lithiová baterie v dronu - stejná, jako v Tesle,jen podstatně menší. Stačilo to na totální demolici celého bytu. Jen šťastná náhoda, že v bytě právě nikdo nebyl, zachránila lidské životy.