Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BEZPEČNOST: Další průšvih elektroaut
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A. Hrbek 18.2.2020 14:29Pane Houžňáku, nebyl jste náhodou u policie? Takže ještě jednou a pomalu. Lithium je z chemického hlediska kov, protože má tendenci odevzdávat 1 elektron. Zůstává kovem se všemi vlastnostmi, ať je to jeden kg, deset atomů, ale i jeden atom. Základem lithio-iontového akumulátoru je chemická reakce při vybíjení Li(O) = Li(1+) + elektron (elektrická energie). Při nabíjení dochází k chemické reakci Li(1+) + elektron (elektrická energie) = Li(O), tedy kovové lithium. Z řady důvodů se v Li-iontovém akumulátoru zabraňuje hromadění kovového lithia tím, že se skoro v nano částečkách rozptyluje mezi práškovým grafitem, na který se kovalentními silami váže. Tento proces se provádí elektrolyticky a nazývá se interkalace. Ale i interkalované lithium nepozbývá svých základních kovových vlastností. Zkuste otevřít ionto-lithiový akumulátor a na jeho anodu nalít vodu. Budete se asi dost divit. S pozdravem |
F. Houžňák 18.2.2020 14:42Proč u policie? Tam jste byl, podle projevených znalostí, spíš vy, a šlapal jste chodník, kategorie "na saka nepouštět". První odstavec máte blbě, kovy nejsou charakterizovány "tendencí odevzdávat 1 elektron", a to tak, že vůbec. Druhý odstavec máte blbě, v LiIon-akumulátorech žádné kovové lithium není, to se nachází pouze v lithiových bateriích, které se nedají znova nabíjet, a to proto, že se zoxidované lithium nedá zpětně zredukovat. V lithiových akumulátorech - akumulátor je taková baterka, co se dá opakovaně nabíjet a vybíjet - žádné kovové lithium není. S tou interkalací si to taky pletete, interkalované jsou lithiové sloučeniny, kde se lithium vyskytuje výhradně jako kationt. Celé jste to nepochopil, ale děláte chytrého. Už toho radši nechte. |
F. Houžňák 18.2.2020 10:34Jo, pokud se chcete o LiIon trochu poučit, tak třeba tady (chemie není vaší silnou stránkou, co?): petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou .
|
T. Kočí 18.2.2020 10:49Modeláři dávno baterie Li-on znají a používají. Protržení obalu baterie vede k požáru a zničení modelu.Ti rozumní převážejí baterii v odolném kontejneru.U auta nereálné. |
F. Houžňák 18.2.2020 12:00Oh, really? Kdo by to byl řekl ... |
F. Houžňák 18.2.2020 12:23tteesstt ... |
F. Houžňák 18.2.2020 12:24test 2 |
F. Houžňák 18.2.2020 12:25test 3 |
F. Houžňák 18.2.2020 12:25test 4 |
F. Houžňák 18.2.2020 12:26test 5 |
F. Houžňák 18.2.2020 12:28test 6 |
J. Ježek 18.2.2020 10:11Elektrohejblata jsou prý budoucnost. Profesorka doktorka Greta to zakdákala... |
J. Krynický 18.2.2020 11:42Budoucnost patří aluminiu! |
J. Dočekal 18.2.2020 13:34Humpolec je město budoucnosti! :-) |
J. Vaníček 18.2.2020 9:54Hlavními tahouny tohoto nesmyslu jsou Němci, zejména WV. Po maléru se švindlováním testů u jejich naftových motorů, získali jeho konkurenti obrovskou výhodu. Tak přišli s novou technologií, aby i jejich konkurence stála znovu na nové startovní čáře. Němci si to pak prosadili v EU, kterou zásadně ovlivňují. Kdyby to nechtěli, tak EU nevydá žádné nesmyslné normy na automobily. Samozřejmě, že to bude stát bilióny a nakonec to skončí. Jenom my v té hrdé německo-francouzské EU budeme chudší. Oni ale také. V tom by mohla být naděje, že to za nějakou dobu skončí. Až se Němcům rozsvítí v hlavě, obvykle jim to trvá a končí to špatně. |
P. Zima 18.2.2020 10:11Němci? Kdo jsou to Němci? ... Poslyšte nejsou to ti nýmandi co rozpoutali dvě světové války a obě je prohráli? ;-) ... A ti to tady teď vedou? No to se ještě máme na co těšit ;-D |
M. Krátký 18.2.2020 10:19Němcům se začalo rozsvěcovat v hlavách až tak kolem 20. dubna 1945 na Hitlerovy narozeniny - do té doby skálopevně věřili na své vítězství - takže jsme v pasti, která se jmenuje EU !!! a navíc mi už asi tři týdny nejdou přidávat různí smajlíci, palce nahoru i dolů - asi je to rozbitý !!! |
J. Svoboda 18.2.2020 11:37A co že si pustili do kožichu továrnu TESLA, když je to tak černobíle jednoduché, brepto? Pěkný den. |
F. Kusák 18.2.2020 11:50Tak bych vám doporučil, abyste se více zajímal o názory oněch Němců. Technická veřejnost má značné výhrady k Energiewende a v podstatě mají stejné názory jako energetici z Česka. Ty absurdity jdou zejména od politiků a politici jsou odrazem značné části společnosti, podléhající zelenému náboženství. Podobní fanatici jsou v celé EU, a i u nás nebo v USA či Kanadě ovlivňují politiku. To je zřejmé, ale co s tím. V tom je problém. A tady poraďte, jak to řešit. |
P. Staronový 18.2.2020 9:45" Lidé prostě chtěli něco nového, lepšího, ekonomičtějšího. " No protože to BYLO nové, LEPŠÍ, ekonomičtější. To, co nám EUnijní i jiní dobroserové nutí, NENÍ lepší a ekonomičtější. Proto se to musí vnucovat, má-li na tom někdo vydělávat. |
J. Svoboda 18.2.2020 9:43Nejde to, SVOBODNÍ :o) Pěkný den. |
M. Pivoda 18.2.2020 9:28Od 1.1. se strana Svobodných (po zralé úvaze) přejmenovává na Stranu Naivních. Dokonce Strana Extrémně Naivních. "přechod od koňských potahů k automobilismu byl zcela dobrovolný" |
P. Zima 18.2.2020 10:15Slabý trolling, pane Pivodo., přidejte nebo toho raději nechte. BTW "Strana Extrémně Naivních" = SEN! No to je nádhera, založte jí někdo! :-D |
J. Krynický 18.2.2020 11:43Copak? On nebyl dobrovolný? Méně piva, více vody! |
V. Novák 18.2.2020 15:13V Rakousko-Uhersku vydal Franz Josef I. manifest začínající slovy "MÝM NÁRODŮM!", v němž nařídil milému hraběti Stürgkhovi, aby neprodleně zahájil konfiskaci koní za účelem vnucení lidu automobilů. Hrabě Stürgkh to ovšem nepochopil - a konfiskoval koně pro KuK armádu, takže nakonec nezbylo než začít světovou válku, aby se těch zvířat zbavil. V Rusku to Mikuláš II. nestihl - Rusko bylo vždycky pozadu - tak to zbylo na Stalina a kolektivizaci... |
A. Forman 18.2.2020 8:49Jsem zvědav na reakci " všechspojených zachránců planety " na lithiové doly v Krušných Horách a výstavbu výrobní kapacit na baterie tamtéž. |
A. Hrbek 18.2.2020 8:45Autor opomenul dvě maličkosti, a to, že pokud má něco v automobilu hořet, tak to musí být hořlavé a navíc zápalné. Druhým diskutovatelným problémem jsou použité lithium-iontové akumulátory. Lithium je vysoce reaktivní kov a ve styku s vodou je schopen explodovat. Proto jakýkoliv zkrat nebo jakékoliv mechanické poškození akumulátoru, zejména katod, jsou vysoce nebezpečné. O hašení vodou nemluvě. Proto musí být garáže pro elektromobily vybaveny speciálním hasícím zařízením. Nedořešen je také bezpečný sběr použitých lithium-iontových akumulátorů. |
J. Pokoutný 18.2.2020 9:07Zajímavé poznatky. Mohl byste o tam napsat článek. |
F. Houžňák 18.2.2020 9:29No, že si jeden z místních Pepků Vyskočů jménem Hrbek představuje, že v Liion-baterkách je kovové lithium a proto baterky hoří, mě nepřekvapuje. |
M. Koutný 18.2.2020 9:35Známému vybuchla lithiová baterie v dronu - stejná, jako v Tesle,jen podstatně menší. Stačilo to na totální demolici celého bytu. Jen šťastná náhoda, že v bytě právě nikdo nebyl, zachránila lidské životy. |