Středa 19. února 2025, svátek má Patrik
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

BEV: Kdo tahá za ocas elektromobilního tygra

Propagátoři bateriových BEV si mnohdy nevidí na špičku nosu, či pro stromy nevidí les.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JS

J26a59n 58S16m33o51l63a

4. 12. 2024 4:22

Upřímně, je mi celkem jedno, jestli nějaký Číňan ve Wuhanu ví, jestli autem každý den jedu do práce a v neděli jedu koupit tchýni Blesk a rohlíky. Daleko větší nebezpečí vidím v regulativech neobolševiků v EU, kteří mi přes čipy v autě nařizují kam, kolik a jak rychle mám jezdit a že při nedělní grilovačce nemůžu na vlastním pozemku ani přeparkovat auto, protože jsem měl už dvě piva a povinný čip mi znemožní auto vůbec nastartovat.

13 2
možnosti
Foto

Vy ještě grilujete, místo toho abyste obtáčel barák nějakou izolací? Jako třeba polystyrénem nebo jiným výrobně energeticky extrémně náročným sajrajtem.

6 0
možnosti
JK

Nepochopil jsem smysl článku. Jsou to informace sesbírané z článků jiných autorů, které cosi popisují, často blbě, ale toť vše.

Kdo chce psa bít, palici si najde. Američané potřebují zdůvodnit, proč chtějí zakázat elektrovozy i mobilní technologie původem z Číny, a tak si vymyslili možnou, i když nikdy neprokázanou špionáž. Vycházejí přitom z vlastních zkušeností, kdy každá významná americká firma - včetně Applu - musí mít ve svých systémech "zadní dvířka", pomocí kterých se tajné služby mohou do systému kdykoli "nabourat". Zdůvodňuje se to samozřejmě obranou proti terorismu. 😀Je to něco na způsob zamykání kufrů v letecké přepravě: navenek je kufr sice zamknutý, ale na každém letišti si ho ostraha může speciálním klíčem otevřít.

Podle sebe soudím tebe. Když to tedy dělají domácí, americké firmy, tak to zcela jistě musejí dělat i čínské firmy. Možná to tak je, a možná ne. Běžnému člověku je ale zcela jedno, zda ho sledují tajné služby USA, Ruska, Číny nebo Izraele. Špionáž se dělá již tisícky a tisícky let a USA jsou známy tím, že bez nejmenších zábran špehují i své nejbližší spojence - viď příklad s odposlechem telefonu Merkelové.

Z článku navíc cítit takový závan bolševického myšlení spřed roku 1989. Podle komunistů, když Západ něco dělal, tak to dělal primárně proto, aby škodil socialistickým zemím. Teď to samé prý dělají Číňané - i ty elektrovozy a obnovitelné zdroje energie vyvíjejí a vyrábějí jenom proto, aby mohli ovládnout západní trhy, zničit západní automobilky a pak pomocí svých elektrovozů dělat masovou špionáž.

Když dlouhá léta západní automobilky v Číně dosahovaly miliardových zisků každý rok, tak za tím byl jen a jen byznys, který prohluboval spolupráci a přátelství mezi zeměmi. Když se teď karta obrací a Čína chce dělat byznys se svými elektrovozy na Západě, tak jsou za tím určitě jenom špatné úmysly Číny.

Přitom důvod rychlého vývoje technologie elektrovozů a obnovitelných zdrojů v Číně je celkem prostý: obrovská koncentrace obyvatel v milion

5 13
možnosti
JK

... obyvatel v milionových metropolích (v Číně je snad 20 velkoměst, co mají více než 5 mil. obyvatel) soustředěných na relativně úzkém pásu u pobřeží. Ta v kombinaci s 90 % podílem uhlí na výrobě energie (před 20 lety) a obrovským počtem aut, autobusů a motocyklů vytvářela prostředí s téměř neustálým smogem. Stačí si vzpomenout na Letní Olympiádu v Pekingu v roce 2008 - smog byl s velkým odstupem jejím největším problémem.

Čína měla ambice stát se supervelmocí, a k tomu jaksi patří i vyspělá ekonomika a relativně bohatí občané. Čínskému vedení ovšem bylo zcela zřejmé, že další rozvoj Číny výhradně na báze fosilních paliv je nemyslitelný. Zvláště když čínská ekonomika rostla tempem 7-8 % ročně a podobným tempem logicky musela růst i výroba energie.

Číňané si rovněž uvědomovali, že nemají šanci doběhnout západní, zejména německé automobilky v kvalitě a technologické úrovni spalováků. Tak to riskli a udělali jinak: než být pořád druhým v osvědčené technologii, tak je lepší být lídrem v technologiích zcela nových. Proto posledních 15 let investovali obrovské peníze do vývoje elektrovozů, zejména jejich baterií a do vývoje obnovitelných zdrojů. Zvláštností čínské mentality je, že uvažují ne v horizontu nejbližšího roku nebo několika let, ale v horizontu dekád. To jim umožňuje přemýšlet, jak by svět mohl vypadat za 30 nebo 50 let, a na ten změněný svět se připravují s předstihem. Je to mimochodem způsob myšlení velkých technologických a vědeckých géniů - zajíma je a vidí svět budoucnosti a ne svět přítomnosti. Můžeme vzpomenout třeba na Alberta Einsteina, Nikolu Teslu, Henryho Forda, Steva Jobsa nebo Elona Muska.

A co dělali posledních 20 let západní automobilky - samozřejmě krom Tesly? Soustředily se jen a pouze na přítomnost a vize budoucnosti předkládaly víceméně formálně a z povinnosti. Kapitány západních automobilek zajímalo hlavně to, kdy Tesla konečně vyhlásí bankrot a oni budou moct vítězoslavně do celého světa zakřičet, že pravdu měli oni, a ne Elon Musk.

Čínské vedení před časem z

6 12
možnosti
Foto

Kdysi říkali: „Sami nám prodají provaz, na kterém je my pověsíme.“

Dnes už je to ve druhé fázi: „Sami si od nás koupí provaz, na kterém je my pověsíme.“

10 0
možnosti
Foto

Vy v tom máte totální zmatek. Proč by od nás kupovali provaz a pak nám ho dali, abychom je na něm oběsili?

Dnes přece platí:

"Nutí nás vyrobit si provaz, na kterém se oběsíme."

2 0
možnosti
Foto

To už je čiré zoufalství, když zákaz BEV z Číny bude proveden přes zajištění národní bezpečnosti kvůli kamerám v autech.

Tesla má také kamery, které vás šmíruji. Ale Američani šmírovat mohou, že?

9 5
možnosti
Foto

Oni už to ve velkém dělají. Kdo by se tedy staral o jeden infokanál navíc. A nepředpokládám u nich politické zneužití, maximálně tak byznysové.

0 0
možnosti

Našel jsem 5 číňanů pod postelí a jednoho v kufru auta. Naftového.

7 1
možnosti
HP

Tak si dejte na ně pozor. Ti trpaslíci vám vlezou všude...

4 0
možnosti
JN

Mráz rozhodně nepochází z Číny, která jen požadavkům Západu nejlaciněji vychází vstříc, mráz pochází od idiotů, kterými se necháme vést.

17 0
možnosti
FDW

Ano. Nenadávej na zrcadlo, že máš křivou hubu.

2 1
možnosti
PD

P74e89t83r 14D89o75l66á82k

4. 12. 2024 0:11

Opsáno odjinud:

"Autopůjčovny Hertz a Sixt nakoupily ve velkém Tesly a nyní se jich ve velkém zbavují. Obrovské náklady na provoz, nechuť zákazníků si je půjčovat a minimální zůstatková cena. Rovněž tak nechuť firem provozujících operativní leasing na auta nakupovat elektro(včetně Tesly)-na každé smlouvě prodělávají 1/4 ceny již při podpisu."

14 0
možnosti
Foto

A kde se prosím dají koupit ty Tesly od firem Herz a Sixt za minimální zůstaskovou cenu?

2 4
možnosti
Foto

totální EV mobilitě dávám tak dva roky.

3 1
možnosti
PD

P13e25t58r 14D35o32l26á98k

4. 12. 2024 0:12

Taky naši vůdcové Pokroku již obligátně razí: "kdo nejde s námi, jde proti nám!" Činili tak Rudí Khmérové, ti Zelení v tomto nebudou jiní. Troufám si taktéž tvrdit, že propagace Green dealu bude ve finále pokládána za totéž, jako propagace totalitních společenských řádů.

8 1
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz