28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ferda 9.2.2009 21:26

Zajimavy clanek

Diky.

Mata Mata 5.2.2009 10:36

Re: Nepřehlednost vyúčtování služeb

R^R^U te elektřiny to provedli tak fenomenálně ,že na výpočet je třeba vysoká škola. Ředitel cezu jí nemusí mít stejně by to nespořítal hlanně že má milionový plat. Cha,cha -dobře nám tak co jsme chtěli to máme a můžeme zavidět jak nám namlouvají novinaři.

Mata Mata 5.2.2009 10:26

Re: Mám účet u mBank

Problém je ve složitém převadění stalých plateb příchozích i odchozích na novou banku.

Vít Doleček 4.2.2009 22:16

Re: Nepřehlednost vyúčtování služeb

1. systémové služby je poplatek společnosti ČEPS, pokrývá náklady provozovatele přenosové soustavy na nákup služeb od jednotlivých výrobců elektřiny. Jedná se např. o náklady na pohotovost elektráren, které slouží jako záloha, když nějaký zdroj v síti náhle vypadne - třeba přestane foukat vítr :)

2. OTE je tzv. operátor trhu s elektřinou - společnost, která funguje jako centrální zúčtovací subjekt mezi účastníky trhu s elektřinou.

3. Poplatek za jistič - tady je problém v tom, že se jedná o zkreslený název. Nejedná se v podstatě o poplatek za jistič jako za rezervovaný příkon jmenovité proudové hodnoty hlavního jističe před elektroměrem. Navrhuji lepší srovnání než s chlebem - např. si vyřídíte v bance půjčku a platíte za možnost si peníze kdykoli vybrat z bankomatu, i když je nakonec třeba ani nevyužijete,ale platíte za to, že vám je banka rezervuje. Tak je to podobné s rezervací příkonu. Ve chvíli, kdy si jdete rožnout žárovku nebo zapnout jakýkoli jiný spotřebič, neřešíte, zda je v síti dostatek elektřiny nebo ne,ale prostě spotřebič zapnete a většinou ihned sosáte ze sítě.......tahle položka je jednou z podsložek ceny za distribuci. 

Problém, proč zde není cena za 1 kWh elektrické energie je v tom, že např. položka za rezervovaný příkon (za jistič) je konstantní a každý pak má v podstatě jinou cenu za 1 kWh podle množství odebrané elektřiny. Máte ale pravdu v tom, že by neměl být problém na výpise uvést, kolik vlastně v konkrétním vyúčtování stála 1kWh........

Figel 4.2.2009 19:48

Re: Mám účet u mBank

Také jsem ho zřídil a upřímně přeju všem těm spořkám a komerčkám a dalším ojebům, aby zkrachovali. Máloco by mě potěšilo víc.

Tx 4.2.2009 14:38

Re: Nepřehlednost vyúčtování služeb

Omyl. Změřené je, ale přehledné vůbec. Máte tam kolik je letos za 1 kWh:  2,044  (loni 1,738) +  1, 69227 za použití sítí + systémové služby (co to je?) 0,14101 + obn. zdroje 0.05218 +poplatek OTE (co je OTE netuším) a k tomu si musíte přičíst DPH. Pak tam máte celkovou sumu za obchod elektřinou , distribuční služby a regulované služby, dále za jistič (to taky nevím proč, když jde do obchodu pro chleba taky neplatím poplatek za to, že tam smím nakupovat), ale na kolik Vás přijde 1 kWh, to nikde nenajdete. Sečetl jsem položky, pak jsem sečetl částku po odečtení jističe a dospěl jsem k názoru, že platím asi 4,6xx Kč/kWh. Ale to na faktuře nenajdete. Poslal jsem na PRE dotaz, kolik stojí v mé sazdě 1 kWh a co je OTE, ale ani se nenamáhali mi odpovědět.

RomanL 4.2.2009 13:10

Re: Nepřehlednost vyúčtování služeb

Vyúčtování el. proudu je narozdíl od bankovních poplatků naprosto srozumitené, přesné a ZMĚŘENÉ... :-P

RomanL 4.2.2009 13:07

Re: Mám účet u mBank

Nee :-D

hp 4.2.2009 11:52

Re: Mám účet u mBank

Vklad 15 000 měsíčně požaduje e-banka, nikoliv mBank.

Ebo 4.2.2009 10:36

Re: Mám účet u mBank

to bude asi tí, že každej nemá 15 000 každej měsíc, který by si poslal na účet v té slavné M-bank, aby nemusel platit poplatky..

ranbow 4.2.2009 10:32

Re: Jiná absurdita

Máte pravdu, radši jsem se tam podíval zda je ta zhovadilost možná. Ono se to blbě hledá a než se člověk prokliká hlubokou vrstvou menu, stáhne a otevře pdf soubor..

Oni dokonce nabízejí takzvané Top Spořící konto, kde je úrok poloviční než při běžném spořicím účtu..TAk doufejme že takových spořílků co by si tam ukládali své úspory mnoho nebude...

ranbow 4.2.2009 10:20

Re: Ještě

Jakto že ne? Já znám ve svém širokém dalekém okolí jedinou banku, která má pro své čekající klienty kožené klubovky a čísla která ukazují kdy má přistoupit k přepážce. Shodou okolností je to ta s nevyššímimi poplatky. Ve všech ostatních se tvoří normální stojící fronta před 2-3 přepážkami....

františek 4.2.2009 10:09

Mám účet u mBank

Zavedl jsem si ho v červnu. Neplatím absolutně žádné poplatky za nic. A od toho června nechápu, proč mají moji bližní účty u jiných bank. Očekával jsem, že bude následovat krach spořitelny a komerčky a kupodivu nic

Petr 4.2.2009 10:01

Jiná absurdita

Zrovna včera jsem se dověděl v Komerční bance, že výše úroku na spořícím účtu se řídí jeho výší. Světe div se! čím vyšší spořená částka, tím nižší úrok. To je trest za spořivost a nehoráznost nejvyšší třídy.

jarda 4.2.2009 9:22

zadny poplatek neni nesmyslny

Smyslem kazdeho z tech poplatku je ziskat od klientu vic penez. To je naprosto rozumny duvod. Spis bych ale nektere z nich nazval drzosti, mozna i podvodem na klientech.

Han 4.2.2009 6:45

Nepřehlednost vyúčtování služeb

      není nešvar jen bankovních služeb. To samé je vyúčtování el. proudu a určitě i jinde. Důvod je jasný, čím větší nepřehlednost, tím větší možnosti k "šibalství".

Vladislav 4.2.2009 1:27

Ještě

Divím se, že banky dosud nezpoplatnily čekání klienta v kožených klubovkách svých hal, dokud se neobjeví číslo, že může přistoupit k přepážce.