Úterý 18. listopadu 2025, svátek má Romana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

MP

M16i56r98e25k 40P60e20s65a75t

11. 9. 2025 12:06

RE: "Až na to, že klesá zájem i o ty spalováky."

-----------------

ano, jenze hlavne kvuli drahote tech spalovaku, vsechny ty EURO 5/6/ za chvili Euro 7? A to se bavime o osobnich autech, u kamionu ci traktoru/kombajnu tam uz jde o krvave penize. Vsechny ty Eco/Green silenosti EU stoji vyrobce astronomicke castky a ti to samozrejme promitnou do ceny auta. Takze na strane jedne obrovska podpora/dotace pro electrics a a spalovakum se vazi na krk dalsi a dalsi sutry/naklady. Staci se podivat na mapu China/India/Rusko/muslimsky svet/latinska America/Africa tam vsude slavi China se svymi levnymi a dnes uz i vyrazne kvalitnejsimi auty.

MK

Kromě toho, co píšete, se výrazně zúžila nabídka.

VC

Situace kdy si "netáhla" za námi zaplacené daně či na dluh koupí čínská auta, a myslí si, že jim to budou financovat či splácet poslední zbytky průmyslu EU je dlouhodobě neudržitelná!

Pokud to nechápou ani politici ani občané (což je zdá se i z této diskuse realita), nemáme šanci na solidní budoucnost bez bídy a zmaru s EU ani bez ní.

JK

Na začátek považuji za nutné zdůraznit, že nejsem stoupencem Green Dealu, ovšem nejsem ani fanatickým podporovatelem "uhlíkatých" technologií.

Článek je snad až příliš dlouhý a vykazuje znaky slepence z různých zdrojů. Článku zkrátka chybí nějaká hlavní myšlenka. Výsledkem je pak řada vzájemně si odporujících informací, navíc často dost nepřesných. Uvedu některé:

Autor sice správně píše, čisté elektrovozy majú na trhu EU podíl 15 % (přesněji 15,6 % za letošní první půlrok), ovšem jaksi "zapomněl" uvést, že plug-in-hybridy (hybridy, které lze dobíjet i se sítě) mají dalších 8,4 % podílu na trhu. Spolu je tedy podíl vozů s dobíjením ze sítě 24 %. Současné plug-in hybridy ovšem mají v průměru baterii o velikosti 23 kWh, což běžně stačí pro ujetí 80 až 120 kilometrů. Pokud tedy ještě platí "nesmyslná" norma, že elektricky ujeté kilometry se do spotřeby paliva nepočítají, má "papírově" i většina plug-in hybridů k nule se blížící spotřebu. Uvádím to hlavně pro to, že podíl vozů, které snižují emise automobilek, je o polovinu větší než uvádí autor článku. Již dnes se blíží k 25 %, ovšem autor 25 % podíl elektrovozů za 3 roky považuji za fikci.

Nejvíc mě v článku pobavila tahle nenápadná myšlenka, která ovšem hodně vypovídá o jejím autorovi: "... se říše středu skvěle připravila na nástup zelené ideologie v EU..." Jakoby Čína vývoj svých nových technologií dělala jen a jen kvůli tomu, aby mohla "zatopit" evropskému průmyslu. A jakoby Evropská unie pořád byla pupkem světa, kolem něj se všechno točí. Čína to ale primárně dělá pro své obyvatele - stačí si vzpomenout, co bylo největším problémem Olympiády v Pekingu v roce 2008 - velice špatná kvalita ovzduší. Až když se Číně podařilo v tomhle udělat výrazný progres a nasytila domácí trh, až pak začala vývoz svých high-tech novinek do světa včetně EU.

JK

U elektrofobů sleduji výrazný rozpor v logice: na jedné straně prý Číně elektromobilita přináší obrovské zisky, a na straně druhé je ta samá technologie v EU příčinou obrovských ztrát a kolabujícího autoprůmyslu. Já vím, příčinou je prý levná čínská elektřina z uhlí. A dotace Číny. 😀

Já nabízím jiné vysvětlení: zatímco v EU se stovky a stovky miliard eur vyhazují oknem na nesmyslné projekty s nulovou návratností jako je udržení společné měny euro za každou cenu, dotace do zemědělství, sociální inženýrství, podpora masové imigrace nebo financování války na Ukrajině, Čína stovky miliard eur (v přepočtu) použila na vývoj nových technologií s obrovským potenciálem pro budoucnost. Investované peníze se začínají vracet ve formě kvalitnějšího ovzduší, rostoucí prosperity (vývoj prodeje nových áut je velice spolehlivý indikátor vývoje prosperity), ale i prudce rostoucího vývozu mimo Čínu. A to nejen ve formě vývozů produktů, tedy vozů, ale i ve formě vývozu technologií. Pokud se týče autoprůmyslu, Čína dnes již více investuje v zahraničí než doma.

Nebyla to Čína, která okopírovala od EU Green Deal, ale byl to Brusel, který okopíroval podporu nových technologií od Číny. Ovšem velice blbě. Co chybělo na kvalitě, to se přidalo na ambicích. Zatímco Čína si dala cíl, navíc orientační a nezávazný, být uhlíkově neutrální do roku 2060, EU to nestačilo. EU to chce realizovat do roku 2050 a podřídila tomu absolutně všechno. V Bruselu se z toho stal fetiš.

Vrátim se na začátek svého příspěvku: já bych jako hlavní myšlenku probíhajícího autosalonu v Mnichově dal "když dva dělají to samé, tak výsledek obvykle není stejný".

JJ

J32u18r68a 82J27u22r11a58x

11. 9. 2025 13:20

No jo no, dozelena zešílevší EU si úspěšně ničí svůj vlastní automobilový průmysl. A povolenky na pohonné hmoty to dorazí - roztočí další kolo masivní inflace.

Koho chtějí bohové zničit, toho zbaví rozumu. Takže v bruseli už žádný nezůstal.

Ceterum autem censeo unionem europaeam esse delendam!

A fofrem, dokud ještě nejsme pod vlajícími prapory EU zouplna v prdeli.

JG

J39. 74G68a60n93a73u64r

11. 9. 2025 8:53

Tak bezpečné ss napětí je 48V (norma).1MW/48V = 20kA.Už vidím to lano.....

PD

Jo, to mne taky napadlo. A představa, že je na nějaké stanici těch gigantů třeba 10, pro paralelní nabíjení a vede k ní minimálně VN přívod. A že je takových stanic víc. A že to vše krmí OZE .... :-P

VP

Nabíječka s neuvěřitelným výkonem 1 000 kW má umožnit „natankovat“ elektřinu za pět minut pro dalších 400 km jízdy ...

No, ještě zbývá informace, co to udělá s životností baterie v autě. Není žádné tajemství, že rychlé nabíjení životnost zkracuje.

A druhá věc, 1000 kW, to je 1 MW. Chtěl bych viděl toho distributora elektřiny, který bude souhlasit s připojením něčeho takového k distribuční síti. A co 10, 100 takových nabíječek?

JH

J28i68ř59í 22H59o36u17s28a

11. 9. 2025 19:31

Normálním lidem se maximalizuje připojení na 3x32kW. A Normální lidé, žijící poněkud ..... ne v paneláku, mají doma jedno auto na každého člena domácnosti. A to se má nabít. Takže super, násobte. Ráno, každé ráno, chceme mít auta nabitá. A pak je tady ta prostá úměra. Která pořád platí. I kdayž máte sebelepší auto, dojezd vychází v poměru 50 kilo benzínu, 500 kg baterek.

Foto

Nojo Čína vsadila na přirozený vědeckotechnický pokrok, kdežto my na řízenou ekonomiku.

Foto

My jsme řízeně nařídili elektromobily, Čína je vyrábí dobrovolně, lépe a levněji.

Čína vsadila u automobilů vědeckotechnický pokrok, my tvrdíte, že ten pokrok je slepá vývojová větev.

VC

Jenže tady je třeba jednoznačněji napsat. Dnešní evropské vlády a ideologie způsobují likvidaci evropského průmyslu i celé ekonomiky. A Čína je komunistická, vůči Západu agresivní země, se všemi potenciálními důsledky včetně 3 světové války (jak jsme dopadli s tolerancí Ruska...).

A proto. Nevolte už tyto politiky, potírejte tyto ideologie a nekupujte čínská auta!!!

Bohužel tento článek nějak toleruje že se mají kupovat komunistické čínské výrobky. Navíc zde částečně, jinde víc, se naznačuje, že za zaostávání a drahá auta mohou evropští inženýři a určitě nenažraný management automobilek. To druhé částečně, jenže se tím mlží hlavní příčina problémů. Současná Ideologie a politika EU. Nesprávné pojetí CO2 hysterie a evropští politici, které patří naházet do Senne!

Má taky smysl zmínit, jak čínští politici naopak průmysl podporují.

Přesto, ta čínská auta "o parník popředu" si strčte do zadku.

Čínská auta vůbec neřeší skutečné požadavky na ergonomii bez tunelu uprostřed, pohodlná sedadla, ovládání tlačíky po ruce, jak to donedávna uměla Evropa, než začala poslouchat ty debily co tvrdí jak je Čína popředu.

Informace má být, ne o oslavě čínských šuntl ale proč je Čína napřed v bateriích a že suroviny pro ně si zajistila. Čína podpořila průmysl když evropští politici svůj průmysl zadusili pod vidinou ideologie jen evropské redukce CO2 = přesunu CO2 generace do Číny.

Je prostě třeba zvednout lidi proti čínským šuntům, pro podporu evropského průmyslu a hlavně odporu proti současným politikům a ideologii.

Foto

V kolika čínských autech jste seděl, že máte takový přehled o jejich mizerné ergonometrii?

JK

EU se rozhodla agónii evropských automobilek urychlit. https://www.auto.cz/budeme-jezdit-v-autech-z-odpad...

A až se úředník rozhodne, že je vaše auto end-of-life, máte smolíka.

MZ

Cílem Green dealu jsou nulové emise v roce 2050, takže postupně se musí auta na benzín nějak zničit nebo zakázat.

V pátek začnou volby, tak můžete zohledni postoj stran ke Green dealu.

JS

J65a80n 51S79m26o25l16a

11. 9. 2025 15:02

Promiňte, ale v tom článku je obrovská spousta nepřesností, dojmů a omylů. Škoda na IAA Mobility v Mnichově samozřejmě nepředstavila designovou studii Elroq, ale novou "Oktávku" Vision O, taky malý crossover Epiq. Toyota samozřejmě nevsadila jen na hybridy, ale jen letos uvedla 3 nové plně elektrické modely a do roku 2030 jich chystá uvést téměř 30 čistě elektrických. A tak dále a tak dále.

Foto

Takže růžová budoucnost, eauto v každé rodině. A elektřina navíc bude, vždyť odpojujeme uhelky, Německo vypnulo jaderky a solárů je dost, v zimě a v noci bude spousta elektřiny ze slunce. Omlouvám se za ironii, ale nadšení násilný přechod z těchto a dalších důvodů nevzbuzuje. To není svobodný trh, kde diktuje své potřeby zákazník, to je plánované hospodářství, které nefunguje.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz