Úterý 18. listopadu 2025, svátek má Romana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

JK

EU se rozhodla agónii evropských automobilek urychlit. https://www.auto.cz/budeme-jezdit-v-autech-z-odpad...

A až se úředník rozhodne, že je vaše auto end-of-life, máte smolíka.

MZ

Cílem Green dealu jsou nulové emise v roce 2050, takže postupně se musí auta na benzín nějak zničit nebo zakázat.

V pátek začnou volby, tak můžete zohledni postoj stran ke Green dealu.

VP

Nabíječka s neuvěřitelným výkonem 1 000 kW má umožnit „natankovat“ elektřinu za pět minut pro dalších 400 km jízdy ...

No, ještě zbývá informace, co to udělá s životností baterie v autě. Není žádné tajemství, že rychlé nabíjení životnost zkracuje.

A druhá věc, 1000 kW, to je 1 MW. Chtěl bych viděl toho distributora elektřiny, který bude souhlasit s připojením něčeho takového k distribuční síti. A co 10, 100 takových nabíječek?

JH

J77i87ř91í 16H45o50u26s67a

11. 9. 2025 19:31

Normálním lidem se maximalizuje připojení na 3x32kW. A Normální lidé, žijící poněkud ..... ne v paneláku, mají doma jedno auto na každého člena domácnosti. A to se má nabít. Takže super, násobte. Ráno, každé ráno, chceme mít auta nabitá. A pak je tady ta prostá úměra. Která pořád platí. I kdayž máte sebelepší auto, dojezd vychází v poměru 50 kilo benzínu, 500 kg baterek.

JS

J32a88n 63S40m48o66l72a

11. 9. 2025 15:02

Promiňte, ale v tom článku je obrovská spousta nepřesností, dojmů a omylů. Škoda na IAA Mobility v Mnichově samozřejmě nepředstavila designovou studii Elroq, ale novou "Oktávku" Vision O, taky malý crossover Epiq. Toyota samozřejmě nevsadila jen na hybridy, ale jen letos uvedla 3 nové plně elektrické modely a do roku 2030 jich chystá uvést téměř 30 čistě elektrických. A tak dále a tak dále.

Foto

Takže růžová budoucnost, eauto v každé rodině. A elektřina navíc bude, vždyť odpojujeme uhelky, Německo vypnulo jaderky a solárů je dost, v zimě a v noci bude spousta elektřiny ze slunce. Omlouvám se za ironii, ale nadšení násilný přechod z těchto a dalších důvodů nevzbuzuje. To není svobodný trh, kde diktuje své potřeby zákazník, to je plánované hospodářství, které nefunguje.

JJ

J39u38r53a 90J77u25r73a45x

11. 9. 2025 13:20

No jo no, dozelena zešílevší EU si úspěšně ničí svůj vlastní automobilový průmysl. A povolenky na pohonné hmoty to dorazí - roztočí další kolo masivní inflace.

Koho chtějí bohové zničit, toho zbaví rozumu. Takže v bruseli už žádný nezůstal.

Ceterum autem censeo unionem europaeam esse delendam!

A fofrem, dokud ještě nejsme pod vlajícími prapory EU zouplna v prdeli.

VM

BUDOU MÍT PO LÍZÁNÍ RAN, KDYŽ

začnou vyrábět to,

co chtějí zákazníci - solidní lidové auto ve všech směrech užitkovosti, bez zbytečných činčurádiček, za rozumnou cenu/

na tom žil VW a nejenom on.

ZN

Bohužel spoustu činčurádiček vyžadují předpisy Evropské unie. Na co EU sáhla, to zkazila.

MP

M24i42r53e90k 86P38e78s96a85t

11. 9. 2025 12:38

RE: "Jiří Erben

11. 9. 2025 9:33

Jo, taky pamatuju reportáž z BAZ v létě 1989, kde mu předváděli vyvinuté dodávky MNA 900 a MNA 1000 - a on se jen udiveně ptal, přoč je už dávno nezačali vyrábět. Vůbec mu nedošlo, že právě sama jeho vláda tu výrobu dodávkových aut v Bratislavě dosud nepovolila...

------------------

jak tady soudruzi, sklonujeme China soudruhy ve vsech padech, my /vcetne meho ja/ jsme v roce 1990 nalitli kecum o svobodnem trhu, ktery vyresi vse. Nic takoveho neudelali soudruzi z Asia/Japonsko/asijsti tygri/China, ti vsichni si PREDEVSIM ochranili/uzavreli vlastni trh a dali vlastnim vyrobcum cas aby si doma a exportem vydelali na vyvoj takze postupne se kvalita/uroven jejich vyrobku srovnala s vyspelym zapadem. Cely byv. tabor miru a socialismu okamzite liberalizoval/otevrel sve trhy a podrizl vlastni prumysl. To ovsem nebyla chyba soudruha Adramce/KSC, to uz "zaridil"soudruh Havel a vlady modrobolseviku po tzv. sametu. Ne. nechci si hrat na generala po bitve, patril jsem mezi ty co take chteli rychle zmeny, jen jsem ve sve naivite/neznalosti nevidel tak daleko jak videli v roce 1990 soudruzi ze South Korea ci China. South Korea zacinala licencnim Opel Kadet/Daewoo Racer, prodaval se o nas v Tuzexu.

Cest

MP

M24i74r30e26k 95P47e92s98a79t

11. 9. 2025 12:06

RE: "Až na to, že klesá zájem i o ty spalováky."

-----------------

ano, jenze hlavne kvuli drahote tech spalovaku, vsechny ty EURO 5/6/ za chvili Euro 7? A to se bavime o osobnich autech, u kamionu ci traktoru/kombajnu tam uz jde o krvave penize. Vsechny ty Eco/Green silenosti EU stoji vyrobce astronomicke castky a ti to samozrejme promitnou do ceny auta. Takze na strane jedne obrovska podpora/dotace pro electrics a a spalovakum se vazi na krk dalsi a dalsi sutry/naklady. Staci se podivat na mapu China/India/Rusko/muslimsky svet/latinska America/Africa tam vsude slavi China se svymi levnymi a dnes uz i vyrazne kvalitnejsimi auty.

MK

Kromě toho, co píšete, se výrazně zúžila nabídka.

PS

P47a42v31e42l 45S90u11r97a

11. 9. 2025 10:50

Takhle to vypadá, když obchod a technický rozvoj začnou řídit umělci a filozofové.... Člověk si pak připadá jako pitomec a ptá se - "Kdo jim to dovolil....?"

PD

No, kdo ....

... já to nebyl, vy asi taky ne, ale bylo jich dost. Všichni voliči proEUnijních stran ...

PK

P63e72t30r 79K43o47t47y64z62a

11. 9. 2025 10:36

Kdyby to stádní chování evropských autošéfů nebylo k pláči, byla by to jedna veliká groteska. Téměř všichni (snad s výjimkou Toyoty) byli zaslepeni vidinou vysokých zisků z levné výroby a drahého prodeje elektroaut, protože počítali s masivními státními dotacemi na ně. K tomu zákaz spalováků, hurá, tleskáme! Vykašleme se na ně a všechno vrhnem do elektriky!

Nepočítali ovšem s jediným: že i přes ty dotace je lidé jaksi nechtějí, takže není komu prodávat. Když ho přesto někdo bude chtít, koupí si číňana, protože je levnější. Co teď? Rychle zpátky ke spalovákům a zrušit zákaz!

Prostě groteska.

Foto

Až na to, že klesá zájem i o ty spalováky.

VC

Situace kdy si "netáhla" za námi zaplacené daně či na dluh koupí čínská auta, a myslí si, že jim to budou financovat či splácet poslední zbytky průmyslu EU je dlouhodobě neudržitelná!

Pokud to nechápou ani politici ani občané (což je zdá se i z této diskuse realita), nemáme šanci na solidní budoucnost bez bídy a zmaru s EU ani bez ní.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz