Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seJ68a12n 28K42a11l41í51š38e88k
EU se rozhodla agónii evropských automobilek urychlit. https://www.auto.cz/budeme-jezdit-v-autech-z-odpad...
A až se úředník rozhodne, že je vaše auto end-of-life, máte smolíka.
M97a77r43t80i78n 24Z44d49r84á80h43a13l
Cílem Green dealu jsou nulové emise v roce 2050, takže postupně se musí auta na benzín nějak zničit nebo zakázat.
V pátek začnou volby, tak můžete zohledni postoj stran ke Green dealu.
V89l37a65d64i37m49í91r 98P59o54v85o65l65n14ý
Nabíječka s neuvěřitelným výkonem 1 000 kW má umožnit „natankovat“ elektřinu za pět minut pro dalších 400 km jízdy ...
No, ještě zbývá informace, co to udělá s životností baterie v autě. Není žádné tajemství, že rychlé nabíjení životnost zkracuje.
A druhá věc, 1000 kW, to je 1 MW. Chtěl bych viděl toho distributora elektřiny, který bude souhlasit s připojením něčeho takového k distribuční síti. A co 10, 100 takových nabíječek?
J77i87ř91í 16H45o50u26s67a
Normálním lidem se maximalizuje připojení na 3x32kW. A Normální lidé, žijící poněkud ..... ne v paneláku, mají doma jedno auto na každého člena domácnosti. A to se má nabít. Takže super, násobte. Ráno, každé ráno, chceme mít auta nabitá. A pak je tady ta prostá úměra. Která pořád platí. I kdayž máte sebelepší auto, dojezd vychází v poměru 50 kilo benzínu, 500 kg baterek.
J32a88n 63S40m48o66l72a
Promiňte, ale v tom článku je obrovská spousta nepřesností, dojmů a omylů. Škoda na IAA Mobility v Mnichově samozřejmě nepředstavila designovou studii Elroq, ale novou "Oktávku" Vision O, taky malý crossover Epiq. Toyota samozřejmě nevsadila jen na hybridy, ale jen letos uvedla 3 nové plně elektrické modely a do roku 2030 jich chystá uvést téměř 30 čistě elektrických. A tak dále a tak dále.
K26a38r92e65l 77M74a62c76h73a90l59a
Takže růžová budoucnost, eauto v každé rodině. A elektřina navíc bude, vždyť odpojujeme uhelky, Německo vypnulo jaderky a solárů je dost, v zimě a v noci bude spousta elektřiny ze slunce. Omlouvám se za ironii, ale nadšení násilný přechod z těchto a dalších důvodů nevzbuzuje. To není svobodný trh, kde diktuje své potřeby zákazník, to je plánované hospodářství, které nefunguje.
J39u38r53a 90J77u25r73a45x
No jo no, dozelena zešílevší EU si úspěšně ničí svůj vlastní automobilový průmysl. A povolenky na pohonné hmoty to dorazí - roztočí další kolo masivní inflace.
Koho chtějí bohové zničit, toho zbaví rozumu. Takže v bruseli už žádný nezůstal.
Ceterum autem censeo unionem europaeam esse delendam!
A fofrem, dokud ještě nejsme pod vlajícími prapory EU zouplna v prdeli.
V55l57a78s44t92a 85M31o14k75r11ý
BUDOU MÍT PO LÍZÁNÍ RAN, KDYŽ
začnou vyrábět to,
co chtějí zákazníci - solidní lidové auto ve všech směrech užitkovosti, bez zbytečných činčurádiček, za rozumnou cenu/
na tom žil VW a nejenom on.
Z96d10e35n35ě16k 38N57o72v10o36t13n34ý
Bohužel spoustu činčurádiček vyžadují předpisy Evropské unie. Na co EU sáhla, to zkazila.
M24i42r53e90k 86P38e78s96a85t
RE: "Jiří Erben
11. 9. 2025 9:33
Jo, taky pamatuju reportáž z BAZ v létě 1989, kde mu předváděli vyvinuté dodávky MNA 900 a MNA 1000 - a on se jen udiveně ptal, přoč je už dávno nezačali vyrábět. Vůbec mu nedošlo, že právě sama jeho vláda tu výrobu dodávkových aut v Bratislavě dosud nepovolila...
------------------
jak tady soudruzi, sklonujeme China soudruhy ve vsech padech, my /vcetne meho ja/ jsme v roce 1990 nalitli kecum o svobodnem trhu, ktery vyresi vse. Nic takoveho neudelali soudruzi z Asia/Japonsko/asijsti tygri/China, ti vsichni si PREDEVSIM ochranili/uzavreli vlastni trh a dali vlastnim vyrobcum cas aby si doma a exportem vydelali na vyvoj takze postupne se kvalita/uroven jejich vyrobku srovnala s vyspelym zapadem. Cely byv. tabor miru a socialismu okamzite liberalizoval/otevrel sve trhy a podrizl vlastni prumysl. To ovsem nebyla chyba soudruha Adramce/KSC, to uz "zaridil"soudruh Havel a vlady modrobolseviku po tzv. sametu. Ne. nechci si hrat na generala po bitve, patril jsem mezi ty co take chteli rychle zmeny, jen jsem ve sve naivite/neznalosti nevidel tak daleko jak videli v roce 1990 soudruzi ze South Korea ci China. South Korea zacinala licencnim Opel Kadet/Daewoo Racer, prodaval se o nas v Tuzexu.
Cest
M24i74r30e26k 95P47e92s98a79t
RE: "Až na to, že klesá zájem i o ty spalováky."
-----------------
ano, jenze hlavne kvuli drahote tech spalovaku, vsechny ty EURO 5/6/ za chvili Euro 7? A to se bavime o osobnich autech, u kamionu ci traktoru/kombajnu tam uz jde o krvave penize. Vsechny ty Eco/Green silenosti EU stoji vyrobce astronomicke castky a ti to samozrejme promitnou do ceny auta. Takze na strane jedne obrovska podpora/dotace pro electrics a a spalovakum se vazi na krk dalsi a dalsi sutry/naklady. Staci se podivat na mapu China/India/Rusko/muslimsky svet/latinska America/Africa tam vsude slavi China se svymi levnymi a dnes uz i vyrazne kvalitnejsimi auty.
M55i69r86o75s76l89a34v 13K32o25c43i15á24n
Kromě toho, co píšete, se výrazně zúžila nabídka.
P47a42v31e42l 45S90u11r97a
Takhle to vypadá, když obchod a technický rozvoj začnou řídit umělci a filozofové.... Člověk si pak připadá jako pitomec a ptá se - "Kdo jim to dovolil....?"
P91r35o77k24o81p 35D14i19v19i89š
No, kdo ....
... já to nebyl, vy asi taky ne, ale bylo jich dost. Všichni voliči proEUnijních stran ...
P63e72t30r 79K43o47t47y64z62a
Kdyby to stádní chování evropských autošéfů nebylo k pláči, byla by to jedna veliká groteska. Téměř všichni (snad s výjimkou Toyoty) byli zaslepeni vidinou vysokých zisků z levné výroby a drahého prodeje elektroaut, protože počítali s masivními státními dotacemi na ně. K tomu zákaz spalováků, hurá, tleskáme! Vykašleme se na ně a všechno vrhnem do elektriky!
Nepočítali ovšem s jediným: že i přes ty dotace je lidé jaksi nechtějí, takže není komu prodávat. Když ho přesto někdo bude chtít, koupí si číňana, protože je levnější. Co teď? Rychle zpátky ke spalovákům a zrušit zákaz!
Prostě groteska.
M66i83r16o63s63l79a10v 36Š87e94j62n11a
Až na to, že klesá zájem i o ty spalováky.
V12í97t80ě63z44s18l60a94v 64C29í93r22k34v78a
Situace kdy si "netáhla" za námi zaplacené daně či na dluh koupí čínská auta, a myslí si, že jim to budou financovat či splácet poslední zbytky průmyslu EU je dlouhodobě neudržitelná!
Pokud to nechápou ani politici ani občané (což je zdá se i z této diskuse realita), nemáme šanci na solidní budoucnost bez bídy a zmaru s EU ani bez ní.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz