Chceme pro vás bezpečné a kvalitní diskuse, proto mohou diskutovat pouze přihlášení uživatelé.
J65i23ř75í 24N84e79v11r49k81l71a
Odpověď je jasná, Západ podlehl idiotské ideologii, že poručí větru dešti? Řekl bych, že skutečnost je složitější. Globální elity získaly dojem, že lidí už je příliš mnoho a že toho příliš mnoho spotřebovávají, že je nutno s tím něco dělat. Tak konají. Lidé chudnou, méně se jich rodí, rodinný život se rozkládá, svoboda omezuje, nařizování přibývá. Zatím se jim plány daří. Klasici ovšem říkají, že žádný plán nikdy nevyjde. To je příliš proti lidské přirozenosti, doufám.
M64i16r56o94s43l34a71v 43Š21e44j82n84a
Jenže evropské automobilky mají pokles prodejů i u spalovacích aut.
F56r79a51n78t85i35š35e97k 74N94a43v90r31á80t77i72l
Německo jde špatným směrem, jako už v historii opakovaně, a strhává celou Evropu. Když si Německo upšoukne, v Bruselu z toho byrokraté udělají nařízení doplněné o dotace a sankce.
M65i46r40o44s10l70a38v 23Š93e43j50n10a
V čem konkrétně jdou němečtí výrobci automobilů špatným směrem?
O57. 21M63.
Nutno dodat, že Toyota vyhrává nejen díky hybridům, ale i díky spalovákům (které "smí" v Evropě prodávat díky těm hybridům). Takže zákazník, který si koupil dýzla s nálepkou Berlingo, ale dneska už mu ho Citroen nemůže prodat, si koupí to samé auto vyrobené ve stejné fabrice, ale s nálepkou Toyota (tuším, že Proace). A to se vyplatí, Horste!
M30i59r79o65s95l71a15v 92Š74e23j83n96a
A proč by Citroën nemohl prodávat dieselové Berlingo?
Vždyť je normalne v nabídce.
J68a72n 65Č72e62r56n97ý
Zelené paničky a další pohlaví ničí evropský průmysl . Svět má cca 7 miliard lidí, z toho EU se svými 700 miliony zachraňuje svět .
J77u73r14a 47J84u84r50a37x
Velmi kulantně, diplomaticky a mírně vyjádřená skutečnost, že pod praporci zelených magorů ovládajících EU činí tato a indukovaně tedy i VW jednu ideologicky podmíněnou sebevražednou peachovinu za druhou.
A díky tomu ideologicky čistě, s minimální uhlíkovou stopou a woke směřují do prdele jak EU, tak i VW. Žel s VW míří tamtéž i Škoda Auto.
M83i52r83o35s50l62a41v 22Š40e50j24n80a
A teď nám ještě vysvětlete, proč nesměřují doprdele výrobci aut z Japonska, Korei, Číny a USA.
Podmínky a normy pro prodej v EU mají stejné.
M10i59r53o64s31l26a73v 68Š49u38r69g87o53t
U aut stale plati, ze je prodava i “kabat”, tedy design, nejen to, co ma pod kapotou.
A bohuzel design VW je uz radu let velmi ubohy....
Ceska Octavia je diky vyraznemu designu po Kabanovi velmi hezkym vozem, zatimco VW Golf je nevyrazny.
Enyaq je rovnez dedicem Kabanova designu a ekvivalent VW je podobna nuda jako Golf.
Octavia a Enyaq se prodavai jako housky na krame...
Toyota ma jeden z nejvyraznejsich designu na trhu a jeji vozy jsou vylozene hezke s neotrelym designem. Je taky dobre videt design novyvh cinskych aut v Evrope. Uz to nejsou kopie evropske produkce, ale maji velmi hezky a neotrely design, podobne moderni jako Toyota.
V58l43a88s25t22a 94M79o54k44r30ý
Kdo trochu rozumí autům/bere je jako spotřební zboží, tak u něho má přednost motor a praktičnost, užitkovost.
V50l89a87d42a43n 37K59u34č32e47r
O elektromobil nebude větší zájem dokud se nezlepší parametry baterií. Vysokou životnost a odolnost má baterka NiFe ale její nevýhoda je malá kapacita. Čína již vyvíjí atomovou baterii a pokud se to povede bude všechno jinak.
J74. 97G27a30n48a25u68r
Až vyvinou tu jadernou.....
J21i80n86d55ř81i95c81h 90P29l51z96á28k
Omyl veřejnosti a autora spočívá v tom, že se domnívá, že světové vládnoucí elity chtějí stávající mobilitu nahradit elektromobilitou.
Přitom jejich cíl je zlikvidovat mobilitu široké veřejnosti bez náhrady.
M55i43r35o65s39l12a73v 43K82o39c41i89á14n
Jestli se jim to podaří, bude to horší, než blackout.
V47. 49K77u60h26a68j
Nárůst byrokracie je všude. Včera to říkal v TV nějaký policista, že u každé blbiny, kterou řeší, musí vyplňovat tři papíry. A u každého zákroku je dneska jednou nohou v kriminálu, dodávám já. Pak se nedivme, že se policisti někdy chovají jako prodavači v OBI - když vidí že něco chcete, rychle se otočí a mažou pryč!
R75o95m36a68n 73L56a74n67g93e15r
Policie tady není pro lidi, ale PRO STÁT, když potřebuje zakročit proti nepohodlným občanům!
J51o24z84e62f 15K76o13s48t41e86l27a74n81s85k80ý
Situace je poněkud složitější než jak to autor interpretuje. Problémem Volkswagenu je, resp., byla příliš velká orientace na čínský trh. Značka VW byla v Číně 20 let do roku 2022 nejprodávanější. Čínský trh generoval až 40 % zisku koncernu VW.
Toyota měla v Číně rovněž silné postavení, i když ne tak silné, jako VW. Toyota ovšem měla a pořád má svou výrobu celosvětově více diversifikovanou. Toyoty, zejména její pick-upy najdete i v těch nejzapadlejších oblastech světa. Navíc Toyota je velice silná v hybridech, a hybridy od Toyoty jsou dlouhodobě nejkvalitnější a nejméně poruchové modely v jejím portfoliu. Zkuste se podívat na modely RAV-4 prodávané u nás. Drtivá většina z nich jsou hybridy. Kolik hybridů prodává VW, resp. Škoda?
Prodeje koncernu VW v Číně prudce padají. Důvodem je absence dostatečně atraktivních a cenově přístupných - a teď pozor - elektrovozů. Cenově přístupné by i byly, zejména ve srovnání s cenami v EU. Ty samé elektrické modely VW se v Číně prodávají ani ne za polovinu toho, co v EU. Bohužel s technologickou vyspělostí je to jenom špatné a ještě horší. Zde koncern VW na čínské konkurenty (včetně Tesly) ztrácí nejméně 5 let, a propast se každým rokem zvětšuje.
Čínští zákazníci mají jasno v preferencích: pokud se jedná o spalováky, ve vyšších cenových kategoriích vedou západní, zejména německé značky. V případě elektrovozů ovšem od západních značek dávají ruce pryč. Technologicky jsou o několik let pozadu a mají horší výbavu za vyšší cenu. Dlouho-předlouho trvá, než se u nich nějaká novinka zavede do výroby - třeba si počkat na uvedení nového modelu nebo faceliftu. Čínské automobilky jsou v tomhle směru podstatně pružnější. Navíc v Číně je z čeho vybírat - jsou tam desítky a desítky producentů aut. Čínští zákazníci jsou svými výrobci elektrovozů zkrátka rozmazleni.
Kdyby prodeje elektrovozů v Číně tvořily 10-20 % jako v EU, nebyl by to takový problém. Ovšem podíl elektromobilů na prodejích v Číně strmě stoupá - v roce 2020 byl podíl aut na baterie + plug-in hybridů (lz
J96o50z44e55f 13K40o12s82t30e32l28a74n61s18k64ý
... + plug-in hybridů (lze je dobíjet i na dobíječkách) 5,6 % z celkových prodejů. V roce 2023 to již bylo 37 % a letošní předpovědi podle dosavadního vývoje mluví o cca 50 %. Podle různých odhadů v příštích 2 letech by to mohlo být 70 % a je celkem možné, že při současném vývoji se v roce 2030 budou v Číně prodávat v podstatě již jen elektrovozy. Podobně rychlý vývoj byl např. v Norsku.
Prodeje spalováků v Číně tedy prudce klesají a evropské značky včetně VW u elektrovozů nestíhají čínské konkurenci. Výsledkem pak je, že v podstatě každý evropský výrobce v Číně postupně zavírá své fabriky.
Elektrovozy jsou tedy skutečně příčinou současných problémů VW. Jenom jinak než to presentuje autor článku. Problémem VW není, že elektrovozy vyrábí, ale že je vyrábí málo, neefektivně a draze.
Pořád se píše, že někdo nutí lidi v EU kupovat elektrovozy. Jak a kde? Existují snad nějaké kvóty pro zákazníky? Lidé si elektrovozy kupují, protože CHTĚJÍ, a ne protože musí. Že je chtějí třeba i kvůli nějakým výhodám a pobídkám, ještě neznamená, že si je kupují pod nátlakem.
EU se kvůli tomu, že evropským výrobcem ujel vlak elektromobility, dostala do začarovaného kruhu: elektrovozy jsou drahé, a proto moc neroste okruh zájemců o ně. A protože zájem moc neroste, neroste ani poptávka po nich a jejich výroba. To znemožňuje jejich zlevnění a zpřístupnění dalším segmentům trhu. Korunu to celému nasadila Evropská komise, která chce současný stav "zabetonovat" uvalením vysokých cel na čínskou konkurenci.
A co se týče Toyoty a jejich elektrovozů: Situace je zajímavá - zatím její sázka na spalováky a hybridy vychází. I když v Číně rovněž paběrkuje, své postavení si drží. Přesto ale zaznamenala mírný pokles globálních prodejů v posledním čtvrtletí. Na elektromobilitu ovšem nezanevřela, jenom čeká, až se více rozběhne. Platformy pro výrobu elektrovozů má připravené, něco také vyrábí, a když to zná za vhodné, tak podle slov jejich manažérů rychle přepřáhne na výrobu elektrovozů. Toyota již několik l
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz