28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

AUTOMOBILISMUS: SOCR for Extinction

SOCR navrhuje zvýšit ekologickou daň (zvanou poplatek) za první registraci vozů nižších ekologických norem a zavést novou daň z norem vyšších.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 30.10.2019 17:31

Pro auta zatím nic, ale alespoň pro mobilní telefony: Vědci z univerzit v Albertě a Torontu přišli s modelem, podle kterého chtějí vyrobit kvantovou baterii, která se nevybíjí.

... Klíčem pro vytvoření kvantové baterie je připravit kvantovou síť v tzv. temném stavu, kdy si síť nemůže vyměňovat energii se svým prostředím. Pak se síť stává v podstatě imunní vůči všem vlivům prostředí, takže je vlastně odolná vůči ztrátám energie.

Zatím jde pouze o model na papíře, nicméně budoucí výzkum má prozkoumat možnosti využití v případě nabíjení a vybíjení baterie, kterou by bylo možné skutečně také vyrobit. Jak už to tak ale u podobných výzkumů bývá, ještě to vše nejspíše nějaký ten pátek potrvá.

M. Pivoda 30.10.2019 17:34

Diskuze pod článkem: – no z článku spíš vyplývá, že se jedná o baterii, která postrádá efekt “samovybíjení” než o baterii, která se nevybíjí, protože to by bylo perpetuum mobile.

Autor CZ informace by se měl možná více zamyslet nad tím co píše nebo si lépe prostudovat originál článku.

M. Prokop 30.10.2019 21:03

Baterie, která se nevybíjí, není k ničemu. Podobně jako ta, která se nenabíjí.

M. Prokop 30.10.2019 11:39

Stručně řečeno, vyšší příjmy státu a zvýhodnění výrobců.

Pokud by šlo o ekologii, nejekologičtější je využívat vozidla, dokud je to technicky únosné, místo výroby neustále nových.

Mimo to, potřebuje-li někdo auto a má omezené prostředky (což jsou v podstatě všichni), bude si muset koupit auto levnější o ten poplatek. Tedy třeba 15 let staré místo 12 let staré.

"Bursíkova buzerace" stále živá.

P. Han 30.10.2019 12:01

V Německu jsou k dostání relativně nové ojetiny, protože pro Němce je auto fetiš. Náš německý známý si kupoval nové auto každé dva roky. Argumentoval tím, že jednak by si sousedi mysleli, že je socka, druhak, že na novém autě není co opravovat a za to dva roky staré dostane pořád slušnou cenu. A do třetice - prostě na to měl.

P. Lenc 30.10.2019 11:02

No po autech přijdou do módy koňské bryčky, ovšem to bude také špatné, protože za prvé půjde o týrání zvířat, za druhé koníčci prdí a koblížky znečišťují životní prostředí.Kola a koloběžky budou také neekologické, protože se na ně používá i kov a ten se musí neekologicky tavit.Zbude chůze pěšky ale tu bude provozovat člověk, který je sám o sobě neekologický jako třeba kůň.A zase jsme u člověka, nebezpečného tvora, kterého necháme aspoň v Evropě vymřít.Nakonec, musí se vytvořit místo pro následovníka Evropanů, pro člověka nového, netechnického, který žije "v souladu s přírodou," člověka Afrického.Cesta je již umetená...

J. Pokoutný 30.10.2019 19:04

Tedy... a nešel by tu někde pěstovat bambus, třeba na výsypkách? Rychle roste a viděl jsem z něj vyrobená i kola. :-)

M. Pivoda 30.10.2019 9:30

Závěr článku: "... Ve jménu bezpečnosti a záchrany lidských životů."

Technologický pokrok ve státě (motivovaný ekologickou politikou) by měl iniciovat a kordinovaně pohánět vpřed i osvícený stát, a nikoliv náhodný záblesk pokroku z organizace SOCR. (Pozor: Nikoliv centrálně plánovat a podnikům přikazovat, ale stimulovat).

Tzn. osvícený stát by měl též i stimulovat výrobu ekologicky a cenově přijatelných automobilů pro své občany tak, aby tak zabránil nadměrnému dovozu ojetých šuntů.

Jenže časový horizont politiků jsou jen 4 roky jejich volebního období. A po nás potopa. A vzývaná Neviditelná ruka trhu v podstatě nejedná jinak.

R. Langer 30.10.2019 10:30

No, tobě prostě to centrální plánování osvícených elit schází, ty naše malá hloupoučká UI. Se svou minimální mozkovou kapacitou jsi už zřejmě zapomněla, že ta totalita opravdu nefungovala, o stimulaci čehokoliv a kohokoliv ani nemluvě. :-P

L. Novák 30.10.2019 19:30

:-P R^ Ta sedla! ;-D

J. Jurax 30.10.2019 10:56

Vám se furt nějak sní o jakési nadřízené inteligenci, co by usměrňovala vývoj tím správným směrem. Samozřejmě osvícené nadřízené inteligenci. Akorát že osvícenost je velice vzácná květinka, dlouho nevydrží a navíc není zaručeno, že je osvícena SPRÁVNĚ, tj. tak, jak si přejete Vy.

Mimoto - nezdá se Vám, že pojem ekologicky a cenově přijatelný automobil je malinko protimluv? Za kolik konkrétně byste si Vy představoval cenově přijatelný automobil třeba u nás (a jaký by měl být technicky) a jak by podle Vás měl být ekologický?

P. Han 30.10.2019 11:03

1) Neviditelná ruka trhu nemá volební období a funguje pořád, když ji dobroserové fungovat nechají.

2) Státní stimulace jsou buď dotace, tedy deformace trhu, nebo zákazy a příkazy, tedy totéž. Nemluvě o tom, že ta vaše "stimulace" znamená i zvýhodnění, upřednostnění jednoho "jediného správného" směru bádání a technologického pokroku, tedy zákonitě potlačení až cenzurování jakéhokoliv jiného.

Kandidujete na předsedu Státní plánovací komise?

R. Langer 30.10.2019 11:19

Naše malá hloupoučká UI se k tomu evidentně cítí přímo povolána, jenom jsou jí v tom podle ní neustále házeny klacky pod nohy. Že je to dáno zejména její absolutní neschopností reálně vyhodnotit své okolí ji ještě nenapadlo, tak nám ještě nevyspěla. ;-)

M. Pivoda 30.10.2019 12:55

Upřesnění:

1. (Klausova) česká Neviditelná ruka trhu prokázala, že postupuje dle pravidla "vytuneluj a zmiz!!"

2. Po posíleném Čínském státním strategickém plánu (zejména plánu dosažení prvního místa na světě v rozvoji umělé inteligence do roku 2030), obnovily/posílily USA své indikativní plánování a zvýšily stimulaci amerického technologického pokroku. Vláda USA dala též příležitost vydělat soukromým firmám inovátora Elona Muska, protože ten viditelně posunuje americký i světový technologický pokrok. Něky se Elon chová přímo frajersky, například nepatentuje své technologické inovace v naději, že svým konkurentům uteče. Uvidíme, jak to dopadne. V každém případě vláda USA už lépe pochopila, o co jde všem Američanům.

Konkurenční výhoda se dá získat různým způsobem. Nejdůležitější je ale vždy konečný výsledek konkurenčního střetu. Kdo vyhraje, ten pak může poučovat ostatní, jaká strategie je životaschopná.

R. Langer 30.10.2019 13:25

1. Blbost. To naše malá hloupoučká UI zase jenom něco nechápe.

2. Jak to s tou slavnou podporou UI dopadne, to uvidíme, až ten Muskův zlodějský dotační tunel konečně praskne. ;-D

R. Szewczyk 30.10.2019 6:59

ja bych to vážení udělal tak, že ekologickou daň bych zavedl za každé auto a každý rok, a to 50tis korun, za SUV 100tis korun, auto , jenž by překonalo 8let stáří, sešrotovat, nebo najelo více jak 100tis km taktéž sešrotovat, dále bych zavedl poplatek za využívání silnic 20kč za km,a to za každou osobu v autě, dále bych zavedl poplatek za vjezd na čerpací stanici, a to ve výši 200kč, aby tam nejezdily ty socky co berou benzín za stovku a jen tam překážejí, náhradní díly bych zdražil daní o 1000procent , protože stare opravene nechceme a nové se nekazí, no a každý výjezd vozidla by musel být policejně hlášen na modrozeleném formuláři tři dny dopředu, a to i ze zdůvodněním použití vozidla , protože je to správní řízení, tak poplatek bych dal 5tis kč, s tím, že na povolení výjezdu není nárok a taktéž v tom případě není nárok na vrácení poplatku, emise bybych měřil kontinualně s poplatkem 1000kč za gram CO2, STK každého čtvrt roku, psychologické testy každý týden, obnova řidičáku absolvováním autoškoly každý rok,

P. Manda 30.10.2019 7:38

Hloupé jak JÁ BYCH sám!

J. Pokoutný 30.10.2019 8:56

Jen pozor, aby tyhle vaše žertíky nevzal nějaký génius s výkonnou mocí za své, alespoň částečně, a nezačal je prosazovat. Tak, jako si neomarxisté vzali za svou Orwellův newspeak a přetavili ho na politickou korektnost.

R. Lávička 30.10.2019 9:58

Tak je to spravne, pořadek Musy bít

V. Mokrý 30.10.2019 4:46

Jednoduché řešení problému - snížení cen nových aut, která jsou předražená a vybavená mnohdy navíc elektronickými zbytečnostmi, výroba solidního a praktického lidového auta " domácí " firmou ŠKODA, za nepřemrštěnou cenu. Tím lze zastavit dovoz ojetin a přinutit tak ostatní automobilky/prodejce, ke snížení cen.

V. Mokrý 30.10.2019 4:50

Bohužel stát/ČR, nemá žádný podíl ve ŠKODA auto, na rozdíl od jejího majitele VW, kde má spolkový stát Dolní Sasko 40% podíl a může tak do výroby a cen aut trochu mluvit.

J. Jurax 30.10.2019 10:59

Ano.

A jakou nepřemrštěnou cenu byste si představoval? A jaké auto byste za tu cenu očekával?

J. Jurax 30.10.2019 11:01

A taky lze Vámi uvažovaným přinucením automobilku likvidovat.

R. Langer 30.10.2019 12:31

Ano, například ve Venezuele to takto prakticky udělali. Odstěhoval byste se do toho ráje? ;-)