24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

AUTOMOBILISMUS: Budeme všichni jezdit na baterky?

Je pravda, že elektromobily představují jeden ze směrů budoucího vývoje. Neboť v individuální dopravě se budou stále více uplatňovat elektrické motory s vyšší účinností, než jakou vykazují běžné motory spalovací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ganaur 21.9.2021 11:41

Nepoznáte ironii?:-(

J. Nevrkla 21.9.2021 8:27

Už je v tom všem sama ideologie. To už trh, zájem zákazníků, ekonomická efektivita nic neznamenají? Pokud ne, pak směřujeme k diktatuře, bidnemu životu a chudobě, to zákonitě nemůže mít jiný konec.

J. Lukavsky 21.9.2021 7:57

"rychlonabíjení 6C dokáže z úplného minima dosáhnout na 80 % kapacity za 8 minut a sama baterie umožňuje dojezd až 1 000 km" má to jeden droboulilinký háček. Ampéry. Takový příkon by dodal akorát kabel silný jako noha a v muselo by se to dopředu nahlásit v Temelíně aby povytáhli tyč. Jinak ale s vodíkem a e-dieselem máte pravdu, hlavně jsou to skladovatelné tovary na rozdíl od elektřiny. Ta křečovitá adorace a podpora bateriových elektroaut mi smrdí nějakou lumpárnou. Prostě někdo si nahrabe a pak se vytratí jako smrad. J.L. end

P. Dvořák 21.9.2021 8:19

Máte zbytečné starosti, všechno už je vyřešeno - VIZ COPY:

M. Šejna 18.9.2021 8:38 - Vy zapomínáte, ze podél všech dálnic jsou natažené elektrické kabely. Taky zapomínáme, že infrastruktura nabíjecích stanic rychle roste. No a každých 500 metrů je už dnes na dálnicích hlásič první pomoci, který je napojen na elektřinu. Stačí tuhle infrastrukturu upravit na nouzové nabíjení.

A JE TO !!!!!! ;-D ;-D ;-D

R. Langer 21.9.2021 15:20

;-D ;-D ;-D R^

I. Pávek 21.9.2021 8:29

Pane Lukavský R^

K. Wágner 21.9.2021 9:18

Tak podle dostupných informací se koncernu GAC podařilo vyvinout a patentovat výrobu lehkého a pevného 3D grafenu. Jejich 3D grafenová baterie je tak menší a lehčí než baterie v již existujícím modelu s dojezdem 650 kilometrů. Baterie má vysokou energetickou hustotu 280 Wh/kg, zatímco například baterie u Tesla Model 3 má energetickou hustotu 260 W/kg. Samozřejmě když někdo přijde s takovou baterií, musí k tomu nabízet i nabíjecí stanice, což firma činí. Přitom Aion V chce schopnosti své novinky ještě vylepšit a připravuje nabíjecí stanici s napětím 1000 V a proudem 600 A. Díky tomu se maximální nabíjecí výkon vyšplhá až na 600 kW.

V. Kučer 21.9.2021 10:35

Otázka je jakou má ta grafenová baterie životnost. Pokud by byla stejná jako u baterky NiFe a prodávala se za přijatelnou cenu asi by nahradila ty současné lithiové.

R. Langer 21.9.2021 15:22

Odkud že jsou ty "dostupné" informace? Byl by zdroj, případně nějaké nezávislé testy z provozu?

Protože jinak je takových baterií 12 do tuctu, jedna každá měsíc co měsíc... ;-D

H. Paculová 21.9.2021 16:31

Jako ta HE3DA, co jste testoval v Karlových Varech ?

R. Langer 21.9.2021 23:21

Vy jste u toho byla? ;-D

J. Novák 22.9.2021 8:17

Jenže těch 600 kW do té nabíjecí stanice musíte odněkud nějakým vedením přivést a to vedení něčím také krmit. A pro ten krátkodobý příkon dočasně na venkově odpojíte 10-30 domácností pokaždé, když si bude někdo chtít dobít auto???

K. Wágner 22.9.2021 20:56

Buďte v klidu, taková auta budou u nás jenom pro elitu a kdoví jestli. Je otázka, zda se vůbec u nás někdy vůbec budou takováto čínská auta prodávat... Já bych si tipnul, že ne. ;-)

J. Pankovic 21.9.2021 5:48

...a co teprve až se konečně vyrobí fungující perpetuum mobile ;-)

R. Langer 21.9.2021 6:35

Zelení ho už vyrobili. Produkuje peníze z ničeho. Jo, a ještě "vyrobci" BITCOINŮ, to je totéž. ;-D

R. Langer 21.9.2021 6:37

... jenom se těch produktů nedá ani nažrat, ani s nimi zatopit...

A všichni víme, co následuje potom. Tedy - všichni trochu ekonomicky vzdělaní, že? ;-)

P. Dvořák 21.9.2021 7:20

Potom následuje obecný blahobyt. Na to nemusím být ani trochu ekonomicky vzdělaný, stačí věřit.

R. Langer 21.9.2021 2:24

Mimochodem, všiml jste si toho, kdo JEDINÝ přinesl zprávy o té úžasné baterii? Server CnEVPost. Zkuste si zjistit, co je to vlastně zač. ;-)

K. Wágner 21.9.2021 9:40

Koncernu GAC se podařilo vyvinout a patentovat výrobu lehkého a pevného 3D grafenu. Jejich 3D grafenová baterie coby „superrychlá nabíjecí baterie na bázi grafenu“ je menší a lehčí než baterie v již existujícím modelu s dojezdem 650 kilometrů. Baterie má vysokou energetickou hustotu 280 Wh/kg, zatímco například baterie u Tesla Model 3 má energetickou hustotu 260 W/kg. Společnost GAC dosud nesdílela technické podrobnosti o konstrukci své nové baterie, ale zásadní průlom zde zahrnuje použití trojrozměrného grafenu. Jeho nová výrobní metoda pro vytváření 3D grafenu má být desetkrát levnější než současné konvenční metody. Podle čínských zpráv je akumulátor Aion V založen na niklu, manganu, kobaltu (NMC) a bude vyroben čínským dodavatelem článků CATL-druhým největším dodavatelem článků na světě za korejskou LG Chem. Podle portálu just-auto.com se předpokládá, že grafen hraje roli jen při konstrukci elektrod bateriových článků, konkrétně záporně nabité katody - ovšem to GAC nepotvrdil.

https://www.catl.com/en/

K. Wágner 21.9.2021 9:40

Každopádně se o této baterii vesměs mluví jako o „grafenové baterii“, i když se mezi novináři objevuje názor, že by tu mohla být řeč o superkondenzátoru. Už v roce 2020 se mluvilo o „grafenové baterii“ polečnosti Skeleton Technologies, která vznikala na druhém konci světa. V případě jejich SuperBattery nejde o klasické lithium-iontové baterie, ale jedná se o Skeletonem patentovaný tvarovatelný grafen karbonový materiál, který umožňuje vysoký výkon a dlouhou životnost superkondenzátoru. Více zde:

https://www.youtube.com/watch?v=-qUgwK3Hw7w&t=2s

A o 3D grafenu, tedy o geometrické konfiguraci grafenu se psalo i u nás již v roce 2017 na Oslu:

https://www.osel.cz/9185-porezni-3d-grafen-je-velmi-lehky-a-pritom-desetkrat-pevnejsi-nez-ocel.html

K. Wágner 21.9.2021 10:10

Do hry vstupují i jiní výrobci superkondenzátorů. Třeba Tesla koupila Maxwell Technologies, výrobce superkondenzátorů a připravuje nyní novou verzi baterie. Maxwell se už nějakou dobu prezentuje s novinkou, která nabízí energetickou hustotu 300 Wh/kg (+20-40 % než současné baterie Tesla) s jasnou cestou k 500 Wh/kg.

https://www.hybrid.cz/tesla-dokoncila-nakup-maxwellu-chysta-prelomove-vylepseni-baterii-nastup-solid-state/

R. Langer 21.9.2021 15:25

Pořád nikde nevidím odkaz na hotový výrobek, jeho cenu s nezávislé provozní testy. Ale povíme si to za rok, co vy na to, pane Wágnere? O co, že budou ty baterie ve stejné fázi, jako dnes. V žádné použitelné. ;-)

R. Langer 21.9.2021 15:26

Ale reklamní letáky umíte opisovat dobře... ;-D

K. Wágner 21.9.2021 16:18

A s tím vodíkem v plynovodu, to je taky paráda, že ?;-)

R. Langer 21.9.2021 23:22

Jo, super, to už jsem vám taky psal. ;-D

R. Langer 21.9.2021 2:18

Hm, pane autore, a už jste nějakou tu slavnou grafenovou baterii viděl na vlastní oči? Viděl jste ji už v regále v obchodě?

Tak až ji uvidíte, dejte vědět, do té doby ovšem s těmi "zázračnými bateriemi" dejte pokoj, protože za posledních 30 let se neobjevila ani JEDNA JEDINÁ! :-P

A s tím vodíkem v plynovodu, to je taky paráda, už vidím teroristy vesele štěrchat sirkama. To bude veselo. Že je to stejné jako s plynem? Ne, to fakt NENÍ! ;-€

R. Langer 21.9.2021 2:19

Hm, je to 2x...

K. Wágner 23.9.2021 15:59

"A s tím vodíkem v plynovodu, to je taky paráda, už vidím teroristy vesele štěrchat sirkama. To bude veselo. Že je to stejné jako s plynem? Ne, to fakt NENÍ!"

No vidíte a to provozovatelé plynárenských soustav Česka, Slovenska, Ukrajiny a Německa chtějí společně vybudovat vodíkový koridor z Ukrajiny napříč střední Evropou. Na budoucí výrobu vodíku na Ukrajině vsází i další zahraniční firmy:

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/vodikovy-koridor-ukrajina-plyn-evropa.A210923_101654_eko-zahranicni_vebe

;-)

R. Langer 21.9.2021 2:12

A v kolika autech že jsou už ty zázračné baterky nainstalované?

Já na ně čekám posledních 30 let, a zatím jsem neviděl ANI JEDNU JEDINOU. :-P

A VY také ne, pane autore! Takže AŽ je uvidíte v regále v obchodech, dejte vědět, a můžeme se o nich rozumně pobavit. Do té doby si své ničím nepodložené spekulace můžete nechat klidně věštit z lógru. ;-€

Jo, a další skvělý nápad, vodík v plynovodu. Už vás někdy napadlo, co s takovým zařízením dokáže udělat terorista se sirkama?

Že je to s plynem stejné? Ne, to teda fakt NENÍ. :-P

J. Strakoš 21.9.2021 6:01

Běžně se přece dají koupit - https://hobbyking.com/en_us/turnigy-graphene-professional-12000mah-6s-15c-lipo-pack-w-xt90.html

Ale vážně - to asi nebudou ty baterie, o kterých psal autor a očividně Lithium také používají.

Ty, o kterých psal jsou takové zázračné - vykouknou jednou za čas v novinách, pravděpodobně pomohou získat nové investory a zase o nich pár let neslyšíme.