20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

AUTOMOBIL: Inovace ve stínu politiky

Kdyby se někdo pídil po názorném příkladu, jak funguje princip jin a jang, dalo by se mu to předvést na současných debatách o klimatu a ochraně životního prostředí. Z tématu se stalo politikum, přičemž společnost ztratila schopnost o politice debatovat uvážlivě s respektem vůči zastánci opačného názoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 24.2.2020 14:59

Když za volantem automobilu sedí člověk-řidič, tak na českých silnicích ročně zemře cca 600 lidí.

O. Kratky 24.2.2020 20:12

Co si mohu představit pod

"hlavní proud zákazníků" ?

50%; 10% nebo současných cca pod 1 %.

Realita dneška je cca 0.1% prodaných aut.

Napovězte z pozice inovačního školitele.

M. Pivoda 24.2.2020 20:50

Hlavní proud zákazníků je určen parametry výkonnosti té které technologie.

Typicky, nejméně ani nejvíce nároční zákazníci (na výkon určité technologie) nepředstavují hlavní proud zákazníků.

Můžete se přihlásit do kurzu Inovace a dozvíte se více o inovačním guru, americkém profesorovi C.M. Christensenovi z HBS, který vymyslel teorii rozvratné inovace.

L. Novák 24.2.2020 20:57

Rozvratný magor Pivoda plácá stejné hovadiny pořád dokola...

A. Bocek 24.2.2020 7:08

Pevný akumulátor bez chemických procesů? To je podobné jako uvařit vodu v hrníču z ledu.Vždy nějaký významný objev spustil možnosti jeho využití, tady se rouzhodne o využití a objev nikde. Obávám se, že studenti netechnických oborů, stávkující každý pátek nám toho moc v budoucnosti nevynaleznou.

V. Petr 24.2.2020 13:32

Něco takového opravdu existuje, jedná se o kondenzátor. Dnes opravdu existují kondenzátory, schopné pohánět auto ale jejich kapacita je mnohem menší, než v případě klasických akumulátorů. Lze je ale použít k rekuperaci, pokud to chce ovšem někdo zaplatit.

J. Krásenský 24.2.2020 4:42

"Klasický automobilismus závisí na arabském petroprůmyslu, jenže šejkové si netroufali svět Západu vydírat, neboť neměli světovládné ambice."

1973 - ropná krize vyvolaná arabsko izraelskou válkou. Pětinásobné zdražení barelu ropy. Od té doby pokračují. Přebytek dolarů půjčovali latinsko americkým státům, které v devadesátých letech zkrachovaly. Dnes za ně stavějí mešity po celé Evropě.

J. Bruner 24.2.2020 3:25

elektropanel na každé střeše, ale ta střecha musí mít aspoň 200 m2, aby se dalo jezdit i v zimě

J. Huml 24.2.2020 4:47

Docela rozumume pojednani. Jen je nutne rici, ze vetsina dennich uzivatelu cestuje prumerne 35km denne. To znamena, ze staci nabijet pres noc tak dvakrat tydne. Provoz a udrzba electrickeho aura je nasobne levnejsi. Staci se zeptat uzivatelu elektrickych aut: spalovaci auta byly vyborny, ale elektroauto je opravdovy prelom. Neni cesta zpet.

P. Dvořák 24.2.2020 7:16

"Neni cesta zpet" vůbec neznamená, že elektromobil dobíjený ze zásuvky bez elektráren, je jediná cesta vpřed.

M. Krátký 24.2.2020 9:23

palec nahoru !!!

P. Staronový 24.2.2020 11:02

Není, o to se dobroserové už postarají.

Stojíme nad propastí a děláme velký krok vpřed.

F. Brnušák 24.2.2020 12:46

Takze 2x do tydne nebudete doma topit? Nevim jakou elektroinstalaci mate vy v dome, ale temer vsechny domy postavene pred rokem 90. maji problemy utahnout dnesni spotrebu ele. energie i bez nabijeni elektromobilu. Pomale nabijeni eletkromobilu je energeticky podobne narocne jako akumulacni topeni prumerneho domu, takze pokud budete nabijet elektromobil tak netopite. Pokud netopite elektrikou, tak ten elektromobil budete nabijet dva dny (z 220V vetve)

Solarni panely pokryji max. spotrebu domacnosti. Pokud k bezne spotrebe pridate treba vykonny herni pocitac nebo varnou desku, tak se solary jdou klouzat.

J. Huml 24.2.2020 17:04

Vazeny pane, bydlime s manzelkou v malem prizemnim byte 2+1, vsechno mame na elektriku: topeni, teplou vodu, sporak, pracku a taky malou garaz, kde stoji nase ele auto s 60kWH baterkou. Ted v zime, kolem vanoc, nase celkova spotreba je temer 1000kWH; ujedeme neco pod 1000 km, tedy v zime asi tri plna nabiti. To znamena, ze ele auto spotrebuje ted, v zime, asi 20% nasi celkove spotreby. V lete se tento pomer pouze zlepsi. Zadna tragedie se nekona.

O. Kratky 24.2.2020 20:26

Kolik? 1000 kWh ? = 1 mWh? za zimu? za rok?

Za jak dlouho ujedete 1000 km? Rok? Zima?

Jakou zásuvku v garáži máte? 230 nebo 400 V?

Kolik % si myslíte, že lidí má k dispozici zásuvku pro dobíjení? Pokud vím cca 1/3 obyvatel bydlí ve vícepodlažních domech bez garáže. Poraďte jim, jak na řešení dobíjení.

O. Kratky 24.2.2020 20:20

Cesta vpřed je auto na jiný než benzín/nafta pohon.

Vyčkejme dnů příštích.

MMCH: Otestoval jsem několikrát sdílené e-auto po velkém městě. Dost obav nastane, když nasednete do e-auta a ono má 30% nabitou baterie a vy sledujete upjatě budík, jestli s rekuperací z kopce dojedete k cíli a doufáte, že bude volná nabíječka na zpáteční cestu.

J. Huml 24.2.2020 23:21

Jeden tisic kWh za zimni mesic. Pouzivame nabijecku zakoupenou s autem. Nabijime jen tehdy, kdyz zasoba klesa pod 40%. Rekuperace je uzasna, hlavne pro pouziti ve meste; opatrny ridic dosahne az 20%, tedy v letnich mesicich. Vlastnici vicepodlaznich obydli mohou zaridit sdilene nabijecky v blizkosti budovy. Moji pribuzni parkuji na hlidanem parkovisti: vlastnik parkoviste zaridi mista s nabijeckami a uzivatel si priplati. Pravda, na delsi cestovani musime stale planovat, ale profi nabijecky budou pribyvat, vzpomente na neviditelnou ruku trhu.