30.3.2020 | Svátek má Arnošt


Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 77, poslední: 25.2. 2020 8:34, přehled diskusí

J. Kanioková 24.2.2020 18:08

"Unie si položila klima jako problém s nejvyšší prioritou."

Ale terorismus od připrchlíků, to ty pitomce vůbec netrápí !

P. Staronový 24.2.2020 18:48

Na tom se nedá tolik vydělat. Peněz a moci.

V. Kain 24.2.2020 19:08

Možná,že ten problém vyřeší něco jiného a na prosazování elektromobility nebude čas.Dneska to je zatím ještě nerozlezlý koronavirus.Zítra to může být něco mnohem horšího.Největší průšvih jako už několikrát zavinili němci.Zbraněmi to už nepůjde o to se Von Leyen už postarala když Bundeswehr skoro zdecimovala.

D. Polanský 24.2.2020 17:47

Jenomže vývoj až tak nekvaltuje. To si jenom namlouváme, že ano. Podívejte se na původní sliby kolem realizace jaderné fúze. Nebude nikdy, ovšem vědci slibují o 106, že jednou bude, jak pak by ale ne, jinak by přišli o práci a dobře placeného koníčka.

P. Staronový 24.2.2020 18:49

Podle Pivody kvaltuje. :-P

P. Staronový 24.2.2020 18:50

:-P Kdyby to ovšem nebrzdili ekonomové. :-(

M. Pivoda 24.2.2020 20:53

Konečně správná odpověď od Milana Prokopa.

Od Milana Prokopa, který podobně jako agent StB, se zde vydává za "Staronového", aby se tak odstřihnul od jeho kompromitujících výroků v minulosti (kdy se ještě podepisoval Milan Prokop).

P. Pepax 24.2.2020 15:46

Rozvoj mobilů a elektroniky byl a je proto, že tohle zrovna jde lidem docela dobře na rozdíl od většiny jiných oblastí kde se posouváme dopředu docela pomalu. Baterie v elektromobilu mnohonásobně překročily hmotnost tělesa ve kterém má smysl je použít.

V. Petr 24.2.2020 21:02

Rozvoj elektroniky šel rychle, protože po dosažení určité úrovně bylo možné poměrně rychle zvyšovat hustotu tranzistorů na čipu!

Toto v energetice není možné.

P. Pepax 24.2.2020 21:30

Souhlas.

M. Pivoda 24.2.2020 14:52

Posláním elektromobilu je uspokojovat potřeby platících zákazníků, nikoliv vyhrát soboj o co nejdelší dojezd vozidla (ať už se spalovacím motorem, nebo vodíkovým pohonem, či atomovým, nebo raketovým nebo wharpovým).

V tržní ekonomice, zákazník má vždy pravdu. Naslouchejte proto zákazníkům.

Zákaznické potřeby jsou mnohdy komplexní. Kuriozita: Vyslechl jsem kdysi jednoho pána, který se při koupi automobilu rozhodoval dle toho, jak snadný ten automobil bude mít vstup pro psa.

F. Kusák 24.2.2020 11:46

Tady píší samí dědci. Fakt,nás to už mrzet nebude a nechme na mladých, čím budou jezdit. Mnohokrát jsem s lidmi kolem dvaceti let mluvil o mobilitě. Oni upřednostňují hromadnou dopravu, levnou a pohodlnou. zejména na větší vzdálenosti nebo v městech. A já si myslím totéž. Přeplněná města, neustálé čekání v kolonách, to je fakt nesmysl. A toho smradu. Jen si spočítat ty časové ztráty, které lze využít jinak. A trvalý šikan, kam smíte, kam nesmíte. Platby za pojištění, technické prohlídky atd. atd. Je normální, abyste provozovaly něco tolikrát zdaněné. Takže, na krátké vzdálenosti elektromobily. Co je na tom špatně? Třeba mimo město. Jen se to nedá lámat přes koleno. Elektromobil musí být levnější a jednoduší. A dojezd do 200 km stačí.

M. Krátký 24.2.2020 12:23

takže k moři pojedeme celá rodina 7 dní tam a 7 dní zpátky - u moře budeme 30 minut - to nám musí stačit, že ???

V. Petr 24.2.2020 12:54

Dojezd do 200 km NESTAČÍ, resp. stačil by za předpokladu, že ta auta máte DVĚ, jedno na krátké a jedno na dlouhé tratě. To ovšem situaci ve městech ještě zkomplikuje!

Jinak, problém baterií je tady už přes 120 let, koncem 19 století dokonce držel elektromobil rychlostní rekord! Je technicky nemožné vyvinout baterie s dostatečnou kapacitou na stávajících principech, pomoci by mohlo zavedení palivových článků.

Baterie na principu kondenzátorů jsou snad teoreticky možné, zatím ale nestačí ani na akumulátory.

Pokud by se povedlo příslušné kapacitory vyvinout, bylo bz to něco jako LED žárovky kontra úsporky. Ty LED opravdu nahrazují žárovky bez debi lních nařízení EU!

J. Jurax 24.2.2020 14:30

Ehm ... taky jsem dědek, ale taky mluvívám i s mladými kolem dvaceti let, převážně tam co žiju, na malém moravském městě druhdy okresním.

A pravím, že vesměs říkají opak toho, co píšete Vy. Neupřednostňují veřejnou dopravu, neboť není levná a v mnoha případech ani pohodlná, a samozřejmě nejezdí v intervalech co 10 minut, ale do dědin taky jen šestkrát za den. A samozřejmě není ani rychlá, byť tohle trochu závisí na tom, odkud kam jedete. Bez aspoň jednoho auta v rodině máte trošku problém. Takže tihle, nemají-li k dispozici auto, aspoň šetří na nějakou levnější ojetinu. Elektrické kapesní Citigo i dotované za lidovku téměř půlmeloun je opravdu nijak nevzrušuje.

A elektromobily obecně - v našem městě jsou dvě dobíjecí stání u obchodního centra pochopitelně skrze dotaci EU; auto jsem tam dobíjet ještě neviděl a jaké mají ty dobíječky parametry netuším.

Jak se zdá, hodně záleží, kde a koho se ptáte.

P. Hatina 24.2.2020 15:13

Víte, ona je věc jedna o tom s nimi mluvit, a druhá věc je sledovat co si sami pořizují. (Dost obvyklý problém s anketami :))

Já znám tady jedny mladé , ti se přestěhovali na druhý konec republiky, a jestlipak víte čím se jezdí za rodiči? Tak se podržte, karavan. Přece nebudou na přespávání mačkat s rodiči v malém bytě :)))

P. Staronový 24.2.2020 18:52

Není vyloučeno, že buzerací se podaří nahnat mlaďasy do socky. Nebo taky do ulic, to je holt riziko.

P. Staronový 24.2.2020 18:56

Já po Praze jezdím sockou docela dost, ono je to (v té Praze) pohodlnější.

Mimo to ovšem vlastním i dvě auta, jedno na užitek a druhé na plezír.

P. Hatina 24.2.2020 11:02

Jen taková drobná poznámka o tom jak je ta ideologie dnes nesmyslná. Protože, pokud mluvíme o realitě elektrodopravy tak ta už funguje desítky let - a to v hromadné veřejné dopravě. Tramvaje, trolejbusy, metro, i eletrovlaky, i třeba eskalátory.

Už dávno prostě stačilo přivést elektřinu k vozidlu přes vodič - a jezdilo se (jezdí se) naprosto bez problémů, ekonomicky i šetrně. Vlastně by stačilo v těch velkých městech zakázat individuální dopravu úplně

(vyjma nouzových případů) a posílit tu hromadnou elektrifikovanou o různé další aplikace..(převoz materiálu, kupé a pod..)

O tom ovšem v návrzích současných eko-elektro-agitátorů ani slovo, když elektroauto, tak požadují pro každého samostatně, s vlastní baterií vážící několik set kg..Ti lidé prostě nechápou, že v rámci té své zvrácené ideologie popírají to co jinde požadují...

Ehm, Kefálín, čo rozumíte pod pojmom absurdńy?

P. Staronový 24.2.2020 11:04

Vlastní auto nechtějí ani tak eko-elektro-agitátoři, jako spíš uživatelé.

P. Hatina 24.2.2020 11:23

Běžným uživatelům stačí staré auto se spalovacím motorem. Tu fajnovku na baterky nepotřebujou a ani na ní mít nebudou

M. Pivoda 24.2.2020 11:44

Běžným uživatelům na vesnici stačí kůn, jako prostředek dopravy!

V. Petr 24.2.2020 13:09

Kůň stačil sedlákovi, který ho měl ČÍM KRMIT. Ekonomika používání koní byla ovšem taková, že je nahradil spalovací motor. První kombajny tahaly koně a náhon měly od kol, ale těch koní muselo být hodně, ne dva jako u žacího stroje...

J. Jurax 24.2.2020 14:32

Jako obvykle se Vaše UI fatálně mýlí.

Umíte jezdit koňmo?

V. Petr 24.2.2020 13:19

Zkuste dopravovat hromadnou dopravou basu piv.

Jinak, hromadná doprava je výhodná, pouze pakliže výchozí a cílový bod leží na jedné trati metra. Varianta na jedné železniční trati je už sporná, protože jste vázán jízdním řádem.

Ale varianta MHD - vlak - autobus, který jezdí dvakrát za den = 3/4 hodiny pěšky (naprosto typické při cestě na chalupu) je šílenství, zejména, pokud tam ještě chcete něco dopravit.

P. Hatina 24.2.2020 15:04

Taky jsem to napsal, že by se v té hromadné dopravě muselo něco dodělat - , jako převoz materiálu, kupé a pod.

Takže si představte že budete mít stanice metra a tramvají propojené eskalátory na odložení těch batožin, tož nejen tu basu piv, ale třeba i zásobování menších obchůdků by takto šlo. Popřípadě - a není to futurismus protože na letištích už to funguje by šlo toto zautomatizovat, aby takto ty zásilky poslaly a došly samotné.

Jistě, něco by to technologicky a logisticky stálo, ale pořád by to bylo tisíckrát ekonomičtější i ekologičtější než aby si každá rodina kupovala elektroauta..

Jo a k tomu závěru, i v článku to bylo naznačeno, zatím (a to jsou desetiletí)řešíme doprava ve velkých městech. Jak budete jezdit na chalupu nechte až svým pravnukům. Jestli potom vůbec ještě nějací majitelé chalup budou. Jak se to kdysi říkalo o té budoucnosti komunistů "pro těch pár starejch cvoků v rezervaci už to nemá smysl" :))))))))

V. Petr 24.2.2020 20:59

To by ten eskalátor musel vést z obchodu na stanici Metra a ze stanice Metra do každého baráku!

Nehledě na to, že ani pravidelný nákup dnes neunesete, to byste musel nakupovat denně!

P. Hatina 25.2.2020 8:34

Nechcete toho nějak moc? Pokud nemáte vlastní dům s vchodem z garáže rovnou do bytu, tak si ten nákup stejně musíte odtáhnout z parkoviště před domem. A jestli je v té ulici zastávka, tak to výjde skoro nastejno. :)

P. Lenc 24.2.2020 10:31

Co ještě Evropu během řekněme 10-20 let potká?Islám, ekologické šílenství a občané, kteří jsou stále ještě ochotni volit hrobníky naší civilizace.

J. Kanioková 24.2.2020 18:12

Naprostý souhlas !