Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ANALÝZA: Pachuť šrotovného
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JIri Musil 22.4.2009 20:15jeste jeden aspekt srotovneho Zajimavy clanek. Ja bych mozna dodal jeste jeden aspekt a tim je vliv srotovneho na dalsi rozsireni nuzek mezi bohatymi manazery a chudymi delniky. Predpokladam tedy, ze tak jak se politicke reprezentace vsech zemi snazi zachranit automobiky ted, budou se zase jinymi zpusoby snazit i za pul roku, az zacne pusobit efekt umele vyvolane predcasne spotreby (nejake socialne spravedliva hesla se zase urcite najdou - v tomto fantazie nezna mezi) Ale zpet k tem rozvirajicim se nuzkam. Ohromne nadnarodni spolecnosti funguji jako velmi neefektivni byrokraticke masinerie. V normalnich podminkach by mozna do ohromnych meritek ani nevyrostly, protoze mira neefektivity by je hubila a daval vzniknout novym efektivnejsim spolecnostem. Avsak pokud se podari vzit do party skupinka politiku, kteri pak vyhlasuji hesla o snizeni socialni ujmy, zachrane podniku ze socialnich duvodu atd,... pak se gigantickym firmam zije lepe. V nepruhlednych strukturach gigantickych spolecnosti pak vznikaji platinove padaky a do nekonecna rostouci mzdy manazeru... |
myde 21.4.2009 21:56Podívejte se do Maďarska jak tam začli spořit po vládnutí socanů |
R.J. 21.4.2009 20:18Mám také nárok na šrotovné ? Když mě manželka řekla, že jsem zase na šrot? Paroubku, naval nějaké prachy, nechal jsem je u Tvé bývalé fy., v RaJ. Tak koukej něco poslat, nebo Tě nebudu volit. Potřebuji také třinácté chlastací a čtrnácté alimentovné, tak se koukej v parlamentu činit pro lid. Nemysli si, že budeš žrát sám, to Tě nezvolíme a jseš na dietě.Tak pamatuj, lid žádá, lid potřebuje. Víš co říká Falmr, vše pro lid s lidem. A nějak zrušte třeba ty alimenty, ať to cálují třeba bezdětní, já mám akorát na ten chlast, tak to nebudu platit. Plat mám na úřadě jako zástupce druhého zástupce prvního zástupce málo. Tak koukej Roko pořádně nám ve státním přidat, nebo Ti namydlíme schody, koukej Čunek, jak jel, jak blesk. Víš že máme stále Tvůj spis. Tak čest, soudruzi. |
Martin 21.4.2009 16:05Socdemák dopředu nemyslí Tak po něm nechtějte, aby odpovídal na otázky, co bude za pár let, kdy kupci, kteří by si auto koupili až za pár let, najednou nebudou, protože si ho koupili o dva roky dřív. A už vůbec po něm nechtějte, aby odpovídal na dotaz prodejců výpočetní techniky, proč nekupují počítače, když se vydali z peněz za fabii. Socdemák jenom spočítá přímý výnos na dph a to, že by ti lidé jinak peníze utratili jinde a nesežrali je, tudíž i dph by se vybrala, to už ho nezajímá. Pokud budou automobilky následně procházet další krizí, respektive zřejmě snižovat výrobu a propouštět, tak socdemák bude ječet, že za to může kapitalismus a že je třeba zvýšit státní regulaci a zavést nové sociální dávky. Čili spirála krachu se roztáčí a nabírá rychlost, socdemák nabírá nové hloupé voliče a to jediné se počítá Kupředu levá |
Martin 21.4.2009 16:09Re: Socdemák dopředu nemyslí Jinak všimli jste si, jak ti haj*lové levičácký manipulují své natvrdlé stádo lacinými triky? vysvětlím. Když bohoušek sobotků mluví o šrotovném, tak říká: "Zavedeme šrotovné, tak, aby i ti lidé okolo měli práci". A viditelně u toho kývne. To není nic přirozeného, to je perfektně naučená řeč těla, kdy jednak sděluje "fakt", že následkem toho bude mít někdo práci a za druhé tím kývnutím vzbuzuje dojem upřímnosti a pravdivosti. Velice dobře to působí na hloupé lidi. Jistá moderátorka zpravodajství na ČT tuto techniku také využívá. Je to tak trapné, až je to zoufalé. |
Předseda 21.4.2009 15:05Článek je opět demagogie, ovšem tentokrát z druhé strany. Skončil jsem u věty "Mýtus o vyšší bezpečnosti také bere za své. Šrotovné podporuje zájem o nejlevnější vozy, do popředí zájmu se hrnou značky jako Lada či Dacia. Ať si každý popřemýšlí o tom, zda by raději boural padesátkou do zdi v ruském samohybu nebo v Audi A3, byť jde o vozy stejné třídy". |
Öman 21.4.2009 15:11Re: Článek je opět demagogie, Ale v článku jde třeba i o Lagana vs. Audi A3. Na Logana se pravděpodobně šrotovné vztahovat bude, na Audi A3 nejspíš ne. Co myslíte, že potom více pofrčí? |
JJ 21.4.2009 17:52Re: Článek je opět demagogie, Srotovne je v cene A3 zanedbatelnou polozkou |
Malý Aston 21.4.2009 14:26Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu. Průměrný měsíční plat je cca 21 000,00 Kč což zahrnuje i plat například šéfa železnice,šéfa ČEZ a podobně. Takže normální plat musí být cca 15 000,00 Kč čistého. Autíčko za 300 000,00 Kč + 19% DPH tedy stojí celkem 357 000,00 Kč. Na takové autíčko bez jídla a placení nájemného,tedy životní úrovni bezdomovce je nutné šetřit 23,8 měsíců.Dva roky bez žrádla.Když se má rozdávat,tak podle příjmů. Stanovit zákonem že na autíčko má právo každý a to za 3 měsíční platy a ostatek doplácí Paroubek. A tak bude na každém aby se rozhodl zda touží po Fabii nebo mercedesu. Každému podle potřeby a každému podle zásluhy. |
matematik 21.4.2009 15:05Re: Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu. no,průměrný plat 23.000 bývalého hrubého,je asi 15.000 čistého,normální plat tj. plat 70% lidí bude průměrně asi 12.000 čistého.Z toho jim stát při útratě 2.000 vezme na DPH,dalších 2-5.000 na spotřební dani. |
Öman 21.4.2009 15:19Re: Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu. Průměrný plat skutečně je vyšší, než to, co bere nejprůměrnější občan. Za nejprůměrněji zaplaceného občana můžeme považovat člověka, který bere více než přesně 50 procent občanů a méně, než ta druhá, lépe placená polovina. Jeho mzda je vyjádřena tzv. mediánem a ta je podle loňských statistik někde nad úrovní 19ti tisíc Kč. Ale to jen tak na okraj. Jinak souhlas . |
JJ 21.4.2009 13:22Nemecke srotovne hoodne pomohlo skodovce a ceskemu prumyslu. Okolni zeme jej take zavadeji, pro dobre sousedske vztahy je dobre je zavest, nejlepe stylem, aby se vlk nazral ... Navic jde casovat do doby, kdy nemeckemu srotovnemu dojde dech a nastavit tak, aby se tam vesly oktavky (nove vozy). Jinak ten pamflet neni analyza, treba nereferuje na to, ze treba na Slovensku se jim penize do srotovneho vratily. Dale ta stara auta se srotuji, jinak by byla v provozu - neni tedy pravdou, ze by jejich majitele koupili v dohledne dobe nove. |
Nelde 21.4.2009 12:40Ještě chybí jeden argument Když se nezavede šrotovné, tak auta kolem roku 1995 se budou prodávat celkem lacino (pod 30k) a může to být eventualita pro majitele aut typu Š120 (ekologičtější a bezpečnější). Se šrotovným hodně vozů pod 30k skončí na vrakáči a stará auta budou dále jezdit. Pokud to někdo myslí s ekologií vážně, tak má zavést nikoli šrotovné při nákupu nového auta, ale odměnu za ekologické zlikvidování auta nesplňujícího normu Euro 1, které má majitel alespoň 5 let a které je v provozu (má technickou) při současném nákupu auta s normou Euro 3 (ať je klidně ojeté). Není správné spojovat ekologii a podporu prodeje nových aut! Pro podporu prodeje nových aut je třeba udělat kroky, které nesouvisí s likvidací starého. Například možnost dát si úroky z leasingu do daňového přiznání (jako je to u hypotéky). Samozřejmě jen pro ekologická, bezpečná auta do nějaké ceny. A jen jedno na člověka. |
m 21.4.2009 11:01Šrotovné se mi také nelíbí Lidé, kteří mají velmi stará auta si těžko koupí nový vůz, protože na něj nebudou mít. Lidé, kteří mají koupená auta po roce 93 prodají své auto v autobazaru za vyšší cenu, než je nabízené šrotovné. Jediné, co šrotovné přinese, bude spekulativní koupě starého vozu, nebo smlouva o vyplacení odměny za zešrotování starého vozu. |
Herakleitos 21.4.2009 12:03Re: Šrotovné se mi také nelíbí S vaším názorem souhlasím. Já bych vymezil hranici stáří vozu nad 15 let. |
JaS 21.4.2009 11:00Bezvadný rozbor! Celé "šrotovné" je jen další pokrytecký podvod našeho politika, který se řídí "průzkumy" toho, co si občané přejí . Jsem zvědav na to, jak se těmi zájmy bude řídit, až tu moc dostane (a kdo to bude platit). |
Talián 21.4.2009 15:47Re: Bezvadný rozbor! Rovnováha na trhu jakéhokoliv zboží, vyjádřená tempem prodeje je velice citlivá záležitost. Nikdo si nemůže dovolit vyrábět na sklad a nikdo si nemůže dovolit neuspokojit poptávku. Proto se tolik lidí, ve všech oborech zabývá hledání této rovnováhy. Šrotovné tuto rovnováhu hrubě naruší a lze očekávat dominový efekt, kdy dočasně vzedmutá poptávka jednoho drahého zboží, vyvolá útlum v mnoha jiných, kde se to může projevit mnoha způsoby. Vyvolat uměleasymetrii na trhu a ještě tak rozsáhlým způsobem může jen ekonomický diletant ( nebo absolvent socialistické "Sorbony"). |
Mílinka 21.4.2009 9:41Paroubkovo šrotovné? Ano Paroubkovo šrotovné bych bral. kdyby bylo vypláceno ne ze státního rozpočtu, ale z kapsy pana přítele Paroubka nebo z konta ČSSD. Stejně jako všechna ostatní vylepšení (poplatky ve zdravotnictví, pastelkovné a jiné rozhazovačné nápady ) kapasy nás ubohých občanů. |
Herakleitos 21.4.2009 12:07Re: Paroubkovo šrotovné? Na druhé straně dělá kopance i ODS, poněvadž snižuje příjmy do státní kasy. Takže žádná strana není bez chyb |
kik 21.4.2009 14:03Re: Paroubkovo šrotovné? Mas pravdu v tom, ze diky snizeni odvodu firem se snizi prijmy do statniho rozpoctu. Soucasne s tim ale pravdepodobne firmy nebudou muset propustit tolik lidi, eventuelne vubec nikoho, a statni rozpocet zase usetri za vydaje na podporu v nezamestnanosti, soc. davkach apod. Podle me je prece jenom tohle mensi zlo. Srotovne je opravdu zvyhodneni jedne skupiny vyrobcu na ukor druhych, ktere stejne zaplatime vsichni. To by opravdu mohlo byt za chvili triskovne (nabytkari), hadrovne (textilky) apod. |
Öman 21.4.2009 14:51Re: Paroubkovo šrotovné? Kdyby byly odvody za zaměstnance nulové, mohl by zaměstnavatel zhruba při stejných nákladech zaměstnávat namísto tří zaměstnanců čtyři. Nestojí tohle za úvahu i "sociálně cítícím", zejména v době, kdy nezaměstnanost roste? Namísto dávek od státu by nezaměstnaný měl větší šanci si vydělávat. |
Honza999 23.4.2009 23:58Re: Paroubkovo šrotovné? Mohl by zaměstnáat čtyři místo tří, mohl... ALE NEZAMĚSTNÁ. Nemá totiž zakázky ani na práci pro ty tři.. |
Dušan Streit 21.4.2009 9:40Ano, šrotovné je šílenost a sabotáž ekonomiky Jen přiblíží skutečný nápor krize a z daní poskytne automobilkám polštář ke stěhování na Východ: http://streit.blog.idnes.cz/c/80246/Vzhuru-do-Ciny-se-srotovnym-v-kapse.html |
Jirik 21.4.2009 9:29detaily Jenom pripominka k posledni sekci clanku - 30k je prodejni cena (vetsiny) vozu prave okolo r.v. 1993, plus minus. Auta vyrobena od r.'95 uz jsou prece jenom o neco drazsi. Cili teoreticky by urcita incentiva pro ty, kteri vlastni stare auto, vzniknout mohla. Nemyslim, ze by to byl v teto dobe pripad zachovalych Felicii okolo '96. Samosebou argument o kupni sile lidi vlastnicich vozy, ktere maji prodejni cenu hluboko pod 30k stale plati. A vetsina ostatnich take. |
Nelde 21.4.2009 12:31Re: detaily Nemáte pravdu. Mám auto střední třídy vyrobené v roce 1995 a jeho prodejní cena je pod 20k. Jukněte se nejprve na nabídku bazarů. Nad 30k jde jen to, co má málo najeto. Normálně jsou vozy lacinější. A nezapomeňte na Bursíkovné, které dělá ty vozy těžko prodejné. |
David 21.4.2009 21:26Re: detaily Rozhlédněte se okolo sebe a dělejte si čárky, až uvidíte zachovalou Felicii. Drtivá většina má zhnilé páté dveře, lemy a prahy. Odcházejí řídící jednotky a klapky. Zachovalá Felicia z roku 96 je fata morgána. Opravdu. |
Frank 21.4.2009 9:26Osobně si myslím, že šrotovné je blbost, ale na mizerných 30 tisíc čeká i mnoho voličů či sympatizantů ODS. Je to smutné, ale je to tak. To přece není jen otázka příznivců ČSSD, jak se to snaží mnozí podsunout. Neznám osobně nikoho, kdo by nevyužil příležitosti něco výhodněji koupit. Bez ohledu na politické sympatie.Těm nejchudším to ale stejně nepomůže, bohatí to mají na háku a pomůže to jen těm, kteří si nějaké nové auto chtěli pořídit. Možná si jej pořídí dříve, ale tím omezí nákupy jiných spotřebních věcí a nic se nezmění. A ještě nám ti, co to chtějí zavést neřekli, komu budou automobilky prodávat za půl roku, za rok? Stále čekám na výstupy z NERVu, když Topolánek vykládal o 16-ti přijatých opatřeních, které mají nějak řešit krizi. |
pava 21.4.2009 9:02Řekl bych, že lidi, kteří kupují vozy půl milionu a výše, šrotovné dost naštve. |
Malý Aston 21.4.2009 8:35Ale dobře se to poslouchá! Politik vystoupí,začne vyprávět jak mu leží na srdci blaho všech a páč nemá jiné nápady začne chválit šrotovné. Již Jára Cimrman nechtěl nikdy slevu zadarmo.Krize v prodeji aut není krizí náší ale výrobců. Když chtějí prodávat,musí i šrotovat. Proč oni chtějí jen vyrábět a my platit šroťáky? No tak co,ty automobilky co nemají nové myšlenky,inovace žádná tak se zavřou a jiné automobilky přežijí.Když již Paroubek tlačí na šrotovné tak ať každému z nás co má auto starší jak 3 roky prostě dá nové zadarmo a uvidí jak to bude fičet. |
arlon 21.4.2009 8:48Re: Ale dobře se to poslouchá! No vida, konečně rozumný názor. Proč fabriky brečí a politici trousí šrotovné, když můžou lidet dát rovnou, nebo třeba za hubičku. Koupěschopná cenová politika bez šrotovného je auto za kvartální průměrný plat, to je max. 50 kilo peněz. Proč ne? |