Sobota 19. dubna 2025, svátek má Rostislav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JIri Musil

22. 4. 2009 20:15
jeste jeden aspekt srotovneho

Zajimavy clanek. Ja bych mozna dodal jeste jeden aspekt a tim je vliv srotovneho na dalsi rozsireni nuzek mezi bohatymi manazery a chudymi delniky.

Predpokladam tedy, ze tak jak se politicke reprezentace vsech zemi snazi zachranit automobiky ted, budou se zase jinymi zpusoby snazit i za pul roku, az zacne pusobit efekt umele vyvolane predcasne spotreby (nejake socialne spravedliva hesla se zase urcite najdou - v tomto fantazie nezna mezi;-))

Ale zpet k tem rozvirajicim se nuzkam. Ohromne nadnarodni spolecnosti funguji jako velmi neefektivni byrokraticke masinerie. V normalnich podminkach by mozna do ohromnych meritek ani nevyrostly, protoze mira neefektivity by je hubila a daval vzniknout novym efektivnejsim spolecnostem. Avsak pokud se podari vzit do party skupinka politiku, kteri pak vyhlasuji hesla o snizeni socialni ujmy, zachrane podniku ze socialnich duvodu atd,... pak se gigantickym firmam zije lepe.

V nepruhlednych strukturach gigantickych spolecnosti pak vznikaji platinove padaky a do nekonecna rostouci mzdy manazeru...

0 0
možnosti

myde

21. 4. 2009 21:56
Podívejte se

do Maďarska jak tam začli spořit po vládnutí socanů!!!!!!!!

0 0
možnosti

R.J.

21. 4. 2009 20:18
Mám také nárok

na šrotovné ? Když mě manželka řekla,  že jsem zase na šrot? Paroubku, naval nějaké prachy, nechal jsem je u Tvé bývalé fy., v RaJ. Tak koukej něco poslat, nebo Tě nebudu volit. Potřebuji také třinácté chlastací a čtrnácté alimentovné, tak se koukej v parlamentu činit pro lid. Nemysli si, že budeš žrát sám, to Tě nezvolíme a jseš na dietě.Tak pamatuj, lid žádá, lid potřebuje. Víš co říká Falmr, vše pro lid s lidem. A nějak zrušte třeba ty alimenty, ať to cálují třeba bezdětní, já mám akorát na ten chlast, tak to nebudu platit. Plat mám na úřadě jako zástupce druhého zástupce prvního zástupce málo. Tak koukej Roko pořádně nám ve státním přidat, nebo Ti namydlíme schody, koukej Čunek, jak jel, jak blesk. Víš že máme stále Tvůj spis. Tak čest, soudruzi.

0 0
možnosti

Martin

21. 4. 2009 16:05
Socdemák dopředu nemyslí

Tak po něm nechtějte, aby odpovídal na otázky, co bude za pár let, kdy kupci, kteří by si auto koupili až za pár let, najednou nebudou, protože si ho koupili o dva roky dřív. A už vůbec po něm nechtějte, aby odpovídal na dotaz prodejců výpočetní techniky, proč nekupují počítače, když se vydali z peněz za fabii. Socdemák jenom spočítá přímý výnos na dph a to, že by ti lidé jinak peníze utratili jinde a nesežrali je, tudíž i dph by se vybrala, to už ho nezajímá. Pokud budou automobilky následně procházet další krizí, respektive zřejmě snižovat výrobu a propouštět, tak socdemák bude ječet, že za to může kapitalismus a že je třeba zvýšit státní regulaci a zavést nové sociální dávky. Čili spirála krachu se roztáčí a nabírá rychlost, socdemák nabírá nové hloupé voliče a to jediné se počítá :-D(Y) Kupředu levá ;-€

0 0
možnosti

Martin

21. 4. 2009 16:09
Re: Socdemák dopředu nemyslí

Jinak všimli jste si, jak ti haj*lové levičácký manipulují své natvrdlé stádo lacinými triky? vysvětlím. Když bohoušek sobotků mluví o šrotovném, tak říká: "Zavedeme šrotovné, tak, aby i ti lidé okolo měli práci". A viditelně u toho kývne. To není nic přirozeného, to je perfektně naučená řeč těla, kdy jednak sděluje "fakt", že následkem toho bude mít někdo práci a za druhé tím kývnutím vzbuzuje dojem upřímnosti a pravdivosti. Velice dobře to působí na hloupé lidi. Jistá moderátorka zpravodajství na ČT tuto techniku také využívá. Je to tak trapné, až je to zoufalé.

0 0
možnosti

Předseda

21. 4. 2009 15:05
Článek je opět demagogie,

ovšem tentokrát z druhé strany. Skončil jsem u věty "Mýtus o vyšší bezpečnosti také bere za své. Šrotovné podporuje zájem o

nejlevnější vozy, do popředí zájmu se hrnou značky jako Lada či Dacia.

Ať si každý popřemýšlí o tom, zda by raději boural padesátkou do zdi v

ruském samohybu nebo v Audi A3, byť jde o vozy stejné třídy". - tady už je článek úplně mimo. Nejde přeci o Logana vs A3, ale o Logana vs shnilého favorita, pane autore! Se šrotovným nesouhlasím, ale článek je blábol.

0 0
možnosti

Öman

21. 4. 2009 15:11
Re: Článek je opět demagogie,

Ale v článku jde třeba i o Lagana vs. Audi A3. Na Logana se pravděpodobně šrotovné vztahovat bude, na Audi A3 nejspíš ne. Co myslíte, že potom více pofrčí? ;-)

0 0
možnosti

Malý Aston

21. 4. 2009 14:26
Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu.

Průměrný měsíční plat je cca 21 000,00 Kč což zahrnuje i plat například šéfa železnice,šéfa ČEZ a podobně. Takže normální plat musí být cca 15 000,00 Kč čistého. Autíčko za 300 000,00 Kč + 19% DPH tedy stojí celkem 357 000,00 Kč. Na takové autíčko bez jídla a placení nájemného,tedy životní úrovni bezdomovce je nutné šetřit 23,8 měsíců.Dva roky bez žrádla.Když se má rozdávat,tak podle příjmů. Stanovit zákonem že na autíčko má právo každý  a to za 3 měsíční platy a ostatek doplácí Paroubek. A tak bude na každém aby se rozhodl zda touží po Fabii nebo mercedesu. Každému podle potřeby a každému podle zásluhy.:-D

0 0
možnosti

matematik

21. 4. 2009 15:05
Re: Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu.

no,průměrný plat 23.000 bývalého hrubého,je asi 15.000 čistého,normální plat tj. plat 70% lidí bude průměrně asi 12.000 čistého.Z toho jim stát při útratě 2.000 vezme na DPH,dalších 2-5.000 na spotřební dani.

0 0
možnosti

JJ

21. 4. 2009 13:22
Nemecke srotovne hoodne pomohlo skodovce a ceskemu

prumyslu. Okolni zeme jej take zavadeji, pro dobre sousedske vztahy je dobre je zavest, nejlepe stylem, aby se vlk nazral ...

Navic jde casovat do doby, kdy nemeckemu srotovnemu dojde dech a nastavit tak, aby se tam vesly oktavky (nove vozy). Jinak ten pamflet neni analyza, treba nereferuje na to, ze treba na Slovensku se jim penize do srotovneho vratily. Dale ta stara auta se srotuji, jinak by byla v provozu - neni tedy pravdou, ze by jejich majitele koupili v dohledne dobe nove.

0 0
možnosti

Nelde

21. 4. 2009 12:40
Ještě chybí jeden argument

Když se nezavede šrotovné, tak auta kolem roku 1995 se budou prodávat celkem lacino (pod 30k) a může to být eventualita pro majitele aut typu Š120 (ekologičtější a bezpečnější). Se šrotovným hodně vozů pod 30k skončí na vrakáči a stará auta budou dále jezdit.

Pokud to někdo myslí s ekologií vážně, tak má zavést nikoli šrotovné při nákupu nového auta, ale odměnu za ekologické zlikvidování auta nesplňujícího normu Euro 1, které má majitel alespoň 5 let a které je v provozu (má technickou) při současném nákupu auta s normou Euro 3 (ať je klidně ojeté). Není správné spojovat ekologii a podporu prodeje nových aut! Pro podporu prodeje nových aut je třeba udělat kroky, které nesouvisí s likvidací starého. Například možnost dát si úroky z leasingu do daňového přiznání (jako je to u hypotéky). Samozřejmě jen pro ekologická, bezpečná auta do nějaké ceny. A jen jedno na člověka.

0 0
možnosti

m

21. 4. 2009 11:01
Šrotovné se mi také nelíbí

Lidé, kteří mají velmi stará auta si těžko koupí nový vůz, protože na něj nebudou mít. Lidé, kteří mají koupená auta po roce 93 prodají své auto v autobazaru za vyšší cenu, než je nabízené šrotovné.

Jediné, co šrotovné přinese, bude spekulativní koupě starého vozu, nebo smlouva o vyplacení odměny za zešrotování starého vozu.

0 0
možnosti

Herakleitos

21. 4. 2009 12:03
Re: Šrotovné se mi také nelíbí

S vaším názorem souhlasím. Já bych vymezil hranici stáří vozu nad 15 let. :-/

0 0
možnosti

JaS

21. 4. 2009 11:00
Bezvadný rozbor!

Celé "šrotovné" je jen další pokrytecký podvod našeho politika, který se řídí "průzkumy" toho, co si občané přejí  ;-P. Jsem zvědav na to, jak se těmi zájmy bude řídit, až tu moc dostane (a kdo to bude platit).

0 0
možnosti

Talián

21. 4. 2009 15:47
Re: Bezvadný rozbor!

 Rovnováha na trhu jakéhokoliv zboží, vyjádřená tempem prodeje je velice citlivá záležitost. Nikdo si nemůže dovolit vyrábět na sklad a nikdo si nemůže dovolit neuspokojit poptávku. Proto se tolik lidí, ve všech oborech zabývá hledání této rovnováhy. Šrotovné tuto rovnováhu hrubě naruší a lze očekávat dominový efekt, kdy dočasně vzedmutá poptávka jednoho  drahého zboží, vyvolá útlum v mnoha jiných, kde se to může projevit mnoha způsoby. Vyvolat uměleasymetrii na trhu a ještě tak rozsáhlým způsobem může jen ekonomický diletant ( nebo absolvent socialistické "Sorbony").

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz