Diskuse
ANALÝZA: Pachuť šrotovného
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JIri Musil
jeste jeden aspekt srotovneho
Zajimavy clanek. Ja bych mozna dodal jeste jeden aspekt a tim je vliv srotovneho na dalsi rozsireni nuzek mezi bohatymi manazery a chudymi delniky.
Predpokladam tedy, ze tak jak se politicke reprezentace vsech zemi snazi zachranit automobiky ted, budou se zase jinymi zpusoby snazit i za pul roku, az zacne pusobit efekt umele vyvolane predcasne spotreby (nejake socialne spravedliva hesla se zase urcite najdou - v tomto fantazie nezna mezi)
Ale zpet k tem rozvirajicim se nuzkam. Ohromne nadnarodni spolecnosti funguji jako velmi neefektivni byrokraticke masinerie. V normalnich podminkach by mozna do ohromnych meritek ani nevyrostly, protoze mira neefektivity by je hubila a daval vzniknout novym efektivnejsim spolecnostem. Avsak pokud se podari vzit do party skupinka politiku, kteri pak vyhlasuji hesla o snizeni socialni ujmy, zachrane podniku ze socialnich duvodu atd,... pak se gigantickym firmam zije lepe.
V nepruhlednych strukturach gigantickych spolecnosti pak vznikaji platinove padaky a do nekonecna rostouci mzdy manazeru...
R.J.
Mám také nárok
na šrotovné ? Když mě manželka řekla, že jsem zase na šrot? Paroubku, naval nějaké prachy, nechal jsem je u Tvé bývalé fy., v RaJ. Tak koukej něco poslat, nebo Tě nebudu volit. Potřebuji také třinácté chlastací a čtrnácté alimentovné, tak se koukej v parlamentu činit pro lid. Nemysli si, že budeš žrát sám, to Tě nezvolíme a jseš na dietě.Tak pamatuj, lid žádá, lid potřebuje. Víš co říká Falmr, vše pro lid s lidem. A nějak zrušte třeba ty alimenty, ať to cálují třeba bezdětní, já mám akorát na ten chlast, tak to nebudu platit. Plat mám na úřadě jako zástupce druhého zástupce prvního zástupce málo. Tak koukej Roko pořádně nám ve státním přidat, nebo Ti namydlíme schody, koukej Čunek, jak jel, jak blesk. Víš že máme stále Tvůj spis. Tak čest, soudruzi.
Martin
Socdemák dopředu nemyslí
Tak po něm nechtějte, aby odpovídal na otázky, co bude za pár let, kdy kupci, kteří by si auto koupili až za pár let, najednou nebudou, protože si ho koupili o dva roky dřív. A už vůbec po něm nechtějte, aby odpovídal na dotaz prodejců výpočetní techniky, proč nekupují počítače, když se vydali z peněz za fabii. Socdemák jenom spočítá přímý výnos na dph a to, že by ti lidé jinak peníze utratili jinde a nesežrali je, tudíž i dph by se vybrala, to už ho nezajímá. Pokud budou automobilky následně procházet další krizí, respektive zřejmě snižovat výrobu a propouštět, tak socdemák bude ječet, že za to může kapitalismus a že je třeba zvýšit státní regulaci a zavést nové sociální dávky. Čili spirála krachu se roztáčí a nabírá rychlost, socdemák nabírá nové hloupé voliče a to jediné se počítá Kupředu levá
Martin
Re: Socdemák dopředu nemyslí
Jinak všimli jste si, jak ti haj*lové levičácký manipulují své natvrdlé stádo lacinými triky? vysvětlím. Když bohoušek sobotků mluví o šrotovném, tak říká: "Zavedeme šrotovné, tak, aby i ti lidé okolo měli práci". A viditelně u toho kývne. To není nic přirozeného, to je perfektně naučená řeč těla, kdy jednak sděluje "fakt", že následkem toho bude mít někdo práci a za druhé tím kývnutím vzbuzuje dojem upřímnosti a pravdivosti. Velice dobře to působí na hloupé lidi. Jistá moderátorka zpravodajství na ČT tuto techniku také využívá. Je to tak trapné, až je to zoufalé.
Předseda
Článek je opět demagogie,
ovšem tentokrát z druhé strany. Skončil jsem u věty "Mýtus o vyšší bezpečnosti také bere za své. Šrotovné podporuje zájem o nejlevnější vozy, do popředí zájmu se hrnou značky jako Lada či Dacia. Ať si každý popřemýšlí o tom, zda by raději boural padesátkou do zdi v ruském samohybu nebo v Audi A3, byť jde o vozy stejné třídy".
Öman
Re: Článek je opět demagogie,
Ale v článku jde třeba i o Lagana vs. Audi A3. Na Logana se pravděpodobně šrotovné vztahovat bude, na Audi A3 nejspíš ne. Co myslíte, že potom více pofrčí?
Malý Aston
Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu.
Průměrný měsíční plat je cca 21 000,00 Kč což zahrnuje i plat například šéfa železnice,šéfa ČEZ a podobně. Takže normální plat musí být cca 15 000,00 Kč čistého. Autíčko za 300 000,00 Kč + 19% DPH tedy stojí celkem 357 000,00 Kč. Na takové autíčko bez jídla a placení nájemného,tedy životní úrovni bezdomovce je nutné šetřit 23,8 měsíců.Dva roky bez žrádla.Když se má rozdávat,tak podle příjmů. Stanovit zákonem že na autíčko má právo každý a to za 3 měsíční platy a ostatek doplácí Paroubek. A tak bude na každém aby se rozhodl zda touží po Fabii nebo mercedesu. Každému podle potřeby a každému podle zásluhy.
matematik
Re: Proč Paroubek podporuje bohaté nechápu.
no,průměrný plat 23.000 bývalého hrubého,je asi 15.000 čistého,normální plat tj. plat 70% lidí bude průměrně asi 12.000 čistého.Z toho jim stát při útratě 2.000 vezme na DPH,dalších 2-5.000 na spotřební dani.
JJ
Nemecke srotovne hoodne pomohlo skodovce a ceskemu
prumyslu. Okolni zeme jej take zavadeji, pro dobre sousedske vztahy je dobre je zavest, nejlepe stylem, aby se vlk nazral ...
Navic jde casovat do doby, kdy nemeckemu srotovnemu dojde dech a nastavit tak, aby se tam vesly oktavky (nove vozy). Jinak ten pamflet neni analyza, treba nereferuje na to, ze treba na Slovensku se jim penize do srotovneho vratily. Dale ta stara auta se srotuji, jinak by byla v provozu - neni tedy pravdou, ze by jejich majitele koupili v dohledne dobe nove.
Nelde
Ještě chybí jeden argument
Když se nezavede šrotovné, tak auta kolem roku 1995 se budou prodávat celkem lacino (pod 30k) a může to být eventualita pro majitele aut typu Š120 (ekologičtější a bezpečnější). Se šrotovným hodně vozů pod 30k skončí na vrakáči a stará auta budou dále jezdit.
Pokud to někdo myslí s ekologií vážně, tak má zavést nikoli šrotovné při nákupu nového auta, ale odměnu za ekologické zlikvidování auta nesplňujícího normu Euro 1, které má majitel alespoň 5 let a které je v provozu (má technickou) při současném nákupu auta s normou Euro 3 (ať je klidně ojeté). Není správné spojovat ekologii a podporu prodeje nových aut! Pro podporu prodeje nových aut je třeba udělat kroky, které nesouvisí s likvidací starého. Například možnost dát si úroky z leasingu do daňového přiznání (jako je to u hypotéky). Samozřejmě jen pro ekologická, bezpečná auta do nějaké ceny. A jen jedno na člověka.
m
Šrotovné se mi také nelíbí
Lidé, kteří mají velmi stará auta si těžko koupí nový vůz, protože na něj nebudou mít. Lidé, kteří mají koupená auta po roce 93 prodají své auto v autobazaru za vyšší cenu, než je nabízené šrotovné.
Jediné, co šrotovné přinese, bude spekulativní koupě starého vozu, nebo smlouva o vyplacení odměny za zešrotování starého vozu.
Herakleitos
Re: Šrotovné se mi také nelíbí
S vaším názorem souhlasím. Já bych vymezil hranici stáří vozu nad 15 let.
JaS
Bezvadný rozbor!
Celé "šrotovné" je jen další pokrytecký podvod našeho politika, který se řídí "průzkumy" toho, co si občané přejí . Jsem zvědav na to, jak se těmi zájmy bude řídit, až tu moc dostane (a kdo to bude platit).
Talián
Re: Bezvadný rozbor!
Rovnováha na trhu jakéhokoliv zboží, vyjádřená tempem prodeje je velice citlivá záležitost. Nikdo si nemůže dovolit vyrábět na sklad a nikdo si nemůže dovolit neuspokojit poptávku. Proto se tolik lidí, ve všech oborech zabývá hledání této rovnováhy. Šrotovné tuto rovnováhu hrubě naruší a lze očekávat dominový efekt, kdy dočasně vzedmutá poptávka jednoho drahého zboží, vyvolá útlum v mnoha jiných, kde se to může projevit mnoha způsoby. Vyvolat uměleasymetrii na trhu a ještě tak rozsáhlým způsobem může jen ekonomický diletant ( nebo absolvent socialistické "Sorbony").
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz