28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Trapné čekání na déšť

Československá námořní plavba byla schopna paradoxně vydělat dolary s nižšími "reprodukčními" náklady než mnoho producentů zboží, které přepravovala

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Fiala 27.7.2012 9:20

Plavební cesta Dunaj - Morava - Odra je realističtější

Proč?

Spojuje severní státy se středními a jižními, a tato "vodní cesta" v EU chybí. A tento projekt může napomocí k pohybu kapitálů a rozmnožit je díky následné efektivní obchodní - odbytové logistice.

P. Schuster 25.7.2012 10:42

Kanál Dunaj- Odra- Labe

Současný stav projektu je rozdělen do 4 etap ale realizace v nedohlednu.

V lednu 2011 - Vláda ČR schválila návrh Ministerstva dopravy, který se týká prověřování potřebnosti průplavního spojení Dunaj - Odra - Labe a chce pokračovat s prověřováním potřebnosti průplavního spojení Dunaj - Odra - Labe a s představiteli Polské republiky, Rakouské republiky, Slovenské republiky, Spolkové republiky Německo a s Evropskou komisí. Cílem je posouzení možné realizace, přepravní účinnosti a investiční náročnosti jednotlivých větví a předložit vládě do 31. prosince 2013 informaci o výsledcích tohoto prověření.

Takže možná ta příští, nebo přespříští generace by se zprovoznění mohla dočkat.

J. Chaloupka 25.7.2012 10:38

Znamená to, že pro pár velkých výrobků

máme dát cca 6 mld. Kč na stavbu jezů na Labi a zároveň zničit unikátní labské pobřeží? Rozumím tomu dobře? Kde je prosím pěkně finanční rozvaha, zda se toto vůbec někdy zaplatí a vyplatí? A komu se to vyplatí? Pokud by ty jezy byly ekonomicky výhodné, tak by loďaři už dávno ty jezy budovali za své. Ale oni chtějí opět jako mnozí před nimi peníze daňových poplatníků. To není budování konkurenceschopnosti, to je sprosté vydírání daňových poplatníků. Zklamal jste mne, pane Zámečníku, moc jste mne zklamal.

R. Tichý 25.7.2012 15:06

Re: Znamená to, že pro pár velkých výrobků

Co to je unikátní labské pobřeží? Nevšiml jsem si, že by Vltava byla mrtvá řeka, a že je hodně zregulovaná. Jestli chápu správně, jste poměrně zelený. Ukažte mi, kde je cokoliv zeleného ekonomicky výnosné, tedy pro stát resp. občany. Ekonomická přínosnost veřejných projektů není to nejdůležitešjí, jde o pozvednutí technické a sociální kultury národa. Proč jinak by se stavěly třeba cyklostezky?

J. Chaloupka 25.7.2012 16:20

Co je prosím zeleného na tom, že nechci z peněz

daňových poplatníků vyhodit 6 mld. Kč, aby několik loďařů mohlo vozit levněji rozměrné náklady? To s ekologií nemá nic společného. To je čistě ekonomická otázka. Buď se jezy vyplatí, pak ať si na to loďaři dají peníze, nebo se nevyplatí, pak je škoda vyhazovat státní tedy naše peníze a při tom ještě zničit část krajiny. To pobřeží se netýká Vltavy, ale Labe a jde o část u Děčína směrem k hranicím. Kromě toho myslím, že Němci další část Labe nesplavní. Takže jde hlavně o to, aby si někdo opět namastil kapsu na státní útraty.  

R. Tichý 27.7.2012 0:49

Re: Co je prosím zeleného na tom, že nechci z peněz

No, úplně by stačilo, kdyby ubylo kamionů. 6mld. Kč není moc, stačí přestat podporovat nesmyslnou zelenou energetiku, která ničí přírodu.

A Vltava byla dána jako příklad toho, co udělá příroda v okolí zvýšené hladiny ! Hravě si s tím poradí.

S. Ševeček 25.7.2012 9:24

Zvonka to tak vyzerá podle pana Zámečníka, ale situace

na konci 80. let nebyla tak růžová a československé námořnictvo chátralo stejně tak, jako celá ekonomika - sice jsme měli lodě, ale nevhodné, malé, schopné převážet tak maximálně bulk kargo (železná ruda), zatímco svět technologicky utekl tam, na co "jsme" neměli.

E. Došlík 25.7.2012 12:39

Re: Zvonka to tak vyzerá podle pana Zámečníka, ale situace

Ševěčku pane, jak vidno z vašeho příspěvku píšete bludy a nepravdy! Dovoluji si vám nabídnout www.namorniplavba.cz ,kde jsou veškerá fakta o naší námořní plavbě i říční, a pan Kožený za to co provedl za podpory naších politiků by měl být naražen na bambusový kůl . . . ! Tak když něco píšete, tak si to první prostudujte, a nedělejte ze sebe hlupáka !!!

V. Novák 25.7.2012 8:57

Československu plavbu "bychom" neměli stejně.

Proč? Protože jsme ji rozprivatizovali! Kožený mohl přeprodat jen to, co mu stát nabídl na stříbrném tácu.

Takže nenadávejte na Koženého, ale na naše privatizátory. Jeden sedí na Hradě a druhý by si tam moc chtěl sednout po něm...