Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKONOMIKA: Rozkopaná země
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Petr 28.7.2021 15:37Připomínám, že dokonce i Adolf Hitler dokázal postavit 3800 km dálnic za 5 let! |
J. Jurax 28.7.2021 20:25Tehdy nebyla EIA, zelení magoři, mnohaletá výběrová řízení a možná i taková korupce ... prostě Vůdce rozkázal a oni poslechli ... :-) |
V. Čermák 28.7.2021 13:57Tak rozkopanost ČR zejména v době dovolených je dlouhodobá. Vždy nějaký most,ek či silnička způsobí problém dlouhých objížděk. Současná rozkopanost Covidová ale má své opodstatnění. Jak známo boom ve stavebnictví generuje následný boom i v návazných profesích, což v Covidové době přináší růst ekonomiky ... |
V. Mokrý 28.7.2021 17:23Problém zaviňuje především nedostatečné značení už ve větší vzdálenosti - ne na poslední křižovatce před uzávěrou. |
P. Hák 28.7.2021 12:20Co se týká tempa práce na stavbě či opravách silnic, je dokonale socialistické. Často jezdím přes Pardubice a Hradec Králové. Dálnice na sever z HK dva roky stagnovala, kolega označoval stojící stroje za "výstavu stavební techniky". V Pardubicích je roky rozestavěná klíčová křižovatka u Parama. Kdykoli tam jedu ve dne, vždy tam postává několik pracovníků, soustředěne pozorujících jeden pracující bagr nebo bulzozer. Totéž nyní v Hradci na "Y" u fakultní nemocnice, kde pro jistotu rozkopali ještě i most. V pět odpoledne už tam včera nepracoval nikdo. Nemýlím-li se, vše provádějí soukromé firmy. |
P. Milan 28.7.2021 22:06Soukromé firmy "provádějí" tak, jak s nimi státní neb obecní úředník nasmlouvá. |
P. Hák 28.7.2021 23:32To někde píšu, že smlouvy mohou být špatně nastavené. Z nějaké profesní hrdosti nebo toho, že to pro jistotu udělají dřív, aby byla časová rezerva, ty firmy nepodezřívám, chraň bůh |
P. Kubáč 28.7.2021 10:59Hezký popis - vyhnívání současného režimu. Nebyla krutovláda 50.let - tak začal vyhnívat dříve než bolševik. |
V. Braun 28.7.2021 10:34No někdy se ani neopravuje. Teď jsem po dlouhé době byl v Jihomoravském kraji a na několika úsecích jsem u silnice viděl cedule "vozovka v havarijním stavu v délce x kilometrů" někde ještě doplněnými o značku omezení rychlosti na 50 km. Kraj tak má zřejmě pocit, že svou povinnost péče o vozovku splnil a ještě ušetřil. |
J. Jurax 28.7.2021 20:28Ty cedule jsou tam výhradně proto, aby majitel komunikace nemusel platit škody na Vašem voze způsobené neudržovaným tankodromem vydávaným za silnici. |
M. Miky 28.7.2021 9:43Problém není samotná stavba, ale povolovací proces. Samozřejmě i u staveb dálnic/silnic jsou různé řekněme finančně-technické problémy (eufemicky řečeno), ale hlavní zádrhel je nějakou stavbu povolit, nebo taky nepovolit, případně změnit - podle dobrých(!) zákonů a rychle, ne v řádu desetiletí, tohle je špatně. Tím není řečeno, že by se mělo postavit vše tak, jak to vznikne někde v šedých mozkových závitech úředníků a politiků, to bychom se vrátili do dob komunismu. A jestli D4 postaví Eurovia soukromě nebo "klasicky" je z hlediska rychlosti přípravy nepodstatné, určitě Eurovia neřešila místo státu (alias ŘSD) všechna možná povolení, to by byli šílenci. Možná by si pan Holub o tom mohl něco zjistit, než začne psát takové bludy. |
P. Milan 28.7.2021 9:51On píše bludy pořád a o všem. Proto ho mají tak rádi na ČRo Plus. |
V. Mokrý 28.7.2021 11:53
|
M. Miky 28.7.2021 14:56To taky, viz "Seznam - s Pravdou jedinou se seznam", ale hlavně jako každý silně levicový člověk nemá pan Holub rád soukromé projekty tam, kde to může "zařídit" tatíček stát a matka strana. |
V. Mokrý 28.7.2021 11:56A o tom to je ! Co se týká povolování liniových dopravních staveb, tak to zaspali ti první polistopadoví politici. |
P. Hák 28.7.2021 12:21A když už rozjetá stavba probíhá neuvěřitelně pomalu, také je to tím, že nejsou povolení? |
M. Miky 28.7.2021 14:45Důvody mohou být různé, buď chtěla firma získat kontrakt, ale nemá dostatek zdrojů (lidí, strojů), případně získala další, který má větší prioritu, nebo/a se snaží uplatnit nadnáklady (složité geologicko/hydrologické poměry, které průzkum neodhalil, špatně oštřená finanční stránka smlouvy - inflace, kurzy...), většinou je to kombinace všeho výše popsaného. Mohou to být i chyby v projektech nebo povoleních, na které se přijde zpětně. |
P. Hák 28.7.2021 19:56Skanska nemá zdroje? Nebo Eurovia? Taky to může být tím, že podmínky smlouvy jsou špatně nastaveny. |
O. Karen 28.7.2021 9:27Speciálně v Praze je většina oprav na silnici zbytečných, ba dokonce škodlivých. Jedná se nejčastěji o zužování jízdních pruhů a rozšiřování chodníků, kde nikdo nechodí. Heslem je znepříjemnit život řidičům nejenom během "opravy", ale trvale. Lituju řidiče autobusů, protože když se potkají 2 busy v takovém místě, tak je to o fous. Scheinherr má zřejmě nějaký psychický problém. |
V. Mokrý 28.7.2021 11:59Zužování vozovek se týká i silnic 2./3. třídy, kde jezdí linkové autobusy. Mnohdy mají starosti se vyhnout řidiči osobních aut/SUV, natož potom s většími vozidly. |
R. Dubravský 28.7.2021 9:00Četnost a rozsah uzavírek a omezení nic nevypovídá o skutečné stavebně-opravárenské činnosti. Typicky uzavírka trvá 3/4 roku, ale vlastní práce jen týden či dva. Vypadá to spíše tak, že nutné opravy jsou jen záminkou pro skutečný cíl - co nejrozsáhlejší buzeraci občanů. |
J. Basler 28.7.2021 4:01JJ, místo New Dealu, který by nás snad někam posunul (pokud by ho tedy nepřipravovala současná vláda), dostaneme nadiktovaný Green Deal. A s ním se posuneme tak leda do... a po něm už nic potřebovat nebudeme. |
L. Hančar 28.7.2021 7:39Ale bude to takové ladovsky hezké. Po 30ti letech létání do Thajska a podobně jsem letos místo toho zasadil 3 řádky česneku, napřesrok přivorám pár řádků brambor. Zruším popelnici a proženu ji slepičími útrobami. Zruším septik a pohnojím jabloně. Odpoledne se poohlédnu po soušce na králíkárnu. Zruším biopopelnici a už se těším na pečínku z posekané trávy. Ještě bych mohl zrušit televizi a pokusit se vzpomenout na praktiky zdavého sexu po padesátce! Pěkný den přeji. |
V. Braun 28.7.2021 10:45Tak jsem se do zásad národního plánu podíval a třeba na rozvoj dopravní infrastruktury tam je 36 miliard, což je více než vzdělávání a výzkum a vývoj dohromady. Máte pravdu, takto se moc neposuneme, ovšem konkrétní rozdělení peněz určuje vláda ČR. https://www.mpo.cz/assets/cz/podnikani/podnikatelska-rada/2021/4/2_PR_27_Narodni-plan-obnovy_aktualni-stav.pdf |