28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vládík 23.1.2008 21:40

Ještě jednou dík.

Za krásné vysvětlení Klausovy (záporné) role. Role, kterou jako populista musel před volbami nutně mít. Při upozornění na neúměrné - nedávno ČSSD zopakované - zvýšení platů státních zaměstnanců snad autor neměl vynechat roli při zvyšování mezd v ČD (když už byl problém Luxem téměř odvrácen) a nárůst moci drážních odborů, kterým trpíme dodnes. Obdobně důvod přerušení komunikace mezi ČNB a vládou byl vysvětlen jemně, ale jasně. Pan docent (tuším, že tehdy docent) se opravdu, ale opravdu naštval, že možnost přejít ke směnitelné koruně nemohl slavnostně ohlásit on. Navíc ČNB (coby nezávislý orgán) svou prognózu brzského přechodu oznámila bez konzultací s geniálním ekonomem.

Konečně jasně bylo řečeno, že podstatnou část problémů byl problém bankovního sektoru. Přes "úžasný" a rychlý postup privatizace z ní byly banky vyjmuty. Záměrně - aby mohly poskytovat nesmyslné úvěry na tu "úchvatnou" privatizaci. Aby vláda měla páky, jak nesoukromé banky k půjčkám donutit. V té době se rodila nikoliv nepodstatná část současného státního dluhu (mj. potěmkinovsky ukrývaního v Konsolidační bance).

O krytí "vyrovnaného" rozpočtu zapojením příjmů z transformace v rozsahu větším než byly odpovídající náklady netřeba psát, stejně jako o přesouvání některých investic, původně hrazených státem do "privatizovaných" podniků (půjčka s vyšším úrokem pro ČD, za kterou se stát zaručil; rozpočet v daném roce vyrovnaný, dluh pro ČD nesplatitelný; odložení nákladů státu /dotace ČD/ do ruzpočtů příštích let). Obdoba komunistických TOZ.

Takže dík, popsal jste to dost objektivně.

PS: Abych ty, kdo po mě budou chtít plivnout ušetřil blamáže: nejsem volič žádné z levicových stran, nejsem emisarem ani Zemana, ani Paroubka. Děkuji za pochopení.

Richard III. 22.1.2008 21:10

Dík

Dík za fundovaný článek. Blbcům však stejně nepomůže.

cowley 22.1.2008 23:37

Re: Dík

Jak typická klausblaufóglovská reakce zařazující jinak smýšlející do kategorie blbců!

vládík 23.1.2008 21:40

Re: Re: Dík

R^

tatina 22.1.2008 17:14

Co já už jsem se navysvětloval,

že profesor Klaus nemá velký podíl na propadu ekonomiky v devadesátých letech,ale že to bylo z větší části dílo ČNB.Konečně to někdo po deseti letech napsal,jak to doopravdy bylo.Díky pane Párale.

Jiřík 22.1.2008 18:30

Re: Co já už jsem se navysvětloval,

Napsal to pan Páral,zřejmě nevíte jak servilní pisálek to je.Je to asi tak hodnověrné jako kdyby to řekl Pepek Vyskoč

Ivan Nový 22.1.2008 18:34

Jiříku,

i světový ekonom vám může lhát a vy to nepoznáte.

Ladislav N. 22.1.2008 19:09

Re: Jiříku,

Páral je svými pochybnými ekonomickými komentáři znám. Není to ten, co redigoval týdeník Euro? ;-P

ICO 22.1.2008 19:14

Jiříkové nevidění

Taky jste asi při byl na dovolené, když vláda byl  zaskočena úkonem od ČNB a  potom byly balíčky. Tento čin měl podrazit Klause a tak to i bylo i když to nás všechny stálo hodně peněz, pane Jiříku, ale to Vy  nemusíte vědět, za vše přeci může pan Klaus, všichni ostatní jsou nevinni a ČNB byla přeci nezávislá na vládě

vládík 23.1.2008 21:41

Re: Jiříkové nevidění

Takto to vykládá Klaus.

Štváč 22.1.2008 15:18

trik

Pamatujte, že Klaus není ekonom a nemá o ekonomii ani páru. Zkuste jej vyzkoušet. Je to od něj trik, kdy veškerá rozhodnutí nechává na ostatních a alibisticky se vyjádří jako ano, ne. Až po vás...

ICO 22.1.2008 16:15

Re: trik

Štváči napište jaké je Vaše knižní dílo o ekonomice, abych mohl porovnat co umíte Vy, anebo Klaus. Anebo to jste jenom „prizdištváč“?.

www racek 22.1.2008 16:54

Re: Re: trik

klaus napsal nějaké knižní dílo o ekonomice? já znám jen "rozvoj socialistického trhu " ...:-D

tatina 22.1.2008 17:15

Re: Re: Re: trik

To je vidět,že málo čtete.Těch děl je podstatně více,než si myslíte.Umíte vůbec anglicky?

Vlad 23.1.2008 0:26

Re: Re: Re: Re: trik

;-D A co Klaus? Umí? Nebo mu to někdo za státní peníze překládá?

F.VÍZEK 88.100.57 22.1.2008 14:39

Páral se s tím nepárá...

Václav Klaus za 18 let své politické kariéry (ministr financí, premiér, předseda Sněmovny, prezident, předseda ODS) nenese na ničem  vinu, má leda zásluhy...  Opakuj každý stokrát a znovu a znovu, dokud neuvěříš...     

ICO 22.1.2008 16:06

Re: Páral se s tím nepárá...

Pane Vízek Vás tady na internetu čtu denně a to už hodně dlouho. Mám pocit,že kromě otírání o Klause nic nevíte a to jak jsem se někde dočetl byl jste v parlamentu jako poslanecká figura... Píšete dlouhé   komentáře co dá všem kdo to čte hodně práce přečíst. Uznal jste někdy, že to co píšete je blbost. Když ne, tak si to opakujte alespoň stokrát, abyste tomu uvěřil.

F.VÍZEK 88.100.57 22.1.2008 16:47

Máš, značko ICO,

 ale plné právo číst i nečíst, hodnotit kladně i záporně, přivítat i odsuzovat ten či onen text, chválit i kritizovat autora textu.  Prima by bylo, kdybys něco řekl k věci, protože o tom je věcná diskuse na DISKUSNÍ stránce.  Výměna stejných názorů by byla k ničemu!

Tak co říkáš třeba na tohle: :

Já považuji za největší úspěch (a štěstí pro českou ekonomiku) to, že se podařilo v roce 1997 vytěsnit z rozhodování  ekonoma Václava Klause. Tím se "zadělalo" na příští úspěchy.  Za největší překvapení roku 2007 považuji, že V. Klaus jako prezident veřejně označil současnou dobu – po osmileté vládě ČSSD -  za nejlepší období v našich dějinách,  kdy se máme tak dobře, jako nikdy předtím. 

 

PS: Jen jestli to vydrží s těmi současnými vládními "uměteli" !

hulvát 22.1.2008 17:19

Re:Bolševická značko Vízku

k věci lze říci pouze to, že jsi ekonomický analfabet a rozený bolševik. A dnes už i senilní hňup.

Jiřík 22.1.2008 18:34

Re: Re:Bolševická značko Vízku

Hulvate,Ty jsi slepý blb.Dobře Ti tak,v Tvé jednoduchosti je Tvé štěstí.

Ladislav N. 22.1.2008 19:10

Re: Re: Re:Bolševická značko Vízku

Souhlasím s "hulvátem". Charakteristika komunisty Vízka je přesná a výstižná... ;-PR^

ICO 22.1.2008 18:57

Re: Vízek

U nás se říká, že pořádný barák musí mít dobré základy. A když to napíšu sprostě, tak pan Klaus udělal tu práci na základech a ten byteček na poschodí si šlechti ti co na tom nemají zásluhu a když se ta  práce na základech dělala, tak byli v závětří..Vy v tom vynikáte pane Vízku.

yxy 22.1.2008 14:01

PROFESOR VÁCLAV KLAUS A BÍDA DUCHA

Prof. Ing. Václav Klaus, CSc. Co jste možná opravdu, ale opravdu nevěděli ....http://profesor-klaus.osoba.cz

Talián 22.1.2008 22:49

Re: PROFESOR VÁCLAV KLAUS A BÍDA DUCHA

Když jsme utěch titulů, jistě víte že PUDr Dežo Kotlár CSc znamená Pposunovač U Dráhy Dežo Kotlár, Celkom Spokojný cigán. Podobný titul má také Kralupský Jiřýk ( Idem napred gulami ).

Vlad 23.1.2008 0:31

Re: PROFESOR VÁCLAV KLAUS A BÍDA DUCHA

Kdyby vám Klaus ukázal diplom, jistě byste si tam přečetl, že je oprávněn užívat titul inž. (poku ne prom. ek.).

To CSc. doporučovala partaj a skládala se zkouška z marxismu. A profesora dostal zcela bezdůvodně, pokud to nebylo míněno jako forma úplatku.

janoryna 22.1.2008 13:19

za maléry může vždy levice !

Přes všechny  výhrady k  politice vlády ODS v letech 1992 až 1996 nelze popřít, že se jí podařilo dokončit transformaci státní plánované ekonomiky s výjimkou bank v tržní hospodářství s významným podílem soukromého sektoru. nereformovala kapitálové trhy, nechránila drobné akcionáře a pro lepší vymahatelnost práva nedělala skoro nic. a navíc s velmi malým zadlužením státu s nezapočteným dluhem státních bank.

To, že dluh České konsolidační agentury, která převzala z komerčních bank špatné úvěry a který byl započten až po roce 1998 do státního dluhu s jednorázovým nárustem  230 třiceti miliard korun, svědčí o tom, že za bankovní  krizi může levice. neměla si ho tam nechat vnutit.

Ladislav N. 22.1.2008 13:40

Re: janoryna IP: 80.95.112.xxx

Nesmysl, zadlužení socialistických vlád ideově hlásal a propagoval Zeman dávno před tím, než se stal prvním socanským premiérem. Pak už plnil jenom svoje předvolební sliby voličům. ;-P

Jiřík 22.1.2008 18:42

Re: za maléry může vždy levice !

Ano,za vlády ODS došlo k obrovskému rozvoji sběren barevných kovů,second handů,hracích automatů,zastavaren.V techto oborech jsme díky ODS ve světové špičce.

Ladislav N. 22.1.2008 19:12

Re: Re: za maléry může vždy levice !

Nejsi ty taky jeden z těch blbů, co rozebírali ocelovou konstrukci haly v Kladně a vozili do šrotu, až jim spadla na hlavu? ;-D

Pavel 22.1.2008 23:16

Re: Re: za maléry může vždy levice !

A kdo Vám brání aby jste, třeba v brněnské Zbrojovce, nepokračoval ve výrobě světových artiklů - dálnopisů a kulometů vzor 26 a tyto úspěšně vyvážel na světové trhy.;-D