28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vandas 26.11.2010 21:51

Vážený pane presidente.

Vážím si Vašich názorů, a Váš text jsemsi přečetl s velkým zájmem. Tak, jako v mnoha oblastech Vašeho zájmu i zde rád souhlasím s analýzou problému i se závěry, které mi jsou srozumitelné. Svou úvahu jste uvedl, že z výběru možností , mezi pohledem ekonoma, bankéře či státníka, jste si vybral pohled státníka. Mýlíte se, už v tomto zařazení, Váš pohled je pohledem ekonoma, neb kdybyste zvolil hledisko státníka, musel byste vzít do úvahy i jiném mimoekonomické argumenty, které vedou k bližší integraci evropských států. Je sice příjemné, pro mne i mnohé mé spoluobčany, že bojujete za naši svébytnost, avšak to nestačí. Od svého prezidenta očekávám více, neb doufám, že pro své názory získá i spojence a teprve spolu s nimi, prosadí na evropské scéně alespoň některé, z Vašich podnětných myšlenek. Byl Vám svěřen posvátný stolec panovníka této země, který zastával před Vámi Karel IV. či později Masaryk. Oba dva věděli, že bez spojenectví s významnými silami Evropy nic neprosadí. Hledejte spojence, hledejte je tak jako dnes v Polsku a na Slovensku, ale i v Británii, Lucembursku, Německu, Rakousku i ve Francii, hledejte je usilovně, hledejte je na severu i na jihu, jen nespoléhejte, že stačí mít pravdu. Tu sice máte, ale jen doma. Očekávám od Vás, jako od svého prezidenta více.

P. Vandas 26.11.2010 22:27

Re: Vážený pane presidente.

  Pane prezidente, sestavte deset zásad, pro změnu a novelizaci Lisabonské smlouvy. Deset zásad, které budou řešit budoucnost Evropy. Dest zásad jak řešit blížící se krizi evropské měny. Oslovte s tímto návrhem, který bude srozmitelně a proveditelně řešit problém, který vidí i jiní státníci Evropy. Pouze nevědí jak jej řešit. Věřte, že spojence najdete. Pokud máte pravdu tak se stane zjevnou. Říkat, že se řítíme do propasti nestačí, to víme nakonec všichni i jiní evropští státníci. Kdybyste řekl, kudy z té krize, vstoupíte do dějin, jako skutečný státník.

Z. Rychlý 26.11.2010 23:13

Re: Vážený pane presidente.

Pane Vandasi - výborně !

A dám Vám hádanku. Jestliže budete živ jen z obdivu, co si vyberete ?

V. Michl 26.11.2010 23:53

Re: Vážený pane presidente.

Pane Vandasi, souhlasím s Vámi. Jenom se domnívám, že na sehnání spojenců je ještě brzy. Oni, tedy ti předpokládaní spojenci, se ještě bojí svůj názor dát najevo. Oni si to zatím jenom myslí, ale nemohou to ještě říci. A pak tady jsou Ti "větší", kteří se nemohou připojit, ti s tím musí přijít sami. Přece jim nějaký Klaus či takový prdek jako je ČR nebude radit. Vzpomeňme třeba na článek Klause o "multi-kulti" Evropy, který vydal před deseti roky. Všichni politici a všechna média ho znectili. A dnes stejné zásady hlásá Sarkozy i Merkelová. A na tehdejší slova Klause už si nikdo ani nevzpomene. I přes to vše je zapotřebí ty spojence shánět a vkládat to do jejich úst.

J. Kratochvíl 26.11.2010 20:52

Strategie tchoře

Škoda, když je dnes tak chytrý a má tak úžasné analýzy a dovede předpovědět co bude Eurem respektive s celou EU , že tohle všechno nevěděl, když byl premiérem a podával do EU přihlášku, to nevěděl, že ztrácíme suverenitu? Škoda, když ho tak trápí náklady na udržení Eura, které musí členské země vynakládat, že také neudělal lepší transformaci ekonomiky v ČR  v 90letech a s menšími náklady, když je tak dobrý a tolik tomu hospodaření rozumí. Podáním přihlášky a vstupem do EU by se dalo očekávat, že jsme přijali závazky. Jenže s chování pana prezidenta vyplývá, že závazky a vstup jsou v rozporu s naší suverenitou. Čili výhody ano, závazky ne. A už jsme u toho. Toto je ale strategie tchoře. Bohužel, to zvířátko má málokdo rád a Evropa na takové jednání není zvyklá. Myslím, že by bylo lepší, kdyby se náš prezident s panem Hajkem místo takovýchto nesmyslných analýz, raději věnoval třeba oteplování, tam nadělá méně škody.

P. Vandas 26.11.2010 21:13

Re: Strategie tchoře

 Ano máte pravdu, nelze si koupit lístek na Titanic, nalodit se, posadit se do luxusní restaurace a zároveň si myslet a přesvědčovat spolucestující, že jsme zůstali v přístavu.

J. Mrázek 26.11.2010 17:50

Houpy hou,eura jdou ....?

Rád se vyhnu erohoupačce:

Hrozí na ní žaludeční nevolnost a k tomu i

potíže na druhé straně trávicího traktu s nedostatkem toaletního papíru

jakékoli natištěné hodnoty....omlouvám se za sarkasmus !

M. Bílý 26.11.2010 13:10

Vynikající a polopatistické!!!

Jako většina stanovisek Václava Klause. Pochopitelně Klausobijci a levičáci nebudou spokojeníi. To jejich věc. Mně tím na náladě neuberou.

M. Trhlík 26.11.2010 13:51

Re: Vynikající a polopatistické!!!

Pane Bílý,nejsem levičák ani Klausobijec,protože by to bylo zbytečné,ale proč jsme do EU vstupovali a proč tomu dal své požehnání i Klaus?Napřed byli levičáci napadáni,že nesouhlasí se vstupem do EU a teď nebudou spokojeni?Nevím,zda levičáci byli z EU nadšení.A pokud budeme po EU neustále poštěkávat,asi se těžko dočkáme uznání.Žel skutečnost je taková,že se stím musí něco dělat,za pomoci věech politických stran včetně Klause.A vůbec nezáleží na Vaší náladě.

K. Janyška 26.11.2010 14:15

Re: Vynikající a polopatistické!!!

Nevstupovali jsme do socialistické EU, organizované LS ! Dzp.

P. Vandas 26.11.2010 14:35

Re: Vynikající a polopatistické!!!

Ale vstupovali. Dovolím si podotknout, že podpisem právě pana prezidenta Václava Klause.Vyjíměčně se osmělím dát odkaz na můj, přes rok starý článek, uveřejněný k tomuto tématu, zde na NP.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-lisabonska-smlouva-a-jan-hus-v-kostnici-f8u-/p_spolecnost.asp?c=A091009_203217_p_spolecnost_wag

A. Čepek 26.11.2010 14:45

Re: Vynikající a polopatistické!!!

Jsem zvědav na kritické komentáře

J. Matuška 26.11.2010 15:07

Re: Vynikající a polopatistické!!!

Pane Vandasi, Lisabonská smlouva byla v ČR ratifikovaná v podstatě pod nátlakem. Pro stát naší velikosti se postavit proti 26 ostatním bylo nemožné. Ani VB si netroufla. Ratifikace v celé Unii byla nedemokraticky propašovaná,  Irové  museli uskutečnit referendový reparát. LS "měla štěstí", že finanční a hospodářská krize, která odhalila jaká je skutečnost v řadě států, přišla až po ratifikaci. Dům, který se buduje od střechy, nemá pevné základy. K přirozené intergraci v EU nelze dojít za práskání biče!

M. Bílý 26.11.2010 15:17

Re: J. Matuška (:07) Plně s Vámi souhlasím!

M. Bílý 26.11.2010 15:18

Re: J. Matuška (:07) Omluva. mělo být (15:07)

P. Vandas 26.11.2010 20:20

Re: Vynikající a polopatistické!!!

 Pane Matuško, máte pravdu v tom, že Lisabonská smlouva byla v ČR ratifikována pod nátlakem, avšak vězte, že i jiné smlouvy které jsme museli podepsat, či bez podpisu přijmout byly pod nátlakem. Namátkou jmenujme Mnichovskou smlouvu, Protektorát či Smlouvu o dočasném pobytu vojsk SSSR. Smlouvu Lisabonskou bych těmto hrůzám neřadil, patří mezi ty, které byly sice pro nás neblahé, ale rozhodli jsme se pro ně vcelku dobrovolně, jako například smlouva o přátelství a poválečné spolupráci mezi ČSR a SSSR. Fakt, že předznamenala pád do východního bloku se dal sice očekávat, avšak riziko, že ČSR obnovena nebude se zdálo větší. Podpisem Lisabonské smlouvy jsme si koupili lístek na Titanic, s vidinou, že se povezeme na luxusní lodi i s vědomím, že posádka je přiopilá. Když vidíme, že ač jsou na trase kry, důstojníci na řidícím můstku velí, plnou parou vpřed, zdá se , že se nezmůžeme na víc než tenkrát. Česká kapela bude hrát mou milovanou píseň, "Blíž Tobě Bože můj, jen Tobě blíž,byť mne i táhnout měl, blíž Tobě kříž."

S. Ševeček 26.11.2010 21:16

Re: Vynikající a polopatistické!!!

Dům od střechy ... KocEUrkov !

M. Bílý 26.11.2010 18:47

Re: Velmi hezky jste to napsal, pane Vandasi (14:35). je to...

.....je to jiný pohled a budu se s ním muset blíže seznámit. Okopíroval jsem si Váš článek do mého souboru nejzajímavějších článků na NP, abych ho měl rychle po ruce.. Můj pohled na EU je ovšem pohledem ohroženého (jejím multikulturalismen a jejím neustále více a více bujícím socialismem) a tak se nedivte, že je trochu bojovnější. Celé to zhoubné a nekontrolovatelné rozrůstání hodnotím z pozic Systémové anylýzy a syntézy, podle které budování systému má svá pravidla a jsou li porušena (nedodržena) nastupuje entropie. Srdečně Vás zdravím!

P. Vandas 26.11.2010 19:42

Re: Velmi hezky jste to napsal, pane Vandasi (14:35). je to...

 Dobrý večer, pane Bílý, udělal jste mi radost, že jste si moji úvahu přečetl, alespoň vidíte, že ač se v některých otázkách lišíme, jinde myslíme podobně.  Ta bojovnost, patří ke každé správné diskuzi a já se také čas od času rozohním. Vážím si Vašich postojů a jsem rád, že jste mne nevyloučil z okruhu podobně smýšlejících, vždyť jde o naši vlast.

M. Bílý 26.11.2010 15:14

Ano pane Janyško(14:15), ten rozvíjející se a prohlubující se socialismus asi bude pro EU smrtelný.

My už jsme si jeden pád "lepšího světa" prodělali.

M. Bílý 26.11.2010 15:05

Re: M. Trhlík (13:51). Ono je to tím. že...

... že společnost (zde stát) je velmi složitý systém (podle Bouldingova třídění systémů bych řekl, že je to systém transcendentní, nelze totiž určit počet prvků z níchž se skládá, natož počet vazeb mezi těmito prvky) takže se v něm nelze spolehlivě a jednoznačně orientovat, natož činit algorimicky podložená rozhodnutí. Nezbývá, než to provádět (zjednodušeně řečeno) zkusmo, i když s nutnou (opakuji nutnou) dávkou znalostí co největšího počtu dílčích problémů a jejich vezeb  Takže, je rozhodně lepší věřit lidem v oboru nějak vzdělaným a zkušeným než amaterům, jakkoliv pro věc zapáleným (a třeba na NP se rozčilujících a jiným spílajících - s potěšením konstatuji, že mezi ně nepatříte).. Těch vzdělaných a zkušených může být a jistě je více než jeden. A teď už mě jako mírně poučenému nezbývá nic jiného, než v toku času hodnotit, který z nich se lépe "trefuje". A já jsem přesvědčen, že je to pan Václav Klaus. Také to často v diskuzích nacházím, že V.K. měl tenkrát pravdu.

Pokud jde o náš vstup do EU je to věc nesmírně složitá. Zase zjednodušeně: z hlediska naší bezpečnosti asi ano, z hlediska politického a ekonomického snad ano snad ne. To nám ukáže budoucnost. To zašlapané české cukrovarnictví na začátku a zákaz "Edisonek" na konci pro mé nadšení z EU moc nehovoří, takže zde mírně poštěkávám. On je problém v tom, že lidé by rádi měli vše na tuti hned od začátku, což nejde. A mít za hlavní cíl DOČKAT SE UZNÁNÍ to nepovažuji za to nejlepší jak se v EU projevovat. Mě víc vadí, že (vybírám jen jeden problém), že naše produktivita práce je dost nízká.

Jo a tu náladu jsem tam uvedl jen proto abych pomocí ní vyjádřil svůj pokus a jakýsi nadhled v této věci (tedy ve věci bytí v EU). Pro mne je prvořadé mé osobní štěstí, což je jedna ze složek bohatsví. Hezký den Vám přeji!

J. Mrázek 26.11.2010 19:55

Nemáme nízkou produktivitu-87% německé

Poněkud s tím nekorespondují 35% platy a 110% ceny....a lidé si uvědomují, KOMU ze sousedů v EU zvyšují životní úroveň...

S. Ševeček 26.11.2010 21:22

Re: Nemáme nízkou produktivitu-87% německé

Ano, naši "největší evropští partneři" k nám "vyvážejí" výrobky s nižší produktivitou a tím pádem limitují náš rozvoj.

K. Janyška 26.11.2010 13:07

Kdo neovládáte teorii spontánních řádů, nepouštějte se do komentářů názorů pana prezidenta v této věci ! Jsou směšné !!!

Ano ? Dzp.

J. Anděl 26.11.2010 14:45

Re: Kdo neovládáte teorii spontánních řádů, nepouštějte se do komentářů názorů pana prezidenta v této věci ! Jsou směšné !!!

Záleží vždycky na tom, kolik lidí se směšným směje. Pokud to jsou dva v obrovském davu, zas tak velký trapas to není - ani kdyby ti dva byli jedinými, kdo má pravu ;-).

Ne, že bych čekal, že to pochopíte.

P. Vandas 26.11.2010 20:49

Re: Kdo neovládáte teorii spontánních řádů, nepouštějte se do komentářů názorů pana prezidenta v této věci ! Jsou směšné !!!

 Velkou část života jsem byl ze všech stran přesvědčován, že bez znalosti Marxismu-Leninismu se nesmím pouštět do jakýchkoli komentářů, k politickým tématům a dneska zas tohle? Teorii ML a ,ani teorii spontánních řádů neovládám, jsem já to trubka. Nějak se to doučím, po večerech.Jen se bojím, co zas bude potřeba zítra.

K. Janyška 26.11.2010 13:04

Myslím, pane profesore, že se mýlíte !

Euro nemá žádnou dobrou budoucnost ! Dzp.

S. Ševeček 26.11.2010 13:25

Re: Myslím, pane profesore, že se mýlíte !

Pane Janyško, domnívám se, že pan President vlastně už euro považuje za mrtvé téma - ve smyslu Nic dobrého do peřinky se už o něm nedá říci, rakvička je ale, pro miliony občanů, bohužel daleko a bolest umírání raději netušit.

A ten projev už byl zase dál v budoucnosti, neboť pan President dobře umí "tendence a tendence k tendencím" a tak to bylo spíš důrazné upozornění na "end game" euroatlantické civilisace", o úplném zmaru demokracie, přinejmenším v "evropském časoprostoru" nemluvě.

Když jsem si jeho přednášku přečetl na jeho webové stránce - dřív, než různí odnovináři a mislitelé začali jeho češtinu překládat do češtiny - bylo patrné, že jenom závěr je důležitý. Ostatně - na to upozornil už v úvodu, když s úsměvem poznamenal, že je "tam zřejmě za státníka".

P. Vandas 26.11.2010 14:46

Re: Myslím, pane profesore, že se mýlíte !

 Myslím , pane profesore Ševečku, že jste zde omylem.

S. Ševeček 26.11.2010 14:56

Re: Myslím, pane profesore, že se mýlíte !

Pane Vandasi, jsem obyčejný člověk, brusič nástrojů, nikoliv profesor.

A prosím Vás, abyste mě nevylučoval z diskuse vzdělanců ...