28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
tomfuk 14.11.2006 22:20

zaostalost

Když za Rakouska-Uherska,císař pán nechal budovat železnici po celém mocnářství,tedy          i v Čechách a na Moravě některé vesnice a jejich mírně řečeno zaostalí konšelové a radní odmítali,aby železnice vedla přímo kolem jejich vesnice.Odůvodňovali to tím,že jeden smrad,kouř a hluk již jim stačí,mysleli tím kovárnu.Takže v nynější době máme vesnice a železniční stanice se stejným názvem i několik kilometrů od sebe a obyvatelé musejí denně vstávat o hodinu dříve ,aby se dostali do zaměstnání a podobně.Podobnost čistě náhodná,dnešní rakouští konšelové nechci je srovnávat s  našimi minulými radními ,kteří byli mírně nevzdělaní a zaostalí, chtějí odmítnout něco co podle nich kouří,dělá smrad a hlučí.Pokud vystrčí hlavu od Alp na západ a podívají se do Francie,Španělska,Německa a na sever do Śvédska ,Finska atd.uvidí,že elektrická energie,se nedá vyrábět jen z vody a větru.Větr to je ,ale už jiná kapitola spojená s jinýmy negativy.;-O

Papouch 14.11.2006 22:55

Re: zaostalost

kdepak cisarpan, vetsina zeleznic u nas byla postavena soukromymi

spolecnostmi, ale uz tenkrat byl problem s rentabilitou, tak pomerne rychle preslo vlastnictvi na stat

a neni to vubec dobry priklad, zeleznice se neda vest kudykoli - pokud nechce investor vykrvacet na zemnich pracech

je v tomhle ohledu mnohem narocnejsi nez silnice - maximalni stoupani je tak o rad mensi a musi byt velky polomer oblouku

tomfuk 14.11.2006 23:19

Re: Re: zaostalost

Ty železnice o kterých jsem se zmínil ,ty nechal postavit skutečně cisař pán a byly plánovány výstavby do těch vesnic,které se jí zřekly ,pak byla nutná změna plánu a  nastávaly potíže s výkupem dalších polností.Ano ,byly zde i soukromé železnice ,s celkového počtu železnic až 80%,většina byla rentabilní!:-)