Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Kauza Dieselgate 2?
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
B. Máca 7.1.2021 18:07V posledním odstavci to autor trochu popletl: "studie OECD o tom, jak emisím škodí i jiný způsob brždění u elektroaut". Těžším automobilům se při brždění více otírají pneumatiky a brzdové kotouče. Víc práší. |
Š. Hašek 7.1.2021 19:06Vykládejte něco nějaké "těhotenské pilotce" o zrychlování a brzdění "furt plně naloženého vozidla"!!! Marné! |
P. Milan 7.1.2021 14:57"Není to poprvé, kdy chování automobilek při zavádění zelenějších technologií budí oprávněné pochybnosti." Oprávněné pochybnosti nebudí automobilky, chovající se tržně, ale soudruzi a soudružky v Bruseli i Berlíně, určující automobilkám co mají dělat. EUnie si ničí svůj poslední jakž takž konkurenceschopný průmysl. |
A. Forman 7.1.2021 15:10Tak, tak, do ekonomiky podniků, firem žvaní nejvíce ti, kteří na to nemají, postrádají základní věc - zpětnou ekonomickou vazbu...... |
V. Mokrý 7.1.2021 19:23Dá se říci, že do vedení automobilek a jejich majitelů, pronikli ti, kteří těm mnohým nesmyslům z Bruseli/EU fandí. Místo aby se automobilky sjednotily a bránily se jim. |
L. Novák 7.1.2021 19:42Z obchodního hlediska viděla spousta firem novou příležitost, jak se na módní vlně "zeleného blbnutí" svézt a vydělat peníze navíc. Stačí se podívat kolem, jak třeba pitomý management LIDLu nebo KAUFLANDu propaguje jakési "EKO" nesmysly, ve svých nabídkových reklamních materiálech, a snaží se třeba tvrdit, že papírové nákupní tašky, které se vám při ukládání většího nákupu protrhnou, "šetří přírodu". Dokonce dává hloupému zákazníkovi i příležitost dávat všem okolo najevo, že "Šetřím přírodu" velkým nápisem na tašce. Kdo si ji vyzkoušel, už se k ní vracet nebude, pokud má v hlavě všech pět pohromadě. Podobných příkladů je prakticky nekonečné množství. Viz IKEA a její "EKO certifikáty" na kdeco... Mám tuhle firmu na černé listině, kam jsem si vstup zakázal... |
V. Mokrý 7.1.2021 21:20V Kauflandu si beru na nákup prázdnou krabici/bedýnku, nejlépe od zeleniny/rajčat. |
L. Novák 7.1.2021 21:45Taky jsem to dělával, když jsem tam jezdil kolem autem. Teď to prý mají zakázané a krabici vám nedají (musíte jim ji sebrat pod rukama třeba od banánů, pak už si na vás netroufnou. ) |
A. Forman 7.1.2021 13:46Rozhodovat musí, a to vždy, tržní prostředí, bez jakýchkoli zásahů z vnějšku, bez plánů a záměrů politiků. Bez dotací a zvýhodňování jedné skupiny nad ostatními. To vzkažte do brusele, pane poslanče. |
P. Rada 7.1.2021 14:24Předně je pro život s principu rozhodující dlouhodobý soulad s přírodními zákony a zákonitostmi. Zdravý a rozvíjející život se takto mimo jiné projevuje růstem uspořádanosti (pokles entropie) svého prostředí a to jen na úkor dodávek energie zvenčí - sluneční a proto neporušuje termodynamiku. Tržní prostředí primárně nerozhoduje a nerozodovalo o životaschopnosti už od doby vzniku monopolů. Koncentrace organizovanosti "bruselu" by ale když už pak "tržně" mohla trochu vyvažovat prakticky monopolní koncentrace lidí a kapitálu v jiných částech světa. Řešením je tedy spíše rozvoj organizovanosti - dohod - než anarchie hypotetického "volného trhu". |
A. Forman 7.1.2021 14:46Co to zase plácáte za hovadiny...... civilizace se vyvíjí na základě účinků z obchodu, trhu.... vnést snahy o organizovanost neorganizovatelného jsou vždy výplodem choré mysli.... |
P. Milan 7.1.2021 14:57To on pořád. Spíš z blbosti, než za peníze. |
L. Novák 7.1.2021 19:44Možná z blbosti i za peníze... |
J. Kadeřábek 7.1.2021 15:26Nicméně stále platí zákon o zachování energie a v podporovaném systému hybridů, kterých je řada od mild po skutečné hybridy si nikdo s horlivých podporovatelů a zákonodárců nepoložil základní otázku kolik energie je potřeba pro pohon aut, které jsou zákonitě těžší než klasický spalovák a jak pomůže životnímu prostředí výroba elektřiny pro akumulátory spalovacím motorem. |
P. Rada 7.1.2021 18:51Opravdu si nikdo nepoložil otázku: ... " kolik energie je potřeba pro pohon aut" .... Vždyt to přeci řeší kdejaký test vozidel. O malém hybridu se píše třeba zde: https://www.garaz.cz/clanek/toyota-yaris-hybrid-stylovejsi-a-dospelejsi-prcek-z-kolina-21005425 |
L. Novák 7.1.2021 19:47Blbe přitroublý, položím ti jednoduchou otázku: Který automobil má větší spotřebu energie nutné ke shodnému provozu a při jinak stejných vlastnostech podvozku a aerodynamiky? Těžší nebo lehčí? |
P. Rada 8.1.2021 0:28"Blbe přitroublý"... Co si takhle před afektivním plácnutím ujasnit specifikaci okrajových podmínek? Takto lze přijít např. na to, jak se lenivým uspěchancům častěji jeví i ledacos nepřehledné příliš jednoduše. Záleží přece i na typu uzavřenosti dráhy a také na dynamice pohybu a schopnostech zdroje. Pro ustálený pohyb v rovině přeci není potřeba dodávat energii jinou jak pro krytí odporu aerodynamiky a hmotnost pak nemusí hrát jen negativní roli. Pokud bude mít ten těžší vnitřní schopnost dynamiku pohybové energii rekuperovat - pak i na uzavřené dráze může/nemusí vykázat menší spotřebu než jeho lehčí konkurent. Právě toto ale s principu elektromobilita umožnuje - ale nikoliv princip spalovacího motoru. |
P. Zídek 10.1.2021 11:27Pane Rado, s Vašimi ekologicky "zasvěcenými a informovanými" příspěvky se setkávám často a je mi z nich vážně smutno. Vaše elementární neznalost fyziky je zcela omračující. Nejdříve musím těžké auto rozjet a až následně může jet setrvačností. Skutečně si myslíte, že v reálném prostředí jízdou z kopce získáte více (alespoň stejně) energie jakou musíte vynaložit jízdou do kopce?Co veškeré jízdní odpory a provoz ostatní dopravy? Hybridní auta ve smíšeném běžném provozu dosahují běžně vyšší spotřeby než ten stejný model auta s klasickým spalovacím motorem. Úspora je možná (po nabití baterie) jen na velmi krátké vzdálenosti a ve městech a tam je přeci ekologické jezdit MHD - pokud možno trolejbus, tramvaj. Navíc máte opakovaně zapínán-vypínán spalovací motor (studený) se zvýšenou spotřebou a se všemi negativními důsledky na jeho životnost. Je chiméra, že lidi žijící na sídlištích budou hybridy každý den dobíjet. Vždyť ve městech je problém jenom zaparkovat, natož nejít nabíječku. |
L. Novák 7.1.2021 12:03Pěkné shrnutí problematiky zavádění dotovaných "hybridních automobilů" a dotačních motivací vyplácených státem, ale s naprosto pitomými závěry... Lidovec nedokáže překročit hranice ostnatého drátu ve svém myšlení... |
D. Zítko 7.1.2021 11:21A co proti tomu děláte jako europoslanec v Bruselu??? |
J. Jurax 7.1.2021 11:46Nic ... |
J. Kadeřábek 7.1.2021 15:34V rámci uskupení kam KDU-ČSL v Bruselu patří tj. Evropská lidová strana, poslušně sklapnou kufry. |
R. Langer 7.1.2021 10:26Ehm, to, že "elektroauta způsobují vysoké emise i kvůli jinému způsobu brždění" je naprostý nesmysl. Ty způsobují vysoké emise už z vlastního principu přeměny mechanické energie na elektrickou, jejího přenosu a přeměny zpět, nikoliv kvůli jakémukoliv zcela nepodstatnému způsobu brždění. To by tomu ale autor musel alespoň trošku rozumět, a ne psát rádoby líbivé články na politickou objednávku... |
D. Polanský 7.1.2021 10:13To je tak, když se vědeckotechnický pokrok usilují řídit úředníci a politici. Přitom on ze své podstaty o žádné řízení nestojí a ani nemůže stát. |
O. M. 7.1.2021 9:56Ono je to s těmi hybridy asi takhle: vymysleli jsme skvělý systém, ale ti blbí uživatelé nám to kazí. Uhličitá bilance hybridů se zlepší, až bude v bezemisních městských zónách povinnost přepnout hybrid na elektřinu. A nepravidelného nabíjení baterek bych se nebál, ty se přeci nabíjejí vždy, když běží dpalovák. |
J. Jurax 7.1.2021 11:49Ano. Dobíjení baterek spalovacím motorem auta je velmi ekologické. Díky tomu se kousek svezeme ekologicky na elektriku a budeme tak brzy uhlíkově neutrální ... :-) |
L. Novák 7.1.2021 12:10.... "myslíme zeleně!" |
J. Nevrkla 7.1.2021 8:36Elektrická auta jsou pro zákazníky především drahá a neprakticka, ekologické klady či zápory jsou pod prahem citlivosti většiny lidí. |
P. Rada 7.1.2021 9:43Proč nerozlišujete provozní podmínky i vývojové trendy? https://www.eon.cz/radce/alternativni-doprava/elektromobily-a-jejich-vyhody/jak-si-ekonomicky-vede-elektromobil-oproti-beznemu-vozu Máte ale pravdu, že pod "prahem citlivosti" mnohých lidí zvláště diskutujících na NP je devastace životního prostředí kterou u fosilní a zejména pak osobní auto-mobilita navozuje: ttps://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika |
J. Nevrkla 7.1.2021 9:56Proč není respektování trh, přání zákazníků? Zájem je minimální, přestože jsou pořízení i provoz dotované jinými. Vy vidíte devastaci životního prostředí fosilnimi palivy? Kde a jak se projevuje? Já to nevidím, za posledních sto let je situace u nás daleko nejlepší. |