28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Kam směřuješ, elektromobile?

Odpověď na tuto otázku není ani jednoduchá, ani jednoznačná. Pokud bychom vnímali per­spektivu elektromobilů pouze optikou většiny hromadných sdělovacích prostředků, tak je jejich budoucnost růžová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Uzel 20.11.2019 14:08

Elektromobilita s sebou přináší další ochuzení chudých ve prospěch bohatých, stejně jako další neomarxistické nápady. A to je dobře, protože na prostý lid patří přísnost.

J. Jurax 19.11.2019 23:51

Souhlas. Dobře napsáno. Ale zelení blbečkové v bruseli takovéto texty nečtou. Nehodí se jim do jejich šílené ideologie boje proti kysličníku a následného zdevastování Evropy.

P. Burda 19.11.2019 20:57

K "vtípku", že elektřina se bere v zásuvce bych rád podotknul (autor se o tom zmínil jen okrajově), že přenosová soustava je stavěna na určitý přenášený výkon.

Až všichni najednou, takhle hezky po směně, zapneme dobíjení svých EV (a je jedno, jestli mennekes nebo normální pomalou 230 V nabíječku), tak se "dráty" VVN i soustav s nižším napětím budou kroutit jak žížala na sluníčku - s výsledkem zvaným BLACKOUT!

A je jedno, že budeme nabíjet nočním proudem, když je levnější - ampéru, voltu i wattu je totiž jedno, kolik stojí, ale "chce vědět", kudy proleze.

Jakou uhlíkovou stopu zanechá výroba oceli pro stožáry s nosností násobně více zatižitelného vedení? Jakou uhlíkovou stopu zanechá výroba vodičů s násobným průměrem? Jaká stopa je za větrníky, soláry a dalšími zdroji obnovitelné energie neobnovitelně čerpající suroviny z naší planety?

M. Pivoda 19.11.2019 21:03

... "chce vědět", kudy proleze

V ideálním případě proleze z vlastní střechy (pokryté fotovoltaickými panely) do baterie automobilu v garáži.

J. Vintr 19.11.2019 21:35

Kolik majitelů elektromobilů bude mít vlastní střechu s fotovoltaickými panely? A kolik elektřiny vyrobí ty panely v zimě, kdy mají elektromobily největší spotřebu? Ten BO nemusí být každý den. Stačí když k němu dojde uprostřed zimy za větších mrazů. A všichni se z toho pos.. reme. Protože na elektřinu je dnes prakticky všechno. Třeba se bez ní většinou nedá topit a neteče voda.

J. Jurax 19.11.2019 23:59

V ideálním snad jo. Ale to auto by muselo být v té garáži když svítí sluníčko. Ale auta obyčejně přes den jezdí, od toho si je pořizujeme. Nebo by bylo třeba mít v garáži další baterku. A kdyby bylo zataženo, holt by se nejezdilo.

Ovšem ve velkoměstě s mnohapatrovými domy by to moc nešlo, není-liž pravda?

J. Kostelanský 22.11.2019 11:01

Z vášho príspevku vidieť, že o fotovoltaike nemáte "ani páru". Máte infantilnú predstavu, že elektrina sa vyrába, len keď svieti slnko, a keď je pod mrakom, tak sa nevyrába nič. :-)

Tak vás trochu dovzdelám. Nie som expert na fotovoltaiku, len uvádzam všeobecne známe fakty. Solárne články fungujú optimálne pri teplote 20-25 stupňov. Pri vyšších teplotách sa paradoxne účinnosť znižuje. Zatiahnutá obloha samozrejme uberie tiež niečo z účinnosti panelov, ale určite to nie je nula. :-)

A s tou batériou v garáži máte samozrejme pravdu. Bez batérie žiadny takýto systém fungovať nebude. Pretože energiu nečerpáte konštantne - a je jedno či sa to týka domu alebo auta.

Posledná vec - slnečná, ale aj veterná energia sa posudzuje PRIEMERNÝMI hodnotami. Najčastejšie, aké množstvo slnečnej energie dopadá na danú oblasť či aká je PRIEMERNÁ rýchlosť vetra za rok.

J. Jurax 22.11.2019 14:41

Jistě. Vy mi zase přijdete jako fanatik elektromobily.

To máte jak s Kofolou - když ji miluješ, není co řešit ... :-)

J. Jurax 22.11.2019 14:44

Oprava - fanatik elektromobility ...

M. Pivoda 19.11.2019 20:09

Právě jsem na internetu sledoval mnohem přínosnější diskuzi o výhodách a nevýhodách elektromobilů verus konkurujícího vodíkového pohonu.

Neviditelný pes je skutečně skanzenem minulosti.

L. Novák 19.11.2019 20:52

Tak sem nelezte. Budete si připadat chytřejší... :-P

M. Pivoda 19.11.2019 21:00

Nebudu.

Věkem totiž patřím do kategorie na NP. A mezi místní magory na NP, mne automaticky řadí i mladá generace. Nedá se s tím nic dělat.

Vzpomínám si, že když jsem před cca 15 lety vyučoval na Anglo-American College, bakalářský student prohlásil, že až si založí vlastní firmu, nepřijme do ní staršího zaměstnance než je 35 let dosaženého věku.

M. Rohovský 19.11.2019 21:30

A kde je pointa? Jak to s bakalářem dopadlo?

J. Jurax 20.11.2019 0:09

Chcete po UI moc ...

J. Jurax 20.11.2019 0:03

Ano. Mladej, blbej ...

A má ten někdejší student vlastní firmu? Teď by mu bylo přes pětatřicet, aplikoval své předsevzetí i na sebe? Nebo jako zaměstnanec jako již starší než jeho limit sám uvědoměle ukončil pracovní poměr?

J. Jurax 20.11.2019 0:07

A ještě - koukám, že jste vyučoval pěkné voly, to tam byli všichni takoví? Vygúglil jsem si, co je ta škola zač ... :-)

J. Jurax 20.11.2019 0:12

A rozuměl jste, co v té diskuzi říkali?

J. Veselý 19.11.2019 19:02

A přitom stačilo napsat jenom: "NECU!!!".

To by bylo mnohem upřímnější a mohl jste si ušetřit to stavění slaměných panáků (viz argumentační fauly) a ty ignorantské, 100x vyvrácené nesmysly.

J. Vintr 19.11.2019 20:02

Co z toho co autor uvedl jsou nesmysly a čím byly vyvráceny (stačilo by jednou)?

P. Burda 19.11.2019 21:01

Jestli ono to, co Vy považujete za 100krát vyvrácené nesmysly nebylo vyvráceno z druhé strany. Podle některých zdrojů je EV ekologicky lepší než moderní diesel po ujetí cca 200.000 km - tedy na předpokládané hraně životnosti auta. A CNG je lepší až do odvozu na šroťák.

Nás chudší čeká skvělá budoucnost - místo ojetých dieselů budeme dovážet EV s rozsypanou baterií.

J. Jurax 20.11.2019 0:10

Vyvracejte! Přehánějte! Je tu málo srandy ...

J. Vintr 19.11.2019 18:30

Před pár lety Brusel zakázal výrobu klasických žárovek s jasným úmyslem podpořit prodej kompaktních zářivek. Uběhlo jen pár let a dnes si tyhle mžouradla koupí jen blázen. Vývoj šel úplně jiným směrem k LED zdrojům. S elektromobily to možná dopadne stejně.

M. Rohovský 19.11.2019 21:35

Toto bych si dovolil považovat naopak za snad zatím jediný úspěch zelené politiky. Šlo o politicky vynucené "pošťouchnutí" k vývoji úsporných svítidel. Po počáteční hrůze drahých, nespolehlivých a nesvítících žárovek se po pár letech objevily dostupné super spolehlivé a úsporné LEDky. Ale všechno ostatní jako OZE, biopaliva, apod... jsou zatím čisté průšvihy.

J. Vintr 19.11.2019 21:59

Jenže v době, kdy zakazovali ty žárovky, tak ještě ty ledky v obchodech nebyly. S těmi elektromobily se taky ukáže, že je to slepá ulička. Jestli z toho vyjde něco lepšího než spalovací motory je ovšem dost nejisté.

J. Jurax 20.11.2019 0:14

Stačilo si počkat a neblbnout. Ledky by přišly tak jako tak. Ale od zelených pitrysů z brusele nelze čekat racionální uvažování.

J. Uzel 20.11.2019 14:14

No kdyby nechali věcem přirozený vývoj, mohlo by se ukázat, že jsou úplně zbyteční.

V. Klepetko 19.11.2019 17:27

V Bruselu se prý nyní místo elektromobilů zvažuje dotační podpora systému "rikša":-)

M. Pivoda 19.11.2019 17:51

V Římě zavádí Uber elektrokola na svůj druhý pokus.

https://www.nytimes.com/2019/11/18/world/europe/rome-uber-bike-share.html

P. Grigar 19.11.2019 19:34

..jakýsi Watt zavedl parní stroj na první pokus, nedotován, nenařizován ..a potom už se jenom vylepšovalo.

J. Jurax 20.11.2019 0:20

Tehdy nebyla EU a zelenou plísní prožrané mozky. Kdyby jo, tak to Wattovi administrativně zatrhli jako neekologické a nebezpečné. A dotovali by ekologické, obnovitelné koně, plachetnice a větrné mlýny.