Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Evropský dárek Číně…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Jurax 22.9.2021 21:37Ano. Jenže tohle ti blbečkové v bruseli i u nás s mozky prožranými zelenou plísní těmi takto zdegenerovanými nástroji původně sloužícími k myšlení už nejsou schopni pochopit. |
Š. Hašek 22.9.2021 21:11Pokud je někdo obdařen rozumem, koupí a používá to, co je nejlepší, bere ohled na peněženku. Pokud je někdo blbem, modlí se k šidítkům, co určí plánovači bruselští. Nebere ohled na to, že to zaplatí sousedé. Čína myslí a koná. brusele nemyslí a blbne. |
P. Kubáč 22.9.2021 14:03Uhlovodíková chemická paliva - od ropy po vepřové sádlo ( všechny pocházejí ze stejného živého základu ) jsou energeticky nejbohatší látky které jsou za běžných podmínek jakž-takž stabilní a bezpečné. Výbušniny - mají 4x méně energie na jednotku hmotnosti než ropná paliva - a to protože součástí molekul výbušnin je i oxidující kyslík, který se u ropy bere ze vzduchu. Baterie jsou svým oxidačně-redukčním principem - v jednom pouzdře - podobnější výbušninám než benzínu, ale jsou 50x energeticky chudší než ropná paliva. Zlepšováním vlastnosti baterií se jejich energetická hustota začne přibližovat energetické hustotě výbušnin - a tím se začnou sobě podobat i nehody jimi způsobené. Vybuchující laptopy a (elektro)mobily už máme - tak si přestavte 10x tolik tepla ve stejném objemu a vidíte autonehodu verze 2050. Proto si myslím, že elektromobil se autu se spalovacím motorem nikdy nevyrovná. Ze stejného důvodu si příroda ukládá energii do sádla - nikoliv do molekul typu Li-Ion. Ze stejného důvodu - velice vyspělé elektromobily sezón 1899 -1905 nakonec ustoupily "pradědečkům automobilům" se spalovacím motorem. |
M. Pivoda 22.9.2021 14:20Cituji: "... Proto si myslím, že elektromobil se autu se spalovacím motorem nikdy nevyrovná. ..." Rozumí se, že "výkonově" se nikdy nevyrovná. Profesor Harvardské školy byznysu, Clayton M. Christensen vydal již v roce 1997 knihu (Innovator's Dilemma), kde toto téma dostatečně objasnil. Byla to pak i zkušební otázka v mém kurzu Inovace pro MBA. Clayton M. Christensen v té knize řekl: Produkujete sice správnou odpověď, ale na nesprávně položenou otázku. Důležité je přece to, co chce platící zákazník (v hlavním proudu zákazníků), v tržní ekonomice. To je ta správná otázka. Na tu pak hledejte správnou odpověď. Pokračování je možné již jen v (placeném) kurzu Inovace. Jinak: Škoda sviním perly házet! |
J. Pavel 22.9.2021 14:51A zákazník v tržní ekonomice, nepokřivené dotacemi elektromobilů a extra daněmi na fosilní paliva, chce elektromobil? Ještě tu o Červené Karkulce prosím! Jak řekl jeden profesor VŠCHT, studium vysoké školy se podobá házení falešných perel opravdovým sviním. Tolik t titulům MBA. |
M. Pivoda 22.9.2021 17:01Nesmíte se ptát Karkulky, ani profesorů na univerzitě, ale přímo platícího zákazníka. O tom je totiž tržní ekonomika. V tržní ekonomice zákazník má vždycky pravdu! Na českých vysokých školách lidé ale stále žijí v socialismu. |
V. Novák 22.9.2021 17:08Tržní ekonomika je pouze tam, kde není zničena zákazy, regulacemi, dotacemi, povinnými výkupy, sankcemi a selektivním zdaněním. Tudíž v EU už dávno není. |
R. Langer 22.9.2021 17:17V hlubokém socialismu žiješ podle těch svých řečí jedině tak ty, ty naše malá hloupoučká UI. |
P. Milan 22.9.2021 17:48S vlastníkem diplomu nejlepšího mladého zlepšovatele (designéra) je to těžké. Zvláště, když ho Zlatuška vymlaskne z teplého flíčku. :-P |
M. Pivoda 22.9.2021 18:34Karel Šebesta, za socialismu AeroKarel, dnes Milan Prokop, vám to vysvětlí s nadhledem. |
J. Jurax 22.9.2021 21:40Musíte furt dokazovat, že UI, najmě ta Vaše, je dosud hodně nedokonalá? |
P. Rada 22.9.2021 16:08Pane Kubáči potenciál paliva není zdaleka všechno potřebné k pohybu. V úvaze jste zůžením podmínek pominul několik zásadních rozdílů mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Jednak více jak dvojnásobnou účinnost přeměny energie na pohyb u elektromotoru a zároven možnost elektromotoru převádět zpět pohybovou energii na akumulovanou. Proto Vám asi taky pokrouceně vyšlo co vyšlo. Podivné navíc ale je, že jste si nevšiml rozporu svého tvrzení s realitou a nezamyslel se nad tím proč asi? Zejména malá městská elektromobilita (koloběžek, kol...) se totiž sama prosazuje a to tempem které je až zarážející. Jako příklad technologických možností automobilnosti dneška zkuste zvážit vlastnosti vozítka APTERA: https://www.hybrid.cz/aptera-solarni-elektromobil-s-dojezdem-1600-km-ktery-nemusite-nabijet-jde-do-prodeje/ Elektoauto se spalovacímu vyrovnávat vlastně ani nemusí - to požaduje tak akorát ryzí konzervativec. Bude si přirozeně hledat svou oblast efektivního využití. Dokonce takto může pro využití rozdílných principů být daleko výhodnější - ale v jiném pracovním režimu. Vše je tedy i o změně životního stylu a také o lidském pozapomínání, že automobily se spalovacími motory svého času také změnily i okolní svět. |
R. Langer 22.9.2021 16:50Netapetuj tady zase ty svoje lži, ty jeden prolhaný Zelený bolševiku! |
J. Pankovic 22.9.2021 18:31Už se nemůžu dočkat, až začne Rada zásobovat Kaufland elektrokoloběžkou |
P. Rada 22.9.2021 19:56Vy chodíte do Kauflandu nakupovat auta? Já mám s kaufu jen elektrokolo. Koloběžky se tam proto můžete dočkat spíše. Třeba s dojezdem přes 130km a maximální rychlostí 100km/h kterou ji při váze cca 50kg umožnujíí dva 3kW motory. Tak se možná dočkáte a přestanete se pak elektromobilitě pošklebovat: https://chinaplanets.com/laotie-es19-4/ |
J. Pankovic 22.9.2021 20:03Elektrodebilitě se nepřestanu pošklebovat dokud budu chodit po svých. Jo aha, oni ty potraviny v Kauflandu rostou ve skladu |
J. Lukavsky 22.9.2021 18:34"možnost elektromotoru převádět zpět pohybovou energii na akumulovanou" no to je bratru i sestře tak 20%, více ne. Ale když sečtete ztráty při přenosu elektřiny z elektrárny, nabíjení, vybíjení akumulátoru.... tak to možná dá i menší účinnost nežli u nafťáku. J.L. end |
J. Pankovic 22.9.2021 18:48Pro Radu jsou tohle nepodstatné drobnosti, on má VÍRU, takže ho nemáte šanci přesvědčit a už vůbec ne logickými argumenty, jemu zvěstoval Jedinou PRAVDU sám Svatý Grinpís osobně |
P. Rada 22.9.2021 19:44Podstatná okolnost jsou účnnnosti transformací a to hlavně při dynamickém provozu běžně třeba v kopcovitém terénu nebo extrémě při závodech aut Formule E: https://www.energyglobe.cz/temata-a-novinky/nejlepsi-zavody-elektromobilu-na-svete |
J. Pankovic 22.9.2021 19:57...tak právě v kopcovitém terénu budou ztráty největší, protože nikdy nedosáhnete účinnost 100% Pro vás je fyzika asi nepřítel. Nebo si myslíte, že při jízdě na zpátečku se bude baterie dobíjet |
P. Rada 22.9.2021 22:13Fyzika je sestrou matematiky, logiky a všechny říkají, že něco je více jak nic. Spalovací motor nevrátí nikdy nic - kdežto elektro-motor/generátor může s principu elektro - mechanickou energii transformovat tam i zpět s účinností i přes 90%. Lidé asociálně a nekrofilně žijící na fosilní dluh - který ale nebude hned tak vymahatelný - se však aktuální problematikou účinností přeměn energií zabývat prakticky nemusejí a to i kdyby z trucu k pokrokovosti zpátečnicky jezdily jen na zpátečku. |
V. Bok 22.9.2021 13:38No. 28% emisí Co2... Je fakt Co2 na kterém zavisi zivot na zemi opravdu skodlivy? A je to nepatrné procento za cosi zodpovědné? A nebylo v orubehu milonu let nekolik dob ledových, kdy v mezidobí bylo tepleji nez dnes.? A nezacal stoupat v te dobe obsah CO2 az nekolik set az tisic ket po nastupu oteplení? Mimochodem, 28% produkuje Čina. A kolik procent produkuje hdp ? A kolik ze staví ročně atomovych elektraren, větrníku a solarek? Jaka je tedy tendence? Vi to autor? |
Z. Lapil 22.9.2021 15:12Nevím, jak autor, ale zrovna včera jsem shlédl přednášku paní Drábové (fyzikální čtvrtky na youtube). Zmiňovala taky Čínu s tím, že ve vnitrozemí zrovna moc jaderných elektráren nepostaví, protože tam nemají dost chladicí vody. |
T. Zlesa 22.9.2021 12:42Myslím, že nám mnohým taky chybí trochu technické fantazie. Jako příklad si vždy vzpomenu, jak Bill Gates, tuším byl rok 2007, na nějaké prezentaci tvrdil, že v roce 2015 už budou počítače malé placaté destičky a lidé to budou nosit v kapse. Tehdy jsem na to koukal nevěřícně, neboť hardware PC mi nebyl nijak cizí. Říkal jsem si - no asi jen ti bohatí. A v roce 2015 měly takový počítač miliardy lidí. Jistě, mobil není auto. |
M. Pivoda 22.9.2021 13:42Automobil roku 2021 je již téměř samá elektronika. A právě proto výrobu budoucího automobilu (elektromobilu) již připravuje počítačová firma Apple, Inc. |
V. Bok 22.9.2021 13:48A co tam ta elektronika bude ještě delat? Treba vylepsi dojezd? Nebo dalsi asistenty, které uz nebudete ani umet spustit, uz dnes jsou jich tam stovky.. |
R. Langer 22.9.2021 16:52Jo, samá elektronika, a úplně na houno, ty naše malá hloupoučká UI. |
S. Pavuk 22.9.2021 12:34Vďaka za jasný a fundovaný článok! |
K. Wágner 22.9.2021 10:52Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe zažalovala automobilky BMW a Mercedes-Benz. Chce tyto německé výrobce soudní cestou přimět k tomu, aby do roku 2030 ukončily výrobu automobilů se spalovacím motorem. Informovala o tom agentura DPA. |
J. Pavel 22.9.2021 14:55Ano, to je ta samá organizace, která prosadila zákaz vjezdu dieselových automobilů do center některých Německých měst. Zkušenosti ukázali, že to nepomohlo vůbec ničemu, jen výběru mýta. Je to velmi důvěryhodná a následování hodná organizace. |