18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Copak průmysl...

„Uhlíková neutralita nemusí ohrozit průmysl.“ Tímto titulkem uvádí svůj článek v Lidových novinách z 26. srpna Anna Kárníková, ředitelka Hnutí Duha. Odpovídá jím na text předsedy vlády Andreje Babiše zveřejněný o měsíc dříve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 2.9.2019 20:12

Budete se divit,

ale globální (globální!) teplota už třetím rokem klesá

http://www.woodfortrees.org/plot/uah6-land/from:2016/plot/uah6-land/from:2016/trend/plot/uah6/from:2016/trend/plot/uah6/from:2016

P. Rada 2.9.2019 21:46

Re: Budete se divit,

ale trend globální teploty se nedá vysledovat jen s tří let. Toto je známo už dlouhá desetiletí ale pan Zinga stím zas přichází jak s divem.

Doporučení WMO je 30let a více. To prostě proto, že na kratších úsecích mají výraznější vliv oscilace a různé fluktuace např oceánských proudů. Podívejte se na dlouhodobý trend - aby jste se zbytečně neblamoval:

crudata.uea.ac.uk/~timo/diag/tempts_decadesmooth_global.png

L. Novák 2.9.2019 22:29

Re: Budete se divit,

Bla... bla... bla....

P. Grigar 3.9.2019 1:18

Re: Budete se divit,

..jděte do háje, Rado. Parametry např. Golfského proudu byly v posledních cca.50 letech monitorovány 5x! Z pěti měření za tak dlouhé období chcete něco vyvozovat? Osle.

J. Anděl 2.9.2019 18:56

Kdo může za to, že sám velitel vydával tak zvrácené příkazy?

:-)

M. Pivoda 2.9.2019 18:31

Zajímavost k tématu "zachování planety Země funkční"

John Goodenough, age 96, who invented the lithium-ion battery, regrets we’re still making decisions based on profit margins rather than what’s best for society and for the long-term preservation of the planet.

Překlad pomocí Google Translate:

John Goodenough, 96 let, který vymyslel lithium-iontovou baterii, lituje, že se stále rozhodujeme spíše na základě ziskových marží než na základě toho, co je nejlepší pro společnost a pro dlouhodobé zachování planety.

M. Prokop 2.9.2019 18:47

Re: Zajímavost k tématu "zachování planety Země funkční"

Určovat, co je nejlepší pro společnost a pro dlouhodobé zachování planety se snaží kdejaký syčák z neziskovky, obvykle podle toho, co je co je nejlepší pro něj.

To radši ty marže.

L. Novák 2.9.2019 20:31

Re: Zajímavost k tématu "zachování planety Země funkční"

Jo, přirozené ekonomické chování lidí je pro některé starce stále záhadou... :-P

P. Grigar 3.9.2019 1:28

Re: Zajímavost k tématu "zachování planety Země funkční"

.. přirozené lidské chování tenduje k prosperitě, nikoli k jejímu podvázání. Takže ano, technologický pokrok, schopný přežití v čistém tržním prostředí. Ekoligický pohled na věc pouze jako doplňkový průvodní jev nových technologií, aby se těm greténům ucpala huba.. a žádné dotace!!!!!!

P. Brich 2.9.2019 16:58

Zelení jsou škodná

a každý dobrý hospodář škodnou hubí, místo aby ji živil ze svého rozpočtu.

V. Církva 2.9.2019 13:58

Stádovitost, rovnostářství

Ono by možná bylo dobré řešit dûsledně lepší vztah k přírodě. Ale když rozumný člověk vidí to tupé stádo za Grétou nebo jediná možná řešení ekoteroristů, kdy za vše může Západ, začíná se mu "zvedat kufr", a když dál vidí ty neomarxistická netáhla za tím vším je jasné že je třeba se

V. Církva 2.9.2019 13:59

Re: Stádovitost, rovnostářství

Postavit k odporu

P. Zinga 2.9.2019 18:50

Re: Stádovitost, rovnostářství

Vyvstala otázka, zda plastový kbelík, do kterého Greta na jachtě kálela, přijde do muzea ve Stokholmu či v New Yorku, sídla OSN.

P. Grigar 3.9.2019 1:30

Re: Stádovitost, rovnostářství

..narazit jí ho na kebuli, a fest!

M. Prokop 2.9.2019 13:52

Hnutí Duha důkladně jebe, ale nejen jim:

https://wattsupwiththat.com/2019/08/23/uk-govt-committee-end-all-private-vehicle-ownership-because-climate-change/

M. Pivoda 2.9.2019 12:43

Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Nejsem angažován v hnutí Duha, ale tím, že současný svět pravděpodobně narazil na strop svého možného ekologického znečištění, popožene tento stav technologický vývoj na Zemi. A s tím, jako bývalý učitel předmětu Inovace, samozřejmě souhlasím.

Silnější (technologické) prostředky jak změnit dnešní svět k lepšímu má (za posledních 250 let) více rozvinutý svět, než je má rozvojový svět. Změna k lepšímu může (a asi i bude) postupovat po několika frontách současně (tedy i včetně sázení více stromů v Evropě), ale technologické možnosti asi nakonec (postupně) převáží.

Závěr: Takže jako životaschopnou strategii k vyřešení potenciálně velkých problémů Země vidím spíše v urychlení technologického pokroku v již tzv. rozvinutém světě (včetně Česka a EU), než v ideologickém nabádání občanů tzv. rozvojového světa, že oni se mají více uskrovnit a neznečišťovat tento svět. Rozhodující tedy bude (i naše česká) realistická strategie v budoucích cca 10 - 20 letech. Buďte Realisté!

T. Hraj 2.9.2019 13:09

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Může být, že máte pravdu a technologický pokrok bude tím klíčovým prvkem. Ten ale nelze nařídit. Doufám, že to jste nemyslel tou strategií.

M. Pivoda 2.9.2019 13:36

Budoucí účinná strategie bude asi ta technologická. Proč?

Technologický pokrok lze kupodivu docela přesně předpovědět. Zrovna tak jako odpor proti němu (viz například diskuze na Neviditelném psovi).

Současná nečinnost států dostane lidstvo do stavu, že bude už třeba nutně velmi rychle reagovat (nikoliv sázet stromky a čekat). To dokáže jen účinná technologie, možná s podstoupením nežádoucího rizika.

Extrémně koncentrovaným úsilím lidí (z důvodů pociťovaného ohrožení) se v minulosti podařilo například vyrobit atomovou bombu (projekt Manhattan), ale také potlačit nemoc SARS (Severe acute respiratory syndrome).

R. Langer 2.9.2019 18:01

Re: Budoucí účinná strategie bude asi ta technologická. Proč?

Ta tvá UI umí předpovědět leda tak kulový...

L. Novák 2.9.2019 21:32

Re: Budoucí účinná strategie bude asi ta technologická. Proč?

Technologický pokrok je v lidské civilizaci samozřejmou součástí vývoje, jenom komunisti jako Pivoda se představují v roli "futurologů", kteří umí "předpovědět" ... technologický pokrok... :-P

P. Grigar 3.9.2019 1:45

Re: Budoucí účinná strategie bude asi ta technologická. Proč?

.. techologický pokrok musíte predikovat, jinak bádáte naslepo, sakra!!! Metodiku pokus/omyl si mohl dovolit Edison, cestou vědeckéhu uvažování kráčel Tesla. Za kým zůstala hlubší brázda?!

L. Novák 3.9.2019 6:35

Re: Budoucí účinná strategie bude asi ta technologická. Proč?

Předpovídat technologický pokrok může člověk, který má dostatek informací o stavu věcí v konkrétních oborech výzkumu a vývoje. Pivoda ale takovým člověkem není. Jenom žvaní...

M. Prokop 2.9.2019 13:53

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Základní nepodmíněný příjem dnes nebude?

L. Novák 2.9.2019 13:57

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Pivoda má v zásobě řadu dalších "inovací" o ničem... :-P

P. Grigar 2.9.2019 15:42

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

..pánové, dovoluji si připomenout, že už dlouho existují velmi kvalifikované studie(např.IPCC), včetně modelací, které se zabývají možnými směry vývoje řešení našich problémů. Jako efektivnější, v krátkodobém i dlouhodobém horizontu, vždy vycházejí ty, které se ubírají cestou rozvoje ekonomiky za pomoci modernějších technologií. Oproti tomu účinnost navrhovaných ekologických řešení je velmi diskutabilní a spíše se přibližuje záporným hodnotám. Bohužel dnes začínají převládat politická kritéria. U predikcí R.Kurzweila, týkajících se technologického vývoje, existuje 14% chybovost právě v těch případech, kdy došlo k jejich politickému ovlivnění. Takže on p.Pivoda má pravdu, i když vás to, snad z osobní zaujatosti, netěší.

Dle mého soudu k našim problémům bylo zaděláno v okamžiku, kdy politické strany(..a nejen ony!) pochopily, že svoji nákladnou a především bezpracnou existenci, neutáhnou z příspěvků uvadající členské základy. Byl uzavřen obchod, jehož obětí se stal občan. Co Ale co tam po lidech v podzámčí.. ať jedí koláče, není-li chleba.

Problémem nejsou inovace, problémem se zhusta stávají lidé, kteří si je přisvojí ku svému prospěchu.

J. Kopis 2.9.2019 15:47

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Jo, tak v IPCC, coby produktu OSN, jsou odborníci na slovo vzetí, to se musí nechat.

P. Grigar 2.9.2019 15:56

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

.. jejich studie jsou podrobeny nezávislým analýzám zvenčí.

P. Brich 2.9.2019 17:07

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Tj. analýzám zvenčí nezávislým na přírodních zákonech a logice z nich vyplývající.

J. Kopis 2.9.2019 17:42

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Už jste s těmi nesmysly celkem únavný. Tohle můžete zkoušet fakt jen na vašem ekoalarmistickém politbyru.

R. Langer 2.9.2019 18:03

Re: Strategie za posledních 25 či 250 let. A budoucí strategie?

Ano, a spousta z nich s nimi nesouhlasí. :-P