23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šaman 11.2.2010 0:22

Re: Milý Šamane,

Díky, Aleno, mišmaš velice srozumitelný...

Šaman 10.2.2010 23:59

Holocén, ne čtvrtohory - a příště už neregistrované hádání jen na blogu

Omluva všem čtenářům - poněkud jsem se rozmáchl po geologických oblastech: Stabilní klima je v holocénu, ne ve 4tohorách... Tedy asi posledních 10.000 let.

Ke křivkám "oteplování" shlédněte laskavě článeček v HN, který je prolinkován pod mým článkem.

Příští Šamanovo doupě vyjde na NP 17.2. Lidi, kteří by se chtěli k tomuto článku - případně k dalším mým příspěvkům (novinky denně)  - vyjádřit bez potřeby registrace, se mohou k debatě přesunout na můj blog (rovněž prolinkováno pod tímto článkem).  Někteří budou vítáni více, jiní méně, hledající by raději měli hledat jinde - třeba u Stwůry. I když budou komentáře anonymní, prosím o dodržování tradičního nicku - vono se to nakonec stejně pozná, kterej je kterej!

Já se tedy registrovat nebudu, takže zde sbohem s komentáři. Na mém blogu mne poznáte - jsem Šaman \ :-)

znovu 10.2.2010 23:30

Re: Tady to nedopadne dobře

No prostě vám už zmehlo, zelenáči, ať se cukáte, jak chcete.

Pierre 10.2.2010 22:28

Re: Zelená lež

To co píšete nějak nedává smysl. Jakmile totiž připustíte, že něco musíte tvrdě chránit, tak to znamená, že to musíte regulovat. Pokud něco regulujete, musíte pracovat s tzv regulační konstantou. Ustálení děje (a pozor, to platí nejen v technických, ale i ve společenských systémech, tedy i v regulaci našeho vlivu na přírodu) nastává u dobře regulovaných procesů po cca 1,5 až 2,5 násobku regulační konstanty. Pokuste se odhadnout, jakou dobu potřebujete k vypozorování vlivu člověka na děje v přírodě. Jako výchozí údaj můžete vzít např. to, že existence přírody se počítá v miliardách let, život člověka v desítkách let.  Cokoli pozorujeme a vyvozujeme z toho důsledky je stejné, jako kdyby člověk, kterému začíná chřipka, vyvodil z nárůstu tělesné teploty o 2°C za jeden den, že u něj dojde během nejbližších 200 dnů k samovznícení. Takže, neregulovat!!!!! 

vkd 10.2.2010 22:10

Re.: Zelená kontrarevoluce

Nelze než se Šamanem souhlasit...

Rak 10.2.2010 21:30

Stoupání hladin oceánů - pokud k němu vůbec dochází

lze též připsat na vrub pevného materiálu odnášeného vodní erozí z pevniny do moří.

realista 10.2.2010 21:24

Re: Rudý Khmer je brutální klišé

moc žere a málo se pohybuje?

Šaman 10.2.2010 20:23

Re: O Šamanovi - O "Hledajícím"

Výrazy "henleinovci", "esesáci" a "gestapáci", případně "dozorci z koncentráků" a "antisemité" nepovažuji za nadávky ani za "nejasné narážky", ale za historicky přesné popsání spodiny, která zakládala landsmanšaft. Podle sudeťáků jsem - komunista...

No a pan "hledající" je podle svých výpotků v různých diskusích nejen skutečný sprosťák, ale i židožrout a neonacista...

A hle - Reverse IP Lookup - 87.152.177.X City / Region / Company: Gr Country: Germany - i nefalšovaný sudeťák z Mnichova.

Skutečně nechutně sprostý Šamanův článek o sudeťácích viz třeba zde: http://samanovodoupe.blogspot.com/2010/02/stastni-nemci.html

Šaman 10.2.2010 20:19

Re: Tohle mě dycky uklidní - buďte v klídku,bambasi

Buďte v klídku, bambasi. Nezkrachoval jsem, ukončil jsem činost, když reálný výdělek před zdaněním klesl na 5 Kč/hod. Sklončil jsem v plusu a bez dluhů!

BTW: Na našem sídlišti je dnes jediné knihkupectví - totiž antikvariát...

Hledajíci 10.2.2010 20:09

Libero

To je velmi slušný a poučný přispěvek!

Pete Brich 10.2.2010 19:46

ZELENÍ JSOU ŠKODNÁ! Hromadný odstřel bychom měli provést v květnu hlasovacími lístky.

"Souhlasíme s ČEPS že současný rozmach nových fotovoltaických a větrných elektráren přestavuje hrozbu pro stabilitu elektrizační soustavy České republiky. Objem peněz směřující na podporu těchto zdrojů představuje vážnou hrozbu i pro ceny elektřiny, které budou platit domácnosti a podniky," uvedl mluvčí společnosti ČEZ Ladislav Kříž.

PB

Šaman 10.2.2010 19:37

Re: Otázka trochu od věci

Chyba, omlouvám se nejen T.Z.S.L.

exulant 10.2.2010 19:30

Re: Archimédův zákon

Dekuji, badaxovi, za pouceni a praktickou radu. Taky si dam drinka s kostkou (dvema) ledu. A bez starosti ze to neco rozleju.

Arnold 10.2.2010 19:08

Re: ad Archimédův zákon - reakce na příspěvek badaxe

A není to náhodou také tím, že lidé už naházeli a naplavili do těch oceánů příliš mnoho neřádstva. Asi budou muset začít bagrovat.

alena 10.2.2010 18:57

Re: ad Archimédův zákon - reakce na příspěvek badaxe

Fyzika... o ní je svět a vesmír... ale už se to asi nenaučím... tak dokud se ještě dá, aspoň trochu se poučím... než tady zdechne Pes...

Zdravím!

alena 10.2.2010 18:54

Milý Šamane,

tohoto jsem se obávala: že z určitého množství dobré vůle, která v nás byla - totiž, že bychom měli chránit a neničit své životní prostředí, nezbyde nic. Lidé, kteří stále víc mají pocit, že jsou manipulováni, hodí veškerou tzv. ochranu přírody za hlavu.

1.Jako příklad bych uvedla informaci pouze slyšenou z více zdrojů, není osobně ověřeno, ale- snad je to i možné: údajně se v našich domácnostech vytříděné odpady stejně nakonec ocitají spolu na jedné skládce. Tak proč třídit?

2. Není prý zájem o starý papír - ostatně ale, měl jste někdy v ruce papírový výrobek vyrobený z recyklovaného papíru. Hnus.

3. Nevím, ale si myslím: na recyklaci odpadů se spotřebuje velmi mnoho energie a navíc to zpětně stejně zatěžuje životní prostředí, jako když se ty prvotní výrobky vyráběly. Smysl vidím snad jen v recyklaci kovů a možná i skla (ale také se možná mýlím).

Řešení vidím v jediném: vyrábět jen takové výrobky, které nezatěžují životní prostředí. technologie jsou určitě vymyšlené - k čemu jsou ty armády vědců na celém světě? K čemu je mi svetr vyrobený z recyklovaných pet lahví? Když svetr z pravé ovčí vlny, boty z pravé kůže, povlečení ze lnu a bavlny stojí xkrát víc? Vím, že je to o kšeftech a  o penězích a o zvrácené ekonomice ("jinak to prostě nejde", "tak se to ale nevyplácí") -   jenže - pak je to bludný kruh: jedni kšeftují a ničí tím přírodu a naše zdraví, druzí - tzv. Zelení Khmérové kšeftují s tím, že tu přírodu "zachraňují". Srandy kopec, řešení není, respektive je v "rukou" naší drahé matičky Země - ta nám to setsakra pořádně jednoho dne spočítá. S vírou ve špatnou budoucnost vás zdravím. (Teď to po sobě čtu, je to trochu mišmaš, ode všeho trochu - tak soráč...)

drak 10.2.2010 18:49

Re: Zelená lež

Obávám se, že každá trochu slušná myšlenka byla, momentálně je, či bude zneužita nějakým padouchem či jejich skupinou k oblbnutí obyvatelstva a samozřejmě jeho či jejich osobnímu obohacení, takový je prostě světa běh a jediné, co tomu může zabránit je, že se lidé budou všemi silami snažit nebýt pitomí a důvěřiví. Ovšem budou-li to hodně přehánět tak pak skončí jako typické oběti spikleneckých teorií, takže všeho s mírou ;-)

drak 10.2.2010 18:41

Re: pane kovanic, myslíte,že úbytek obyvatelstva bychom

Pomineme-li, fakt že odsávání kvalifikovaných lidí z jiných ekonomik, momentálně chudších nežli ta naše je tak trochu parasitování na výsledcích cizí práce, tak ta imigrace samotná by neměla překračovat určitá rozumná měřítka a meze, protože co se například imigrace z Ruska týče, tak ty rozumné meze byly překročeny už dávno, řekl bych že několikanásobně a příliv těchto v mnoha případech "dárečků" nás začíná docela slušně devastovat.

Podíváme-li se na to, jak to vypadá ve Franci, VB a Německu, tak ono jiná etnika dovedou být ještě problematičtější, takže ono s tou imigrací by se mělo zacházet velice ale velice opatrně.

janoryna 10.2.2010 17:59

pane kovanic, myslíte,že úbytek obyvatelstva bychom

měli místo našich dětí nahradit imigranty, abychom zatrhli choutky sociálním demagogům ? 

Barnabáš 10.2.2010 17:35

O zločinech zelených Khmérů

viz www.antimeloun.cz

Sýček 10.2.2010 17:10

No to hodně přeháníte,

nejvíce sněhových srážek v Antarktidě spadne do vzdálenosti 300 km od pobřeží a ročně tam průměrně spadne až 130 cm sněhu, což je zhruba ekvivalent 400 mm vodního sloupce ročně. Množství napadaného sněhu od padesátých výrazně a vytrvale let vyrůstá.

peak 10.2.2010 16:36

Re: Fantasktní je také tvrzení

Ve srovnání s paleozoikem (délka cca 290 Ma) a mesozoikem (cca 185 Ma) je kvartér (cca 2,6 Ma) zejména neskutečně krátký.

libero 10.2.2010 16:18

Re: Čína

Existuje.

Penzijní systém.

libero 10.2.2010 16:16

Re: Pořiď si ekologickou lucernu a hledej dál! A nedej se při tom okradnout.

Nachází většinou  3,14čoviny.

N.N.Nemo 10.2.2010 16:01

Re: nevim, jestli "saman" tusi, co je saman, ale o "zelene revoluci"

Šlo hlavně o nové odrůdy pčenice, geneticky vyšlechtěné, a znamenalo to konec hladomorů v Indii.

Václav V 10.2.2010 15:12

Zelená lež

Pokud jde o globální oteplování souhlasím s našim Hradním pánem Kausem. Zelení jsou u nás v česku jenom ekonomickou ale i ekologickou brzdou. Musíme si, ale uvědomit , že čistotu prostředí a ekologii musíme chránit a to opravdu tvrdě i v mezinárodním měřítku ovšem bez Lišků a Bursíků a různý jinných bojovníků. Je otázkou jeli k tomu politická vůle. U nás se nakonec všechny dobré myšlenky zvrhnou.

Minutus 10.2.2010 15:07

Re: ad Archimédův zákon - reakce na příspěvek badaxe

Spíše je to nepřesnost. Chápu to tak, že se spletl. Chtěl nejspíše napsat, ně množství vody v ledu nad a pod vodou je stejné jako množství vody které bylo krou vytlačené ... neboli by se vešlo do stejného objemu, jaký má led pod vodou... vyplývá to z dalšího kontextu. Jeho myšlenka je mi jasná i přes tuto chybu .. četl jsem článek celý.

Mimochodem, pokud bychom byli hnidopichy, dalo by se to i zpochybnit, protože v moři, jak jste podotknul má voda vyšší hustotu, neboť voda ve kře je sladká ... :-)

Chris Kelvin 10.2.2010 14:52

Re: Absolutní souhlas

Když si vezmu malinkatý výřez naší společnosti před rokem 1989, jsem schopen spolehlivě (ale samozřejmě zcela nesprávně) "prokázat", že reálný socialismus byl mnonásobně lepší, než současná demokracie.

Stejně tak Šaman malým průřezem informací "dokazuje", že vliv činnosti lidstva na globální procesy neexistuje a že se jednalo o čirý podvod. A Vy jste mu na to skočil.

Pravda, podobným malým průřezem argumentuje občas i druhá strana, což se mi také nelíbí.

Jednoznačný snadno uchopitelný důkaz neexistuje, je jen trpělivé zvažování argumentů obou stran. Budeme-li ale argumentovat tak primitivně jako Šaman nebo Klaus, budeme tu zachvíli v lese větrníků s podhoubím levných čínských solárních panelů.

Jarda 10.2.2010 14:51

Re: pane Kovanici

Ten mírně rostoucí trend je v rozmezí statistické chyby. Zkuste si udělat ze všech zdrojů trendy za posledních sto let a zjistíte, žerozdíl mezi trendy o jednu setinu za rok je zcela normální, naopak většinou je větší. Navíc pro mě je z uvedených zdrojů CRU nejvěrohodnější i přes současné i minulé aféry. GISS s vedoucím Hansenem je pro mě absolutně nevěrohodný.

Chris Kelvin 10.2.2010 14:45

Re: P.S.: Když už jsem zmínil média... ještě jednu perličku - AVATAR

O komunismu mě vcelku poučovat nemusíte, já vím, o co kráčí, zažil jsem ho :-)

Nicméně ona poučka o rovnějších má trochu jiný rozměr v době reálného socialismu a jiný v době psotkomunistické, pseudokapitalistické.