Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996ŠAMANOVO DOUPĚ: Svoboda zůstat naživu
Protože na kterých dálnicích chtějí naši rychlíci tou dvoustovkou jezdit? Na našich? Pak musím upozornit, že by to už nebyly "naše" dálnice. Začali by se k nám stěhovat závodníci z okolních zemí, kde by jim podobné počínání neprošlo. To však jen na okraj. Důležitější je, že naše dálnice nejsou na takové rychlosti konstruovány a ani nejsou v takové kondici, aby těch nesmyslných dvě stě bezpečně umožnily. Dvoustovkou se nemůže jezdit v zatáčkách. Určitě ne v kolejích a na nerovnostech. A už jistě ne, pokud není trať uzavřena ostatní dopravě! Protože naše dálnice jsou v převážné části vedeny pouze se dvěma pruhy. V tom pravém - i v noci - jezdí kamióny. (I proto, že na "našich" dálnicích platí hloupější pravidla, než v okolních zemích.) A i v noci v tom levém pruhu předjíždějí. Stopětkou předjíždějí kolegu, který vytáhne jen stovku. A v tom jim odzadu přifrčí rychlík ve dvoustovce? Jako by jel stovkou, a ty kamióny stály!
Dalším argumentem proti neomezené rychlosti je to, že naše dálnice nejsou oploceny, jak bývá v jiných zemích zvykem. A zejména v noci je přechází zvěř, kterou světla aut doslova hypnotizují. Nemusí to být zrovna los, jelen nebo divočák, ve dvoustovce je i pouhý zajíc nebo zatoulaný pes smrtelným nebezpečím. A to nejen pro samotného řidiče, který by si získání své Darwinovy ceny zasloužil. Neřízená tunová střela automobilu může zabíjet v protisměru, na odpočívadlech, pod mostem nebo třeba na souběžné komunikaci.
Silniční zákon, stejně jako ostatní zákony, omezuje svobodu individua kvůli tomu, aby zůstala zachována svoboda ostatním. Snad každý uzná, že "svoboda" jezdit v protisměru je nepřípustná. Stejně tak i "svoboda" jezdit na červenou - třeba "ve dvě v noci", kdy nikdo po křižující komunikace nejede! Svoboda jezdit dvoustovkou na našich konkrétních dálnicích patří do podobných pseudosvobod.
Je vlastně praktikováním terorismu, protože krutě omezuje svobodu ostatních zůstat naživu.
Psáno v Praze dne 8. srpna 2006