28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mysch 15.12.2005 20:01

když Mysch dožírá

nedozira. vzdelava se. prave zjistil, to pendolino v cechach je uplne jine, nez to, co ho hornobaverske drahy musely vyradit pro technicke nedostatky z provozu.
a vlaky ma rad. ono treba z mnichova do düsseldorfu to teoreticky je letadlem o dve hodiny rychlejsi, ale kdyz si k tomu pripocitam cestu na letiste cekani na odbaveni, odbaveni samotne, pak cekani, az se nebe smiluje a uvolni, a v düsseldorfu opet cekani povoleni k pristani, na zavazadlo, na s bahn do mesta, tak je to holt tim letadlem delsi,  a snidani uz v letadle taky nepodavaj, a musim tam sedet na prdeli.
ve vlaku se muzu projit, dat si na co mam chut a vubec.
Čumil 15.12.2005 20:16

Re: když Mysch dožírá

No, já jsem věděl, že budete mít radost...
Ale nikde taky není psáno, že to české Pendolino úplně vychytají.
Hezký večer - a mimochodem, víte, že tuzemské štědrovečerní vinné klobásy vůbec nejsou špatný nápad? Nedokážu ovšem srovnat s tím weisswurstem. Ale to zase někdy jindy.
Už musím.
Mysch 15.12.2005 20:17

tak priste,

tohle je zajimave thema.
aida 15.12.2005 20:25

Re: tak priste,

Zas došlo na wurst?  
Mysch 15.12.2005 20:36

no, mne je to

sice wurst,
ale neni nad dobry wurst.
aida 15.12.2005 20:46

Re: no, mne je to

Čumil 15.12.2005 17:42

No, obecně - jde to ztěžka, ale snad se s tímhle vlakem na ČD konečně něco pohne dopředu.

Vše jde česky pomalu a také zjevně s českými nedodělky - ty infotabule jsou ostuda. Nicméně předpokládám, že je ve vozech vlakový rozhlas, jenž příslušné stanice patřičně ohlásí včas předem i na místě. Což je běžná vymoženost nejen u švýcarských železnic.
jonáš 15.12.2005 19:52

Re: No, obecně - jde to ztěžka, ale snad se s tímhle vlakem na ČD konečně něco pohne dopředu.

Ale jo, před týdnem hlásili -- to byla ta zatěžkávací zkouška, kdy soupravu s 340 místy, z toho 220 ve druhý třídě, pustili na trať místo 10 vozovýho rychlíku s kapacitou 800 míst. Ale je zřejmý, že samy ČD nevěděj co s tim, a že místo 7 pendolin mohlo bejt asi tak 12 normálních rychlíků IC/EC kvality s vyšší kapacitou. Časový rozdíl dvacet minut do Ostravy bude za ty dvě stovky příplatku stát málokomu.
Čumil 15.12.2005 20:20

Re: Re: No, obecně - jde to ztěžka, ale snad se s tímhle vlakem na ČD konečně něco pohne dopředu.

No, snad zpočátku, než se to okouká, asi zájem bude. Nebo holt budou muset něco udělat s grafikonem. Nebo to prodají žlutým studentským agentům...  Ale v kždém případě se budou muset ČD snažit. Tedy aspoň myslím... :-))
Hezký večer, jonáši.
Mysch 15.12.2005 15:52

afaik je 160 max. cestovni

bmw a mercedes maj taky max  cestovni 250.
a pokud nevymenite chip, nejede to vic a nejede a nejede!
jonáš 15.12.2005 17:18

Re: afaik je 160 max. cestovni

Tak to ti asi uniklo, že s tim v létě u Břeclavi jeli 232 ;-)
Mysch 15.12.2005 18:41

tak to

mi asi opravdu uniklo. ja v tom nesedel.
ale kteryze to bylo vlastne prdolino?
Mysch 15.12.2005 18:49

to se pletes,

to byl aragon se seatem!
Čumil 15.12.2005 18:55

No, abyste se, Myschi, nepletl - :-))

http://www.pendolino.cz/folder.2005-02-16.3003666607/detailniPopis
Čumil 15.12.2005 18:57

Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

http://www.pendolino.cz/folder.2005-02-16.3003666607/info
aida 15.12.2005 19:26

Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Hele, Čumile, nejste Vy náhodou z železničářské rodiny, že se za ty vláčky (a nádraží) tak berete? Nebo jen koníček?  
Čumil 15.12.2005 19:50

Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Ne, aido, nejsem. Jen jsem v mládí hodně jezdil vlakem. Třeba courákem z Brna ve 4:20 do České Třebové, pak po přestupu do Ústí nad Orlicí, tam čekal motorák do Letohradu, z Letohradu se přesedlo na vlak do Týniště a odtamtud zase na motoráček do Rokytnice v O.H. - no a ve 13:30 vystoupil jeden (už z autobusu) na místě, kde byl nevýslovně šťastný. Teď jezdím často po dálnici a po silnici na Svitavy - a začínám se bát. Vážně. A to řídím už nějakých 35 let. Zatím bez maléru, ale dlouho to už asi trvat nebude... :-))
Tak si myslím, že ty vlaky jsou jakási naděje, až mi to nepůjde, víte?... :-))
A hlavně, když Mysch dožírá, tak ať se taky vzdělá. Určitě ho to totiž jako technika taky zajímá.
jonáš 15.12.2005 19:56

Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

To je houby -- pžed pětadvaceti lety jsme jezdili do Jeseníků osobákem, v deset večer v Libně a v šest ráno jsme v Lipce nastupovali do terénu -- ačkoli to bylo v jízdnim řádu psáno jako čtyry samostatný vlaky, jel to jeden a ten samej vagon bez přestupů. Absolutní komfort a ušetřili jsme každou cestu proti rychlíku osm piv -- to už se dneska nevidí ;-)
Čumil 15.12.2005 20:11

Re: Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Pražáci, jonáši, měli vždycky nějaké extrabuřty a výhody! Moc zdravím!  Ale jinak ono to do těch Jeseníků bylo z Brna taky o něco jednodušší... A už toho musím nechat, nebo budu sentimentálně melasovitý, jako vánoční atmosféra...
Hezký večer přeji!
jonáš 15.12.2005 20:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Taky zdravím -- ono hlavně tehdy se dal ten Kraličák přejít za jeden den i s krosnou, nějak nám ty hory narostly --
aida 15.12.2005 20:16

Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Silnice na Svitavy je hrozná, manžel ji zná důvěrně, jezdil tudy 7 roků denodenně až do těch Svitav, ráno tam, večer zpět. Bezva byly hlavně ty časté objížďky.
Jo a do O.H. jedem (už tradičně) ke kamarádovi na Silvestra.
Čumil 15.12.2005 20:22

Re: Re: Re: Re: Re: No, abyste se, Myschi, nepletl - :-)) A ještě pro jistotu: :-)))

Závidím!
ticha@dohoda 15.12.2005 15:27

kdepak panove :-))

v USA je vlak drazsi nez letadlo/letenka/ v Evrope to nebude jinak pokud to neni dotovane, zeleznice to jeste slo pokud se dala osobni doprava dotovat ze zisku naklad. dopravy ale to lonske snehy jsou. CD jsou moloch na polykani penez, nerad to rikam ale zeleznice je prekonana ac vlakem dodnes jezdim rad, daleko radsi nez letadlo, jenze s nizkonakladovem letadlem jste v Berline za hodinu a pul, Warszawa za hodinu , zkuste to vlakem nemluve o cene a casto kulture cestovani, je to uz par let, za jizdenku vlakem do Burgasu chteli skoro 6 tisic korun.
zdeněk 15.12.2005 15:37

Re: kdepak panove :-))

Počkat,počkat to nejdou uplatnit žádné slevy?
Ondrej 16.12.2005 10:31

Re: Re: kdepak panove :-))

ANEBO ZADARMO VID!
ticha@dohoda 15.12.2005 13:26

ja jsem byl vzdy

ja jsem byl vzdy velky zastance vlakove dopravy ale myslim ze dnes ma skutecne opodstatneni jen v ramci mestskych aglomeraci /primestska doprava/ investice do dalnic, pripadne i mirne dotovana letecka doprava je nesrovnatelne ekonomictejsi, pokud mluvime o nizkonakladovych dopravcich. Huhu'e vy jste hlava vyplachla :-)) napr. v USA se soukrome vlaky AMTRAK dostavaji do cervenych cisel uz dlouha leta a to jsou spickove vlaky s vysokou kulturou cestovani, pohodlim a spickovym servisem.
Čumil 15.12.2005 14:13

Re: ja jsem byl vzdy

No, tichá dohodo, vaše tvrzení by byla daleko věrohodnější, pokud by třeba neexistovaly francouzské TGV či jejich německá obdoba. Pokud se pak vlakového propojení Pha-Bo týče, trochu nerozumím útlumu na koridoru Bo - HavlBrod-Čáslav - přinejmenším úsek Bo-Havlbrod je co do trasování daleko modernější, a tedy i dostupnější vyšším rychlostem - pravda úsek do Čáslavi nestojí po této stránce za mnoho.
Snad si tuto trať ponechávají ČD do zálohy, až budou jednou budovat skutečně vysokorychlostní trati, vhodné pro vlaky typu TGV... :-)
jonáš 15.12.2005 14:50

Re: Re: ja jsem byl vzdy

Ta kdyžtak půjde zhruba kolem trasy D1 -- samej tunel. Ovšem erární rozpočet to neunese dřív než tak 2050 --
Čumil 15.12.2005 17:33

Re: Re: Re: ja jsem byl vzdy

Aha, vidíte, to mne nenapadlo, jonáši... :-))
No, třeba se pak šikne vybudovat tu trať jako podzemku... V tom případě bych doporučoval trasu na významnou železniční křižovatku Okříšky... :-))
jonáš 15.12.2005 19:59

No jen koukněte, Čumile,

jak vám to sousedi naplánovali ;-) http://nadrazibrno.ecn.cz/vrt.php