Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŠAMANOVO DOUPĚ: Mír u Beer Ševy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
klid 2.1.2009 1:21Dobrý článek, jen k tomu "Mezkovi": Me 109 G(včetně aviácké S199) byl vynikající letoun, nevím proč autor se uchyluje k neplodnému a divně zbytečnému plácání o jankovitém chování tohoto stroje... |
![]() |
NevericiTomas 2.1.2009 1:52Re: Dobrý článek, Aviacka S199 v zadnem pripade dobry letoun nebyla. Vznikla jako hybrid, znouzectnost pote co vyhorel sklad s puvodnimi motory DaimlerBenz...Nacpali tam JUMO z bombarderu, ten motor byl na stihacku priis tezky, nepruzny a slaby. Letadlo vyrabene na konci 40. let melo vykony srovnatelene s letouny zacatku 40. let, jeho letove vlastnosti byly vcelku mizerne a predevsim pristani a vzlet s nim byly dost dorbrodruzna zalezitost (uz puvodni Messer byl na tohle dost narocny...) |
![]() |
JaS 2.1.2009 13:19Re: Dobrý článek, Nevím, o jaké jankovité chování se jedná, ale slyšel jsem, že ten letoun měl na svoji váhu moc silný motor. Proto se s ním nemohlo při startu moc prudce zvedat i když to síla motoru nabízela, protože vlivem setrvačných sil roztočeného motoru se při prudkém zvednutí ze země letoun stočil na bok a prásknul do země (precese). To by mohlo být to jankovité chování. |
![]() |
Braník 3.1.2009 0:59Re: motor Naopak, motor 'Jumo 211F' z bombardovacich letadel He-111 mel max. vykon 1 370 k, kdezto originalni a stale vylepsovany 'Daimler Benz 605 A' mel ve vyskove verzi motoru z konce valky vykon do 2 000 k. Jeste k tomu mel obludnou vrtuli, ktera vytvarela straslivej kroutak, takze Avie S-199 na uzkem podvozku mela pri startu a pristavani jeste zaludnejsi vlastnosti, nez puvodni Bf 109G. Z tohoto duvodu dostala ceskou prezdivku 'mezek': Kdyz letadlo 'vyhodilo', obvykle se preklopilo na kabinu a pouze mel-li pilot to stesti, ze ho vysvobodili vcas, tak neuhorel ve vytekajicim palivu.
|

