23.3.2023 | Svátek má Ivona


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
klid 2.1.2009 1:21

Dobrý článek,

jen k tomu "Mezkovi": Me 109 G(včetně aviácké S199)  byl vynikající letoun, nevím proč autor se uchyluje k  neplodnému a divně zbytečnému plácání o jankovitém chování tohoto stroje...

NevericiTomas 2.1.2009 1:52

Re: Dobrý článek,

Aviacka S199 v zadnem pripade dobry letoun nebyla. Vznikla jako hybrid, znouzectnost pote co vyhorel sklad s puvodnimi motory DaimlerBenz...Nacpali tam JUMO z bombarderu, ten motor byl na stihacku priis tezky, nepruzny a slaby. Letadlo vyrabene na konci 40. let melo vykony srovnatelene s letouny zacatku 40. let, jeho letove vlastnosti byly vcelku mizerne a predevsim pristani a vzlet s nim byly dost dorbrodruzna zalezitost (uz puvodni Messer byl na tohle dost narocny...)

JaS 2.1.2009 13:19

Re: Dobrý článek,

Nevím, o jaké jankovité chování se jedná, ale slyšel jsem, že ten letoun měl na svoji váhu moc silný motor. Proto se s ním nemohlo při startu moc prudce zvedat i když  to síla motoru nabízela, protože  vlivem setrvačných sil roztočeného motoru se při prudkém zvednutí ze země letoun stočil na bok a prásknul do země (precese). To by mohlo být to jankovité chování.

Braník 3.1.2009 0:59

Re: motor

Naopak, motor 'Jumo 211F' z bombardovacich letadel He-111 mel max. vykon 1 370 k, kdezto originalni a stale vylepsovany 'Daimler Benz 605 A' mel ve vyskove verzi motoru z konce valky vykon do 2 000 k.

Jeste k tomu mel obludnou vrtuli, ktera vytvarela straslivej kroutak, takze Avie S-199 na uzkem podvozku mela pri startu a pristavani jeste zaludnejsi vlastnosti, nez puvodni Bf 109G.

Z tohoto duvodu dostala ceskou prezdivku 'mezek': Kdyz letadlo 'vyhodilo', obvykle se preklopilo na kabinu a pouze mel-li pilot to stesti, ze ho vysvobodili vcas, tak neuhorel ve vytekajicim palivu.