Pátek 13. června 2025, svátek má Antonín
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

ŠAMANOVO DOUPĚ: Metro - o čem se před 50 lety nepsalo

Mluví se o tom, že na doporučení sovětských odborníků byla původní koncepce podpovrchové tramvaje opuštěna a přešlo se na budování plnohodnotného metra.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TN

pisete... montéři provedli obměnu ruské (málem ještě carské) elektroinstalace... coz je ponekud mimo. sovetske vozy byly kopiemi vozu vyrobenych k berlinske olympiade 1936. jako fotoaparaty zorkij (leica) kiev (zeiss contax) nebo puvodni moskvic (opel olympia)

0 0
možnosti

Nakonec i průvodčí Českých Drah v nultých létech rádi skočili do metra mezi Smíchovem a Hlavním nádražím(rekonstrukce trati Plzeň-Praha prodloužila cestu i na 3 hodiny a Dráhy zrovna zavedly možnost cestující odškodnit) , aby nebyli napadeni cestujícími.

0 0
možnosti
PB

P95e53t47e 86B12r56i97c94h

8. 5. 2024 19:10

Ačkoliv byla vybudována jako první, dodnes nese název trasa "C".

0 0
možnosti
FN

Praha měla velké štěstí, že se podařilo včas vybudovat fujtajxl russácké metro. Pokud by se do výstavby pustila dnešní pravda a láska, výstavba ideologicky správného metra by se ani nezahájila jednak kvůli ohrožení populace krtka obecného a jednak kvůli válce mafiánských korupčníků na pražské radnici. Vozy by byly vyrobeny v Číně, ale koupeny přes několik prostředníků na Tchaj-wanu.

0 0
možnosti
Foto

ad Tatra T1

Nějak zapadlo, že ty vozy byly lehčí (asi o 20 % ve srovnání s Ečs) proto, že při jejich konstrukci byly použity lehce nestandardní materiály (např. laminátová střecha), díky kterým nesplňovaly požádní předpisy. A že po splnění všech podmínek nutných ke schválení k provozu, které jim požární správa stanovila, by ztěžkly natolik, že by se ta váhová výhoda vymazala a tím nuselákem by neprojely taky.

Ale furt bychom měli sice těžké, ale moderní vozy, zatímco jsme dostali těžké vozy vyvinuté v 50. letech.

0 0
možnosti
PP

P37e97t40r 67P65a47v34e30l

8. 5. 2024 9:31

Ty repasované vozy slouží na trase "A" i dnes. A jsem tomu rád, protože tuto trasu využívám nejčastěji. Dají se v nich otevřít okénka v létě když je vedro. Dobré to bylo i v době covidu, vagony se daly pořádně provětrat. Na céčku je v těch nových vozech nedýchatelno. I když původně to bylo ještě horší, pak vzhledem k nedostatku vzduchu navrtali do dveří díry s mřížkou. Tím se to trochu zlepšilo, ale ne o moc když je vagon plný.

0 0
možnosti
ZL

Mimochodem, ten rozlišení rošt se dost nepovedl, jen jsem zíral (projektovat ocel umím), co dokázal dát někdo z ruky.

Zhruba: konstrukce na únavu NESMĚJÍ mít ostré hrany, tyhle rošty měly. Všimněte si u kteréhokoliv ocelového mostu, jak jsou všude v rozích náběhy nebo ještě raději oblouky.

0 0
možnosti
Foto

Vozy z ČKD Tatra Smíchov byly ještě v roce 1972 ve zkušebním provozu a už tehdy bylo rozhodnuto, že v pražském metru nebudou použity. Problémem byla nedostatečná výrobní kapacita továrny. To byl důvod, proč se použily sovětské vozy.

0 0
možnosti
JN

Nesouhlasím. Hlavním důvodem byl befel, který obdržel Husák z Moskvy. A jako Kremlem dosazený slouha podle toho jednal.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz