Středa 18. června 2025, svátek má Milan
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

ŠAMANOVO DOUPĚ: Máslo za sto?

Příjmy od roku 1989, kdy stálo máslo desetikačku, vrostly asi desetkrát, proč by neměly podobně vzrůst i ceny?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JK

"Škoda 105 L byla k mání za 57.780 Kčs (pokud jste měli známého vedoucího Mototechny, nebo jste před ní strávili noc ve spacáku)."

Nevím, odkud autor čerpá informace, od svých rodičů vím ale něco jiného. Ve středu 4. listopadu 1981 v Žilině koupili novou Škodu 105 L (tehdy stála kolem 52 tisíc Kčs), a bez jakýchkoli problémů. Mohli si vybrat z několika barev, případně si připlatit za Škodu 120 L. Máma chtěla zelenou barvou, ta nebyla, měli jsme tedy hnědou škodovku. Je pravda, že jsem se neptal, zda byli v nějakém poradovníku nebo nikoli. Určitě však úplatek nikomu nedávali. Na to byl a pořád je táta příliš velký šetřílek.

Ale možná to na Slovensku tehdy bylo trochu jiné, ostatně jako v mnoha jiných směrech.

To s tím spacákem bylo až když se začal prodávat Favorit za "lidových" 84 600 Kčs. Nebo když v cestovní kanceláři YMCA jednou ročně prodávali několik málo zájezdů na Západ. Pokud si dobře pamatuji, cena byla kolem 14 000 korun za týden nebo 10 dní.

1 0
možnosti
Foto

Tehdy průměrný plat byl 2 500 a Škodovka v modelu 105 S za 56 tisíc korun. Vzhledem k současným platům a tehdejším platům by dnes ta Škodovka stála. Přišel rok, kdy nám vývoz Škovek i na východ stagnovala, cenově pro mnoho lidí byla cenově nedostupná a najednou Škodovek byly plné sklady, tak vláda dala na něj výhodnou půjčku. V té době jsme si ji koupil i já a splácel jak mourovatý.

0 0
možnosti

V roce 1984 jsem koupil Š-120L za 57 000 a nějaké drobné, pokud se dobře pamatuju.

Spal jsem tehdy ve spacáku před Mototechnou v Brně, ale od tří odpoledne jen jednu noc; anžto byla kosa, pustili nás po desáté večerní spát do vestibulu prodejny. Barvu jsem si mohl vybrat jakou jsem chtěl, pokud byla červená, berte nebo nechte být. Nicméně měl jsem kliku - sehnal jsem vůz s vyhřívaným zadním sklem, radiálními pneu a hřebenovým řízením.

To ovšem byla jen objednávka, pro auto jsem si jel již za tři týdny.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz