10.7.2020 | Svátek má Libuše, Amálie


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Müller 13.5.2020 22:57

Celkem náhodou a neplánovaně jsme dojeli na kole výletním tempem přesně na 75. výročí akce vlasovců do Řeporyjí a další náhodou objevili památník. Uchvátil mě vkusem a tančík na nerezové žerdi nemá chybu! Text je nadčasový a památník zcela postrádá ponurou pompéznost, myslím, že se velmi povedl.

P. Victorin 13.5.2020 19:29

Článek není špatný, ale nepřipomenout hrdinství, ani ne čtyřletého špunta, který na Tylově náměstí za Pražského povstání vyrvával ze silniční dlažby kostky pro stavění barikád, nelze autorovi odpustit!

KONTROLNÍ OTÁZKA: Znáte jméno neskutečně statečného "malého hrdiny"?

Š. Hašek 13.5.2020 13:46

Šamane, nebuďte trapný.

Nastolit tema hodin, data v kalendáři ........ jste asi stejný "historik" jako Hřib, Novotný, Kolář a ta sešlost v brusele, která vydala: "Vysvětlovací pokyny k průběhu druhé světové války v Evropě".

Aspoň, že jste naznačil, že Wehrmacht se velice bála Rudé Armády, věděla o kapitulaci (ale až 8. 5. k půlnoci!!!!!!!!), SS byli schopni všeho a kapitulaci mnozí považovali za vlastizradu. Wehrmacht byla do 23:00 připraven zničit Prahu. 2500 vlasovců by si Schörner namazal na chleba.

Stalin byl v Berlíně, marná snaha zoufalce Koláře něco měnit na faktech.

Tak dál bádejte o 23:00. Snad to vybádáte.

J. Farda 13.5.2020 21:41

Wehrmacht že byl do 23:00 připraven zničit Prahu? Wehrmacht ale po Toussaintově podpisu kapitulace s ČNR od 18té hodiny osmého května už vyklízel Prahu - Prahu chtěli za každou cenu zničit Schörner (celé to hnízdo musí hořet!) a SSPücklerovi SSmani, kteří vraždili ze zálohy ještě devátého. A pokud nejste lhář, což snad, snad nejste, jste historický alternativec tuzemské páté kolony a směle si na to označení dejte copyright! Se srdečným pozdravem Váš Farda. :-)))

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prazske-povstani-dohoda-nemecka-kapitulace-zabranila-zniceni-mesta.A200507_113140_domaci_chtl - https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prazske-povstani-dohoda-nemecka-kapitulace-zabranila-zniceni-mesta.A200507_113140_domaci_chtl

J. Krásenský 13.5.2020 13:37

Tolik podpisů o podmínečné i bezpodmínečné kapitulaci a přesto bylo dobojováno v Československu až 12.5. tedy i v Evropě. Kdybychom si měli připomínat až tam den, kdy se i Šlovice zastřelil esesák burghauss. A to by bylo prosto veškeré ideologie. Me rodné město osvobodili také až 11. května.

F. Navrátil 13.5.2020 12:53

Díky. Konečně článek o konci války, který ctí fakta a nesnaží se z historických událostí vyrobit politickou agitku. To stejskaloviny jsou jiný kafe, takové uvědomělé.

P. Jášek 13.5.2020 13:13

Kecáte hovadiny! Pan Stejskal píše o něčem jiném!

P. Kmoníček 13.5.2020 16:59

A Haškovi se po lhaní stýská.

M. Šejna 13.5.2020 10:48

Včera byl na ČT1 kouzelný český válečný film o tom, jak působily americké jednotky na Plzeňsku. Film byl asi 20 let starý, takže nebyl ještě pokroucen hřibovsko-novotným výkladem dějin.

Nejkouzelnější byla scéna, kdy četa americké armády dorazila omylem do centra Plzně už v 6 ráno a nikdo nikde. Nemci byli pryč a Plzeňané ještě nebyli připraveni na velkolepé oslavý příjezdu americké armády. Město spalo. Tak se tahle pomýlená americká četa otočila a rychle z města zmizela.

J. Farda 13.5.2020 21:16

Vinšuji dobrý večer, a když Vás, gospodine Šejno, tolik pobavil ten film o prchání americké čety z Plzně šestého května ráno, možná Vás též pobaví informace o tragedii v Hrotovicích osmého května, kdy Sověti omylem (bez spojení není velení) bombardovali shromáždění lidí vítajících první jednotku svých osvoboditelů. Tam zahynul i plukovník KA, v pozdějších dokumentech o pražském povstání mrtvý na fotografii, kdy se nad ním v rakvi sklání truchlící sovětská zdravotnice. Signifikantní ovšem je, jak by řekl pan Klaus, že ten voják byl komunistickou propagandou vydáván za padlého při osvobozování Prahy, a že o Hrotovicích později komouši lhali, že to shromáždění bombardovalo německé dělostřelectvo. Mno, to jen na okraj - podrobnosti o tom renoncu v Hrotovicích, kdy se prvosledová jednotka Sovětů, na rozdíl od těch Amíků, nestačila z Hrotovic stáhnout, si laskavě přečtěte v připojeném odkazu - a doufám, že se už nebudete ironicky ptát na mé osobní informace, jako převčírem o KV, o této záležitosti. Mějte se! :-)

https://www.hrotovice.cz/osvobozeni-hrotovicka-tragedie/ms-31810/p1=31810

M. Šejna 13.5.2020 10:42

pan Kovanic jaksi opomenul, že den 8.května ve 23.00 hodin středoevropského času znamená den 9.května 1.00 hodinu času Moskévského.

Pro Rusy byl tedy dnem porážky nacismu až 9.květen, takže to zas tak moc velká bolševická lež nebyla. To jen pan Kovanic zapomněl, že zeměkoule se točí a že čas je všude jiný.

Předpokládám, že přepadení Pearl Harbouru v 7.55 tamního času dne 7.prosince udává pan Kovanic také v našem středoevropském času a nikoli v času, který používají na Havaji.

Pearl Harbour byl totiž přepaden už 6.prosince 23:55 středoevropského času.

V. Výmola 13.5.2020 12:54

Ona byla kapitulace podepsána v Moskvě, že má pro ni platit moskevský čas?

M. Šejna 13.5.2020 13:44

To je snad jedno, kde se podepisovalo.

Ja když posílám v deset večer email své bejvalce, která žije v Dubaji, tak pro ni v tu chvíli už je druhy den ráno, přestože jsem to posílal z Česka.

V. Výmola 13.5.2020 13:47

Je to jedno jenom do chvíle, než se v Československu na základě irelevantního moskevského času začne slavit devátého místo osmého.

M. Šejna 13.5.2020 13:56

Hlavní město Praha bylo osvobozeno 9.května

V. Výmola 13.5.2020 14:05

A Moravu osvobodili na konci dubna. Jinde se bojovalo ještě 11. nebo 12. května. Kdyby hypoteticky postupovala fronta opačně, taky by se slavilo osvobození Prahy týden před Ostravskou operací? To není žádná hra na "kdyby", to je ukázka toho, jak je to datum 9.5. vycucané z prstu, platící pouze lokálně. Jediné pevné datum je kapitulce Německa a ta vešla v platnost 8. května.

A. Jaroš 13.5.2020 16:24

Technici na NP ví své o tom, že číselný údaj bez rozměru nemá smysl. To platí i pro čas kde je třeba uvést časové pásmo. Takže čas např.8.5. o 23,45 bez údaje že jde o SEČ je málo, tomu odpovídá moskóvskoje vrémeni 1 h 45 dne 9.5. a oba časy jsou správné a otázka kdy to kdo slaví je buď pak se slaví jednotně, anebo bez dohody a pak si slaví každý za své.věcí dohody,

P. Kmoníček 13.5.2020 17:01

Ani se nedivím, že od Vás utekla až do Dubaje, Šejno.

M. Šejna 13.5.2020 18:14

Já se taky nedivím ze vám manželka zahýbala.

P. Staronový 13.5.2020 13:16

Kapitulace byla podepsána (i sovětským zástupcem) 7.5., s platností od 8.5. S tím nic nenadělal Stalin (ten jen vybrečel repete), nenaděláte ani vy, jen prokazujete neznalost.

M. Šejna 13.5.2020 13:38

To jsem netušil, že podle agenta Prokopa s krycím názvem Staronový skoncila válka už 7.května

Agent Staronový ale nevysvětlil, jaké datum bylo v Moskvě 8.května ve 23 hodin SELČ.

O tom je tady totiž řeč.

V. Výmola 13.5.2020 13:41

Řeč je o tom, že moskevský čas je k tomu úplně stejně relevatní jako třeba pekingský nebo torontský. Podepsáno bylo ve střední Evropě.

M. Šejna 13.5.2020 13:50

Rusům je ale náš čas ukradený. Oni se řídí časem svým.

Pokud tomu nerozumíte, tak mi sdělte, kdy propukla VŘSR, když tak trvate na tom, ze časově se musíme držet místa, kde se událost stala.

V. Výmola 13.5.2020 13:55

Jenomže tady se bavíme o státním svátku U NÁS, ne kdesi v Rusku. Nám může být jejich čas ukradený a taky je.

M. Šejna 13.5.2020 13:58

A co se tedy u nás slaví 8.května?

V. Výmola 13.5.2020 14:08

Kapitulace Německa, nedělejte se, že nevíte, že vešla v platnost ve večerních hodinách 8. května. Ano, v Rusku už bylo devátého. Tak ať si to tam devátého slaví a oni to dělají. U nás bylo osmého, slavíme to osmého. Takto jednoduché to je. Tečka.

M. Šejna 13.5.2020 15:59

8.května je statni svatek zvaný "Den vitězstvi".

Takze kdo vlastně vyhrál, kde vyhrál a kdy vyhrál?

V. Výmola 13.5.2020 19:35

My jsme vyhráli.

Opravdu, Československo bylo oficiálně řazeno mezi vítězné mocnosti. A to díky atentátu na Heydricha a statusu našich vojáků v zahraničí, ve kterém po celou dobu zůstali příslušníky čs armády.

Osvobodila nás z větší části Rudá armáda, to nepopírám, to můžou popírat jenom idioti.

P. Staronový 13.5.2020 20:36

Nepopírá to prakticky nikdo a dlouhých 40 let to byla JEN Rudá armáda.

A občas někdo připomene i to, jak to pokračovalo.

Agent Šejna ovšem ne.

O. Mayer 13.5.2020 15:50

No doteďka jsem měl dojem, že je dost logické držet se časově místa, kde se příslušná událost stala. Vy slavíte svoje narozeniny podle data na atolu Rarotonga?

Jinak samozřejmě samozřejmě uznávám, že naše zraky musí být vždy upřeny k matičce Moskvě a v tomto konkrétním případě k hodinkám, co měl ďáďa Josip na ruce.