23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AndyO 28.8.2007 0:34

Re: Re: Re: Chceš žít v Praze? Chceš být tam, kde to žije? Taxi nestěžuj....

četl jste to, nač jsem reagovala ? A přesto nadáváte mně ?

Mimochodem,  vy už jste mi upřímně přál smrt- těžko mne ještě překvapíte.

plíseň podšitá 26.7.2007 18:09

Re: No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

Milý Šedovousi, cestovat mají právo lidé nespěchající i spěchající, nebo, cestující mají právo spěchat i nespěchat. Když spěchám, je mi žinantní říkat pořád sdovolením, sdovolením (stejně si tu cestu nakonec prorazím, když opravdu spěchám, a čekat na další tramvaj kvůli pěti vteřinám je fakt vopruz, pokud jeden spěchá), případně, pokud cestující stojí cik-cak, dávat po tlamě svým batohem těm, kteří stojí spořádaně vpravo (ti vlevo si nic jiného nezaslouží 8-).

Problém "hromadění lidí na nástupišti" jsem jaksi nezaznamenal, a to jezdím metrem denně již nekolik desítek let. Především ve špičce.

Taky jsem zažil rádobyintelektuální úvahy na téma "buď bouřlivák, stůj vlevo". Hovadiny.

Systém vlevo-vpravo je velmi praktický a pokud máte šedý vous a potažmo stařecký věk a pomalé nohy, buďte prosím aspoň toletantní.

Problém nerovnoměrného opotřebení byl formulován, tudíž je znám. DP by naň mohl za naše nekřesťanské peníze reagovat například tak, že by pravé kolejnice pro eskalátor osazoval trvanlivějším materiálem. Ech, co to tu povídám.

plíseň podšitá 26.7.2007 17:53

Re: Re: Ve Vídni při menším provozu zařazují kratší soupravy se stejnými intervaly.

Je třeba být objektivní. Taky jsem zažil Dublin. Tam jsem si říkal, že lidi, kteří nadávají na pražskou MHD, si nevidí do huby a netuší, jaký démant doma mají, byť často není patrný přes nános bahna...

Dublin bych fakt NIKOMU z vás nepřál. Horší je snad už jen Mogadišo. Nebo přál, abyste se naučili vážit si domácí veřejné dopravy.

plíseň podšitá 26.7.2007 17:47

Re: Ve Vídni při menším provozu zařazují kratší soupravy se stejnými intervaly.

To ve vidlákově jménem Karlsruhe na sebe tři tramvaje na důležitých stanicích čekají tak, že první přijede, počká, až cestující z poslední (třetí, mezitím samozřejmě přijela druhá 8-) nastoupí a pak teprv odjede. Denní doprava funguje do 2:00, pak teprv nastávají ty pravé noční intervaly (20 minut).

Taková návaznost je v Praze sci-fi. Bydlel jsem jeden čas v Hostivici a chytit autobus do Řep byl většinou problém. Ocenil jsem to hlavně, když bylo kolem šesté ráno, mráz pod deset stupňů, intervaly zhruba dvanáct minut a k chycení "navazujícího" autobusu na prvním a posledním možném místě nedošlo kvůli deseti vteřinám.

Tehdy jsem si říkal, že ten řidič je buď naprostý kretén nebo že nenávidí lidi, a proto dělá řidiče. A něco podobného jsem si později s hlavou již chladnější myslel o lidech, kteří v době informačních systémů navrhují takto hovadné jízdní řády.

plíseň podšitá 26.7.2007 17:22

Re: 2 důkazy debility

U Depa Hostivař není jen planina, ale i sousoší šťastné rodinky, které donedávna stávalo v místech, kde se nyní tyčí moloch s názvem Palác Flóra, zvyšující velice velmi již tak vysokou prestiž bydlení na Vinohradech, akorát máme zase o trochu zeleně míň, no ony ty Olšanské hřbitovy to pokrejou a mrtvoly neplatí ani nájem, ani DPH...

S kýmkoli jsem mluvil, považuje ideu stanice Depo Hostivař za velký krok vzad. Znám lidi, kteří často jezdí směrem na Říčany. Na Skalce, kde jezdily i městské autobusy na Prosek či Jižňák, jim vadilo, že u meziměstských autobusů stálo u nástupiště několik front na několik linek, které z té jedné stanice odjížděly. Tam se různě předbíhalo, člověk musel bojovat o místo na slunci, ve špičce bylo nástupiště narvané. Tak se těšili, jak místo stísněné Skalky budou mít velký prostor u hostivařského depa. kde každá linka bude mít vlastní stanici, zmizí tlačenice, člověk si bude moci i sednout... kdepak. Příměstské linky mají opět jedinou stanici, akorát tam nejezdí městské autobusy jako na Skalce, člověk se tam dostane každým druhým metrem a stanice je od metra lán světa (asi předvolební dárek pro starší lidi). Jediné, co naplní optimismem, je to sousoší šťastné rodiny, které vyhodili z prestižních Vinohrad.

JVP 26.7.2007 11:26

Re: Ptal se mne jeden příbuzný z venkova

Ono je to tím, že trasa C, jakožto nejstarší byla rekonstruována první, A druhá a B teprve čeká na nový systém řízení a zabezpečení.

I. 26.7.2007 9:23

Re: Re: 2 důkazy debility

Nevím, jaký je problém synchronizovat autobusy s metrem.Metro jezdí dle přesného jízdního řádu, který je i na netu, jsou tam i rozlišeny právě i ty vlaky, co jezdí na Depo Hostivař a nekončí na Skalce. Prostě pět minut poté, co dojede metro na konečnou, bude odjíždět autobus do Zapadákova  - třeba do Štěrbohol, o které mi zrovna jde. Když už od dob císaře pána umí ČD synchronizovat jízdní řády  vlaků, tak tohle je brnkačka. Parkoviště P+R jsou  vynikající, to nekritizuju, akorát že málokdo o nich ví, nemají vůbec propagaci ( za 10, - Kč parkuju 24 hodin u metra - využívám třeba v Holešovicích, ale projíždí se tam zákazem vjezdu s výjimkou pro P+R, musí se tam člověk probojovat. Je oplocené, hlídané 24 hodin, vždy volné - nemá chybu). Jezdím dál pak třeba Pendolínem do Ostravy, na auto jsem tímhle směrem zcela rezignoval.  

mike 26.7.2007 3:26

Re: Re: A já nevím,

Jestli zkusi to fackovani pri jizde dolu, tak mu to realne hrozi. Akorat to nebude do pr*ele, ale podstatne horsi, jelikoz se bude muset otocit. Doufam, ze natrefi na zenskou se spicatymi lodickami ;-P

BU 26.7.2007 2:29

Re: A já nevím,

Metro je jedno z mála míst, kde se lidé ještě chovají přiměřeně slušně a zachovávají stará totalitní pravidla. Dík všem co dokáží rozeznat rozumné od nerozumného Šedovouse. Cizinci nám tu schopnost, že se umíme na eskalátorech rozumě chovat docela závidí. A ty šedovouousi než stačíš dát někomu pár facek, tak tě dřív někdo kopne do pr.ele a padneš na hubu. Hezky se zařaď a nevyčuhuj z řady, když seš línej.

BERAN 25.7.2007 22:33

Ptal se mne jeden příbuzný z venkova

Proč na trase C jezdí nové soupravy v hustém intervalu, na trase A soupravy rekonstruované a na B staré v nejdelším intervalu (i mimo prázdniny). Možná odpověď je tato:

C vede okolo sídla vedení DP (stanice I.P.Pavlova)

A spojuje turisticky atraktivní centrum s residenčními čtvrtěmi (Vinohrady, Dejvice) a samozřejmě vede okolo Magistrátu

no a B vozí lidi ze sídlišť na západě a východě (Jihozápadní město a část severní terasy).

Tak si vyberte, zda by se s tím dalo něco dělat. Například přestěhovat Magistrát někam na B.

kacir 25.7.2007 21:22

AŤ JIM ZVÝŠÍ PLATY A ODMĚNY

 V plzni si šéf DP za rok vydělal 4 milióny korun --- tedy vedení pražského DP musí dostat přidáno, aby mělo motivaci pracovat...........když zlepší kvalitu dopravy jsem pro jednorázovou odměnu

10.000.000. Kč pro každého člena vedení DP!!!

to Vám s úctou vzkazuje Martin Dvořák

AAA 25.7.2007 21:07

Re: Pane Kovanici

Jenom klid ... vsak rozsirene zony placeneho stani a vyhledove mytne vam tu nacpanou tramvaj zase ucini lukrativni, i kdyz bude za padesat.

JVP 25.7.2007 21:03

Re: Re: Vydržte do podzimu

Cháchá,

na podzim začně platiti bursíkodaň na naftu a benzín a levněji to bude možná pěšky. Oni si to chlapci dobře spočítají, aby občánek zaplatil, ať se dopravuje, jak se dopravuje.

jízlivec 25.7.2007 20:58

Re: Re: Re: Re: v praze je nejlepsi jezdit na kole

vešedší? všedší?

anonym 25.7.2007 20:34

Re: Re: V Brne...

1. Vyrazne prodlouzeni intervalu spoju v lete, pri stejne cene salinkarty

2. Rychost stavebnich zakazek DPMB. Namatkou oprava pred vozovnou v Medlankach - klicova vymena kojeli, aby saliny mohly vyjet byla hotova temer pres noc. Zbytek, cca. 2x tolik, trvalo pres mesic. /// Vymena koleji na Purkynove. Vic jak 10 lidi, tam pohromade  nikdy nebylo, ale cely leto byla jenom nahradni (a dost omezena) doprava /// Nynejsi opravy na Care, po pate hodine nebo o vikendu ani zivacka . Podivejte se na jakoukoliv stavbu soukromeho investora v 8 vecer nebo o vikendu.... Takze oprava opet zabere presne cely leto.

3. Arogance ridicu (cca. 50 %) sproste nadavajicich pri jakekoliv zamince.

4.Bezduvodny modry majaky dispecinku

5. Zavery NKU o pouziti mestskych dotaci na jiny nez prideleny ucel.  A na to pouhe pokrceni ramen z magistratu.

AAA 25.7.2007 20:28

Re: No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

Co to znamena "na nastupisti se hromadi cestujici" ? Naposledy kdy jsem zazil ze se na nastupisti hromadili cestujici bylo na Staromestske pri novorocnim ohnostroji. Jo a tenkrat na eskalatorech skutecne nikdo neprochazel, vsichni stali vpravo i vlevo a svete div se, stejne to nejak nefungovalo :(

Jinak ze rano nekde pockam pul minuty pred schodama pokud se chci zaradit do praveho stojaciho proudu, tomu tedy rikam sakra rychly prvomajovy pruvod.

nik 25.7.2007 20:24

Re: Eskalátor

Odpoledne cestou dolů na stanici náměstí Republiky se mi vybavil v hlavě takový pocit, že jsem snad četl něco o tom, že opětovné rozjíždění (a zastavování) schodů snad spotřebovává více energie, nežli jejich setrvalý provoz. Tipoval bych, že to neplatí možná u krátkých schodů, jako jsou na zmiňovaném Wilsonově Hauptbahnhof ...

AAA 25.7.2007 20:21

Re: 2 důkazy debility

Ty jo, kdys tam byl naposled? Pri slavnostnim otevreni? Uz je tam bufet, trafika a hajzliky. Z metra na zastavky bych to tipoval tak 200 m, ale hadat se nebudu. Hlavnim benefitem je ovsem velke P+R, na rozdil od jinych placku co hrde nesou toto oznaceni (treba na Skalce).

Nevim jak by se dalo metro dalo dobre synchronizovat s autobusy, kdyz jezdi v pevnych intervalech. Nejlepsi by holt bylo ject pro jistotu o jeden spoj metra driv...

mechis 25.7.2007 20:03

Re: A já nevím,

Jo ja se k tomu přidám a vytrhám ty všechny šedý fousy. takovýhle d e b i l ní arogantní blbýsky, jako jste vy mám fakt nejradši ;-O

mike 25.7.2007 19:56

Re: Re: Re: Chceš žít v Praze? Chceš být tam, kde to žije? Taxi nestěžuj....

Prectete si jeste jednou, na to Andy reagovala. A znovu a znovu, nez vam to dojde. Pak si muzete dat par facek. Nebo si na to muzete pozvat Sedovouse ;-P

mike 25.7.2007 19:54

Re: A já nevím,

Gentleman se pozna na prvni pohled. Slibovat par facek nezname zene, jen proto, ze si dovoluje chodit po eskalatorech.

Ja vzdycky ty mentalne zabrzdene, co stoji vlevo a prekazeji, slusne pozadam. Zatim se nikdo fackovat nechtel. Po eskalatorech chodim nahoru a dolu beham. Na Kobylisich je to 75 - 80 schodu nahoru nebo 3 minuty cekani, eskalator je dlouhy a pomaly. Obvykle tam stoupa souvisla rada lidi. Chuze po schodech je zdrava; rozproudi se krev a zlepsi nalada. Zkuste to nekdy, Sedovousi. Treba vas pak to hulvatstvi prejde.

Jan 25.7.2007 18:53

Re: Re: Eskalátor

Tohle je v celé diskusi jediný normální názor. Jinak jsou to, omlouvám se všem, pouhé bláboly. Nazdar

Kertag 25.7.2007 17:42

Re: Eskalátor

Jste úplně vedle, tito lidé nerozhodují. Je třeba podívat se na pavouka vztahů DP, MHMP a dodavatelských firem a firmiček DP, tam je zakopaný pes.

Fotobuňky u eskalátorů budou přesně v tom okamžiku, kdy si někdo z tohoto pavouka založí firmu na jejich prodej.

maci 25.7.2007 16:47

Re: Re: Re: Re: Chceš žít v Praze? Chceš být tam, kde to žije? Taxi nestěžuj....

je to kráva

TBB - falešný mormonský kněz 25.7.2007 16:43

Re: A já nevím,

Jenom, abys dědku, nedostal po hubě. Tvoje šediny a dle uvažování stokilový pupek Tě pasují na to, že si tě mladý a šikovný "háčkem přitáhne a halapartnou přetáhne" (dnes na rozdíl od W+V u¨platní znalost fyzikálních zákonů, používanou v bojových uměních) a pošle v souladu s gravitačním zákonem, tam kam patříš. Zkus mi zatarasit cestu a poletíš - a dvacet mi bylo před 40 lety.

Karel 25.7.2007 16:39

Re: A já nevím,

Spočítej si ty splašence, není jich tak málo. Schody jsou od slova chodit, né blbě čučet a stát jak ...

vládík 25.7.2007 16:09

Re: A já nevím,

Máš pravdu. Co je ti do druhých. Ať stojí a necourají. Ty zase můžeš svým vlastním tělem, tarasícím pravou půlku někomu ukázat, co jsi zač. Já (stařec nad hobem) považuji volnou uličku vlevo za téměř samozřejmost. A v případě opravdu velkého návalu se stejně zaplní.

Jinak: Po té zdánlivě plné půlce projde (díky chůzi) zhruba tolik lidí, jako pasivně jede po straně pravé.  Zejména když po dvojicích stojí lidi jen výjimečně; většinou stojí "cik-cak".

vládík 25.7.2007 16:02

Re: Re: Pane Kovanici

Ona je to politika.  Jen maličkost: na radnici je již desetiletí vždy nějaký druh koalice ODS - ČSSD. I proto, že neexistuje faktická opozice (resp. je velmi slabá) mohou být ve vedení DP langsámisti.

nik 25.7.2007 15:35

Re: Re: Re: letní provoz

Já mám v hlavě z nahraného Silvestra 1968: "Takovýhle intervaly nemaj ani sobí spřežení na Čukotce." Ale samozřejmě se můžu mýlit. Protože kupodivu na později vydaných deskách se tato věta již nevyskytovala ;-).  

Jan 25.7.2007 15:26

Re: Pane Kovanici

Ha, ha, ha!!!! Vtipné jak se dá všechno převést na politiku...