2.2.2023 | Svátek má Nela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
BERAN 25.7.2007 22:33

Ptal se mne jeden příbuzný z venkova

Proč na trase C jezdí nové soupravy v hustém intervalu, na trase A soupravy rekonstruované a na B staré v nejdelším intervalu (i mimo prázdniny). Možná odpověď je tato:

C vede okolo sídla vedení DP (stanice I.P.Pavlova)

A spojuje turisticky atraktivní centrum s residenčními čtvrtěmi (Vinohrady, Dejvice) a samozřejmě vede okolo Magistrátu

no a B vozí lidi ze sídlišť na západě a východě (Jihozápadní město a část severní terasy).

Tak si vyberte, zda by se s tím dalo něco dělat. Například přestěhovat Magistrát někam na B.

JVP 26.7.2007 11:26

Re: Ptal se mne jeden příbuzný z venkova

Ono je to tím, že trasa C, jakožto nejstarší byla rekonstruována první, A druhá a B teprve čeká na nový systém řízení a zabezpečení.

kacir 25.7.2007 21:22

AŤ JIM ZVÝŠÍ PLATY A ODMĚNY

 V plzni si šéf DP za rok vydělal 4 milióny korun --- tedy vedení pražského DP musí dostat přidáno, aby mělo motivaci pracovat...........když zlepší kvalitu dopravy jsem pro jednorázovou odměnu

10.000.000. Kč pro každého člena vedení DP!!!

to Vám s úctou vzkazuje Martin Dvořák

SUMO 25.7.2007 14:56

Pane Kovanici

to je řečí kolem ale proč nebýt adresný. DP má nastarosti radní Blažek (ODS) a v dopravním výboru zastupitelstva má ODS drtivou většinu. Magistrát ovládá ODS a primátor pokud zrovna neleze po horách je představitel ODS. Ale ono je jednoduší se rozčilovat nad nějakou ženskou která nemá ani pravomoc ty jezdící schody spustit, jen neříct nějakou kritiku na adresu ODS.

Mnohem větší zhůvěřilost je ovšem plánované zdražení (33,-Kč místo dnešních 20,-Kč). To bude znamenat že se vám jezdit veřejnou dopravou prostě nevyplatí jezdit a nárůst automobilů nezvládne ani budovaný vnitřní okruh (dostavba bude trvat několik let) a sen o tom že za všechno můžou jen náklaďáky krajánků což vyřešíme vnějším okruhem (dostavba v nedohlednu - navíc díky stupiditě a aroganci magistrátu nás vedle průtahů se suchdolskou komunitou čekají ještě dohady s lidmi Počernic kterým chtějí postavit dálnici za okny) vezme velmi rychle za své.

Jsem rád že kritizujete současný naprosto neúnosný stav ale to že jste nezmínil skutečné viníky pražskou ODS a magistrát považuji za zbabělost.

A tady je několik jmen vzpomeňte si na ně až budete stát v zácpě či se tísnit v metru - Bém (ODS), Blažek (ODS), Vodrážka (ODS), Březina (ČSSD), Ruckl (ODS), Zajíček (KSČM), Kolínská (SZ), Lohynský (ODS), Mareček (ODS), Šlosár (ODS), Šteiner (ODS), Valenta (ODS), Weinert (ČSSD), Witzany (ED- SNDK). A klidně si můžete přidat další. :-/

Jan 25.7.2007 15:26

Re: Pane Kovanici

Ha, ha, ha!!!! Vtipné jak se dá všechno převést na politiku...

vládík 25.7.2007 16:02

Re: Re: Pane Kovanici

Ona je to politika.  Jen maličkost: na radnici je již desetiletí vždy nějaký druh koalice ODS - ČSSD. I proto, že neexistuje faktická opozice (resp. je velmi slabá) mohou být ve vedení DP langsámisti.

AAA 25.7.2007 21:07

Re: Pane Kovanici

Jenom klid ... vsak rozsirene zony placeneho stani a vyhledove mytne vam tu nacpanou tramvaj zase ucini lukrativni, i kdyz bude za padesat.

kristova.noha 25.7.2007 14:23

hurá na výlet

uznávám, že titulek Hurá na výlet, v kombinaci s adresou dpp.dz/hura a šamanovými stesky musely nutně šamanovi hnout žlučí.

Ale ten web je vtipnej, několik minut jsem vydržel pozorovat postavičky jdoucí po okraji, čekající na mhd, a odjedší někam do bílých pixelů. Pěkné. Nebo ta pani s pejskem, co ji málem porazí to čudící autíčko. jéje. Nechám koukat děti.:-)

darny 25.7.2007 13:57

Eskalátor

Spuštění pohyblivých schodů aktuálně - tedy při příchodu cestujícího je jednoduchou technickou finesou. Fotobuňka. Vstoupíte-li do vymezené vzdálenosti od prvního schodu, cca. 20 cm, schody se pomalu začnou rozjíždět. Dnes jsou fotobuňky i na WC a pokud je mi známo, tak v předpisech pro vybavení restauračních zařízení pro umývání rukou v kuchyni také, tak proč by nemohly být i v metru? Snad jediný argument je proti, a to, že by docházelo k úsporám energie, čímž by PID platil více za méně odebrané.

Ale to je pouze věcí myšlení a to u managmentu PID nehledejte. Služební postup v Praze: odbor dopravy (obecní, nebo MHMP) + UDI (ústav dopravního inženýrství)=> PID (dopravní podnik) => MD (ministerstvo dopravy)

Na odboru dopravy sedí úřednice, která nemá ani řidičský průkaz. To samé se skrývá i pod honosným názvem Ústav dopravního inženýrství. Tam opět sedí pracovnice magistrátu, která ve většině případů ani řidičák nevlastní. A potom, za zásluhy přecházejí tito lidé na posty k dopravnímu podniku a za větší zásluhy na Ministerstvo dopravy. Tak co proboha chcete? Jediným zájmem managmentu je vydojit z MHMP co nejvíce peněz - protože jízdné je dotováno a tím mít co největší výplatu a moc se nenadřít. Za socialistickou morálku práce - kapitalistické peníze.

balthasar 25.7.2007 15:21

Re: Eskalátor

A dyť v tom metru jsou .. jel jste něgdy na Wisonovo Hauptbahnhof? Akorát asi se dosazujou až při nějaký reko a ne když se Šaman rozčílí.

Kertag 25.7.2007 17:42

Re: Eskalátor

Jste úplně vedle, tito lidé nerozhodují. Je třeba podívat se na pavouka vztahů DP, MHMP a dodavatelských firem a firmiček DP, tam je zakopaný pes.

Fotobuňky u eskalátorů budou přesně v tom okamžiku, kdy si někdo z tohoto pavouka založí firmu na jejich prodej.

Jan 25.7.2007 18:53

Re: Re: Eskalátor

Tohle je v celé diskusi jediný normální názor. Jinak jsou to, omlouvám se všem, pouhé bláboly. Nazdar

nik 25.7.2007 20:24

Re: Eskalátor

Odpoledne cestou dolů na stanici náměstí Republiky se mi vybavil v hlavě takový pocit, že jsem snad četl něco o tom, že opětovné rozjíždění (a zastavování) schodů snad spotřebovává více energie, nežli jejich setrvalý provoz. Tipoval bych, že to neplatí možná u krátkých schodů, jako jsou na zmiňovaném Wilsonově Hauptbahnhof ...

Šedovous 25.7.2007 13:16

No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

"....lidé si mezitím zvykli chodit vlevo, nestát na jednom fleku.  ..."Výsledek je ten že DP platí nehorázný prachy za opravy eskalátorů protože jak všichni vycepovaní Češi stojí vpravo, tak se schody nerovnoměrně opotřebovávají, navíc se na nástupišti hormadí cestujiící. Takže kvůli pár spěchajícím magorům co stejně nakonec najdeš na stanici tramvaje nebo autobusu, tam stojíč na nástupišti jak vPrvomájovém průvodu. Ale ono je to jejich vydržené právo mít volnou levou část schodiště. Logicky bych mysle že je právo všech dostat se co nejdřív z nástupiště a nééééé, když si stoupnu vlevo že málem dostanu přes hubu.Holt privilegované skupiny ale sakra na základě čeho ?

Výzva : otestujte si svojí schopnost asertivity a postavte se na eskalátor METRA ode dnes zásadně vlevo, máte na to právo.

Píšu stížnost DP.

AndyO 25.7.2007 14:23

Re: No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

to je ovšem logika cestujícících, DP svou chybu dávno napravilo.

Zuzana 25.7.2007 14:34

Re: No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

Na eskalatoru zasadne chodim, a tedy vlevo. Nevim, proc bych mela stat a divat se, jak se vezu. Kdyz specham, je to k nezplaceni a jinak to beru jako soucast treninku :-)) Alespon nejaky pohyb je lepsi nez zadny. Nikomu nebranim stat a proto nechapu proc by nekomu melo vadit, ze ja jdu. Navic, pokud umite trocu pocitat, se diky prochazejim prepravi po eskalatoru vice cestujicich, z cehoz pak nasledne tezi i vsichni, i nechodici. Uff.

Šedovous 25.7.2007 14:42

A já nevím,

proč bych měl stát spořádaně ve frontě vpravo když vlavo jsou schody volný aby když už se vyskytne spalšenec  tak je mohl pro své zdravím vyběhnout po dvou. Jestli se někdy setkáme na eskaláturu těšte se na pár facek....

vládík 25.7.2007 16:09

Re: A já nevím,

Máš pravdu. Co je ti do druhých. Ať stojí a necourají. Ty zase můžeš svým vlastním tělem, tarasícím pravou půlku někomu ukázat, co jsi zač. Já (stařec nad hobem) považuji volnou uličku vlevo za téměř samozřejmost. A v případě opravdu velkého návalu se stejně zaplní.

Jinak: Po té zdánlivě plné půlce projde (díky chůzi) zhruba tolik lidí, jako pasivně jede po straně pravé.  Zejména když po dvojicích stojí lidi jen výjimečně; většinou stojí "cik-cak".

Karel 25.7.2007 16:39

Re: A já nevím,

Spočítej si ty splašence, není jich tak málo. Schody jsou od slova chodit, né blbě čučet a stát jak ...

TBB - falešný mormonský kněz 25.7.2007 16:43

Re: A já nevím,

Jenom, abys dědku, nedostal po hubě. Tvoje šediny a dle uvažování stokilový pupek Tě pasují na to, že si tě mladý a šikovný "háčkem přitáhne a halapartnou přetáhne" (dnes na rozdíl od W+V u¨platní znalost fyzikálních zákonů, používanou v bojových uměních) a pošle v souladu s gravitačním zákonem, tam kam patříš. Zkus mi zatarasit cestu a poletíš - a dvacet mi bylo před 40 lety.

mike 25.7.2007 19:54

Re: A já nevím,

Gentleman se pozna na prvni pohled. Slibovat par facek nezname zene, jen proto, ze si dovoluje chodit po eskalatorech.

Ja vzdycky ty mentalne zabrzdene, co stoji vlevo a prekazeji, slusne pozadam. Zatim se nikdo fackovat nechtel. Po eskalatorech chodim nahoru a dolu beham. Na Kobylisich je to 75 - 80 schodu nahoru nebo 3 minuty cekani, eskalator je dlouhy a pomaly. Obvykle tam stoupa souvisla rada lidi. Chuze po schodech je zdrava; rozproudi se krev a zlepsi nalada. Zkuste to nekdy, Sedovousi. Treba vas pak to hulvatstvi prejde.

mechis 25.7.2007 20:03

Re: A já nevím,

Jo ja se k tomu přidám a vytrhám ty všechny šedý fousy. takovýhle d e b i l ní arogantní blbýsky, jako jste vy mám fakt nejradši ;-O

BU 26.7.2007 2:29

Re: A já nevím,

Metro je jedno z mála míst, kde se lidé ještě chovají přiměřeně slušně a zachovávají stará totalitní pravidla. Dík všem co dokáží rozeznat rozumné od nerozumného Šedovouse. Cizinci nám tu schopnost, že se umíme na eskalátorech rozumě chovat docela závidí. A ty šedovouousi než stačíš dát někomu pár facek, tak tě dřív někdo kopne do pr.ele a padneš na hubu. Hezky se zařaď a nevyčuhuj z řady, když seš línej.

mike 26.7.2007 3:26

Re: Re: A já nevím,

Jestli zkusi to fackovani pri jizde dolu, tak mu to realne hrozi. Akorat to nebude do pr*ele, ale podstatne horsi, jelikoz se bude muset otocit. Doufam, ze natrefi na zenskou se spicatymi lodickami ;-P

AAA 25.7.2007 20:28

Re: No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

Co to znamena "na nastupisti se hromadi cestujici" ? Naposledy kdy jsem zazil ze se na nastupisti hromadili cestujici bylo na Staromestske pri novorocnim ohnostroji. Jo a tenkrat na eskalatorech skutecne nikdo neprochazel, vsichni stali vpravo i vlevo a svete div se, stejne to nejak nefungovalo :(

Jinak ze rano nekde pockam pul minuty pred schodama pokud se chci zaradit do praveho stojaciho proudu, tomu tedy rikam sakra rychly prvomajovy pruvod.

plíseň podšitá 26.7.2007 18:09

Re: No jo Andy ale to má logiku houpacího koně,

Milý Šedovousi, cestovat mají právo lidé nespěchající i spěchající, nebo, cestující mají právo spěchat i nespěchat. Když spěchám, je mi žinantní říkat pořád sdovolením, sdovolením (stejně si tu cestu nakonec prorazím, když opravdu spěchám, a čekat na další tramvaj kvůli pěti vteřinám je fakt vopruz, pokud jeden spěchá), případně, pokud cestující stojí cik-cak, dávat po tlamě svým batohem těm, kteří stojí spořádaně vpravo (ti vlevo si nic jiného nezaslouží 8-).

Problém "hromadění lidí na nástupišti" jsem jaksi nezaznamenal, a to jezdím metrem denně již nekolik desítek let. Především ve špičce.

Taky jsem zažil rádobyintelektuální úvahy na téma "buď bouřlivák, stůj vlevo". Hovadiny.

Systém vlevo-vpravo je velmi praktický a pokud máte šedý vous a potažmo stařecký věk a pomalé nohy, buďte prosím aspoň toletantní.

Problém nerovnoměrného opotřebení byl formulován, tudíž je znám. DP by naň mohl za naše nekřesťanské peníze reagovat například tak, že by pravé kolejnice pro eskalátor osazoval trvanlivějším materiálem. Ech, co to tu povídám.

Miron T. 25.7.2007 12:07

Omlouvám se za gramatiku

Omlouvám se za gramatiku ve svém příspěvku, editoval jsem ho - a nějak se nepovedlo.

Miron T. 25.7.2007 12:05

Ve Vídni při menším provozu zařazují kratší soupravy se stejnými intervaly.

V Praze je to zřejmě zbytečné. Pražský cestující je nezajímavá zvěř.

Pokud se cestující nemohou vejít, neb si DP myslí, že jich cestuje méně, tak mají cestující smůlu, o jejich zájmy se nejedná, jsou jen nezajímavá zvěř. Při dobře sestaveném grafikonu by se neměla sjet současně dvě metra v klíčových stanicích (řešit věc ve všech by vedlo ke zpomalení, ale obstarat 3-4 stanice není matematicky problém. Ale kdo by se s tím zatěžoval, cestující jsou jen nezajímavá zvěř.

Občas mám pocit, že by bylo prospěšné pro obyvatele Prahy vedení DP Metro postřílet.

Jenom by si člověk musel sehnat dostatečný počet nábojů do brokovnice. Třeba by následující vedení mělo strach, že je nějaký bláze také postřílí a chovalo se slušněji. Nevidím jiné řešení. Protože mám určitý odpor k vraždění lidí, asi vedení DP nepostřílím a nepřispěji k řešení problému, si jen trošku postěžuji na Neviditelném psu a tím vše skončí.

To je realita života v ČR.

TBB - falešný mormonský kněz 25.7.2007 12:50

Re: Ve Vídni při menším provozu zařazují kratší soupravy se stejnými intervaly.

Nezbývá než gratulovat - i když je to o něco málo složitější. R^

plíseň podšitá 26.7.2007 17:47

Re: Ve Vídni při menším provozu zařazují kratší soupravy se stejnými intervaly.

To ve vidlákově jménem Karlsruhe na sebe tři tramvaje na důležitých stanicích čekají tak, že první přijede, počká, až cestující z poslední (třetí, mezitím samozřejmě přijela druhá 8-) nastoupí a pak teprv odjede. Denní doprava funguje do 2:00, pak teprv nastávají ty pravé noční intervaly (20 minut).

Taková návaznost je v Praze sci-fi. Bydlel jsem jeden čas v Hostivici a chytit autobus do Řep byl většinou problém. Ocenil jsem to hlavně, když bylo kolem šesté ráno, mráz pod deset stupňů, intervaly zhruba dvanáct minut a k chycení "navazujícího" autobusu na prvním a posledním možném místě nedošlo kvůli deseti vteřinám.

Tehdy jsem si říkal, že ten řidič je buď naprostý kretén nebo že nenávidí lidi, a proto dělá řidiče. A něco podobného jsem si později s hlavou již chladnější myslel o lidech, kteří v době informačních systémů navrhují takto hovadné jízdní řády.