28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Značky jsou šance

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 10.3.2009 11:19

Statistika

Tak to je krásný příklad zmanipulování statistických dat. Není přece možné srovnávat počet mrtvých na počet obyvatel, daleko přesnější je srovnávat počet usmcených osob na počet najetých osobokilometrů. To by pak bylo překvapení srovnat údaje v USA a v ČR.

bobo 8.3.2009 21:54

Dobré téma, s většinou souhlasím. Represe je nešťastné poslední řešení

Cíl ? Zmenšit nehodovost. Samozřejmě. Něco musí občané řidiči, něco občané chodci, něco policie, něco ústavodárný sbor. Co mám na mysli ?

Řidiči : bohužel množství závodníků. Chybí cílená policejní činnost přímo na silnících. A dál vidím plno jakýchsi kamarádů, co mohou vše. Ale pozor, množství 40tkařů je též velmi nebezpečné. Co je to za bezpečnost, když jede ke křižovatce 40 a ostatní zdržuje a pak prudce  projede na oranžovočervenou ??  Chybí výchova v autoškolách. Mnozí neovládají své stroje. A není přece východiskem se těmto přizpůsobit. Zdržování dopravy je pokutovatelné. Uvítal bych 2 stupně ŘP.

Chodci : myslím, že proběhla nešťastná kampaň o přednosti na přechodech. Je a není. Znám omladinu jdoucí bez otočení hlavy z chodníku rovnou do silnice. Na tzv Západě k současnému právnímu stavu došli postupným vývojem a všichni si zvykli. Vjedu-li do Německá (W) tak mne z vedlejší silnice všichni pustí. A zde ? Ve městech na rušných křižovatkách jsou nezbytné semafory. Jinak pár arogantních chodců  dokáže zablokovat dopravu. Co třeba  zúžené a barevné průjezdy městy ? Označení místa, kde chodec dává jasně na vědomí, že má vůli přejít?  A zneužití taktéž trestat ! 

Policie : strašně mi vadí šedivá přeškrtlá 70 v obci. Samo, vše podle Zákona. Ale chci-li jasně vést, tak proč ne červená 50? To by byla slušnost. To nikdo nepřehlédne a o tom to je. Radary na vychytávkových místech ?   Ha, ha, občane. Chtěl bych, aby byly značky smysluplně umístěné. Kde to bude možné, nechť je povoleno více. Chci plynulost dopravy, ne buzeraci. A pak, ať smí vybírat ten, kdo taktéž dokáže nahradit semafor na křižovatce, že.  A kdyby v kolizních časech na kolizních místech byly policisté pouze přítomni a včas dokázali dopravu korigovat, to by bylo fajn. Člověk ocení, kdy mi policista ukáže, že nesvítím a pokutu mi nedá. To si pamatuju. Takových více.

Zákonodárci ? je na čem pracovat. Využít veřejnoprávní media k výchově a výuce. 2 stupně ŘP. Atd, atd. Represe? Až nakonec, dámy a pánové.

JOSE 8.3.2009 19:09

Co pomůže ?

Jestliže jezdím denně do práce a Policie mne za poslední 3 roky zastaví pouze jedenkrát. Tak tady je zakopaný pes !

Absolutně nulová represní a tím preventivní činnost Policie. 

Chcete změny ? Já ano. Budu rád, když mne 3 x týdně pánové zastaví, upozorní na nedostatky, případně i uloží nějakou tu pokutu a vezmou nějaké body. To je cesta ke zlepšení. Bezprostřední trest po zločinu je jediný výchovný prostředek. Ten musí aplikovat Policie.

Pane Langere, jak dlouho ještě ? Kolik mrtvých na cestách Vás přivede k nějaké činnosti?

Jura Jurax 8.3.2009 21:19

Re: Co pomůže ?

No a proč by Vás měla policie zastavovat, když jezdíte jako slušný člověk a napášete dopravní přestupky?;-)

bobo 8.3.2009 21:56

Re: Co pomůže ?

přesně tak, Jura Jurax má pravdu. Prevence není represe. Prevenci ano. 

A zastav auto které nesvítí, kterému se kouří z výfuku, když je očividně přeopotřebené a zvláště se sjetými gumami. Jinak klidně nechte ostatní být.

Jaromir Hromádka 8.3.2009 17:47

ZNAČKY KOCOURKOV

Vážení čtenáři...zase postřehy ze švédské krajiny, kde jsem jezdil 30 let. Šokoval mne můj prabratranec, když mne vezl z Ostravy do Olomouce a přitom si jel - značky považoval za ozdobu krajiny.

Je pravda, že ve Švédsku je přeznačkováno - na každém úseku nemusíte váhat jakou rychlosti se musi jet - 30 50 70 90 a na dálnici max 110. A ukáznění řidiči - a je jich tak 95%  tyto rychlosti dodržují a k tomu napomáhají velké pokuty a radary - ruční měření zcela překvapivé až řekl bych zákeřné anebo tedy tabule že se rychlost měří radarem a pak jsou tam zřetelně viditelné stojany s kamerou. A jak jsem již několikrát tady psal švédské vzdálenosti jsou 10x větší než v české krajině...a kupodivu, ti švédi všude dojedou. Statní politika má sice před očima fatu morganu totiž  vizí je nulová nehodovost...  Může mi někdo vysvětlit, proč řidiči tady mají tak šíleně naspěch ??? Přiznám se jsem pirát silnic, když projíždím obcí tou padesátkou...a vidím, jak se na mne jakýsi uspěchanec tlačí, tak SCHVÁLNĚ  zpomalím na 45...jsem zlej dědek, Jaromír

bobo 8.3.2009 22:06

Re: ZNAČKY KOCOURKOV

1. souhlasím se značkami, jasně ukazující, kolik mohu jet. Jak jsem napsal, žádné přeškrtlé šedivé neviditelné 70ky.

2. K tomu Švédsku. Nevím jakou mají nehodovost, ale seveřani obecně nižší. Snad v Norsku je to ještě sešněrovanější. Ani na přímé silnici nepopojedou. Nevím, zda je to nutné, ale oni tami mají ty losy. Ono je do pranice, co s německou neomezenou rychlostí na dálnicích, že ? Ale když to někdoa zvládne a společnost je na to přivyklá, proč ne. Vždyť dnešní vozy mají brzdové systémy účinnější. Jde hlavně o schonpnost řidičů jezdit s postřehem. Což ale, při monotónní jízdě ale bohužel vždy není.

3. k té vaší čestné poznámce o zlém dědkovi. No to byste mne taky nasral, když byste mne cíleně brzdil. Ale ruku na srdce, kdo to z nás nazažil a kdo občas schválnost neudělal. Jsme lidé. Ale nemělo by to být pravidlem a hlavně ne v nebezpečných situacích. Stalo se mi, že za TIRákem jelo auto taktéž 80kou  a nepředjíždělo ani na volných úsecích. Tak jsem se pustil do předjíždění a v tu chvíli ten kolega začal troubit jako co že si to dovoluju a pěkně přidal, aby mi (kdyby náhodou) zacpal skulinu. Myslím, že jsem nazval velmi ošklivě a poslal srdnatě někam.

paštun višnu 8.3.2009 23:01

Re: ZNAČKY KOCOURKOV

To byl určitě Jura. Zřejmě jste ho předjížděl 93 a na takové machýrky on je citlivý.

paštun višnu 8.3.2009 14:30

Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

aby se jim spolu lépe žilo. Fakt, že nějaký zákon odmítá drtivá většina lidí respektovat, by měl vést k hlubší úvaze, než jen o represích. Třeba o tom, že pravidla provozu tak, jak jsou aplikována v praxi - tedy dopravní značení - neslouží ve své většině deklarovanému záměru, tedy bezpečnosti a plynulosti dopravy, což plyne z absence odpovědnosti a svévole o nich rozhodujících úředníků. Dodržování pravidel, ke kterým nelze mít úctu, nezbývá než vymáhat represí a vyvoláním strachu, což vyvolává pochopitelný vzdor. Morální apely jsou v tomto případě jen plácnutím do vody.

hudry 8.3.2009 14:51

Když zákon odmítá drtivá většina

 lidí respektovat", tak by se měl zrušit? Čili, jestli např. "drtivá většina cikánů" odmítá respektovat zákon o povinné školní docházce, tak by se měla povinná docházka zrušit ? Pane, nechte si takové nápady patentovat, to je přímo na nobelovku ...

paštun višnu 8.3.2009 15:05

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

Až bude v této zemi většina populace cikánská a odmítající povinnou školní docházku, nastanou stejné důvody změnit pravidla. Zkuste pochopit obsah napsaného, než se pustíte do dalších analogií.

hudry 8.3.2009 18:38

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

Máte pravdu. Takže zcela analogicky: až bude(!!!) většina populace řidiči a všichni budou proti omezování rychlosti, tak ať nedodržují blbé předpisy a ignorují špatný zákon. Zatím ale je jaksi nutno brát ohled i na pěší zbytek populace a na ty "méně schopné" řidiče, kterým jízda podle předpisu jaksi pořád vyhovuje.

I vy se zkuste na problém dívat trochu obecněji a ne jenom z pozice vaší řidičské genitality, která je (podle vás) zárukou, že vy nikdy, n i k d y  NIKDY žádnou nehodu porušením předpisů nezpůsobíte ...

paštun višnu 8.3.2009 19:11

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

Nemám chuť to hledat ale řekl bych, že většina voličů řidiči je. A pokud způsobím někdy nehodu, bude to spíš tím, že jsem jel nad své možnosti než kvůli porušení předpisů. Že to tak bývá většinou Vám už snad nebudu vysvětlovat.

hudry 8.3.2009 19:39

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

... řekl byste? Pročpak ten podmiňovací způsob? Takže neříkejte a KONEJTE vy machýrku. Změňte jednoduše zákon, je vás přece většina, tak o co jde ?

paštun višnu 8.3.2009 19:56

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

Tedy říkám, gumičko, že většina řidiči JE, jestli je to pro Vás věcí principu (jsem zvědav, jaké závěry z toho indicativu vymačkáte). Změnit zákon je obtížné, dokud budou mít volební právo morální kreatury jako Vy, které prosazují pravidla s nadějí, že budou platit jen pro ostatní, resp. oni sami je už nějak oyebou.

paštun višnu 8.3.2009 20:02

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

Jura Jurax 8.3.2009 21:47

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

No, ono vlastně jízda nad možnosti je porušením předpisů sama o sobě ;-)

Jaromir Hromádka 8.3.2009 17:48

Re: Když zákon odmítá drtivá většina

nic nelze vic dodat než BRAVO, BRAVISSIMO

Jura Jurax 8.3.2009 15:48

Re: Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

Fakt, že nějaký zákon odmítá drtivá většina lidí respektovat, by měl vést k hlubší úvaze, než jen o represích. - tak tohle je perla, aplikovatelná na zákony mnohé - třeba daňové ;-)

Třeba o tom, že pravidla provozu tak, jak jsou aplikována v praxi - tedy dopravní značení - neslouží ve své většině deklarovanému záměru, tedy bezpečnosti a plynulosti dopravy, což plyne z absence odpovědnosti a svévole o nich rozhodujících úředníků. - taky perla; občas jistě jsou značky umístěny blbě, ale o většině bych nehovořil. A řídím už 40 let.

paštun višnu 8.3.2009 16:53

Re: Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

Jistěže je aplikovatelná, Vy perlo, pokud je většina odmítne. Váš suverénní názor, že je to případ daňových zákonů, je jen nepodloženou domněnkou (nerozhodují jen ti, kdo daně platí nebo ti, pro které je daňový systém nevýhodný). K Vaší druhé poznámce: nestačí jezdit, musíte si taky všímat a přemýšlet. Já na rozdíl od Vás o většině hovořím a stojím si za tím. A najeto mám cca 1,8 mil. Bez nehody.

Jura Jurax 8.3.2009 21:45

Re: Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

nerozhodují jen ti, kdo daně platí nebo ti, pro které je daňový systém nevýhodný - no víte, on daňový systém je výhodný akorát pro ty, co platí daně minimální až žádné. A protože rozhodovat mohou pouze zletilí, tak -  kromě studentů, handicapovaných a důchodců - je výhodný pro lidi víceméně parazitující. Ti by jistě daně zvýšili (jiným - ať platí bohatí), že ano ... Ostatní platí z pocitu povinnosti a taky nutnosti a snad i z pocitu solidarity (ovšem zneužívané) - ovšem rádi by platili míň ... (já určitě, jak jste na tom Vy ;-)). A vězte, že většinová blbost nepřestává být blbostí a že v mnohých případech je ten vox populi pouze hlasem zmámeného, neřkuli přímo oblbeného davu.

A druhé poznámce - nemám pravda najeto tolik co Vy, nicméně taky si všímám a přemýšlím. Zřejmě jinak než Vy. A k té většině - ono je to sice obrat v jazyce ustálený, nicméně pochybuji, že byste dělal sociologický výzkum. I když je pravda, že na ouřednickou blbost nadává každý tuzemec často - včetně mne.

paštun višnu 8.3.2009 22:45

Re: Zákon je normou, kterou stvořili lidé,

"daňový systém je výhodný akorát pro ty, co platí daně minimální až žádné" - to ovšem není pravda. Daňový systém je výhodný pro každého, kdo ze systému víc čerpá než do něj vkládá, a to vůbec nemusí znamenat daně minimální nebo žádné. K tomu můžete připočítat všechny státní zaměstnance a Váš názor o pár nuzácích, pro které je daňový systém výhodný získává slušné trhliny. Nevím, proč píšete, že většinová blbost nepřestává být blbostí, když Vaším postojem je to, že je správné ctít zákon, jako projev vůle oné blbé, popř. zmámené většiny... 

K 2. odstavci: blbost mi ani tak snad nevadí. Dokonce i silniční zákon ve své podstatě je (s přivřením obou očí) akceptovatelný. Jde o to, že jeho aplikaci v praxi provádí arogantní a nikomu odpovědná hovada, o to, že zákon dává těmto blbům neskutečné pravomoci (rozhazujte značky dle svého uvážení) a nulovou odpovědnost za chybné značení. To ostře kontrastuje s odpovědností řidiče za respektování této SVÉVOLE. Těch případů jsou tisíce, zmíním jeden typický. Plná čára před křižovatkou (zatáčkou, horizontem...) pokračuje i za (křižovatkou...). Stačilo by použít dvojitou čáru, která by byla vždy ve směru ke křižovatce (zatáčce atd.) plná, směrem od přerušovaná. Nevím, jestli jde o úsporu barvy (ale to vzhledem ke znehodnocení části drahé silnice I. třídy nepovažuji za možné), nebo o neskutečný šlendriján. V podstatě to čtu jako sto metrů sem nebo tam, je nám to u p.dele ale jestli ty přejedeš kolem posledních půl metru, zameteme s tebou, že se budeš divit. A toto všechno opět nemohu číst jinak než tak, že v podstatě o nějakou bezpečnost tady vůbec nejde, ale spíš o to, vychovávat občany k disciplíně, kázni nebo přesněji k poslušnosti. Čím větší kravinu zkousneš, tím řádnější jsi občan. Čili nejde ani tak o blbost, jako o aroganci moci.

hudry 8.3.2009 14:26

Prý "Kladení „radarových pastí“

na bezpečných úsecích". Jak u blbejch! Co to je, ty vořechu, "bezpečný úsek". Dopravní předpisy NIC TAKOVÉHO NEZNAJÍ !!! Jednou tam je nějaká značka, která rychlost omezuje a je povinností řidiče tuto značku respektovat. A diskuze o "nemorálnosti" kontrol a sancí za prokazatelné porušení předpisů mohou vést jenom vypatlanci typu Bůh Všemohoucí - zvaný mezi kumpány Astón.

Jezděte podle předpisů a nebudete těm zlodějským strážníkům a ziskuchtivým starostům platit ani haléř !!! A pokud víte, že nějaká značka je nesmyslná, tak se místo blbého tlachání na netu zasaďte o její zrušení. Ale nepřesvědčujte se navzájem, že pro vašeho řidičského génia předpisy neplatí ...

paštun višnu 8.3.2009 15:00

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

To je ovšem dost prů/ser, že pravidla, která mají sloužit bezpečnosti provozu, neznají rozdíl mezi bezpečným a nebezpečným úsekem. Možná proto na ně lidi dlabou. Váš názor, že o kvalitní značení se mají postarat řidiči, aby jimi placení darmožrouti ve státní správě (nejste jedním z nich?) mohli místo kvalitní práce hrát svlíkací pokr nebo prudit na diskuzích, je úchylný.

Jura Jurax 8.3.2009 15:51

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

No jo, ale i bezpečný úsek je nebezpečný, jedete-li tam jako prase. A pravidla ten rozdíl znají - na nebezpečném úseku je omezena rychlost, kapišto? ;-D;-D;-D

A bezpečný úsek poznáte jak, pokud jím nejezdíte denně?

geronimo 8.3.2009 16:19

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

No a na tom "bezpečnym úseku" je rychlost omezená taky, myslim že už snad od pětasedmdesátýho roku ;-)

Jura Jurax 8.3.2009 21:54

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

To máte pravdu ;-D ... nicméně omezení rychlosti značkou znamené buď že ji tam zapomněli po pracech na silnici nebo že je tam nějaká zrada - a nemusí být na první pohled vidět, může být skryta i tomu Paštůnovi, co tu machruje ...

paštun višnu 8.3.2009 22:58

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

Ano, zrada, která není vidět, to je častý případ. Třeba právě ta, že ji tam zapoměli nebo ji vyzvednou za 14 dní, až pojedou kolem... A některé tam vidím "zapomenuté" už půl roku nejspíš proto, že tu cestu kolem ještě neměli...Vy jste fakt mudrc.

paštun višnu 8.3.2009 16:57

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

Jestli rozpoznáváte nebezpečné úseky od bezpečných podle značení, gratuluji Vám, že ještě žijete. Až zde přestanu vídat Vaše bláboly, budu vědět, čím to je.:-)

hudry 8.3.2009 18:49

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

Mlátíte práznou slámu a blebtáte ptákoviny. Zákon vůbec nezná termín "bezpečný" a "nebezpečný" úsek. Zákon říká konkrétně: tady smíš jet nanejvejš padesátkou. A nějaké pindy o tom, že mého řidičského GENIA se to netýká, může takhle hloupě na netu vytrubovat jedině potenciální zločinec, nebo vyloženej půl (spíše celej).