18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

DOPRAVA: Stojící kamiony na dálnicích

V poslední době se nám na dálnicích rozšířil nešvar. Řidiči kamionů odstaví svá vozidla na dálničním tělese a čerpají takzvanou bezpečnostní přestávku v řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 12.7.2018 11:34

Není to zas nějaká propaganda?

Pravidelně se pohybuju po D11, často dost večer a občas v noci, a odstavený kamión na dálnici či v odbočovacím nebo připojovacím pruhu jsem v životě neviděl.

Pravda - poslední dobou využívají i prostory zakázané žlutou čárou, ale jednoznačně mimo dálnici a mimo prostor, kde je už ani ne rozumné, ale MOŽNÉ jet dálniční cestovní rychlostí.

Ne že by ten "odpočinkový" předpis nebyl postavený nesmyslně. Vrcholné číslo jsem v té souvislosti zažil ještě v dobách, kdy byli na Cínovci celníci. Autobus, ráno z Prahy do Postupimi, tam asi 13:30 - 20:30 pauza a zpět; plánovaný příjezd něco po půlnoci. Nic, co by v pohodě nezvládl trochu zkušený amatér. Řidič se ovšem ukázal jako ne zcela na výši svého úkolu a svou eskamotérskou neschopností umožnil celníkům (německým) odhalit, že asi o půl hodiny nedodržel povinnou přestávku. I vznikla teorie (půlnoc, prosinec, sníh, ostré horské povětří), že si cestující vystoupí a řidič bude 8 hodin odpočívat. Cestující to kupodivu odmítli.

Po snad tříhodinovém vyjednávání se ukázalo, že nejenže nemusíme vystupovat a v další fázi že nepotřebujeme náhradní autobus, ale že stačí náhradní řidič. Takže telefon do Prahy, náhradní řidič vytažen z postele, sedl do auta, jel na Cínovec, pánové se prohodli a někdy v šest ráno jsme byli bezpečně v Praze. Tedy bezpečně - posléze se ukázalo, že náhradní řidič se do postele teprve chystal, právě doraziv z Barcelony.

Brzy se asi řidiči budou čipovat GPSkou.