20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

DOPRAVA: Stojící kamiony na dálnicích

V poslední době se nám na dálnicích rozšířil nešvar. Řidiči kamionů odstaví svá vozidla na dálničním tělese a čerpají takzvanou bezpečnostní přestávku v řízení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Mikulec 12.7.2018 20:58

Existuje možnost

přepravy zboží i po železnici. Kdysi dokonce existovala přeprava kamionů po železnici- z Lovosic do Německa. Jmenovala se ROLA. Škoda že není politická vůle zredukovat počet kamionů, jelikož politickou vůli určují globalisté. Přeplněné dálnice, ucpané kamiony, je podle nich konstanta, od které se odvíjí všechno ostatní. Zase jako ve všem se zaměňuje příčina a důsledek.

J. Mach 12.7.2018 15:10

Stojící kamiony na dálnicích

Krásně jste nám, pane Karásku, vysvětlil, jakže zní předpisy pro provoz kamionů. Je jasně vidět, že v náklaďáku jste nikdy ani neseděl, natož abyste ho řídil. Zkuste si sednout za volant kamionu a projeďte se po totálně rozkopaném Česku. Když už není silnice rozkopaná, tak tam bude určitě bouračka. A nesnažte se mi namluvit, že všechny kolize a havárie mají na svědomí kamioňáci. Když vidím, co naši amatérští šoféři na silnici kolikrát vyvádějí, můžete děkovat právě těm kamioňákům, že mají dost zkušeností, aby dokázali redukovat počet mrtvol na silnicích.

A jen tak mezi námi, když můžete jet nepřetržitě max. 4,5 hodiny a z toho stojíte 4,5 hodiny v koloně před bouračkou, máte problém, co s povinnou pauzou. Pak se divte, že ten kamion stojí tam, kde stojí, protože kdyby se pohnul a chytla ho policie, za překročení doby řízení jsou dost velké pálky.

A nechtějte po nás, abychom tlačili na politiky. Ta banda blbců, co tam sedí, ví o životě běžného člověka kulový. Jejich jediná kvalifikace je příslušnost k té či oné politické partaji a jediná starost je, co kde ukrást a komu z příbuzných přihrát nějakou tu hodně předraženou státní zakázku.

No ale teď bude líp. Trestně stíhaný StBák to tady spolu s bolševikem určitě všechno narovná.

J. Kavalír 12.7.2018 13:46

Projeďte se po D-1

Problém je i v tom, že prakticky všechna "obyčejná" parkoviště na D-1 jsou znepřístupněna, údajně proto, že tam řidiči nechávali bordel a nikomu se nechtělo ho uklízet (případně přidat pát kontejnerů na odpad). V Německu jsou podobná parkoviště každých pár kilometrů. Těch několik pump to nevytrhne.

Z. Lapil 12.7.2018 11:34

Není to zas nějaká propaganda?

Pravidelně se pohybuju po D11, často dost večer a občas v noci, a odstavený kamión na dálnici či v odbočovacím nebo připojovacím pruhu jsem v životě neviděl.

Pravda - poslední dobou využívají i prostory zakázané žlutou čárou, ale jednoznačně mimo dálnici a mimo prostor, kde je už ani ne rozumné, ale MOŽNÉ jet dálniční cestovní rychlostí.

Ne že by ten "odpočinkový" předpis nebyl postavený nesmyslně. Vrcholné číslo jsem v té souvislosti zažil ještě v dobách, kdy byli na Cínovci celníci. Autobus, ráno z Prahy do Postupimi, tam asi 13:30 - 20:30 pauza a zpět; plánovaný příjezd něco po půlnoci. Nic, co by v pohodě nezvládl trochu zkušený amatér. Řidič se ovšem ukázal jako ne zcela na výši svého úkolu a svou eskamotérskou neschopností umožnil celníkům (německým) odhalit, že asi o půl hodiny nedodržel povinnou přestávku. I vznikla teorie (půlnoc, prosinec, sníh, ostré horské povětří), že si cestující vystoupí a řidič bude 8 hodin odpočívat. Cestující to kupodivu odmítli.

Po snad tříhodinovém vyjednávání se ukázalo, že nejenže nemusíme vystupovat a v další fázi že nepotřebujeme náhradní autobus, ale že stačí náhradní řidič. Takže telefon do Prahy, náhradní řidič vytažen z postele, sedl do auta, jel na Cínovec, pánové se prohodli a někdy v šest ráno jsme byli bezpečně v Praze. Tedy bezpečně - posléze se ukázalo, že náhradní řidič se do postele teprve chystal, právě doraziv z Barcelony.

Brzy se asi řidiči budou čipovat GPSkou.

M. Prokop 12.7.2018 8:55

Klasická úřední pakárna,

soudruzi v Bruseli něco nařídí, podmínky pro to nejsou a na rozdíl od pana Karáska nevidím jednoduché řešení na úkor jedné skupiny ze všech zúčastněných.

V. Václav 12.7.2018 7:24

no a

mají se tedy dodržovat přestávky nebo ne? Pokud ano, musí řidiči kamionů popřít zákon o neprostupnosti hmoty a na parkovištích zaparkovat víc kamionů než se vejde. Máte pane autore jiné a okamžité řešení?

J. Schwarz 12.7.2018 8:27

Re: no a

Řešení je prosté - nepoužívat víc kamionů než se vejde na silnici.

M. Prokop 12.7.2018 8:56

Re: no a

To by předpokládalo úřad, regulující počet kamionů na silnici.

Větší blbost vás nenapadla?

Následek by byl jediný, zdražení všeho.

Z. Lapil 12.7.2018 11:13

Re: no a

Ale on ten úřad existuje. Respektive ne úřad, ale zákon, že kamióny nesmějí pod dálnici(?) jezdit "o víkendu". Protože nikdo neomezil potřebné množství kamiónokilometrů, je mimo víkend na silnici o nějaké 2/7 kamiónů víc.

Což je ve skutečnosti opravdu horní odhad, protože A/ zákaz snad neplatí celý víkend a B/dopravní firmy určitě nijak netouží platit řidičům víkendové mzdy.

R. Gramblička 12.7.2018 6:35

a tak to dopadá

když se vymýšlejí furt nové a nové zákony, aniž by se zvažovalo, zda nebudou v praxi kolidovat se zákony jinými a zda jsou opravdu nutné. Topíme se v legislativním oceánu

J. Pospíšil 12.7.2018 2:45

Ano, je to další příklad uplatnění toho,

že unijní předpisy mají větší váhu než nějaké místní.

A když k tomu přičteme to, že řada odstavných parkovišť je zahrazena a z nějakých důvodů se nesmějí používat a to, že nová se nebudují, ač unijní předpisy jsou stále přísnější, tak je to tak, jak autor píše.

Stát dostane od vybírače poplatků peníze za provoz kamionů. Jeden by čekal, že za to postaví dost odstavných, když už ne odpočinkových ploch, aby se řidiči nedostávali do situací, kdy poruší to nebo to. Jet dál nesmí a odstavit na čas musí a není kam. A přitom za průjezd platí. Skoro nic se nedá v provozu tak dobře spočítat, jako je počet parkovacích míst na odstavných parkovištích. Možná by stačilo se zeptat v zemích, kde tak hustý provoz mají už déle a odstavná parkoviště tam fungují.

Ale možná je problém v tom, že stát chce vydělat i na tom, že chce, aby stavitelé a pozdější provozovatelé za parkovací plochu také platili a na to z provozu restauračních, ubytovacích a čerpacích možností vydělali. A protože chce moc, tak nejsou zájemci a pak ani ty odstavná parkoviště. Od autora bych očekával, že nejen popíše problém, ale jako dopravní odborník napíše, v čem to je, ze to není. Pročetl jsem od něj už řadu článků a většinou to končí tím, že by řidiči něco měli a něco by se jim mělo zase nařídit a něco zakázat.

A tudy v dopravě, a vlastně ani nikde jinde, cesta nevede.

J. Pospíšil 12.7.2018 2:49

Re: Ano, je to další příklad uplatnění toho,

Omluva, ne ty odstavná parkoviště, ale ta odstavná parkoviště.