28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Skandál okolo D 8

Špatná legislativa, schválená a udržená proti změnám dřívějším ekologistickým ministerstvem a nevládními organizacemi, způsobuje státu miliardové škody. Bohužel náprava mnoha špatných zákonů se dnes i přes určitou snahu řeší značně liknavě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 27.1.2012 12:42

Včem je věcný problém legislativy?

To se s článku pana Hanzlíčka sotva kdo doví. Nedoví se ani jaký protinávrh pan Hanzlíček preferuje.... a to je pak svým způsobem škoda diskuse - problé totiž zřejmě tkví jinde.

Příznačná okolnost - v článku rovněž neuvedená - je fakt, že české dálnice jsou všeobecně proti evropskému průměru předražené zhruba p 40%. Pak není divu, že stavební firmy vlastně námitky a s tím obvykle související nárůst nákladovosti, svým způsobem vítají - to je ale jen jedna stánka problému.

Mámeli chorobně provázanou politiku, státní zprávu a zřejmě i legislativu s firemním kapitálem, není pak divu, že dochází k tomu jevu co autor líbivě kritizuje slovy "zaplatíme to všichni". Platíme tedy důsledek toho, že všechny stavby ze státních peněz investované jsou pravidelně předražovány a s  každým dalším oddálením tuplovaně.

Podstata tedy není u jednotlivých aktivistů či organizací podporovaných státem i když i tam se zřejmě najdou vykukové k pohledání.. - jak je naznačováno, ale v tom, že v případě dálnic jde o státní zakázku - tedy s veřejných prostředků o které se firmy rády podělí. Protože všechny parlamentní strany mají a hájí naprosto neprůhledné účetnictví, mohou během voleb být financovány skrytě od sponzorů.... Firmy si pak skrze takto nastrčené figurky přihrávají předražené zakázky - tedy  vracejí se jim s úrokem peníze investované do voleb. Zkrátka přijde stát, Evropské fondy... tedy my skorovšichni... a kdo by to žaloval?.

Proti této zásadní systémové změně legislatyvy, zákoně nařizující transparentnost financování pol stran, stanovení limitu na volební kampan.... panuje ve všech dnešních parlamentních stranách vzácná shoda a je POKRYTECTVÍM od autora vinit s tohoto podstatného faktu a jeho následků, dřívější ekologistické ministerstvo a nevládní organizace. Kouskem pravdy jen je, že dřívější legislativa je dnes se značnou chutí zneužívána a to jak k zisku soukromému tak navíc k propagaci proti mimoprlamentní opozici..

B. Rybák 29.1.2012 10:43

Re: Včem je věcný problém legislativy?

Podstata věci je jednoduchá. Ekologičtí aktivisté jsou ze zahraničí placená "5. kolona", jejímž úkolem je zničit konkurenceschopnost naší země (ochromit dálnice, vodní cesty, turistiku...) a vytváření precedentů pro vládu svých "bruselských pánů" (např. vytváření chráněných oblastí, boj proti "radaru"...). Doufám, že se dočkají své zasloužené "mzdy".

M. Šejna 27.1.2012 11:50

a co autorizovaný inspektor?

Kdyby ŘSD používalo místo stavebních úřadů autorizovaného inspektora, nemělo by s ekologickými fašouny problém. Proti rozhodnutí autorizovaného inspektora se nelze odvolat, zatímco proti rozhodnutí stavebního úřadu ano. Proti inspektorovi lze jen podat žalobu a v žalobě zdůvodnit, co je v rozhodnutí inspektora nezákonného.

J. Šimek 27.1.2012 12:40

Re: a co autorizovaný inspektor?

To je ono. Vykašlat se na všechno a prostě to nařídit. Pěkně jako za bolševíka.

J. Boleslav 27.1.2012 14:00

Re: a co autorizovaný inspektor?

No ono leckde ve světě (např. v Německu) je třeba vyvlastňování pozemků při stavbě dálnic tzv. ve státním zájmu a není s tím žádný problém. Tam si žádní zelení magoři moc neškrtnou.

J. Šimek 27.1.2012 14:25

Re: a co autorizovaný inspektor?

Nojo, ale neřekl jste za jakých podmínek a to je klíčové.

E. Heusinger 27.1.2012 15:41

Re: a co autorizovaný inspektor?

V BRD nejsou tak tupí a neschopní ouřadové jako v ČR.

M. Šejna 27.1.2012 15:29

pane Šimku

vy evidentně vůbec netušíte, o čem je řeč. Autorizovaný inspektor musí respektovat stavební zákon, ale má výhodu, že nemusí brát v úvahu ekologické vyděrače. Inspektor musí respektovat jen přímo dotčené účastníky stavebního řízení a nikoli samozvané ekologické vyděrače. V tom má inspektor oproti stavebnímu úřadu výhodu. Ekologičtí vyděrači mohou rozhodnutí inspektora napadnout jen u soudu. Jenže u soudu to funguje jinak, než u stavebního úřadu. U soudu musí ekologický vyděrač prokázat, že stavební povolení je proti zákonné. U stavebního úřadu nic prokazovat nemusí, protože tam vyděračovi stačí donekonečna se odvolávat.

E. Heusinger 27.1.2012 15:40

Re: pane Šimku

A co vyděrači v ŘSD? Ti trasují silnice tak aby co nejvíc uškodili přírodě.

J. Boleslav 27.1.2012 18:27

Re: pane Šimku

To je poměrně smělá myšlenka, máte pro ni třeba  taky nějaké důkazy?

F. Doušek 27.1.2012 23:26

Re: pane Šimku

a ticho.

L. Šarina 27.1.2012 10:41

Za blbost

se platí a je až s podivem co tupých hlav máme a jak stršná je česka mentalita.

J. Šimek 27.1.2012 9:31

Proč stát platí ekologické organizace ?

Protože to je poslední šance, jak zabránit tomu, že se bude stavět podle "stranického klíče".

J. Boleslav 27.1.2012 11:02

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Pane Šimku, máte zvláštní schopnost spojovat jevy, jejichž korelace je podle mého názoru malá nebo žádná. Můžete mně prosím vysvětlit, jak v tomto konkrétním případě chtějí zelení zabránit stavění podle stranického klíče? To mně fakt zajímá. Podle mně se snaží naopak nastavit "stranický" klíč  na sebe.

J. Šimek 27.1.2012 12:38

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

To chápete opačně. Je snad jiná síla, která brání stavět podle "stranického klíče" ? Bez ekologických aktivit by dávno partaje na základě nějakých proporcí rozhodovaly bez odbornosti tak, jak to předvádějí na všech úrovních státu a státní správy. Jestli o tomhle nevíte, pak žijete někde jinde.

J. Boleslav 27.1.2012 13:53

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Obávám se, že ta vaše síla nebrání stavět podle nějakých klíčů, ale brání stavět vůbec. A to lidé většinou vidí docela dobře. Zkuste třeba jít povídat o vašich klíčích do těch obcí, kterými kvůli zeleným pomatencům, kterých se stále zastáváte, denno denně projíždí pod okny desetitisíce aut. Vezměte si ale k tomu hodně velkou a dobře ozbrojenou ochranku, jinak Vás tam přizabijou.

J. Šimek 27.1.2012 14:28

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

No odpověděl jste na něco jiného, protože co jsem napsal je pravda. Ekologické organizace jsou poslední překážka tomu, že o stavbách začnou rozhodovat "okresní tajemníci", jako to bylo za bolševíka. Žádná odbornost, klidně ho.no místo mozku, jen partajní knížka.

K. Filek 27.1.2012 16:34

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

soudruhu Šimku,hlupák zůstane hlupákem a nemá cenu se s takovým bavit.Ať staví dálnici kdokoliv,ale ať už je postavená.

J. Boleslav 27.1.2012 18:25

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Nevím, jestli je p. Šimek soudruh, ale intelektuálně utlumený nesporně je, v tom máte 100% pravdu. A debata s ním je zjevně zbytečná. Žije evidentně v nějaké své virtuální realitě, nepříiš utěšené.

J. Šimek 27.1.2012 19:18

Re: Proč stát platí ekologické organizace ?

Aha, takže stranický klíč všude, kam stranické pazoury dosáhnou považujete za virtuální realitu. Kdo z nás je mimo mísu pochopí i blbec.

V. Kusý 27.1.2012 8:51

Jako řidič kamionu jsem tím krititickým úsekem

projížděl před cca 15 lety téměř týdně.Už tehdy to bylo na hranici technických možností silnice a od té doby provoz výrazně zesílil.Všechny nehody a jejich obětí jdou na vrub všech těch ne "dětí", ale "parchantů země".Jak může člověk, který vydíral stejným způsobem škodit dál? Že na problému mají podíl nekompetentně pracující úředníci je druhá část pravdy.A je to stejná situace, jako s obchvatem Plzně.Raději ať trpí lidé, jen když si můžeme pohladit své pokřivené ego, což, "milovníci přírody" a škůdci lidem?

E. Heusinger 27.1.2012 8:31

Pro začátek by stačilo

kdyby ŘSD a stavební úřady se držely zákonů a vyhlášek.

J. Boleslav 27.1.2012 10:55

Re: Pro začátek by stačilo

Myslíte snad, že tu stavbu brzdí ŘSD a stavební úřady? To snad nemyslíte vážně. Je přece evidentní, že je to naopak pár zelených parchantů, jak správně napsal kdosi v jednom příspěvku, kteří si na tom honí v lepším případě svoje ubohé ego, v horším se z toho snaží rýžovat peníze. A v každém případě štvou zatím bezmocnou normální většinu populace, která v důsledku jejich sviňáren trpí.

J. Kadeřábek 27.1.2012 11:02

Re: Pro začátek by stačilo

kdyby ŘSD zahajovalo jen stavby s kompletním stavebním povolením. Nikoho by asi nenapadlo stavět 30 patrový dům se stavebním povolením na první, osmé a jedenácté patro. Silnice se ale takto staví běžně.

J. Boleslav 27.1.2012 11:05

Re: Pro začátek by stačilo

Kdyby to tak dělalo, tak v případě dálnic nepostaví vůbec nic. Legislativa není v tomto směru úplně dokonalá a na jejím doladění se pokud vím pracuje.

J. Šimek 27.1.2012 12:42

Re: Pro začátek by stačilo

A to je ospravedlňuje stavět, jako dobytek ?

J. Boleslav 27.1.2012 13:57

Re: Pro začátek by stačilo

ŘSD je tady hlavně od toho, aby stavělo silnice a ne aby se do nekonečna dohadovalo s nějakými zelenými magory. Aby byla přitom dodržována legislativa, od toho jsou tady stavební úřady, které tak i činí. 

J. Šimek 27.1.2012 14:31

Re: Pro začátek by stačilo

ŘSD ale hlavně krade, respektive organizuje rozkrádačky. Vaše nenávist k ekologickým hnutím na tom nemění nic.

E. Heusinger 27.1.2012 11:45

Re: Pro začátek by stačilo

ANO, svojí neschopností a svým lajdáctvím.

Stavba D8 je krystalickým příkladen salámové metody.

Z. Rychlý 27.1.2012 6:54

Pro začátek

by stačilo nedávat dotace ekologickým organizacím z našeho SR. Dotace od ropných společností budou určitě dostačující.