29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

DOPRAVA: Přejezd

Když jsem byl malý chlapec, jezdili jsme s babičkou a dědou na dostihové závodiště. Cestou bylo potřeba přejet koleje (pro šotouše: trať 072) a běžně se stávalo, že závory byly dole, přejezd blikal, a vlak nejel klidně deset, patnáct, dvacet minut…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Žůrek 29.7.2015 15:08

Přejezdy jsou problém, především eisenbóňáků

Jednou dávno (za komunismu) jsme u Brna stáli hodinu a půl u závor.  Jeli jsme taxikem, takže jsme jen sledovali, jak správně funguje taxametr.

Přejezd, kde má projíždět rychlovlak, by měl být důmyslně zabezpečen. Mne poněkud překvapuje, že před řidičem polského náklaďáku projížděla na červenou osobní auta. Jsou zde prý kamery, ale asi na ho...  Polský řidič jen provedl to, co domorodci - ale vznikl průser...

J. Lepka 29.7.2015 10:30

No nevím?

Další velký prů.ser na železnici a přesto celý národ řeší chybu řidiče, jako kdyby ajznboňáci byli andělsky dokonalí. Spíš by mne zajímalo, kdo tomu šnelcugu povolil jet v takových podmínkách 160km/hod??? Někde jsem četl, jak mluvčí SŽDC tu rychlost obhajuje,to je na bombu čenichovku. Analogicky chci v silniční vyhlášce povolit v obci osmdesátku a to i na přechodech pro chodce !

R. Langer 29.7.2015 11:28

Re: No nevím?

No a kolik by ten vlak měl podle vás jezdit? U nás totiž proti světu ještě pořád jezdí pomalu.

R. Gramblička 29.7.2015 12:25

Re: No nevím?

ach jo, to je zas blábol.

Zkuste si, vy experte, porovnat hybnost auta s pendolínem, ať příště nepotíte blbosti.

J. Jurax 30.7.2015 0:43

Re: No nevím?

No, pokud vím, u nás platné předpisy dovolují u tratí s rychlostí do 160 km/h úrovňové přejezdy; snad proto u nás nikde není trať s povolenou rychlostí vyšší, ač by to některé rekonstruovaná úseky možná umožňovaly.

A hlavně - jedinec, který vjede na červeně blikající přejezd je blbec. A jedinec, který zůstane stát mezi spadnuvšími šraňkami, místo aby je prorazil a zmizel, je sebevrah a/nebo idiot. Tohle nemá s ajznboňáky co dělat.

D. Krajíček 29.7.2015 7:33

Opět skvělý D-FENS k tématu:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2015072601

J. Vintr 29.7.2015 12:15

Re: Opět skvělý D-FENS k tématu:

Jenže on tam autor řeší až následné problémy. Primárním problémem bylo rozhodnutí (jistě vědomé, pokud vyloučíme malou pravděpodobnost, že přehlédl dvě velká blikající červená světla v úrovni očí) řidiče, vjet na přejezd i když už tato světla svítí. A k tomu ho nejspíš vedla snaha "ušetřit čas". Kolik těch pár potenciálně ušetřených minut stálo jeho a spoustu jiných lidí, se můžeme dočíst z novin. Mám pocit, že dost velká část řidičů má problém na chvíli zastavit, nebo třeba jen zpomalit, když to vyžaduje situace. Z toho také pramení většina dopravních nehod. Chyba je v představivosti, kterou asi nejsou všichni lidé dostatečně vybaveni. Prostě si srovnat, jestli mi těch pár ušetřených minut nebo vteřin stojí za zvýšení potenciálního rizika průseru ..

P. Maleček 29.7.2015 6:47

Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka

Kdyby to bylo tak jednoduché. Člověk bohudík není stroj a ani ty největší vědecké kapacity dodnes, též bohudík plně nepochopily, jak že ten mozek funguje. Zvlášť když vás v rámci co největšího zisku majitelů spediční firmy samotného na týden posadí do kamionu s cílem objet půl Evropy a být všude na minutu.

Co je ještě míň pochopitelné, je konání těch "nejlepších z nás" - vrcholných politiků a státních úředníků, kteří za miliardy postaví rychlostní železniční koridor a nechají na něm úrovňové přejezdy.

U obou skupin přes veškeré školení a kontrolu zvítězí ty nejnižší pudy-v tomto případě co nejvíc si nahrabat. Jen u toho řidiče to je trochu lepší tvrdě odmakaná vejplata, ale u politiků a jejich úřednických poskoků je to rozkrádání státu přes předražené zakázky.

Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka - po které skupině by měli víc jít ti policajti .....

J. Vintr 29.7.2015 8:54

Re: Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka

Je pitomost svádět vinu na kohokoliv jiného. Řidič, který vjede na přejezd ve chvíli kdy bliká červená, tak činí jen a jen o své vůli. "Omluvit" ho může jen jeho blbost - pak by ale neměl mít řidičák ...

J. Lepka 29.7.2015 10:39

Re: Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka

Vám se to nikdy nestalo ???

Přejezd v zatáčce, puštěné radio či řvoucí děcko / tchyně/ vzadu, rychlý pohled na semafor zrovna ve chvíli, kdy nesvítí ani jedna žárovka a váš kategorický odsudek je v řiti.

Až budete jezdit pár let jako profesionál po českých silnicích a dálnicích, to vás ten optimistická náhled pustí, dnes a denně se potýkat s hloupostí a laxností, ať už úředníků nebo i jen cestářů o ajznboňácích nemluvě, tuplem když většina tratí byla postavena za císaře pána a silniční doprava v té době sestávala převážně ze sedláckých žebřiňáků tažných kravičkou !

J. Vintr 29.7.2015 11:52

Re: Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka

Jednou se mi stalo, že jsem na nechráněném přejezdu proti slunci nezaregistroval červená světla. Naštěstí je zaregistrovala manželka. Ale v každém případě, ať už jde o úmysl nebo omyl, nejde vinu svádět na nikoho jiného. Něco jiného jsou nechráněné přejezdy bez signalizace v nepřehledném terénu. Za to by se měl někdo střílet.

Z. Lapil 29.7.2015 12:52

Re: Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka

Víte, že asi nestalo? Párkrát jsem popletl silniční červenou a těsně jsem minul průšvih způsobem "tady byla odjakživa hlavní", ale na přejezdu snad fakt nikdy. Co je ale důležitější: přejezd je avizován skoro čtvrt kilometru předem, takže argument "v zatáčce" padá.  Rádio nemá na výhled vliv a řvoucí děcko ani tchyně nemá v kamionu co dělat.

Víte - ono můžeme diskutovat o povolených rychlostech a povinném svícení, ale kromě těchto "administrativních" záležitostí jsou i předpisy technologické, což je především ježdění vpravo (jinde vlevo) a těch pár předpisů o přednosti (policajt - semafor - značka - přednost zprava; předjíždění). Nedodržením těchto předpisů neriskujete jen pokutu, ale bezprostředně zdraví a život.

Chyby se samozřejmě stávají. Ten nešťastník z kamiónu udělal kravinu na celkem slušně přehledném místě (max. povolená rychlost 50km/h, výhled několik desítek metrů) a neprošlo mu to. Nějaká laxnost úředníků s tím nemá co dělat.

J. Jurax 30.7.2015 0:57

Re: Koňtrolní oťázka poručíka Ťroníka

Píšete hlouposti.

Přejezd jen tak nepřehlédnete - a pokud nejste idiot nebo sebevrah, dobře se ujistíte, co tam bliká - žádný rychlý pohled, koneckonců přes přejezd nelétáte stovkou; i když je to třeba při nízkém slunci špatně viditelné, je dobré se ujistit a při pochybnostech raději zastavit - zvyšuje to pravděpodobnost dožití se vyššího věku. Navíc přejezd vydává při červené stěží přeslechnutelné zvukové znamení.

A řvoucí haranti nebo tchýně nebo i vnadná spolujezdkyně jistě dovedou rozptýlit pozornost, ale řidič hodný tohoto jména dokáže tyto i jiné rušivé vlivy odfiltrovat.

A když víte - podle vlastních slov - v jakém stavu jsou silnice a přejezdy, tak si jistě tuplem dáváte pozor.

A nechápu, co má potýkání se "s hloupostí a laxností, ať už úředníků nebo i jen cestářů o ajznboňácích nemluvě" dělat s tím, že jeden vjede na přejezd na červenou - to je výhradně jen jeho laxnost a hloupost, neřkuli blbost.

J. Strakoš 29.7.2015 6:17

Zbytečné varování a spouštění

Pokud blikají červená světla, je vjezd na přejezd vstupenkou o Darwinovu cenu, o tom žádná.

Komentáře hovoří o restrikcích - kdo přejede před závorami, tomu odebrat řidičák nebo napálit pokutu - i s tím se dá souhlasit.

Nikdo ale nehovoří o zbytečných varováních, které vedou slabší jedince k porušování předpisů - i autor sám zmiňuje zbytečné sklopení v řádu několika desítek minut. Obávám se, že to není věc minulosi, ale děje se stále - Jednou za čas taky stojím "na přejezdu" a aniž by něco projelo, závory se zvednou - jen mě České dráhy obraly o nějaký čas a zasely myšlenku do mysli řidičů bez pudu sebezáchovy - příště se to dá projet.

Stejným způsobem se chovají silničáři - při zahájení opravy silnice nahážou značky, pak se na čas vytratí a značky nechají - a počet lidí, kteří omezení dodržují začne klesat.

Prostě zákaz má mít smysl - a pokud závory půjdou dolů jen v případech, kdy projede vlak, pak věřím, že ubyde i řidičů, kteří pojedou na červené.

J. Vintr 29.7.2015 0:42

I jednobuněčný organismus se naučí

vyhýbat nepříjemným podnětům. Pokud by policie pomocí kamer monitorovala a důsledně trestala všechny ty spěchající, kteří musí ušetřit pár minut na přejezdu, tak by v tom byl čert, aby se to neodnaučili dělat ...

P. Švejnoch 29.7.2015 8:55

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Ani když to sem pošlete třikrát, nebude to pravda. :-)

J. Lepka 29.7.2015 10:40

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

!!!

J. Vintr 29.7.2015 12:00

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Dvakrát jsem to poslal omylem, ale pravda je to i tak.

J. Jurax 30.7.2015 1:04

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Ale bude - ti, co se to opakovaně neodnaučí, přijdou o řidičák nebo na tom přejezdu zhynou. Pokud zhynou dřív než se rozmnoží, vylepší tím genom národa - jejich blbost nebude mít šanci se přenést na potomstvo.

S. Donát 29.7.2015 10:54

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Jak dlouho byly konkrétně na tomto přejezdu kamery? A k čemupak to bylo? K hovnu, milý pane. Kdykoliv vidím / slyším, jak někdo volá po větší represi na silnicích, otevírá se mi kudla v kapse.

J. Vintr 29.7.2015 12:00

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Ty kamery tam jsou, ale evidentně zcela k ničemu. Pokud nezaznamenají poznávací značku auta a provinilí řidiči nejsou bez vyjímky postihováni, tak to samozřejmě nemůže mít žádný efekt.

Pokud existují blbci, kteří si myslí, že se jich pravidla silničního provozu netýkají, musí být i represe. Na rozdíl od měření rychlosti a kontroly alkoholu, která může být jenom namátková a tudíž i celkem málo účinná, kontrolu dodržování předpisů na přejezdech je technicky možno provádět se stoprocentní účinností a tudíž i s absolutním výchovným efektem.

S. Donát 29.7.2015 12:29

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

No za daleko nebezpečnější považuji lidi, kteří jezdí jen a pouze dle pravidel silničního provozu, ale už nezapojují mozek. Držet se striktně předpisů považuji za hloupé (a někdy i nebezpečné). No a Vámi navrhovanou metodu považuji za krok k ještě větší ignoranci řidičů. Místo používání rozumu jen víc a víc buzerace.

J. Vintr 29.7.2015 12:55

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Je statisticky dokázáno, že (kromě jiného) ohledně mozku nejsou lidé stejně vybaveni. Lapidárně řečeno, zhruba třetinu populace tvoří blbci. Ovšem to, že je člověk blbec, ještě (bohužel) není důvodem, aby nemohl získat řidíčák (nebo když ho nemá, aby nemohl řídit auto). Takže nejde spoléhat na rozum. Spolehlivější způsobem, jak zajistit, aby se jakž takž dalo bezpečně jezdit po silnicích, je dodržování předpisů a pravidel, která platí pro všechny a všichni je dodržují. I když jsou třeba někdy nelogická.

S. Donát 29.7.2015 13:10

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Nějaký základní soubor pravidel je určitě na místě. Současný stav, kdy jich je na můj vkus zbytečně mnoho a na každou kravinu, mi hrubě nevyhovuje. A následkem je ještě menší používání té šedé koule mezi levým a pravým uchem. Tedy jsem se podle toho zařídil a některá pravidla považuji spíš za doporučení. Daleko důležitější než například striktní dodržování nejvyšší povolené rychlosti je pro mě sledování provozu v mém okolí a také předvídatelné chování, moje i ostatních řidičů.

S. Donát 29.7.2015 13:18

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Na druhou stranu, zrovna na přejezdech se chovám opatrněji, než předpisy říkají. Podobně jako p. Malý, i když bliká bílé světlo a šraňky jsou nahoře, stejně zpomalím, rozhlédnu se a pak teprve vjíždím na koleje. Jsem si vědom, že s vlakem se strkaná vyhrát nedá a i když je možné v některých případech remizovat, ta remíza příjde moc draho...

J. Vintr 29.7.2015 13:20

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Jenže problém je právě v tom rozdílném používání té šedé koule. Takže pro každého je "rozumné" něco jiného. Takže třeba ve městě, kde při vjezdu z vedlejší na hlavní máte rozhled jen pár desítek metrů (a to ještě, když už máte část auta v křižovatce) potkáte někoho, kdo považuje za "rozumné" jet třeba osmdesátkou. Tohle prostě předvídat nemůžete. I když samozřejmě ve vlastním zájmu vždycky čekám, že ostatní řidiči se mohou zachovat všelijak.

S. Donát 29.7.2015 13:25

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Ta poslední věta je důležitá. Protože každý občas chyby dělá a pak je dobré, kdž ostatní předvídají a chybu toho řidiče nahradí řidič jiný. Tak vznikají tzv. skoronehody, kdy se skutečnou nehodu podařilo úsilím někoho jiného odvrátit. Děje se to myslím velmi, velmi často - k těm opravdovým nehodám pak dochází většinou až při chybách na více stranách, popřípadě při nepříznivé souhře okolností. Jinak 80 ve městě fakt nejezdím :). Tedy pokud se nejedná například o poslední kilometr obce mezi posledním domem a cedulí. Jet 80 v polích, i když jsou označena jako obec mi opravdu problém nedělá :).

J. Vintr 29.7.2015 13:42

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

Jenže jak jinak než represí chcete přimět ty, kteří třeba považují tu osmdesátku ve městě za rozumnou, aby to nedělali? Jasně, přiměřeně úrovni používání té šedé koule u policie, počínaje nejvyššími náčelníky a konce posledním uchem na silnici, je tato represe velmi nesystematická a zaměřená primárně spíš na vybírání pokut než na výchovu řidičů, ale i tahle blbá represe je pořád lepší než žádná.

P. Švejnoch 29.7.2015 14:17

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

A že ta represe (praktikovaná se nebývale zvýšeným úsilím od r. 2006 - tedy už více než 9 let) přináší opravdu neobyčejný efekt, viďte? Nebo že by ne?

Ale to nevadí, že už devět let uplatňovaná represe nenese žádný pozitivní efekt, viďte pane Vintře...? Protože když represe přináší nulový efekt, jejím dalším zesílením se efekt znásobí...

Kolik je asi 0 x n ...? :-)

S. Donát 29.7.2015 14:35

Re: I jednobuněčný organismus se naučí

To si právě nejsem jistý, že kontrolování lékárniček, buzerace za nezapnuté pásy a stavění rychlostních pastí na přehledných úsecích něčemu pomůže. Když mají policajti čárkový systém, kdy musí za směnu dovézt minimálně x pokut, jinak je zle, těžko od nich čekat nějakou výchovu řidičů, ale právě jen ty pasti (čest výjimkám).