28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
rdu 20.8.2007 16:30

Re: Re: Je to možný?

Přesně tak, předběhl jste mne. Čili jedna zelená = jedno auto.

J.G. Pašek 18.8.2007 5:18

Pane Vlku, jak Vám to šlo v Anglii s českým autem? . . . .

.

autor 17.8.2007 23:49

Re: Re: Kde je Dolezal?

Hoši, já vám něco napíšu příští týden o sudeťácách,když se vám tak stýská

autor 17.8.2007 23:48

Re: It's the economy, stupid . . . . = jde o ekonomii, blbečku

Zdravím pane Pašku. Možná bude problém v tom, že oproti vám tolik pokut autor neplatil. Jezdím od svých 18ti let a platil jsem  , pokud si dobře  pamatuji  asi tak 5 pokud. A přežil 5 bouraček. A zavinil jednu. A to jezdím od roku 1964 každý den, teď když už jezdím "málo",natočil jsem na tachometru za 4 roky 105 000 km. S výjimkou Skandinávie jsem řídil auta v celé Evropě, a taky v Turecku a Izraeli a Jordánsku . Ale dopravní policisté a příslušní úředníci v ČR a na Slovensku, to je  skutečně něco neuvěřitelného .Nad nimi vítězí v idiocii jedině milice a činovnici v bývalém Sovětském svazu. Ale Slováci se podle mne v poslední době lepší, to jen Bambasisté u nás jsou skutečná kuriozita.

J.G. Pašek 17.8.2007 23:19

To vám nedělají ani Němci, ani Francouzouvé . . . .

to si děláte sami sobě. To jsou češi jako jsi ty . . . policajti jsou minimum středoškoláci a jejich šéfové promovaní vysokoškoláci . . . . na radnicích kralují Češ ijako jsi ty, kteří chodili do stejných škol jako ty . . . . chceš tvrdit, že oni jsou všichni ignoranti a pitomci a řidiči prskoletů na 4 kolech jsou geniusové Einsteini?

chytrý horák 17.8.2007 22:46

Re: Kde je Dolezal?

Že jo? Taky mám poslední dobou pocit, že ztrácí šťávu. Hlavně úvodníky.

pavel 99 17.8.2007 22:25

Re: To jsou argumenty, jaj v mateřské školce . . .

z pohledu zákona, je nezapnutí pásu násobně "nebezpečnější" než nezastavení na stopce - tedy ten rozum zůstal kde?

Karel Vomacka 17.8.2007 21:50

Kde je Dolezal?

Ja nevim jak komu ale me ten Neviditelny pes prijde momentalne takovy suchy. Me tu chybi Dolezal.

René 17.8.2007 21:44

Re: Re: Re: Re: Je to možný?

Hloupost.  Pokud   zastavíš  v křižovatce, protože dáváš přednost  protijedoucímu vozidlu, tak to není přestupek. Už se nedivím, že je na silnicích tolik mrtvích .

najednou rozum? 17.8.2007 21:26

Re: To jsou argumenty, jaj v mateřské školce . . .

Trochu ti uniká podstata tohoto zákona, hochu. Zdravý rozum je přesně to, co netrpí a chytrost řidičů už vůbec ne. Výchozím předpokladem je nesvéprávný řidič - debil, jehož každý metr jízdy je třeba korigovat příkazy a zákazy, aby nezabil sebe nebo druhé. Ale to tobě možná zrovna vyhovuje viď?

J.G. Pašek 17.8.2007 18:16

To jsou argumenty, jaj v mateřské školce . . .

Jezdit po rušné Praze autem? Být tebou, nechal bych si vyšetřit hlavu . . . 

Pokud nedokážeš mrknout 2x na tachometr a poznat podle zvuku motoru a okolí rychlost 40km/h? Možná nepatříš za volant, nebo si pořiď auto s automatickým udržovačem rychlosti . . 

Nedokázat odhadnout  jak pomalu či rychle jedou v mém směru auta, odhadnout zda mohu se cpák do křižovatky na zelenou či žlutou . . . . když odhadnu, že skončím že mám šanci trčet uprostřed křižovatky? To trochu chytrý řidič dokáže odhadnout velice dobře . . . . . .  jenomže, hrát si na blbého . . . to není moje vina, že jsem tady zkejsnul . .  a nadávat na druhé řidiče či policajty je snadnější, než používat svůj selskej rozum a mozek.

Všude je lidí a aut jako sr**ek!

Robin 17.8.2007 17:44

Jednoduché řešení

vidím v tom, že obec nebude zainteresovaná na výši vybraných pokut. Na investici do měření je třeba pohlížet jako na jiná opatření zvyšující bezpečnost provozu, která nemají finanční přínos pro obce, jako je například osvětlení přechodu, zpomalovací pásy a podobně. Vybrané pokuty by měly jít do státního rozpočtu.

chytrý horák 17.8.2007 17:39

co s tím?

V diskuzi pod článkem jsem několikrát narazil na otázku "co s tím?" Co by měli dělat úředníci je poměrně jasné, otázkou zůstává, jak je k tomu přinutit. Nebo spíš jak přinutit zákonodárce nahradit stávající silniční zákon nějakým smysluplnějším. Návod je jednoduchý, neboť zákon je natolik stupidní, že stačí striktní dodržování k jeho diskreditaci. Například:

-50km/h v obci i 90 mimo obec jsou MAXIMÁLNÍ POVOLENÉ rychlosti, nikoli doporučené. Je-li jízda v obci rychlostí 55km/h natolik závažným přestupkem, že viník zaslouží být tvrdě trestán, považuji za rozumné jet rychlostí kolem 40 km/h. Nejen proto, že neustálé sledování tachometru ohrožuje bezpečnost víc než 5 km navíc, ale hlavně proto, že nikdo po nikom nemůže požadovat, aby se pohyboval na samé hraně zákona.

-do křižovatky nevjíždět nikdy v případě, že si nejsme jisti možností plynulého průjezdu. Jisti si nejsme nikdy, pokud je v křižovatce před námi jakékoli vozidlo nebo lelkuje-li u přechodu chodec. Má-li nebo nemá chodec na odbočce doprava červenou nás nemůže ani nesmí zajímat. Pro řidiče platí jediné: umožnit bezpečný a nerušený přechod vozovky chodci, který se k tomu zjevně chystá. Z mého pohledu je takovým chystajícím se chodcem každý, byť na zelenou čekající chodec. O barvě jeho semaforu nemám formálně žádnou informaci.

Našlo by se víc možností, ale tyto dvě, zejména průjezd křižovatkami a chování před přechody striktně podle zákona by malé skupině několika "vzorných" řidičů umožnilo způsobit totální kolaps dopravy třeba v Praze. To jen podle mě nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak přinutit zákonodárce ke zjednání nápravy.

chytrý horák 17.8.2007 15:37

Re: Re: Re: Re: Je to možný?

Přesně tak. Jako koneckonců většina zákonů i ten silniční je konstruován tak, aby mu nebylo možné zcela vyhovět. Zároveň platí nepsané pravidlo o toleranci k jeho porušování. Toto pravidlo však může přestat platit kdykoli pro kohokoli, kdo začne vrchnost sr át. Proto tvrdím, že zpřísňování pravidel (obecně) je přípustné JEN TEHDY, když ruku v ruce s tím se zvyšuje jejich kvalita i veřejná kontrola činnosti represivních orgánů.

pavel 99 17.8.2007 15:28

Re: Re: Re: Re: Je to možný?

v tom právě tkví genialita Švejka - dokázat, že pokud budeme striktně dodržovat předpisy, nedostane se nikdo nikam.

Jenom ze zájmu jsme, si měřili, že na ostrém horizontu v jednom úhlu nevidíte ani 10-15 metrů před sebe - to je podle zákona rychlost tak 20km v hod. (Schopnost zastavit na vzdálenost, na jakou máte rozhled.) Víte o někom, kdo takhle přes horizoty jezdí?

MichaL 17.8.2007 15:18

Re: Re: Re: Je to možný?

Podle zakona je to jedine spolehlive reseni:) Spravne by melo byt v krizovatce jedine auto, nebylo by mozne odbocit doprava (protoze tam maji obvykle zelenou i chodci, procez jste nuceni v krizovatce zastavit) ani doleva (prednost protijedouciho auta-lup a zase stojite v krizovatce). Clovek nad tim mavne rukou protoze "to nejak funguje" do doby, nez dojde na lamani chleba u tukance a je potreba fofrem a jednoduse najit vinika. Nebo jdyz se v diskuzi objevi chytrolini co rikaj´ "dybyste raci jezdili podle predpisu..." :o)

abc 17.8.2007 14:35

Re: Re: Re: Re: semafory

Neviděl. Který den to bylo, podíval bych se rád na webu.

To jsem třeba takhle jednou najížděl, nijak rychle, akorát skočila oranžová, když vtom někdo udělal v křižovatce zmatek a já musel přibrzdit. Tím pádem jsem pak z ní skoro určitě vyjížděl už na červenou. A byl bych tedy taky za padoucha. A být tam kamera ne TV, nýbrž dopravní, už by na mě mohli skočit a pouhým tvrzením, že mě kdosi v křižovatce neočekávaně zpomalil, by mi určitě nepomohlo.

J. G. Pašek 17.8.2007 14:32

It's the economy, stupid . . . . = jde o ekonomii, blbečku

je ta pověstná věta, kterou utrousil velká huba James Carvel, poradce prezidenta Clintona . . . . . 

Najezdil jsem autem hodně, určitě tolik jako autor, a pokut za ta léta jsem zaplatil dost, a pokaždé mně skřípaly zuby, když jsem posílal šek za pokutu a v duchu říkal, co jsem si mohl za ty prachy pořídit . . . . musel jsem a musím přiznat, že ty pokuty byly vždy za moje chyby a blbost, převážně za rychlou jízdu na dálnici . . . . . každej poslouchá peníze a to i já . . . zmoudřel jsem a přestal nosit pravou botu z olova a svět se nezboří, když tam kam jedu přijedu o pár minut později nebo vyjedu dříve . . . .

Dát zodpovědnost za jakoukoliv fázi silniční bezpečnosti privátní firmě je podle mě nesmysl . . . . . vrtochy majitele a jeho zaměstnanců, kterých vejplata bude placená z mých pokut mně nahání hrůzu . . . . kdyby silniční policie byla placená z pokut a ne mých daní, policajti by pískali kudlu . . . .

Medák 17.8.2007 13:37

Re: A co zákon

no na to stačí úplně malá novelka zákona,stačí jen chtít,teda na těch správnejch místech

pavel 99 17.8.2007 13:35

Re: Jojo, tam jich je určitě plno, že?

naopak - tam se s tímto neznámým pojmem nikdy nesetká.

Medák 17.8.2007 13:31

Re: Re: Pane Vlku!

Ale prší u vás,ne? Alespoň občas.  :-D

nosál 17.8.2007 13:05

Re: My a svět.

chyba pane. Lidé dělají třesně to, k čemu je "vrchnost" nutí a co jim dovolí. Choivá li se policie jak banda grázlů číhajíích za rohem a totálně kašůlajících na jakoukoli bezpečnost v dopravě, lidé s eprostěq chovají adekvátně. kašlou na policii  a na předpisy. Ostatně ,jediného skutečně imbecilního policjta, v cizoně který mne zastavit a vyndat z plného kufru -leji jsme na lyže -trojúhelník, jsem potkal v cizině v Rakousku. To je symptomatické

janoryna 17.8.2007 13:01

Re: My a svět. vážený pane, Na tom, že soukromník bude

 i tuto činnost dělat lépe a levněji než stát, se asi neshodneme. na př. železnice, proč nejsou soukromé (všechny). nebo soukromí autodopravci přepravující osoby jedou na státních dotacích, takže jsou jenom nákladným mezičlánkem. proč neprivatizovat policii a soudce cob y státní instituci. nebo armádu, na př. ta valdštejnova fungoval údajně líp, než císřská. nakonec, soukromé exekutory už máme a to, že zexekují i toho, kdo se jim připlete docesty přece nevadí..

Ske/pticus Max/imus 17.8.2007 13:00

Jojo, tam jich je určitě plno, že?

;-D

nosál 17.8.2007 12:55

Re: Re: Re: semafory

A viděl jste tu připitomělou reportáž ve zprávách ČT o zločinných řidičích, co furt a furt jezdá na červenou a většina "humhalujících"  hlav vykládala o hnuisných řidičích a na obrazovce běžely záběry aut na  KONCI křižovatky a na semaforu červená.... To je vždycky příprava na nějakou levotu, to už známe. Jak když nebyly rtajčata, tryk údajně byly zdraví škodlivý a když byla nadúroda tak měly nejvíc vitaminmů na celým světě. A dneska, jak začne někdo v TV kvákat o nějaké "škodlivosti" lup a už tady je zákonek a nebo vyhláška a už je zase za co pokutovat...

janoryna 17.8.2007 12:55

Re: A co zákon ale vážený pane,

nezdržujte se zákonem. de vo kšeft !

To je oč tu běží 17.8.2007 12:28

Lukin

Pane Vlku, jedna Vaše věta docela vystihla problém této nebohé republiky: "...podnikání...které je navázáno a provázáno s úředníky" ! A já dodávám: a s politiky !  A že je takového podnikání habaděj !  Dokud se tohle nevyřeší, nebude to lepší !

Advocatus Diaboli 17.8.2007 12:06

A co zákon

Pokud se dobře pamatuji je v zákoně o provozu na pozemních komunikacích napsáno par.79 osdt.8 doslova "K měření rychlosti vozidel je oprávněna policie a obecní policie; obecní policie přitom postupuje v součinnosti s policií."

Tak nechápu proč diskuze o soukromých firmách. Fotka získaná soukromou firmou je nelegální a v přestupkovém řízení nepoužitelná. Města používající soukromé firmy si koledují o soudní spor. Navíc ze znění zákona vyplývá, že i měření samotnou městskou policií může být diskutabilní.

Petr 17.8.2007 11:54

My a svět.

Dobrý článek, přesto se nemohu zbavit dojmu, že autor pláče sice hezky, ale na špatném hrobě.

Na tom, že soukromník bude i tuto činnost dělat lépe a levněji než stát, se asi shodneme všichni. Činnost to ale musí být státem kontrolovaná a je nepřijatelné, aby si soukomá firma umístila radarů kolik si zamane a kde si zamane. To přece musí určovat onen úředník, který by měl znát ta místa ve městě či obci, kde je nebezpečno. Pak tuto spolupráci vítám.

Že máme zkorumpované a nekvalitní úřednictvo je ale věc jiná, ale za to si můžeme přeci sami. Jak tlačíme na politiky aby jejich činnost a činnost jimi řízených úřadů byla co nejtransparentnější? Jak zodpovědně volíme? Jak kontrolujeme dodržování jejich předvolebních slibů a závazků? Tam je pes zakopán.

Před cca. 20 lety jsem v (západo)německých médiích sledoval diskusi točící se kolem dopravy na přeplněných německých silnicích.  Diskuse to byla velice zajímavá, od laických názorů až po odborná vyjádření. V paměti mi zůstala odborná zpráva vypracovaná vědeckým týmem při jakési německé universitě zabývající se dopravním značením. Bylo v ní jednoznačně řečeno, že existující množství značek je příliš vysoké, takže oko člověka je není vůbec schopno všechny vnímat a tudíž se podle nich stoprocentně řídit. Návrh zněl: množství značek u silnic snižovat na ještě únosnou míru. A co vidíme u nás? Nejen, že značek neubývá ale velké množství je naprosto nesmyslných (viz. tak známá "práce na cestě" kde nikdo nepracuje). No a to množství bilbordů u cest - to je uplný výsměch bezpečnosti provozu.

Před několika dny jsem se vrátil z dovolené ve Francii. Najezdil jsem tam mnoho kilometrů a neviděl žádnou bouračku (možná náhoda), ale lidi tam jezdí ohleduplně a převážně dodržují předpisy, i když policajta tam na cestách nevidíte. Lidé přecházejí po přechodech i na červenou, nikoho ale auto nepřejede a ani na ně šoféři netroubí. Parkování v protisměru je naprosto běžná a všemi tolerovaná záležitost. Je to v nás a ne jen v oněch úřednících.

abc 17.8.2007 11:47

Re: Re: Re: semafory

Jinak by to samozřejmě bylo logické. Podobně jako chodec vkročím na zelenou a dokončuju přecházení v poklidu už na červenou.