28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Nečekejme revoluci

Zatímní největší brzdou rozvoje elektromobility je aktuálně malý garantovaný dojezd vozidel na jedno nabití v reálných podmínkách použití a nedostatečná infrastruktura vhodných dobíjecích bodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 12.1.2018 10:30

Na tu první položenou otázku je jednoslovná odpověď :

Vystřízlivění!

A i další příklady použití elektromobilů jsou přehnaně optimistické: ano, pošťáci, referentská auta státní a veřejné správy, dost možná i lehké zásobovací dodávky, ale v žádném případě svoz odpadků nebo dokonce autobusy, tuplem ne v kopcovitém městě.

A s budováním infrastruktury je to komplexní problém, zahrnující od výroby, resp. produkce elektřiny (všimněte si např. zásadně neuváděného problému - OZE jaksi neprodukuje v noci, kdy se předpokládá realizace většiny dobíjení!), přes rozvody VVN - stačí se podívat do Německa, jak se jim furt nedaří to páteřní vedení sever-jih, výstavbu trafostanic až po VN rozvody ve městech- podzemní, což znamená spoustu kopání, až po výstavbu nabíjecích stanic. Mimochodem povšimněte si těch současných, kolik je stojanů na rychlonabíjení. Ono to totiž souvisí se základními fyzikálními zákony, jež nadšenci zhusta ignorují, ale Ohmův zákon jen kvůli hezkým očím nějaké aktivistky platit nepřestane. A to se raději vůbec nezabývám ztrátami, jak vedením, tak transformací a usměrněním až po účinnost dobíjení.

F. Kusák 12.1.2018 11:17

Re: Na tu první položenou otázku je jednoslovná odpověď :

To, že se jedná o proces, který bude trvat dlouho a mobilita se dost podstatně změní, není pochyb. O tom také autor dost rozvážně píše. Vás bych jen poopravil, že OZE nejsou jen fotovoltaické články, ale také vodní, větrné a další zdroje elektřiny. Ale ve vztahu k fotovoltaice máte samozřejmě pravdu a pravdu, tedy podle mne, máte i v těch dalších tvrzeních.

Já dodávám, že jezdit po městě jakýmkoliv automobilem, je pro osobní přepravu nesmysl (srovnáme-li čas strávený na cestě, a celkové náklady, včetně údržby a parkování, třeba na jeden km). To mně ta individualita za to nestojí. Budoucnost vidím spíše v hromadné dopravě a ve sdílené mobiltě, než abych si koupil SUV za dva miliony a pak ho nechal stát před domem a využíval ho jen občas.

P. Zinga 12.1.2018 14:48

Re: Na tu první položenou otázku je jednoslovná odpověď :

Pane Kusáku, chtěl bych Vás upozornit na platnost fyzikálních zákonů: žádné obnovitelné zdroje energie neexistují. Co zřejmě myslíte, tak to je v zásadě slunečná energie. A mluvit o slunci jako o nekonečném?!

A to Vaše přání o používání hromadné dopravy se naplní možná dříve, než byste si přál. Kde bydlíte? Musíte dojíždět do práce mimo bydliště? Tak to mi Vás je v tom případě líto. Ale: dřív lidé bydleli tam, kde byla práce. Něco to do sebe má. Akorát o pracovní mobilitě se mluvit nedá.

F. Houžňák 12.1.2018 22:05

V hromadné dopravě musíte zakrátko počítat s tím,

že vás nějaký muslimák oddělá. Z tohoto důvodu přesedlává teď řada Němců z veřejné dopravy na auta.