28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

DOKUMENT: Jak to tehdy bylo

V posledních dnech se znovu otevřely debaty o tom, zda přímá volba prezidenta republiky byla vhodnou změnou Ústavy ČR. Dokonce se objevují hlasy, že by bylo vhodné se vrátit zpět k nepřímé volbě hlavy státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 15.7.2019 11:40

Václav Klaus

měl nepochybně celou řadu rozumných názorů, toto je jeden z nich.

Z. Pešek 14.7.2019 19:26

To Kavárna nechce slyšet!!!

............výborná argumentace

V. Petr 14.7.2019 13:32

Nezapomeňte, že parlament, zvolený systémem poměrného

zastoupení, dokonce bez 5% klauzule, udělal zcela legálně kancléřem soudruha Adolfa Hitlera.

Hitler nenašel na tomto parlamentu nitku suchou (viz. Mein Kampf) ale výsledek ukazuje, že ty "parlamentní štěnice," jak je nazýval, otipoval správně.

Podobně zvolený parlament přivedl Francii ke katastrofální porážce roku 1940. A už roku 1937 napsal jeden Američan, že to tak dopadne.

I. Štípek 14.7.2019 13:14

Jako cokoli od pana Weigla

i toto bych podepsal, tlustě podškrtl a opatřil pěti vykřičníky. Mluví mi z duše.

J. Kanioková 14.7.2019 16:26

Ano, já taky

F. Žůrek 13.7.2019 19:57

Václav Klaus vše ví a vše zná a přehlíží druhé.

Konec komentáře.

P. Lenc 14.7.2019 7:15

Re: Václav Klaus vše ví a vše zná a přehlíží druhé.

Vy jako "druhý" se musíte zákonitě cítit uražen.

J. Kanioková 14.7.2019 16:17

Přesně !

D. Stirský 13.7.2019 9:04

Jinak tato adorace Klause mně připomíná

poručíka Duba:"Ostatně ještě před válkou mluvil jsem o tom s naším okresním hejtmanem."

J. Jurax 13.7.2019 11:24

Mně ne. Mně přijde tento Váš příměr zcela nepřípadný.

J. Kanioková 14.7.2019 16:27

:)))))))

T. Hraj 13.7.2019 11:44

Re: Jinak tato adorace Klause mně připomíná

Celý článek je pouze citací někdejšího vyjádření VK. Žádný komentář obsahu tohoto vyjádření v článku není. Utvoření názoru je tak ponecháno zcela na čtenářovi.

Tu adoraci jste si tedy doplnil sám (jak se apriorním přemotivovaným antiklausovcům často stává).

J. Kanioková 13.7.2019 18:53

Ano, přesně !

M. Prokop 13.7.2019 17:42

Re: Jinak tato adorace Klause mně připomíná

Vy jste Švejka nečetl, nebo vlastní zážitek?

D. Stirský 13.7.2019 9:02

Jen bych připomenul, že u nás nebyla

a není jasně oddělena zákonodárná a výkonná moc. Bylo-li by tomu tak, nemohl by být ministr zároveň poslanec. Paradoxně by třeba mohl interpelovat sám sebe. To, jak lze tyto dvě náročné funkce zvládnout současně, si sice představit umím, ale jen tak, že jednu funkci flákám a nebo trochu flákám funkce obě. Vím, že tento souběh je i v jiných zemích, ale ono mnohoobročnictví (zvláště u nás má tradici spadající až do císaře Karla doby) bych zákonem zakázal.

M. Mikulec 13.7.2019 9:42

Re: Jen bych připomenul, že u nás nebyla

Velmi výjimečně s vámi souhlasím.

J. Jurax 13.7.2019 11:25

Zde bych s Vámi plně souhlasil.

F. Houžňák 13.7.2019 7:56

No jo, ten hnusný Klaus, co po celém světě

krade pera a nikdo se s ním nebaví, měl zase pravdu. Ale na druhé straně, přímá volba nám přivedla Zemana a ten presidentuje docela dobře, tedy ve srovnání s těmi ostatními panáky, co nám pravdaláska nabízela. A šou s ministrem vší kultůry je taky pěkná.

J. Lepka 13.7.2019 12:31

Re: No jo, ten hnusný Klaus, co po celém světě

Vy víte, jak by prezidentovali jiní? Zřejmě jste jasnovidcem. Jak je pak možné, že jste dosud nezruinoval všechny sázkové společnosti?

F. Houžňák 13.7.2019 15:48

No, to je jednoduché, já vím, jak se chovali

a co říkali před volbami jak Švarcenberk, tak Drahoš, mimo jiné to, jak hodlají presidentovat, a vycházím jednoduše z toho, že by presidentovali tak, jak se předvedli ve volebním klání a tak, jak v něm slibovali. Na to stačí prostá úvaha, i když vy si myslíte, že je třeba jasnovidění. Vy si to nemyslíte, že by presidentovali tak, jak říkali? Pokud ne, vy si myslíte, že oba lhali? A pokud ano, to byste chtěl mít takového presidenta, co před volbami říká jedno a pak dělá druhé? A vy víte zcela přesně, jak by Švarcenberk nebo Drahoš presidentovali? Odkud to chcete vědět? Vy jste jasnovidcem? To máte tak, než se pustíte do nějakých výroků, tak si zkuste ozřejmit, co vlastně znamenají a co vlastně říkáte. Jinak to vždycky projedete jako teďkonc.

J. Lepka 14.7.2019 15:28

Re: No, to je jednoduché, já vím, jak se chovali

Nehodlám s vámi polemizovat o blbostech, ale odpustit si překrucování jména jste si mohl odpustit. A mimochodem pokud se budeme bavit o názorech ve volebních klání, jak se postavíte ke lžím kterými nás obšťastnil váš guru, navíc v době kdy jsou ze zákona zakázány předvolební projevy ?

F. Houžňák 14.7.2019 15:42

No tak nepolemizujte, držte slovo,

a jaké komolení? Vy švýcarského knížete vyslovujete jak? Švejka jste nečetl?

F. Houžňák 14.7.2019 15:44

Typická reakce lidí jako vy, nacházejících se

v argumentační nouzi, ne že by mě to udivovalo, ale je vám jasné, že jste tady za šaška, tedy díky svému způsobu argumentace?

E. Derat 13.7.2019 18:25

Re: No jo, ten hnusný Klaus, co po celém světě

Stačilo, že jsem věděl, že jak Karel tak i Drahoš jsou větší eurouhurvínci než Zeman. A to bylo pro mé rozhodnutí zásadní.

I. Štípek 14.7.2019 13:18

Re: No jo, ten hnusný Klaus, co po celém světě

Jistě, jít volit Zemana bylo jako zatáhnout za záchrannou brzdu. Za sebe ale musím od konkrétního výsledku oddělit princip - přímá volba bez úprav Ústavy není šťastná.

F. Houžňák 14.7.2019 15:45

No, není,

ale mohlo to dopadnout i hůř. Tedy zatím.

J. Karlík 13.7.2019 7:14

???

Efektivní vládnutí by zajistila změna volebního zákona na většinový nebo zvýšení hranice pro vstup do parlamentu alespoň na 7%. Jelikož ale bohužel našim demokraticky zvoleným zástupcům nejde o efektivní vládnutí nýbrž o efektivní prebendy, nikdy k této změně nedojde. Takže přímá volba prezidenta alespoň částečně umravňuje jinak ničím nevázaný parlament. Přepočty voleb trochu změní jejich výsledky a volba presidenta parlamentem umožňuje další nedůstojné tahanice. Takže díky za přímou volbu, vzala parlamentu alespoň jednu hračku.

M. Mikulec 13.7.2019 8:40

Re: ???

Efektivní vládnutí nezajistí nikdo a nic. Protože je to na lidech: podívejte se, jak se politici kroutí, když mají učinit zodpovědné rozhodnuti. Od toho jsou totiž špičkové placeni. Místo toho ale řeší zbytečnosti a prkotiny a vyrábějí umělé problémy.

J. Kanioková 13.7.2019 18:51

Naprosto přesně !

M. Čihák 13.7.2019 7:01

Klaus ma vzdycky pravdu!