25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Panoptikum na Letné

Po demonstraci na Letné nemusí mít o svoji budoucnost strach Andrej Babiš, nýbrž straničky tzv. demobloku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Dvořák 24.6.2019 15:52

Re: Na Letné

Máte pravdu. U mladých pokrokových lidí se projevuje malá sečtělost a tím i velká jazyková neobratnost.

V tomto případě je navíc vina jeho prudká inteligence která ho vede ke zbrklému čtení příspěvků.

V. Pokorný 24.6.2019 15:52

Re: Na Letné

Zdravím. Jste trochu mimo. Já se právě zamýšlím, proč už nebylo vidět tolik transparentů v angličtině, když v minulých demonstracích jich bylo mnoho,jako v češtině. Komupak asi byly určeny? A ano, snad jim došlo, že tak projevují svoje vazalství a podřízenost. Chcíplotina prvního řádu a projev kolaborantství i slouhovství. To je, podle mého náplň toho Miliónu...a nejen jeho i většiny podporovatelů. Fuj.

D. Mach 24.6.2019 16:21

Re: Na Letné

No a proč se sem bojíte dát odkaz na anglické transparenty z minulých demonstrací? Nehodnoťte a nepřehánějte to s vulgaritami. Prostě odpovězte.

A. Holík 24.6.2019 17:02

Re: Na Letné

Par jich tam bylo. Ale nevidim v tom problem. Jeden z duvodu, proc tam jdu, je ukazat v zahranici, ze ne vsem cechum je stret zajmu premiera jedno.

D. Mach 24.6.2019 20:36

Re: Na Letné

Všichni to viděli, ale žádný odkaz neposkytnou. No to diskuse ...

P. Harabaska 24.6.2019 15:45

Re: Na Letné

Jako byste nevěděl, že angličtina jako mezinárodní jazyk je srozumitelná jak pro babičku Voříškovou z Brankovic na Valašsku tak pro profesora Djungharrua Galumbachadru z univerzity v Durbanu. Je to prostě taková lingua franca všech demonstrujících. Proto jsou ty nápisy středoškoláků z Litomyšle tak podobné (tou angličtinou) nápisům frustrovaných milovníků přírody třeba z Dánska. Například dneska ráno jsem se probíral zahraničním tiskem zde na netu a viděl fotky s anglicky psanými hesly na demonstraci ve Vídni a, světe div se, i v Paříži. A že Francouzi moc rádi anglicky nemluví. A přesto tam anglicky demonstrovali proti té mondializaci šíření antiekologického sajrajtu, jímž jsou plasty, které oni všichni tak rádi používají. Takže ano, přestávka v použití angličtiny na transparentech byla zařazena právě kvůli takovým, jako jste vy. A jděte s dobou: Nepíše se přece v češtině správně Jaceňuk, ale Yatsenyuk, aby naši atlantičtí přátelé věděli o kom je řeč. Také se správně psalo o OH v Sotchi a na koncertě hráli muziku od Tchaikovskyho. A píšou to tak i v našich novinách. Jen někteří tomu pořád ne- a nechtějí rozumět.

Z. Velínský 24.6.2019 13:02

U nás neselhaly jenom tradiční strany

Selhali i ti, kterým společnost říká političtí komentátoři nebo politologové. Jak je možné, že většina z nich trčí v šabloně, že účelem politické demonstrace je návrh politického programu a vytvoření politické strany? Proč všem uniklo, že např. americké květinové hnutí proti válce ve Vietnamu na konci 60. let také nepřinášelo žádné politické řešení - přesto válka ve Vietnamu záhy skončila a prezident Kissinger odstoupil? Podobných hnutí s jasným politickým výsledkem bylo a je po světě plno.

Č. Berka 24.6.2019 13:18

Re: U nás neselhaly jenom tradiční strany

prezident Kissinger?

P. Harabaska 24.6.2019 15:51

Re: U nás neselhaly jenom tradiční strany

On si to spletl s Kurtem Georgem Kiesingerem, ale ten byl z Německa.

Č. Berka 24.6.2019 17:14

Re: U nás neselhaly jenom tradiční strany

já myslel s Henry Kissingerem - tím, od kterého má Zeman realistický postoj ke Krymu: https://www.independent.co.uk/news/people/henry-kissinger-russia-trump-crimea-advises-latest-ukraine-a7497646.html

P. Harabaska 24.6.2019 17:21

Re: U nás neselhaly jenom tradiční strany

Henry má realistický pohled, protože umí psát i zprava doleva.

J. Jurax 24.6.2019 13:28

Váš přehled o nedávné historii je vskutku pozoruhodný. Zkuste napsat novou dějepravu!

J. Ráž 24.6.2019 12:48

No dobře,beru. Bylo tam 260 tis lidí

Ale řekněte mi prosím někdo, jaký měla letenská demonstrace účel jiný, než že se sejde velké množství stejně naladěných lidí, poslechnou si písničku od Kluse, nějakou exhaltovanou herečku, utopistického ekoteroristu a vůdce Milion chvilek, kteří, jak prohlásil Roll, politickou stranu nezaloží, protože by se pak jen hádali, jak lze pozorovat už u Pirátů.

Diagnózu marastu v naší zemi umí udělat i Pepa Vyskoč, ale jak ji vyléčit, to zřejmě z politiků neumí nikdo. A v tom já vidím větší průšvih, než je ta trestně stíhaná persona, v čele dnešní vlády.

Kdybychom udělali anketu, koho by chtěli účastníci Letenského hapeningu do čela vlády, kdyby je Babiš poslechl a odstoupil, na tom by se neshodlo ani deset z náhodně vybraných sta tam přítomných lidí. Já se ptal na demonstraci v Brně: Koho byste chtěli za premiéra po Babišovi? Hamáčka, Fialu, Bartoše, Výborného, Okamuru, Klause mladšího, Drahoše, Kalouska, nebo koho jiného? Někdo jmenoval toho, jiný onoho, ale většina mi odpověděla, že ani jednoho ze jmenovaných.

Takže mám dojem, že se demonstruje zejména proto, protože jsou lidé otráveni ubohostí všech politiků, jejich sněmovními hádkami, neschopností se ničem pozitivním domluvit a hlavně jsou frustrovaní ́tím, že ani jedna stran nemá lídra, který by alespoň nějakým programem oslovil většinu, jako se to povedlo v listopadu 89 zprvu Havlovi a později Kalusovi. Babiš, to je jen zástupná persona na kterou se naštvanost lidí programově nasměrovala.

D. Mach 24.6.2019 13:17

Re: No dobře, beru. Bylo tam 260 tis lidí

Pane Ráži, doufám, že nepatříte k těm lidem, kterým se něco stokrát vysvětlí, ale oni si přesto stále melou svou. Je jasné, že je tu nějaký výsledek voleb, a ten se musí do příštích voleb respektovat. Proto je zbytečné se ohánět jmény jako Bartoš nebo Okamůra (proč jmenujete právě jeho, proboha!), ale je nutno vybírat mezi členy ÁNO. Už před volbami se zmiňovali lidé jako Stropnický nebo Šlechtová. Ti ale od Babiše utekli či byli odejiti tak, jak to už udělalo více lidí, na které Babiš své voliče při prvních volbách lákal. Teď zbývá už jenom poslední mohykán Brabec. Toho ale výš zase nechce pustit Babiš. Jasně, když má strana ve svém čele uzurpátora, který si vznik strany zaplatil, těžko se hledá náhrada. Ale tu musí vyprodukovat ÁNO a nesmí se plácat nesmysly, jako že nikdy neodstoupím. Nikdy! To je mluva diktátorů.

P. Brich 24.6.2019 13:31

Re: No dobře, beru. Bylo tam 260 tis lidí

Brabec je eso v rukávu?

Apage Satanas!

PB

Č. Berka 24.6.2019 13:32

Re: No dobře, beru. Bylo tam 260 tis lidí

ne, Babiš není uzurpátor. moc dobře si pamatuji, jak ho vyzývali, aby se postavil do čela. Tehdy mi připadal, jak takový kibicující kritik... A že nikdy neodstoupí?- to byla reakce na výzvy k odstoupení - v konkrétní dobu a konkrétním lidem- on to říkal ( nepřátelským) novinářům a jejich prostřednictvím opozici. Řekl, že když ho odvolají, tak to přijme! Ale sám neodstoupí. Říkal to v době, kdy na něj útočili s tou směšnou historkou o "únosu" syna, napíchaného tou zločinnou doktorkou a odvlečeného na krymské pláže, obležené agenty KGB.... už to vyšetřili, policisté chrabří naši...a státní zástupci? Nebo furt čekají, až se mladý Babiš dozví od investigativní Slonkové, jaké číslo telefonu má policie?

D. Mach 24.6.2019 14:05

Re: No dobře, beru. Bylo tam 260 tis lidí

... a? Nějak jste se minul s diskusí.

P. Harabaska 24.6.2019 15:53

Re: No dobře, beru. Bylo tam 260 tis lidí

Nejdříve chtěli, aby stál v čele, dnes chtějí, aby byl v cele. Světem nevděk vládne.

F. Brabec 24.6.2019 12:26

Díky za stručný obsah

Na Letnou jsem nejel, ani jsem na to nekoukal, měl jsem na práci užitečnější věci. Díky za nástin dění, aspoň vím, že nemusím litovat :)

D. Mach 24.6.2019 12:19

To už nejde o Babiše, ale o Štěpánka ...

No to by mě překvapilo, kdyby se bývalý rocker, který se dnes snaží upíchnout kdekoli a u kohokoli, neozval. Ale "džouk", to už se mi zdá že je na úrovni opileckých vtipů z hradu. Takže se Štěpánkem raději končím. Ne každý je schopen se takovým vodopádem stupidit prokousat.

D. Bystriansky 24.6.2019 12:15

Protesty!

Na protestech bychom se jakž-takž shodli! Bureš požehnáním pro naši zemi rozhodně není. EU nás kropí diktaturou a ideologickými nesmysly ze všech možných stran a pod jejím vedením spokojenost a tvořivost nepokvete i když svých zářných usnesení přijala hafo a sama jim nevěří a neplní je, je to jenom slibování lepších zítřků. Daří se placeným unijním trollům a příživníkům všeho druhu. V davu se dobrá řešení nezrodí, leda emoce a ty jsou, jak víme, povětšině špatným rádcem rozumu a chytrákům obvykle poslouží jako výtah k moci a ještě většímu parazitování na těch, kteří vytvářejí dobra a hodnoty.

Je "sucho", nejen v zemi a z vyprahlé půdy raší především plevel, nevěřte, že charakterový koukol je v kritickém ohrožení, jako ten polní. Potlačíte jeden a již se na svět dere další, v tom byl a je smysl pravidelné a soustavné péče o zahrádku u našich babiček. Hurá akce jsou toho pravým opakem, když se zanedbá pravidelná péče, starostlivost a kontrola. Kdo a jak učí další a další generace této nezbytné péči o věci veřejné?! Jsou učeni zdrhnout za lepším, než péči o vlastní domov, vždyť je to tak snadné v globalizovaném světě a sem se přivezou gastarbeiteři z jiných zemí, kde pečovali o vlastní ještě méně - a zde budou pečovat? a naši migranti budou pečovat o novou zemi, když doma toho nebyli schopni?! Kdo na tomto kolotoči vydělává, kdo jej roztáčí a kdo se poblije... a to prý rozumný se poučí na chybách ostatních.

F. Dido 24.6.2019 10:35

No kdyby tam Myšička s Babčákovou sehráli nějakou vtipnou divadelní scénku,asi by to bylo přínosnější,též vystoupení pana Piňose bylo dle mého názoru spíše kontraproduktivní,přestože ekologická témata by neměla býti opomenuta, zmínka o Gretě T. otevírá mnoha lidem kudly již v kapsách,i mě,ekologicky založeného jedince. Kdo se mi naopak líbil,byli ti zástupci malých zemědělců a tradičně na výši bylo vystoupení pana Havelky. A že je opozice rozdrobená? U demokratických voličů věc celkem přirozená,neb nemají stádní myšlení voličů stran totalitních, kteřížto potřebují jasné vedení. Tak ať se vám všem v započatém týdnu daří.

V. Petr 24.6.2019 10:55

A proč bychom měli podporovat právě malé zemědělce?

Jsou snad něco lepšího, než zaměstnanci velkých farem, které navíc dodávají potraviny levněji?

F. Dido 24.6.2019 11:09

Protože nám tato "megadružstva" přináší degradaci půdy a krajiny,díky tomuto způsobu intenzivního zemědělství máme dnes pod Pálavou místo černozemě písek. V neposlední řadě malí hospodáři by zaměstnali více lidí,kteří by na půdě skutečně hospodařili. Po revoluci měly být meze obnoveny a krajina rozčleněna,což též mnohem lépe slouží ku zadržování vody v krajině a brání povodním, to se bohužel díky jistým vlivným skupinám nestalo. Tak proto.

V. Petr 24.6.2019 11:16

Viděl jsem na vlastní oči Babišův megatraktor, ale

pozor. Pohybuje se na čtveřici gumových pásů, takže jednotkový tlak na půdu je patrně menší, než u běžného kolového traktoru.

F. Dido 24.6.2019 11:24

Což nic nemění na podstatě problému.

D. Mach 24.6.2019 12:23

Re: Viděl jsem na vlastní oči Babišův megatraktor, ale

Až na to, že malý zemědělec se vztahem k půdě se neodváží vjet na mokrou hlínu, zatímco babišovi komsomolci si to užívají. Ale trochu mi chybí odůvodnění proč podporovat velkofarmy, když podle vás vyrábějí levněji? To pak na žádnou podporu není. Ve Francii, v Německu nebo v Rakousku ustupují od podpory velkofarem. Co je u nás tak dramaticky odlišného s výjimkou jednoho či dvou velkomajitelů?

Č. Berka 24.6.2019 13:50

Re: Viděl jsem na vlastní oči Babišův megatraktor, ale

ustupují od podpory velkofarem. Už dlouho. Zajímavé je, že se ti zemědělci tak často bouří, sypou hnůj před ministerstva, blokují silnice, oblékají žluté vesty :-D jestli vy si ty malé zemědělce moc neidealizujete... Zemědělství nemůže zůstat v těch bukolických časech malých farem. Je spousta ekonadšenců, co chtějí ovečky a projížďky na koních... ale víc je starých sedláků, co nemají hospodářství komu předat. Kráva se totiž nedá na 14 dní vypnout, když chcete na dovolenou... A ještě si nechat radit od lidí z města, kteří si myslí, že řepka se sází... poslouchat, že problém zemědělce je v zimě zima, v létě horko a že chtěj furt nějaké dotace a kompenzace. Podle lidí to vypadá, že John Deere dělá ty monstra pro Babiše, zatímco na Západě pomalu oraj koni a volky, ekologicky...

J. Lepka 24.6.2019 12:26

Re: Viděl jsem na vlastní oči Babišův megatraktor, ale

Tak, tak. My o voze, vy o koze. Inu Márova škola se nezapře.

J. Jurax 24.6.2019 14:03

Ano.

Ovšem vsechno souvisí se vším, takže možná by to přineslo dražší potraviny od těch malých hospodářů hospodařících méně intenzivně. A protože náš trh je otevřený, neboť EU, měli by ti malí zemědělci problém. Museli bychom je víc dotovat.

No a v neposlední řadě momentálně nejsou lidi, natož takoví, co by uměli hospodařit.