24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SVĚT: Šampionem v inkluzi je OSN...

Na OSN si cením toho, že je opravdovým šampionem v oblasti inkluze. Dává šanci i zástupcům těch států, které jsou v oblasti, v níž mají soudit jiné, samy přinejmenším velmi pozadu – třeba jako Írán v dodržování práv žen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 21.3.2019 18:09

A protože OSN je nikdo, tak to je docela dobré. Je to

levičácká platforma necivilizovaných... Dzp.

M. Klas 21.3.2019 13:22

Nevím, ale...

Nevím, ale když se o osudu naší republiky rozhodovalo v Mnichově a pak po dlouhá léta v Moskvě, nelíbilo se nám to. Klasické "O nás bez nás" není řešením. Jak chcete na tyto země působit, když by neměly šanci si k tématu říci své? Záleží na tom, kdo jsou další členové a jaké jsou vůbec pravomoci.

T. Hraj 21.3.2019 11:53

Jak mohou být v jednom pytli?

Tomáš Zdechovský (euroskororealista) a na druhou stranu Pavel Svoboda (angažovaný progresivní eurohujer). Oba dva členové jedné KDU-ČSL (a za ni také EP). Jak má u všech všudy volič tuto stranu číst?!

Z. Lapil 21.3.2019 12:04

Re: Jak mohou být v jednom pytli?

To máte zhruba všude, řekl bych.

Při volbě je dobré si uvědomit, že nevolíte lídra (ten se tam stejně dostane) ani posledního na kandidátce, ale toho posledního, kdo se tam z kandidátky dostane. Protože kdybyste té straně hlas nehodil, byla by ta čára pod posledním o člověka výš.

Samozřejmě ten váš hlas bude jedním z mnoha desítek tisíc, které na jednoho kandidáta připadnou (7mil voličů, 30% volební účast, hlasy rovnoměrně rozdělené mezi 27 poslanců - 77 777 hlasů na jednoho poslance).

T. Hraj 21.3.2019 14:06

Re: Jak mohou být v jednom pytli?

Ano, ale není to jen matematika. Nějaká ideologická koherence členské základny by být měla a její osou by měla být oficiání politika dané strany. Například VKml opravdu v ODS neměl co dělat (bohužel pro ODS, dodávám).

Do KDU-ČSL, jak se zdá, vstupují někteří jakožto do intelektuálské, globalisticko progresivistické a prounijní a jiní jakožto do tradicionalistické, vlastenecké, konzervativní a eurorealistické. Tyto dva proudy přitom tvoří dnes na západě (i v USA a Kanadě) hlavní opoziční tábory stále silněji polarizované společnosti (a politiky). KDU-ČSL tento konflikt zřejmě zcela uniká.

Z. Lapil 21.3.2019 14:35

Re: Jak mohou být v jednom pytli?

Určitě, ale to už je úvaha na téma "volit stranu či osobnosti". A i když volím stranu, tak je užitečné vědět, koho volím konkrétně. Křížkování to samozřejmě dál komplikuje, takže reálně se člověk nezmůže na nic příliš podstatnějšího, než na velmi orientační odhad hraničící s taháním planet papouškem. Osobně jsem Babiše volit nemohl, i kdybych 100x chtěl.

Co se jakési schizofrenie lidovců týká - možná se i po čtvrt století projevuje, že jsou to původně strany dvě.

R. Langer 21.3.2019 14:35

Re: Jak mohou být v jednom pytli?

Nedává to smysl a podle mne se taková strana nedá volit. To je jako když Pejsek a Kočička vařili dort... :-(

J. Fridrich 21.3.2019 10:56

" ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "- tomu se říká -

" ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "- tomu se říká - " kozel zahradníkem " - no a z OSN se postupně z původně dobrého záměru při poválečném vzniku této organizace stal ten KOZEL.. Je v ní téměř 200 zemí, z nichž je cca 95 % necivilizovaných POTÍŽISTŮ stojících obvykle na špatné straně barikády..

R. Hanuš 21.3.2019 11:27

Re: " ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "-

No, ony věci občas nejsou takové, jaké se zdají. Nošení, či nenošení šátku, je nakonec asi stejně tak důležité, jako tvar banánů v EU. A z obou se dá udělat klíčový problém.

Na druhou stranu, jsme měli v Praze několik jednání s relativně velkou Iránskou firmou Monenco (4000 lidí) a k měmu překvapení ze 3 ředitelů byly 2 ženy. Musím přiznat, že v mém oboru (stavebnictví) neznám žádnou firmu, v jejímž vedení by byly ženy zastoupeny v podobném poměru. Většinou tam nejsou žádné.

J. Nový 21.3.2019 11:37

Re: " ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "-

Promiňte, ale s tím nesouhlasím. Tvar babánů je opravdu nepodstatný. A neviděl bych problém ani v šátcích, pokud by si je ženy braly dobrovolně. Pokud z toho udělá stát povinnost a za její porušení ženy zbičuje, tak je to od těch babánů diametrálně odlišné.

Přesto jsem já kupodivu odpůrcem toho, aby se nějaké státy mnotovaly do práva jiných států. Jsem rád, že existují kulturní odlišnosti (i právní). s tím, že pokud navštívím nějaký stát, jsem si vědom, že budu dodržovat jejich zákoy a pravidla a nebudu se domáhat výjimek nebo změn. Ty změny nechám na místních obyvatelích, pokud je budou sami chtít. Improt "pravdy" do jiných států nepřináší nic dobrého.

R. Hanuš 21.3.2019 11:52

Re: " ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "-

No právě. Nošení šátků je jen kutlurní odlišnost. Stejná, jako zákaz chodit u nás na veřejnosti nahý, či zákaz mít více než jednu manželku.

Takže diskuze by spíše mohla být o výši a způsobu trestů. V Evropě se již po delší dobu nepoužívají fyzické tresty a pro mladší generaci jsou nepředstavitelné. Nicméně si dobře vzpomínám na obdiv vůči severským zemím, kde se ještě před pár desítkami let nezavíraly domy, protože tam loupeže prakticky neexistovaly. Toho stavu se v severských zemích dopracovali skrze drakonické rresty, kdy se za krádež sekaly ruce.

Skrze podobné, fyzické tresty se téměř nulové kriminality dopracoval Singapur.

Takže ono i s těmi tresty je to složitější.

J. Lukavsky 21.3.2019 13:51

Re: " ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "-

Nu asi jste neslyšel, že nejlepší hajný je bývalý pytlák. Čili nejlepší strážce rovnoprávnosti pohlaví v OSN je Saudská Arábie, nejlepší předseda komise pro ekonomický rozvoj je Severní Korea, a šéfem komise pro zemědělství by byla asi Zimbabwe.... Problém je v tom, že - bývalý pytlák. V OSN je to ale tak, že komisi pro ochranu divokých zvířat vede šéf pytláků v Africe. No k těm šátkům: moje babička byla věřící venkovská žena. A proto ven chodila v šátku, prostovlasé chodily neprovdané dívky. Nicméně kdyby babička vyšla bez šátku - tak by jí neukamenovali, jen by sousedky možná divně koukaly. A to je rozdíl mezi křesťanstvím a islámem. Asi tak 600 let.

J.L.

R. Langer 21.3.2019 14:33

Re: " ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "-

Ano.

Z. Lapil 21.3.2019 11:54

Re: " ... do výboru pro práva žen zvolili Írán "-

Souhlas.

Jen upozorňuji: požadavky na právo kamenovat nevěrné ženy coby kulturní zvláštnost je taky(!) import pravdy jak vyšitej.

HODNĚ zjednodušeno.

Opakuji po hodněkráté: Dobré ploty dělají dobré sousedy.

J. Fridrich 21.3.2019 14:15

Jiste jste slysel pravdive rceni - " Vyjimky potvrzuji pravidlo..."

P. Kubáč 21.3.2019 9:33

Kolik je zavedených demokracií 1/4

všech států na světě ? ERGO ty ostatní jsou různé často bizarní režimy, ale pokud si hrajeme v OSN na demokracii - pak neodvratně dojdeme k tomu, že islámská tyranie hájí svobodu žen a zhroucený stát s hladomorem udržítelný rozvoj. BA dokonce je to logické kdo jiný má s těmito věcmi intimní zkušenost ?

Š. Hašek 21.3.2019 9:40

Re: Kolik je zavedených demokracií 1/4

A ještě připomenu, že všeliké echtovní demokracie o sousední demokracii prohlašují, že "furt něco pošlapává".

A všelijací demokraté tvrdí, že "jen oni vědí".

J. Kraus 21.3.2019 9:28

Ale vždyť je to tak a bez nadsázky.

Celý nezápadní svět vidí on line rychlý úpadek a rozvrat Západu a příčinou jsou právě všelijaká ta práva. I v koránu jsou mravní imperativy, je v něm určeno postavení ženy a nevidíme, že by s tím byly za 1400 let existence nějaké problémy, dokud se do toho nezačal montovat Západ a nevyvolávat nespokojenost a rozvrat. Čtěme staré cestopisy. Mohamedánské ženy měly svůj vlastní svět a byly v něm spokojené. Západu se cizí národy mohly obdivovat, dokud byl silný a sebevědomý. Dnes vidí ubožáky dožívající z podstaty, kteří se nechtějí bránit, množit a už ani pracovat, dokážou jen popichovat. To je nebezpečná situace.

M. Prokop 21.3.2019 9:49

Re: Ale vždyť je to tak a bez nadsázky.

Pravda je, že Západ upadá, ztratil přesvědčení o správnosti svého chování.

V islámských státech není problém Západ, ale jejich vlastní vnitřní boj.

R. Langer 21.3.2019 14:32

Re: Ale vždyť je to tak a bez nadsázky.

Hm, a jakpak ten "západ" tu nespokojenost a rozvrat vyvolává, mohl byste to upřesnit?

T. Hraj 21.3.2019 9:00

aureola neochvějně září

Běžný občan neví, co OSN dělá a k jakým do očí bijícím absurditám na její půdě dochází. Běžný politik to sice možná ví (pokud poctivě pracuje), ale nemá vůli a především odvahu vzepřít se setrvačnosi mainstreamu. Proto bude vždy samotné tematizovnání a debata o případném OSNexitu považována médii, politiky, ale i občany za extrémismus.

B. Rameš 21.3.2019 8:26

OSN

Stav OSN odráží stav světa. Závěr nechť si každý dovodí sám.

P. Lenc 21.3.2019 8:52

Re: OSN

OSN se stala doslova trapnou, civilizovanému světu nebezpečnou organizací, která je pod úrovní bývalé Společnosti národů a to je co říct.

M. Prokop 21.3.2019 9:50

Re: OSN

To si tu Společnost národů dost idealizujete. Nebylo v ní sice tolik států s jinou kulturou, ale měla zas jiné problémy.

V. Petr 21.3.2019 12:30

Přečtěte si podrobněji to, nač reagujete.

Autor si Společnost národů rozhodně neidealizuje, ale k zhovadilosti dnešní OSN měle dost daleko...

Š. Hašek 21.3.2019 8:58

Re: OSN

OSN je mišung, jeden hot druhý čehý.

A pokud o něco kráčí, velmoci si stejně dělají, co chtějí.

Z. Lapil 21.3.2019 11:44

Re: OSN

Jen tak pro potěšení, když už nastalo to jaro:

Jednou hot a jednou čehý/ Kdeže jsou ty loňské sněhy

Jednou čehý, jednou hot/ Stoupá k slávě lidský rod.

Autora neznám, ale je to Čech a je z 20. století. Z knížky Kupte si štěstí v bazaru: https://www.databazeknih.cz/knihy/kupte-si-stesti-v-bazaru-125709

Z. Rychlý 21.3.2019 7:28

Vaše činnost je mi sympatická,

pane Zdechovský, ale vaši straničtí kolegové v EP jsou tak odlišní, že kdyby se chovali jako ODS, tak už jste vyloučen. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že si v bruseli pokrytecky hrajete na hodného a zlého policajta.

V. Kain 21.3.2019 7:48

Re: Vaše činnost je mi sympatická,

A nebyl to náhodou Trump kdo přestal financovat tento odporně podlý cirkus zvaný OSN?

Z. Lapil 21.3.2019 11:37

Re: Vaše činnost je mi sympatická,

Jak moc si to myslíte? Já mám dojem, že s americkým (ne)financováním je to docela dlouhá historie.

Neironizuju, poctivě se ptám.