23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Stát chce snížit podporu fotovoltaikám

Podle informací lidovky.cz už státní úředníci vymysleli jak na podporu „solárním baronům“. Podle této informace se bude u každého případu zkoumat, zda výše podpory odpovídá rentabilitě projektu. To bude „maso“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 17.2.2019 11:30

Re: Opakuji: Je třeba vystřílet ekonomy

Elon Musk je především byznysman a jakékoliv jeho počínání je nutné nahlížet optikou jeho zisků. A k Tesle, tedy elektromobilu, pokud nevíte, že elektromobil je starší než automobil se spalovacím motorem, doporučuji :https://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil. A jeho kosmický program je opět jen otázka financí, tedy investic a budoucího zisku a on nejvýrazněji prokázal, že soukromý investor je vždy úspěšnější, než stát.

M. Pivoda 17.2.2019 12:47

J. Lepkovi: V Česku vyšla kniha o Elonovi Muskovi

Nejprve si přečtete životopis Elona Muska, a potom nás zde poučujte.

Cesta na Mars ekonomicky nevychází. To je otázka Elonova osobního přesvědčení.

Platí toto: Elon Musk je svým uvažováním především technik-inovátor, ale chápe, že své projekty musí realizovat daném ekonomickém prostředí.

Na konec ještě douška z českého prostředí. František Čuba, někdejší výkonný ředitel Agrokombinátu Slušovice, po listopadu 1989 sdělil následující: "Žádné socialistické podnikání neexistuje. Podnikání je prostě podnikání!!! Podnikatelovi je jedno, jestli žije v socialismu, kapitalismu či feudalismu. V tom jeho prostředí, podnikatel musí navázat kriticky důležité vztahy, aby jeho podnik mohl uspět." Tečka.

L. Novák 17.2.2019 13:26

Re: ekonomický negramota a bláznivý troll Pivoda

nás chce poučovat v ekonomii? Vy už jste vážně strávil mozek... Mimochodem, za komunistické totality bylo soukromé podnikání zakázáno. Takže komunista Čuba nebyl podnikatel. Projevilo se to okamžitě, když socialistický "podnik" JZD Slušovice byl vystaven tlaku konkurence po pádu režimu a železné opony.

M. Pivoda 17.2.2019 13:55

Konec diskuze s annonymy

Já zde nepoučuji anonymy.

Já píši tyto své věty pro ostatní čtenáře.

B. Rybák 17.2.2019 14:24

Re: J. Lepkovi: V Česku vyšla kniha o Elonovi Muskovi

Četl jsem ji a jsem si jist, že Elon Musk je právem považován za nebezpečného "zeleného" spasitele světa!

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/zamestnanci-popsali-jake-je-pracovat-pro-elona-muska-byva-kruty-mstivy-sprosty/

M. Pivoda 17.2.2019 14:45

Pro Bohumila Rybáka

Já jsem svým diskusním vstupem reagoval na toto prohlášení Lepky: "Elon Musk je především byznysman a jakékoliv jeho počínání je nutné nahlížet optikou jeho zisků...."

Nehodlám ho zde obhajovat Elona Muska jako osobu. Určitě Elon není dokonalá osobnost (určitě není srovnatelný s T.G.M.), ale svými projekty narušuje zavedené ekonomické modely a posouvá lidstvo technologicky vpřed.

J. Lepka 17.2.2019 19:36

Re: J. Lepkovi: V Česku vyšla kniha o Elonovi Muskovi

Jo, tím Čubou jste tomu dal korunu. Tečka.

J. Lepka 17.2.2019 11:24

Re: Prokope nehulte!!

Pokud mne paměť nešálí, Energiewende propagovali zelení MAŠÍBLi v čele s jakýmsi tělocvikářem, ten se nejvíc znemožnil myšlenkou budování přečerpávaček, aniž mu došlo, že v Německu není dost kopců.

Takže inženýři to rozhodně nebyli !

J. Jurax 17.2.2019 13:13

Ano.

Proto si, mimo jiného též bojujíce proti CO2, Němci zakázali jaderky (z obavy před tsunami à la Fukušima) a budují uhelky a plynovky na ruský plyn. Toť ryze inženýrský přístup, není-liž pravda?

Furt dokazujete, že UI ještě zdaleka není dokonalá ... :-)

J. Lepka 17.2.2019 11:20

Re: Prokop vyzývá k akci Mimozemšťany

Partyzánky, ještě má zásobu. Komouši vždy šli s dobou a hulili Partyzánky, samozřejmě jen na veřejnosti a kvůli názvu, doma to byly Chesterfieldky.

J. Jurax 17.2.2019 13:17

Ehm ... proč? Snad od EU a stačilo by politicky.

M. Pivoda 16.2.2019 19:38

Lineární způsob uvažování politiků

"... Stát na počátku slíbil v Bruselu (jak se dnes s oblibou tvrdí), že do roku 2020 zvýší výrobu elektrické energie z obnovitelných zdrojů na jistou hodnotu, a to podle záměru Evropské komise...."

Sliby lze splnit různými postupy. Nikoli jen lineárními, či inkrementálními ivesticemi. Bylo by to ale náročnější na mozek.

Už v době českého státního slibu bylo zřejmé, že účinnost solárních panelů se trvale zlepšuje, a ten trend bude pokračovat. V krajním případě bylo možné připravit české projekty tak, aby solární panely byly nakoupeny až v roce 2019 (tzn. ty momentálně nejmodernější) a ty pak byly masivně nainstalovány do předem připravené sítě.

L. Novák 16.2.2019 19:47

Re: Lineární způsob uvažování politiků

Některé sliby vlády jsou tak blbé, že bude pro všechny užitečnější, když zůstanou nesplněny. Účinnost solárních panelů má své fyzikální meze, které nelze překročit. Svět nefunguje lineárně.

Fantasmagorie zelených komunistů nefungují vůbec. :-P

M. Pivoda 16.2.2019 21:23

Pro anonymního magora 475

Technologie běžně zvyšují svůj výkon podle S-křivky. vývoj potenciálu lze z historických dat docela dobře odhadnout.

IT technologie po vyčerpání potenciálu v jednom paradigmatu (v jedné S-křivce) přechází na další paradigma. Vězte, že Moorův zákon zlepšování mikroprocesorů není prvním, ani posledním paradigmatem.

Doporučení: Není vhodné mazat diskusní příspěvky, ale mělo by být povinné vědět, kdo ty demagogické příspěvky zde záměrně prezentuje.

L. Novák 17.2.2019 5:43

Re: Pro magora Pivodu

Do fyziky a fyzikální podstaty fotovoltaických panelů, kde existuje jistá maximální (teoretická) účinnost, politické bláboly nepleťte. Jednoho takového, co propagoval "celovodiče" místo polovodičů, už jsme tady měli...

M. Pivoda 17.2.2019 8:51

Anonym Novák 475 hraje hru na schovávanou

"existuje jistá maximální (teoretická) účinnost". Ano, to nikdo nezpochybňuje pro křemíkové panely. Ale zatím jsme se na její hranice nedostali. A dále pak, platí toto:

Je možné změnit bázi (solárních panelů) tam, kde je výhodnější poměr výkon/cena. Na zeměkouli je totiž místa dostatek, na rozdíl od solárních panelů na vesmírné stanici, či na vesmirném vozítku.

A teď nám anonyme Nováku sdělte ten konečný limit! Tím je anonamův způsob uvažování.

L. Novák 17.2.2019 9:54

Re: fantasmagorie ekonomického negramoty Pivody

No hlavně si tyhle nesmysly provádějte za své a na svém pozemku. Blbů, kteří by chtěli své fantasmagorie vytvářet za cizí peníze, je všude nadbytek.

M. Pivoda 17.2.2019 12:55

Anonyme 475, odtajni se, ať lidé ví, kdo zde kecá

Není třeba stavět solární panely na něčím pozemku. Na střechách stávajících budov je potřebné plochy dostatek.

P. Grigar 17.2.2019 16:44

Re: Anonyme 475, odtajni se, ať lidé ví, kdo zde kecá

.. jenže k tomu je třeba vlastnický vztah k budově(investice..) nebo nájemní smlouva(dělba zisku..) a to u nás není populární. Zemědělská půda je levná, většinou se skupují malé výměry od nehospodařících vlastníků, které se potom scelují a směňují.

M. Pivoda 17.2.2019 17:56

Pro P. Grigara

Problémy jsou od toho, aby se řešily.

L. Novák 17.2.2019 18:53

Re: Problémy zelení komunisti vyřeší po komunisticku

zestátněním... :-P

M. Prokop 16.2.2019 21:18

Re: Lineární způsob uvažování politiků

Žijete zřetelně v době socialismu, kdy si stát mohl něco naplánovat a občas i udělat.

Pokud mají vůli soudruhů z Brusele naplnit soukromníci, potřebují na to více času.

M. Pivoda 16.2.2019 21:35

Vystřílejte ekonomy (jako je Prokop), a pak to půjde

Od vyhlášení slibu (tuším rok 2010 nebo dříve), bylo času na přípravu projektu dostatek. Jak pro stát, tak pro podnikatele.

M. Prokop 16.2.2019 22:09

Re: Vystřílejte ekonomy (jako je Prokop), a pak to půjde

Že on vám nějaký ekonom nedal peníze na ty vaše fantasmagorie, že tak blázníte?

M. Pivoda 17.2.2019 8:56

ystřílejte ekonomy (jako je Prokop), a pak to půjde

Konec.

P. Grigar 17.2.2019 11:12

Re: Lineární způsob uvažování politiků

.. pane Pivodo, něco takového by ovšem znamenalo odsunutí možných zisků až na r.2019 a pozdější. Jedním ze základních testů sociální inteligence je dilema: malá čokoláda dnes nebo velká zítra?

J. Lepka 17.2.2019 11:39

Re: Lineární způsob uvažování politiků

Pak je ještě socialisticko-komunistická otázka : Co dál, když jsme tu poslední sežrali včera.

M. Pivoda 17.2.2019 13:03

Pro P. Grigara

1. Sociální inteligence: Jak dlouhodobá byla vaše investice do vašeho vzdělání?

2. Odsunutí zisků? Neočekávejte, že vám v diskusním přípěvku sdělím celý český alternativní plán investic do solární energie. Nicméně sděluji, že na otestování funkčnosti (technologie i obchodního modelu) stačí dvě až tři úplné instalace. To je docela málo pro celou Českou republiku.

L. Novák 17.2.2019 18:05

Re: Pro MaŠíBla Pivodu

Tohle snad ani není možné... Pivodo, jste vážně tak mimo realitu, že chcete stavět něco, co je z pohledu energetiky PROKAZATELNĚ naprostá pitomost?

J. Lepka 17.2.2019 11:37

Re: Lineární způsob uvažování politiků

Jistě, milý Pivodo, sliby lze splnit různými postupy. U OZE a FVE tuplem, je to tím, že se uvede maximální možný instalovaný výkon za ideálních podmínek a zamlčí se na kolik % daný systém je schopný fungovat a už vůbec se nikdo nezmíní o závislosti na vnějších vlivech, u FVE je to střídání den/noc, zeměpisná poloha a potíže s regulací výkonu, kvůli elektronické proměně na střídavý třífáz v době, kdy ho nikdo nechce a nepotřebuje, ano i takové chvíle jsou a není jich až tak málo, jak by se mohlo zdát.

V našich klimatických podmínkách je jediný efektivní model domácí instalace po střechách a ostrovní režim.