20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

DOPRAVA: Nemám rád moderní auta

Nechápejte mě špatně, nechci tím říct, že mi vadí pokrok ve vývoji nových automobilů. Právě naopak. Vadí mi jen to, co je s ním v posledním desetiletí uměle, zejména na politickou objednávku, spojeno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Klas 9.1.2019 14:16

Re: Já bych to tak neviděl

Nechcete raději počkat, až přijde krize, budou se rušit pracovní místa a bude zas vysoká nezaměstnanost? Hodnotit to dnes, v době konjunktury, kdy najde práci každý...

J. Hejna 9.1.2019 12:49

Ano

"Mám pocit, že nastává soumrak automobilismu"

jako součást soumraku civilizace.

M. Šejna 9.1.2019 12:39

startovat start-stop? Co to je za blbost?

systém start stop vám sice vypne motor po zastavení, ale nemusíte ho znovu startovat, protože po uvolnění brzdy se motor nastartuje sám. Takže nevím, co to má autor článku za auto, když musí po vypnutí motoru start-stopem znovu ručně nastartovat.

Já mám třičtvrtě roku nové auto a jsem maximálně spokojený se všemi asistenty řidiče. Start- stop občas vypínám, protože i mě občas vadí jeho horlivost, ale knoflík mám hned vedle sebe u řadící páky. Maximálně mi vyhovuje automatická převodovka, navigace, adaptabilní tempovat, automatické brzdění před nenadálou překážkou (už jsem to bohužel zažil), kontrola slepého úhlu, zadní a přední kamera, parkovací asistent, kontrola jízdy v pruhu atd. Nevzpomínám si, že by mě něco v auto vadilo z nových vymožeností.

Automatický pilot v autě by mi asi vadil, protože řízení vozu mě baví. Ale pokud ho mohu vypnout, tak s ním nebudu mít problém.

P. Grigar 9.1.2019 14:48

Re: startovat start-stop? Co to je za blbost?

.. zkusil jste někdy přemýšlet nad tím, jak velkou uhlíkovou stopu zanechávají všechny tyto vymoženosti, bez kterých auta dokázala uspokojivě fungovat i před jejich uvedením do života? Co dokáže udělat systém start/stop s motorem při užívání v městském provozu? Porovnat výrobní/servisní náklady automatické a manuální převodovky, jejich vliv na spotřebu paliva? Parkovací asistent nedokáže zaparkovat v prostoru, kde to zručný řidič zvládne bez problémů. Kontrola jízdy v pruhu nebo automatické brzdění je pro řidiče, kteří se plně nevěnují řízení vozidla, čímž porušují platná ustanovení zákona o provozu na pozemních komunikacích. Za 42 let jsem neměl jedinou kolizi, nic a nikoho jsem nepřejel, bodový limit můžu klidně někomu přepustit, dle názoru mojí dcery jezdím dost ostře, ale paradoxně naše auto převrátila na střechu ona. Nové vymoženosti umožňují "jezdit" a ohrožovat ostatní i takovým řidičům, kteří by řidiči nikdy být neměli.

F. Houžňák 9.1.2019 19:58

Systém start-stop mi v městském provozu ušetří

při denním dojíždění do práce přes město (2x20 km) zhruba 1 L na 100 km, čili 2 L týdně, čili 10 eurů měsíčně. Jako bych je našel. Startér nijak neprotestuje, tedy zatím, po 60 tisících. Právě pro město mi to připadá velmi vhodné. Problémy žádné.

P. Grigar 9.1.2019 23:00

Re: Systém start-stop mi v městském provozu ušetří

.. největší zátěží pro spalovací motor je start. To nás učili už v prvním ročníku. Nezbývá než doufat, že technologie pokročily natolik, že daná poučka už pozbyla platnosti. O čemž mám silné pochybnosti..

F. Houžňák 10.1.2019 8:45

To je částečně pravda. Ale váš první ročník

už je asi dost daleko v minulosti a mínil se start studený. Taky nám to přednášeli. Tohle je start teplý, a taky od té doby umění motorové o něco pokročilo a konstruktéři s těmito teplými starty nepochybně počítají. Litr na sto kilometrů je litr, a s "mým" motorem mají už jiní najeto skoro 200 tisíc a všechno funguje. Takže ta poučka už asi platnosti z valné části pozbyla.

P. Grigar 10.1.2019 14:11

Re: To je částečně pravda. Ale váš první ročník

.. pro vás určitě nebude problém požádat někoho o informace, týkající se problematiky mazání automobilových motorů, především přeplňovaných, při náhlém start/stopu. Řešením by mohl být samostatný systém oběhu tlakového mazání, t.j. promazávací čerpadlo s nezávislým pohonem. Na velkých motorech(stacionární, lokomotivy, lodě..) se to používá. Ovšem u běžné produkce automobilů o ničem takovém nevím.

F. Houžňák 10.1.2019 14:55

Já taky ne, z mé strany je to čistá empirie,

ale mám v příbuzenstvu jednoho, co dělal u Volkswagenu ve vývoji, tak se ho příležitostně zeptám, až ho uvidím, jestli o tom něco bude vědět. Pokud na to tedy nezapomenu. Mezitím se vyptejte u strýčka Googla.

M. Prokop 9.1.2019 11:05

Souhlas.

Nic proti všem těm forichtunkům, ale mělo by nejen být možno je trvale vypnout, ale objednat si auto bez nich. A levnější o všechny ty "pičičandy".

V. Kotas 9.1.2019 11:20

Re: Souhlas.

A vo tom to je ! Asi se k tomu stejně vrátí ( potichu ), když ty současný předražený " plechovky ", zvlášť ty litrový tříhrnky přeturbovaný motory, nebude nikdo kupovat.

V. Petr 9.1.2019 11:40

Víte o tom, že EU POKUTUJE automobily, když PRODANÝ

sortiment neodpovídá jejich představám?

V. Kotas 9.1.2019 13:21

Re: Víte o tom, že EU POKUTUJE automobily, když PRODANÝ

Veteránů se to snad netýká.

A. Hrbek 9.1.2019 12:26

Re: Souhlas.

Samozřejmě, že to jde!

I. Polák 9.1.2019 10:09

Problém není technický ale psychiatrtický

Ovšemže časem prostě volanty z aut zmizí. Dříve nebo později, ale určitě a úplně

Ale co budeme potom dělat s těmi psychopaty co vybržďují jiné na dáílnici, prosazují v parlamentu zvýšení rychlosti na dálnici a dávají k soudu policisty, kteří se pokusili jejich kamaráda zastavit a zabránit mu v dalším vraždění automobilem?

V. Kolman 9.1.2019 10:17

Re: Problém není technický ale psychiatrtický

Nebyl bych si "zmizením volantů" z automobilů pane Poláku tak jistý. Zmizely snad z dopravních letadel "berany" a "pedály" řízení navzdory faktu, že aeroplán téměř celou dobu letu řídí autopilot?

V. Braun 9.1.2019 12:07

Re: Problém není technický ale psychiatrtický

Je to jen otázka času.

J. Jurax 9.1.2019 13:45

No, v airbusech berany zmizely. Místo nich je tam joystick.

M. Prokop 9.1.2019 13:57

Re:

Na Fly-by-wire už berany fakt nejsou potřeba.

V. Kolman 9.1.2019 14:41

Re:

Berany, nebo joystick (a ještě ke všemu po straně!), to je prašť jako uhoď. Ve větroních a starších aeroplánech je knipl. Ale furt je to čím řídit, když se automat zblázní - třeba jenom kvůli tomu, že si nějací poťouchlí hmyzové udělali hnízdo v pitotce :-)

R. Langer 9.1.2019 11:05

Re: Problém není technický ale psychiatrtický

Hm, to by se ovšem potom nehody nemohly svádět na řidiče... ;-)

K. Novák 9.1.2019 9:41

Druhý odkazovaný článek.

Přečetl jsem si druhý odkazovaný článek (Adventní věnec čoudí víc než diesel ...). Mám dojem, že za vším tím "ekologickým" šílenstvím je VW a aféra Dieselgate byla jen jedním z projevů (auta VW jsou relativně drahá, ale mají alespoň nízkou spotřebu). VW má problémy, protože v ekonomickém prostředí Německa není schopný vyrábět auta za cenu, kterou je ostatní Evropa ochotná akceptovat jako cenu za lidový vůz (a ještě k tomu Francouzi přišli s Dacií). VW je obrovský podnik a dostat se s cenou na vyšší úroveň se samozřejmě nedaří (stejně jako Fiatu nebo Hyundai) protože VW je prostě zařazený a vyšší cenový segment je obsazený. Je tedy třeba něco vymyslet, něco v velkým Ň, a to jsou elektromobily, protože ty jsou něco jako nového. Dovedu si představit elektromobil Tesla za 2 miliony nebo elektromobil Porsche za 3 miliony korun. Taková auta se prodají i v konkurenci Škody Octavie nebo Renaultu Clio se spalovacími motory. Ale nedovedu si představit, že by se vedle nich prodal elektromobil VW Polo v nejskromnější výbavě za půl milionu nebo ještě víc s perspektivou, že na jedno nabití, trvající celou noc, ujede třeba 200 km, a to ještě jen první dva roky, a jako ojetý ho nebude možné prodat kvůli nutné nákladné výměně baterií. Je ovšem možné využít německé hegemonie v EU a celý evropský autoprůmysl spalovacích motorů zaříznout pomocí euroregulací (loutky v europarlamentu odhlasují cokoli). Ze strany Německa je to bláhové, moje teorie je ztřeštěná, ale zatím nevidím nic, co by ji vyvracelo. Naopak poslední hlasování Europarlamentu ji potvrzuje, protože všechny snahy automobilek vtěsnat se do emisních limitů činí marnými. Už je to na hraně a euroloutky mohou kdykoli odhlasovat další zpřísnění, do kterého se už nevtěsná nikdo.

P. Lenc 9.1.2019 10:00

Re: Druhý odkazovaný článek.

Přesné, bohužel...

L. Novák 9.1.2019 20:14

Re: Druhý odkazovaný článek.

Ano, přesný popis...

J. Chaloupka 9.1.2019 9:18

I z tohoto důvodu používáme stále peníze a ne karty.

.

V. Kotas 9.1.2019 9:28

Re: I z tohoto důvodu používáme stále peníze a ne karty.

A obyčejný mobil.

K. Janyška 9.1.2019 9:02

Je to nekonečný pokus nevzdělanců o zorganizování

nezorganizovatelného, totiž lidského světa. Oni nevědí, že to nejde, neboť on je nezdemontovatelně spontánním řádem a tak se snaží a snaží, jako kdysi při zorganizování SSSR a teď EU. Jen jinými sofistikovanými prostředky... Dzp.

M. Krátký 9.1.2019 8:53

Jedním z počátků "modernizace" automobilů

má na svědomí Fiat, který asi před 15 ti lety zahájil cestu proti tradicím a umístil páku ruční brzdy ve společném projektu s Peugeotem na levou ruku - a současná "nejmodernější" auta ji pro jistotu nemají vůbec. A pokračuji dále dalšími skvosty 1. stojím před kruhákem a čekám jak se zachová auto přijíždějící z levé přípojky kruháku - jo dobrý "dalo" pravou blinknu - ale ouha pokračuje po kruháku - jentaktak jsem mu tam nevjel - to se mu jen rozsvítila další "vymoženost" jak zatočil volantem tak se mu dole v nárazníku rozsvítila lampička. 2. denní svícení - velká kravina vepředu zablácené lampičky a vzadu kulový. Chci objet u chodníku zaparkovaný, neosvětlený autobus, ten dá ale bez varování levou blinknu a vyrazí dál na svou trasu. 3. zákaz držení mobilu při telefonování za jízdy ( nedělám ) ale surfování po displeji s 50 tisícemi možností ( a mezitím přejetí deseti chodců ) je super povoleno. 4 další nářky na vyžádání ve velké diskusi. Hezký den přátelé

V. Kotas 9.1.2019 9:21

Re: Jedním z počátků "modernizace" automobilů

Jó, ten dotykový displej mimo zorné pole řidiče, přes který se ovládá téměř všechno v autě, to je doopravdy " vrchol bezpečnosti " pro provoz na komunikacích.

V. Hanus 9.1.2019 8:30

Mám ty samé pocity.

Mluvíte mi z duše !