25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRÁVO: Jakápak charita?

V poslední době zažíváme mnoho paradoxů. Česká ekonomika šlape, práce je dostatek, rostou mzdy i státní prebendy, kterými si dnešní vládní garnitura kupuje náklonnost voličů. Na druhé straně můžeme každý den sledovat, jak si náš národ zvyká na postupnou degradaci principu svobody a soukromí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 7.1.2019 11:44

šašku Schwarzi

nastudujte si zákon o DPH. Pak pochopíte, proč na to řetězce už dávno nepřišly samy.

M. Prokop 7.1.2019 13:35

Re: a co na to říkají obchodní řetězce?

Ovšemže na to přišly, jen o tom Šejna neví.

M. Šejna 7.1.2019 14:54

Prokop zas onanuje

Prokop zas onanuje u mých komentářů a nechápe, že píšu to samé, na co postupně příšel i on.

M. Prokop 7.1.2019 15:41

Re: Prokop zas onanuje

Vaše nechápavost (i s uklízečkou) je axiom. Nemusíte ji demonstrovat vždy.

O. Uživatel 7.1.2019 11:36

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 7.1.2019 11:46

kvůli DPH, pane Chodovský

pokud by stát nevyžadoval při charitě zaplacení DPH na výstupu, pak by na to řetězce přišly samy už dávno.

O. Uživatel 7.1.2019 14:30

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 7.1.2019 14:46

Re: kvůli DPH, pane Chodovský

Z neprodaného ne, z darovaného ano.

O. Uživatel 7.1.2019 19:15

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 7.1.2019 21:44

Re: kvůli DPH, pane Chodovský

Jo, to nebezpečí tam je. Ovšem, u současného povinného systému také. Od toho je berňák, aby to ohlídal.

M. Šejna 7.1.2019 14:50

o to právě jde, pane Chodovský

pokud zboží likvidujete tak, že ho zničíte, pak z něho DPH neplatíte. Pokud zboží darujete, jste v režimu DPH. A o to řetězcům šlo.

Likvidace je finančně náročná, protože za odvoz odpadu se platí. Darování je finančně výhodnější, ale pro změnu podléhá zdanění. A tohle řešily řetězce. Řešily, jakou mají vykazovat hodnotu darovaného zboží, aby to finanční úřady nebraly jako daňový únik.

O. Uživatel 7.1.2019 15:22

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 7.1.2019 13:34

Re: a co na to říkají obchodní řetězce?

Zase jste nepochopil.

Kdyby pan Valenta a další uspěli, řetězce by nadále mohly věnovat.

Mohly, ale nemusely. A mohly by věnovat i jednodušším způsobem.

M. Šejna 7.1.2019 14:53

nechápající Prokope

pokud by věnovaly, pak je to z pohledu DPH zdanitelné plnění. Něco si o tom nastudujte "chytráku", než tu začnete machrovat.

M. Prokop 7.1.2019 15:45

Re: nechápající Prokope

Na machrování jste zde vy (i když je mi záhada, proč, když většinou píšete nesmysly).

Zkuste zauvažovat (je-li čím), zda by místo povinného odevzdávání nebylo jednodušší uzákonit, komu lze darovat bez DPH.

Což je to, o čem píši, pro vás zřejmě bez poradkyně nepochopitelné.

M. Šejna 7.1.2019 15:58

onanující Prokope

od začátku píšu, že problém u darovaní neprodejného zboží charitě je v režimu DPH. Ale Prokopovi by nepomohlo ani 100 uklízeček, aby pochopil, že o tom píšu od začátku. On si Prokop prostě musí zaonanovat u mých komentářů, i když od začátku píšu to, co postupně pochopilo i hovadu typu Prokop.

P. Gábriš 7.1.2019 17:05

Re: onanující Prokope

Šejno, a bez těch vulgarismů by to nešlo?

M. Prokop 7.1.2019 17:24

Re: onanující Prokope

U něj ne.

To by totiž nepsal nic.

L. Novák 7.1.2019 18:11

Re: demagog a agitátor socialismu Šejna

Tradici arogantního blba máš na NP už řadu let právě ty... Miroslave Šejno.

P. Papež 7.1.2019 17:15

Jste sprosťak a duševní nula.

M. Prokop 7.1.2019 17:28

Re: onanující Prokope

O DPH píšete celkem správně, ale uniklo vám, že to nijak nepopírám, konec konců, napsal jsem to dřív než vy. Blbosti píšete o tom, že musí být nařízeno darování, případně kdo je a není čí mluvčí. Podezříval bych vás, že se vám onanování vrazilo do hlavy, kdyby to ovšem nebyl váš denodenní standard, to už byste si ho ušoupal.

Nadávat vám nebudu, to by bylo nošení drva do lesa.

P. Papež 7.1.2019 17:13

Sejno, melete nesmysly. Řetězce klidně budou dávat, ale dobrovolně na základě svého rozhodnutí a ne zákonem, který schvalují pitomci vašeho ražení. Dokážete to pochopit?

M. Prokop 7.1.2019 17:29

Re:

Nedokáže.

Ten zákon by měl pouze stanovit, kdy se DPH neplatí, pak by byl celkem užitečný. Cokoliv nad to od zlého jest.

P. Zinga 7.1.2019 11:10

Dnes

naprostý souhlas.

M. Prokop 7.1.2019 11:08

Jo, je to pitomost.

A každý rozumný podnikatel se podobného zboží zbaví co nejsnáze a nejlevněji. Stačí to umožnit.

A starat se o to, aby nebyly byrokratické tahanice s daněmi za takové zboží, aby je potravinové banky měly čím a kam odvézt a podobné drobnosti.

R. Gramblička 7.1.2019 10:56

TAK SI ŘÍKÁM

proč se do toho montuje ústavní soud? Ten má hlídat ústavu. Jestliže je zrušení tohoto zákona protiústavní (jinak do toho ÚS nemá co kecat), musela být protiústavní již absence zákona předtím, než byl přijat, což je nesmysl. Takže...?

M. Prokop 7.1.2019 11:09

Re: TAK SI ŘÍKÁM

Montuje se proto, že byl požádán, aby ten nesmysl zrušil.

Š. Hašek 7.1.2019 10:47

Trefný článek.

Já s panem Valentou souhlasím.

P. Kmoníček 7.1.2019 9:39

Zajímaé je,

že tento příspěvek je napsán majitelem Parlamentních listů.

P. Lenc 7.1.2019 10:10

Re: Zajímaé je,

Proto je "nepravdivý", nebo jak mám vaši poznámku chápat? Článek naprosto vystihující situaci, dík za něj.