25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Právo dle koránu

Evropský soud pro lidská práva (ESLP) rozhodl, že kritika zakladatele islámu Mohameda je podněcováním nenávisti, a proto není chráněna svobodou projevu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 17.11.2018 23:06

Re: Civilní soud nemá co řešit náboženské věci

Na Islámu není absolutně nic mystického. Mohamed si Boží zjevení vymyslel a navíc je pružně měnil podle své momentální potřeby. Islám se udržel do dnešní doby a zachvátil velkou část lidstva jedině díky své absolutní netolerantnosti, která žádnému muslimovi nedovolí odpadlictví a tomu, že muslimem se člověk přímo narodí.

S. Netzer 18.11.2018 10:12

Re: Civilní soud nemá co řešit náboženské věci

Lidská práva (zde konkrétně svoboda projevu) je "náboženská věc", pomatenče?

U někoho, pro koho jsou MI5 a CIA "politické pobočky mezinárodního neomarxistického hnutí", ale asi ano.

Nazdar, Kombercová.

J. Jurax 18.11.2018 14:25

Všechna náboženství jsou poplatná době, v níž vznikla. Nadčasovost je mýtus.

Ovšem ve vyspělých společnostech se náboženství béřou tak, že nehodící se se opomíná, ba škrtá. Odtud to zdání nadčasovosti.

Akorát islám neškrtá, proto je taky brzdou civilizace a proto je taky svým středověkým primitivním fanatismem silný.

J. Kanioková 18.11.2018 21:06

Přesně !

J. Anděl 17.11.2018 19:54

Ani za zlatý prase bych to nedělal

Tenhle spor nemá řešení.

Existovaly i u nás sňatky s dětmi mocenské a s pedofilií jako takovou nesouvisely. Podle mě je ten argument demagogický.

Soudně hájit jakoukoliv ideologii před kritikou je samozřejmě vošajslich. Hodně.

Nosí-li někdo, nějaká velká skupina lidí, znaky této ideologie, je v ní vychována, je kritika takové ideologie vždycky tak trochu dmýchání nenávisti, které se obrátí proti slabším kusům "stáda" (těm, co se vyskytnou někde sami, v noci, tváří v tvář přesile).

No, nezávidím těm soudcům povinnost tohle rozhodnout. Tím spíš, že jakékoliv rozhodnutí bude (a je) ideologicky uchopeno a nadále s ním nakládáno jako se zbraní.

V. Petr 17.11.2018 20:03

No, existovaly opravdu mocenské sňatky dvouletých dětí,

dokonce se uzavíraly sňatkové dohody o dětech, které se ještě nenarodily.

ALE manželský život začal i v těchto případech až v jakž takž přiměřeném věku!

Pokud by se Mohamed oženil s Ajšou v jejích dvou letech, ale začal s ní žít až v jejích 16 letech, bylo by to v naprostém pořádku!

J. Anděl 17.11.2018 21:07

Re: No, existovaly opravdu mocenské sňatky dvouletých dětí,

Hele - já nevim. Když vidím film o pračlověku, okusujícím ruku poraženého protivníka, nemám pocit nějakého morálního opovržení. Každá doba má svý.

Nepotřebuju kritizovat Mohameda ve své době, mnohem aktuálnější je bavit se o islámských či kmenových zvycích dnes, migrujících v nějaké míře do Evropy.

V. Petr 17.11.2018 21:25

Máte pravdu, ona ta kritika Mohameda je svým způsobem

zástupná.

Ve skutečnosti jde o odmítnutí snahy přesadit středověké arabské zvyky a zákony do současné Evropy.

J. Anděl 17.11.2018 21:30

Re: Máte pravdu, ona ta kritika Mohameda je svým způsobem

V současné Evropě takové zvyky opravdu nemají co dělat, respektive vracely by nás zpátky do dávných dob.

J. Anděl 17.11.2018 21:23

Re: No, existovaly opravdu mocenské sňatky dvouletých dětí,

A ještě drobné připodotknutí. Jistě jste si nemohl nevšimnout toho, jak na Západě postupně vyplouvají neuvěřitelné věci o lidech, u kterých byste to nečekal. Zneužívání, pedofilie, osahávání podřízených. Týká se to kněžích, filmových producentů, slavných herců, politiků. A jistě i mnoha dalších, kteří však nestojí za mediální pozornost.

To nevzniklo jen tak zničeho nic. Ale dříve se o tom nemluvilo. Tak nějak bylo za čárou vytahovat takové věci na veřejnost. A jsou země, kde to pořád za čárou je, všimněte si, že z Ruska či Číny takových zpráv máme minimum a opravdu si nenechám věšet na nos bulíky, že by tam byli doopravdy mravně o několik řádů vyspělejší.

Takže mi z toho vychází, že na jedné straně existovaly čistě mocenské vztahy, kdy bez ohledu na věk spolu ti manželé nikdy manželsky nežili, na druhé straně se děly jistě neskutečné věci.

Paradoxem dějin je, že o tom Mohamedovi to víme hlavně díky tomu, že to bylo současníky považováno za korektní, ba za obdivu hodné.

J. Jurax 18.11.2018 14:37

No jo, a myslíte, že kdyby někdo dnes ty sňatkové dohody kritizoval nazvav je kupříkladu obchodem s dětmi, myslíte, že by to nějaký alternativní inteligent žaloval a i kdyby se takový vůl našel, že by se tím příčetný soud zabýval?

I kdyby to bylo podáno jako útok na křesťanství, jež proti takovému kšeftování s dětmi nikterak nebrojilo?

J. Vintr 17.11.2018 22:36

Re: Ani za zlatý prase bych to nedělal

Tady nejde o to, jestli byl Mohamed pedofil nebo ne, ale o to, že evropské soudy z podělanosti před muslimy, kterých je zatím v Evropě maximálně do deseti procent populace, jim vycházejí vstříc a popírají naše evropské právo. Co se bude dít, až tady těch muslimů bude za pár let třeba dvakrát tolik?

I. Koreň 18.11.2018 10:30

Re: Ani za zlatý prase bych to nedělal

Píšete přesně to, co se nám Gatestone snaží sugerovat a co není pravda. Ta paní naplnila podstatu trestného činu podle RAKOUSKÉHO práva, potvrdily to všechny rakouské soudy a Evropský soud navrch. Islámské právo ani strach z muslimů v tom nehraje žádnou roli.

Ať tady bude muslimů kolik chce, bude se u nás i jinde v Evropě soudit podle našich zákonů schválených našimi parlamenty, zvolenými našimi voliči. Žádná podělanost evropských soudů před muslimy se prostě nekoná.

Možná Vás bude zajímat, co o Gatestone Institute píše Wikipedie hned v podtitulku: "The Gatestone Institute (formerly Stonegate Institute and Hudson New York) is a right-wing anti-Muslim think tank with a focus on Islam and the Middle East. The organization has attracted attention for publishing false articles and being a source of viral falsehoods." Je dobré si rozmyslet, komu věřit.

S. Netzer 18.11.2018 10:53

Re: Ani za zlatý prase bych to nedělal

Tvrzení, že "Evropský soud pro lidská práva podporuje zákony šaría o rouhání" nebo o "islamizované justici" (Sabaditsch Wolff), je už samo o sobě tak absurdní, že žádný soudný člověk těm báchorkám nemůže věřit.

Je to čiré štvaní, jemuž sednou na lep jen zmanipulovatení a zmanipulovaní jedinci.

V. Petr 18.11.2018 18:53

Jestliže JAKÝKOLIV evropský soud trestá rouhání proti

islámu (rouhání proti křesťanství se "samozřejmě" netrestá), co jiného by to mohlo být???

J. Jurax 18.11.2018 14:48

No, právo je ohebné.

Před řekněme čtyřiceti lety by tato kauza nevznikla. V Rakousích nebylo dost moslemínů na to, aby konstatování faktu bylo bráno jako vyvolávání nenávisti proti nim.

Mimochodem, po mém soudu je tahle institucionální citlivost na vyvolávání nenávisti proti muslimům mimo jiného i příznakem toho, že ve skutečnosti už není třeba ji vyvolávat.

Koneckonců v Germánií odsoudili novináře za zveřejnění obecně známé fotografie Hitlera s nejvyšším muftím jeruzalémským; taky vyvolávání nenávisti, že ...

J. Jurax 18.11.2018 14:58

A ještě ad Gatestone Institute a komu věřit - inu, pokud jde o islám, pak spíš těm stounům než oficiálním politicky korektním mediim, i když Wiki, jež pochopitelně musí být taky politicky korektní, na ty stouny sočí.

V. Petr 18.11.2018 15:09

No, to rakouské právo je předpodělané z muslimů!

Jinak by tam nic takového nemohlo být a už vůbec by nemohly existovat takovéto rozsudky!

Viz "habobení státu světové socialistické soustavy." To je PŘESNĚ NA STEJNÉ ÚROVNI a nemá to ve svobodné zemi co dělat!

J. Vintr 17.11.2018 23:11

Re: Ani za zlatý prase bych to nedělal

Islám nás nenávidí a to, že se mu poleze do pozadí, nebude rozhodně bráno z jeho strany jako polehčující okolnost pro nás. Pokud se mu nezačneme bránit silou, tak si s námi udělá co chce.

V. Humble 17.11.2018 15:28

pomalu ale jiste

V Anglii odsoudili typka kdyz naucil psa pritekyne zvedat packu na sigh heil aby ji nastval, ve francii Le Penova celi soudu ze ukazala video z islamskeho statu a v rakousku se nesmi komentovat mohamed jinak nez pozitivne. Tak nam to nejak sklouzava do Orvelistanu ta nase slavna evropa.

P. Zinga 17.11.2018 11:40

Globale Migrationfuck

von Hottentotten, Buschnegern und Koran-Irren ausgedachte Reparationsvertrag wegen nix nach seiner Unterzeichnung unverzüglich mit allen katastrophalen Konsequenzen in Kraft treten. Die Bekenntnis- und Absichtslüge ist nichts weiter als eine Lüge, um das Volk, wenn es denn tatsächlich davon erführe, wonach es dank des ohrenbetäubenden Schweigens der grün-links versifften Medien hierzulande nicht aussieht, zu täuschen und ruhigzustellen.

Tohle nemůžu přeložit...

P. Zinga 17.11.2018 11:46

Re: Globale Migrationfuck

podepíšeme, budeme v klubu "soběrovných"

Eritrea ist ebenfalls so ein UN-Mustermitglied, dessen Bevölkerung zu einem Viertel als geistesgestört gilt. Jemen, dessen durchschnittlicher Volks-IQ 70 beträgt, also ein Wert, bei dessen Feststellung man hierzulande Anspruch auf einen Betreuer hat, und dessen Wirtschaftsleistung ausschließlich aus ganztags Kathsträucher-Kauen und Kacken besteht, entscheidet ebenso über dieses Migrations-Dingens

Když ne, ocitneme se mezi vyvrheli: USA, Kanada, Austrálie, Rakousko, Polsko, Estonsko, Maďarsko, Japonsko a Izrael.

S. Netzer 17.11.2018 12:01

Re: Globale Migrationfuck

Prase Akif Pirinçci. To jsem si mohla myslet.

Unterste Schublade. Tak jako vy.

V. Petr 17.11.2018 19:57

Nemůže li býti pravda vyslovena bez pohoršení, je lépe

přijmout pohoršení, než zříci se pravdy. (c) Svatý Augustin

A. Hrbek 17.11.2018 12:43

Re: Globale Migrationfuck

Měl byste se smířit s tím, že podstatně větší IQ než Vy mají Číňané, Japonci a dokonce Korejci. A že jste na úrovni Mongolů.

S. Netzer 17.11.2018 12:53

Re: Globale Migrationfuck

Ten text nepochází ze Zingovy hlavy. Autorem je turecko-německý spisovatel Akif Pirinçci.

V. Petr 17.11.2018 19:53

Průměrný Číňan, Japonec a dokonce Korejec má nižší IQ než já

Jaksi jsem si ovšem nevšiml, že by tu byl problém s migrací příslušníků těchto národností. V USA jich žije docela dost a mají se tam nadprůměrně!

O IQ diskutujícího víte prdlajz!

A. Hrbek 18.11.2018 7:23

Re: Průměrný Číňan, Japonec a dokonce Korejec má nižší IQ než já

Průměrný Severní Korejec má IQ 106, takže když máte IQ vyšší, můžete být spokojený. Ale ať má "diskutující" IQ jakékoliv, vždy bude vyšší podíl a dokonce vyšší počet Severokorejců, kteří budou mít vyšší IQ než má on. Jsou to jednoduché počty.

M. Zima 17.11.2018 12:40

Presentovat českou nadřazenost

Vaším stylem je vzhlemem k bojům za svobodu, jaké vedly některé z Vámi uvedených národů, obzvlášť trapné. Nad tím ale Vy stojíte, Vám stačí ten Živčák k typickému českému nadhledu.

S. Netzer 17.11.2018 12:51

Re: Presentovat českou nadřazenost

"Obzvlášť trapné" jsou vaše generalizace.

Jakou "nadřazeností" se pyšníte vy?