25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MIGRACE: Skutečné riziko

Řekněme si to otevřeně: Západ si neví rady s imigrací. Nejde jen o velkou vlnu z let 2015–2016 a její důsledky, ale o dlouhodobý, stabilní tok lidí z chudých zemí do zemí bohatších, který začal již dávno a trvá doposud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 3.10.2018 15:43

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Kolonialismus sice těžil zdroje, ale udržoval mír. Dneska ty zdroje obyvatelé byvších kolonií prodávají sami, ale válčí mezi sebou.

Svoji "chtivost" si ovšem ubráním sám, nepotřebuji na to lidi typu AlGora a podobných, kážících skromnost a spotřebovávajících několikanásobně více než já.

Onehda jsem narazil na nějaký článek, jak z voličů různých stran v Německu nejvíce létají letadlem ti od Zelených. :-P

P. Grigar 3.10.2018 21:39

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

.. raději bych všechny prostředky z pomoci přesunul do obrany. Matematicky je dokázáno, že oni se dokážou i v nestabilním prostředí množit rychleji, než my pomáhat. Kuličky a chudoba..

J. Schwarz 3.10.2018 12:57

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Běžte už do háje s pomocí...všichni ti "potřební" si za svou mizérii můžou sami, když se tolik rozmnožili. Kdyby jich bylo 800 milionů jako před sto padesáti lety, žádný problém by nenastal a to ani "ekologický". Jestli by si někdo měl posypat hlavu pak "dobroserové" co jim k populační explozi pomohli.

P. Rada 3.10.2018 13:38

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Naučte se číst. Nepodporuji totiž ani tak přímou pomoc jako apeluji na co možná velkou lokální soběstačnost. Všude! Takovou soběstačnost by mělo stát za to všem podporovat - pokud tedy chtějí udržitelný svět.

Konkrétněji ale např domácí stavaři hledají raději levnou pracovní sílu ... jen aby měli zaručen momentální zisk.

Pokud už ale někde něco někomu spotřebuji nebo mu hodím mu na hlavu své vlastní externality... - tak to já trochu považuji za sobecké jednání. Proč se tedy s takto pořízených nadbytků rozumě nepodělit tak, aby tolik nemotivovalo přijít si migračně polepšit?

B. Rybák 3.10.2018 16:52

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

Téměř všude mají něco, co nedokáží nebo neumí spotřebovat a bránit obchodu, aby tyto rozdíly kompenzoval nebo dokonce bránit rozvoji technologií, které dokáží vytvořit z neužitečného materiálu potřebnou surovinu je projev neomluvitelné hlouposti (např. každým štěpením nebo kondensací jader atomů, která směřuje k jádru atomu helia se uvolňuje obrovská energie)!

O nic chytřejší není představa, že bychom mohli zmenšit imigraci rozdělením svých "nadbytků" (myslíte, že by tak rychle zbohatli nebo my tak rychle zchudli, že by ztratili o imigraci zájem - viz článek pana Kohouta)!!

P. Grigar 3.10.2018 21:43

Re: Migranti si zaslouzi od statu jedinou pomoc?

.. protože ti, kterým budeme dávat zadarmo naše nadbytky, si dříve dokážou ušetřit na "taxi do zemí dostatku".

V. Lunák 3.10.2018 12:11

Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

dosti vadná.

Ano, mnoho afrických států skutečně zažívá růst HDP na hlavu, který, jak sám nakonec naznačujete, je dosti tažen investicemi do infrastruktury. Jistě že lepší infrastruktura často zvýší kvalitu života i chudých rodin, avšak ty i nadále zůstavají chudé. Takový přírůstek HDP nenachází odraz v jejich příjmech. V některých zemích je růst HDP dán rovněž silným rozvojem turismu. Hlavní příjmy z něj však opět v těchto zemích obvykle nezůstanou a mzdy většiny zaměstnanců, kteří v tomto odvětví nacházejí práci, plně kopírují existující životní úroveň.

Vzato z jiné strany, chudé ekonomiky jsou typické ostrým rozdělením příjmů, kdy na jedné straně je většina obvykle značně chudých domácností a na druhé straně menšina domácností, které již nezanedbatelným příjmem disponují. Jinými slovy, chybí v nich to, co se zde nazývá střední třída. Často i zde zcela mylně, např. v USA je ochoten se za příslušníka střední třídy označit v podstatě kdokoliv, kdo není právě bezdomovcem, přičemž se skutečně nejedná o velkou nadsázku.

Celá vaše úvaha o tom, co tedy znamená růst HDP v chudých ekonomikách a potenciální dopady tohoto jevu na migraci, je zcela mylná.

Pak dvě dílčí poznámky: ani tenkrát se nejednalo o emigraci fyziků, atd. Druhá: pochybuji, že jste někdy četl či viděl něco o genocidě ve Rwandě, takovou kravinu, jakou jste v té souvislosti napsal, by totiž minimálně informovaný člověk v té věci napsat nikdy nemohl.

J. Vintr 3.10.2018 12:22

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Afriku a Střední východ čeká v blízké budoucnosti katastrofa, způsobená přelidnění a současně nedostatkem vody. Tomu prakticky nikdo není schopen zabránit. Současná migrace je v podstatě legrací proti tomu, co nastane pak. Dnes odsud lidé odcházejí jen za lepším, v budoucnu budou migrovat, protože jim půjde o holé přežití. A v takovém případě ty lidi těžko něco zastaví. V žádném případě ne žádné "humánní" prostředky.

V. Lunák 3.10.2018 12:28

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Možná ano, možná ne, ale jak to souvisí s mým komentářem, to opravdu nevidím.

J. Vintr 3.10.2018 12:40

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Souvisí to tak, že je úplně lhostejné, jak se bude vyvíjet ekonomika v Africe. Když nebude co žrát a pít, tak jde všechno ostatní stranou. Demografický vývoj se jen tak nezvrátí a vody taky nepřibude. Potraviny se sice dají dovážet, ale musí být za co a odkud je kupovat. Jenže pokud se současný počet obyvatel za dvacet let zdvojnásobí, pak už je neuživí nikdo.

P. Rada 3.10.2018 13:10

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Pokud jde o tu lidnatost tak ta ve všech ekonomikách s vysokou spotřebou energií klesá zřejmě také proto, že s rostoucí spotřebou obecně klesá natalita savců s exponentem na -1/3. Dávám vám tedy zapravdu, že pokud ekonomika hnaná energetikou poroste - může/nemusí to vést k populační stabilitě.

Háček je totiž ve způsobu těžby energií. Pokud jejich nárůst lidstvo postaví na fosilních zdrojích - jak doposud - budou mít externality zásadní dopad na rozložení podnebních pásem, na dynamičnost počasí a tím i na úrodnost a i skrze vzestup hladin oceánů posléze na migrační vlny masivních rozsahů.

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

J. Vintr 3.10.2018 16:33

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Lidnatost v tamních zemích je způsobena hlavně naprosto nerovnoprávným postavením žen. Muži si jen užívají a předvádějí svou "mužnost" a na ženách, které do toho nemůžou vůbec mluvit, je veškerá starost o potomstvo. Dokud se tohle nezmění, tak se tam bude pořád rodit víc dětí, než je únosné. Dokud nepřišli dobroserové z Evropy s vymoženostmi moderní medicíny, tak se o redukci nadpočetného potomstva postarala příroda, ale už pár desetiletí to takhle nefunguje.

P. Grigar 3.10.2018 21:49

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

.. s naprostou samozřejmostí přijímají vše, co jsme schopni jim poskytnout, až na jednu výjimku.. antikoncepci či jakýkoli pokus o regulaci porodnosti.

M. Prokop 3.10.2018 12:58

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Pokud imigranti mají peníze na mobily a převaděče, je úvaha páně Kohoutova správná.

V. Lunák 3.10.2018 13:47

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Abyste měl peníze na mobil (obvykle padělek či již použitý produkt) nemusíte být střední třída. Abyste měl peníze pro převaděče, obvykle částka pocházející ze široké rodiny, opět nemusíte být střední třída.

J. Jurax 3.10.2018 14:18

Ale chuďas taky nebudete, že ...

M. Prokop 3.10.2018 15:44

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Střední třída tady nebo tam?

V. Lunák 3.10.2018 16:01

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

Tam. Jak píši, střední třída tam v žádném pravém slova smyslu není, a být chudý, což je většina z nich, zase neznamená být na ulici. Na to, abyste si v Senegalu koupil mobilní telefon nemusíte být členem (v podstatě neexistující) střední třídy, v zásadě stejně jako u nás nemusíte být ze střední třídy, abyste si jej mohl koupit (průměrná kvalita a rovněž cena mobilního telefonu v Senegalu je však samozřejmě nižší než zde).

P. Grigar 3.10.2018 21:53

Re: Vaše ekonomická analýza je jako obvykle

.. hm, a kdo jim platí tarify..? Senegalská sociálka?

M. Mikulec 3.10.2018 11:31

Samozřejmě že

s migrací sílí levice. Tím si prošel i Izrael, když se jim z rozpadajícího se Sovětského svazu přistěhovali uprchlíci. Potom šel Izrael prudce doleva, když díky imigrantům vyhrála Strana práce.

J. Václavíková 3.10.2018 11:02

Solidní autor se pozná podle toho,

že si čísla necucá z prstu, ale uvede přesnou statistiku a metodiku, z níž při svých závěrech vychází. To všechno tu chybí a dopouští se stejné chyby jako valná většina těch, co třeba nárůst počtu stíhaných znásilnění ve Švédsku automaticky přičítají migrantům, přičemž jaksi zapomenou na to, že byl zapříčiněn přísnějším hodnocením toho, co se za znásilnění považuje a podporou žen, aby útoky hlásily. Je možné, že se na nárůstu podílí i imigranti, prokázat to ovšem musí autor tvrzení trochu jinou statistikou než tou, která koreluje s výše zmíněným přístupem. A pan Kohout své tvrzení o nárůstu závažnější kriminality v Německu nepodložil vůbec ničím. Dost velký diletantismus. Navíc se přínosnost i kriminalita migrantů dost podstatně liší i podle původu samotných muslimů. Asi by se měl do těch statistik přece jen ponořít důkladněji.

A teď k té nešťastné Africe. Připadá mi, že bojuje beznadějně minulé války, protože Evropa je už trochu dál, než se mu zřejmě doneslo. Dojednává s africkými státy podmínky pomoci tak, aby se tyto zavázaly přijímat své občany nazpět. Výměnou za to jim nabízí i možnost přesně definované omezené migrace pro žadatele, kteří splní podmínky. Ne pro ty, co se do Evropy dostávají ilegálně. Kromě toho se snaží podpořít domácí investory daňovými pobídkami k tomu, aby investovali přímo v Africe.

Myslím, že není problém rozeznat dobrého autora. Své závěry má důkladně podložené, v problému se přesně orientuje, ví, jaká řešení jsou na stole a pokud ví, co je na nich špatně, nabízí i lepší alternativu. Nějak to tu marně hledám.

M. Prokop 3.10.2018 11:14

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Ano, Kohout je dobrý autor. Článek byl psán pro papírové noviny a tam nelze dávat odkazy, jaké používá třeba pan Kechlibar výše. Mimo to, vzhledem k známé tendenci statistiky falšovat, je to obtížné.

Co se Afriky týče, možná "už byl přijat záměr", každopádně zatím je to v plenkách a nefunkční, 3i ale přibývají. A kromě dohod s africkými státy je i místní problém, směrnice EU, kterou nedávno popsal pan Křeček. http://neviditelnypes.lidovky.cz/pravo-smernice-vs-realita-090-/p_spolecnost.aspx?c=A180927_160933_p_spolecnost_wag

P. Čech 3.10.2018 11:22

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Žádná statistika není přesná. A metodika? Nejlepší a nejpřesnější metodikou je t.zv. selský rozum.Pokud vycházíte z relevantních informacía ne z politických žvástů zástupců politických stran, jsou potom výstupy obvykle dosti přesné. Pan Kohout že svá tvrzení ničím nepodložil? Ono to ani není třeba. Každý rozumný člověk totiž vidí (sehnat si dnes rozhodující informace není těžké), jak se věci mají. Nesmí ovšem dát na kecy politiků typu paní Šojdrové a jí podobných.Ano, rozzeznat dobrého autora není problém, problém je to snad jen u lidí typu paní Václavíkové.

J. Jurax 3.10.2018 14:29

Ano. A jak poznáte, že právě tyto informace jsou relevantní?

M. Mikulec 3.10.2018 11:36

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Paní Václavíková neví, že ve vítacím Švédsku ještě nejsou tak daleko jako v Rakousku a stále si hrají na humanitární velmoc. Rakouské ministerstvo vnitra doporučilo policii, aby

1. omezila spolupráci s novinami, které o bezpečnostních orgánech informují neférově na zákonem určené minimum, a aby

2.zveřejňovala státní příslušnost a pobytový status podezřelých z trestných činů.

T. Hraj 3.10.2018 11:59

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Příklady: ve Švédsku stoupá počet útoků ručními granáty. V Anglii se podařilo o něco snížit vysoký počtet útoků kyselinou. Typické národní sporty etnických Britů a Švédů, že vy statistiko.

"Evropa je už trochu dál, než se mu zřejmě doneslo". EU (nikoli Evropa) je několik let pozadu. Teprve nyní začíná předkládat řešení a začíná jednat. Tedy podle Vás. Já osobně vůbec nevěřím, že EU má zájem migraci zastavit.

J. Schwarz 3.10.2018 13:13

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

Paní Václavíková naopak oceňuje kreativitu evropské mladé generace / po několika dekádách neautoritativní, permisivní výchovy / a raduje se jak dokáží pružně přejímat a prakticky aplikovat poznatky cizích kultur. Granáty a kyselina jsou přece účinnější než pěst nebo boxer!

J. Vintr 3.10.2018 12:08

Re: Solidní autor se pozná podle toho,

A víte, jak se pozná racionálně uvažující člověk od naivního prosťáčka? Racionálně uvažující člověk v dnešní době nevěří médiím oficiálním statistikám a prohlášením politiků a řídí se rozumem a logikou.

J. Jurax 3.10.2018 14:26

No jo, celkem souhlas, akorát kde bere informace, když nevěří médiím a oficiálním statistikám, natož prohlášením politiků?

Ono média jsou všechno od okresního plátku až po web.

J. Vintr 3.10.2018 17:08

Re:

Stačí si dát přijaté informace dát do logických souvislostí a ono se z toho dá poznat, co je asi pravda a co lež.