19.7.2019 | Svátek má Čeněk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


OSN: Trump mezi diplomaty a diktátory



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 89, poslední: 10.10. 2018 18:56, přehled diskusí

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: V. Novák Datum: 2.10.2018 13:24

Ted jsem si to uvědomil - je to narážka na rozdíl mezi "ekonomií", která je údajně (dle ekonomů) vědou - a ekonomikou, což je praxe.

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 14:17

Aha, takhle. Ok, tak to je tedy skutečně dramatický defekt celého projevu. A my, co jsme se nikdy nepřeřekli a nepoužili žádné odborné slovo nesprávně jen nevěřícně kroutíme hlavou nad Trumpovým novým dnem nekompetentnosti.

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: V. Novák Datum: 2.10.2018 14:34

Spíš to bylo připomenutí autorovi článku, Trumpa z takového opomenutí nikdo neobvinil. Ostatně v angličtině by nebylo nijak závažné, slovo "economy" se používá pro obé, jen "economics" pouze pro ekonomii. Aspoň můj slovník tak praví.

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 14:48

No, vlákno začíná právě takovým obviněním ("Trump si plete...") panem Lunákem.

Mě ale spíš vadí ta demagogická metoda: najdeme defekt v detailu (chytneme například za nějaké slovíčko v 1/2 hodinovém projevu) a indukujeme z toho obecný soud o kvalitách dané osoby, jejích projevů a činů a politických dopadů. Současně se tak elegantně vyhneme stěžejnímu sdělení daného projevu (se kterým bychom jinak byli nejspíš nuceni z větší části souhlasit).

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: P. Grigar Datum: 2.10.2018 22:23

.. kdokoli může cokoli, ovšem musí stát na té správné straně, jinak je to na h...o.

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: V. Lunák Datum: 3.10.2018 12:25

Vidím, že i vy si pletete významy slov ekonomie a ekonomika.

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: M. Drašner Datum: 2.10.2018 15:47

Ovšem když Obama dostal nobelovku za mírotvůrství, čehož se nedopustil, tak to bylo OK?

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: P. Grigar Datum: 2.10.2018 22:29

.. ve Švédsku i Americe v té době mír opravdu byl, tudíž "fait accompli". V Americe je mír pořád, ovšem za to Švédsko bych už ruku do ohně nestrčil, tudíž... terazky ste v riti, Kefalín!

Špatně to ten Trump vede...

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: V. Lunák Datum: 3.10.2018 12:26

Netušil jsem, že příčinou toho, že si autor plete pojmy ekonomie a ekonomika může být Obama. Ve vašem světě je však zřejmě možné zcela cokoliv.

Re: "Bohužel" jsem to nezvládl,:
Autor: K. Machala Datum: 3.10.2018 21:30

Když budete dlouho v zahraničí, taky se vám může stát, že spletete dvě slova podle angličtiny. Když my to máme naopak: "ekonomika" (anglicky economy) a ekonomie (anglicky economics). Máme to prostě naopak významově. Taková drobnost se může stát... Ale autor píše tak kvalitní texty, že by se taková drobnost měla přejít.

US army:
Autor: R. Gramblička Datum: 2.10.2018 11:23

že zrovna armáda dostala rekordný rozpočet bych mu jako plus nepřičetl. Naopak, USA se pořád enormně zadlužují a US army je dlouho známá jako černá díra, v níž se nabaluje několik korporací na účet daňových plátců na předražených zakázkách, od fuseklí pro vojáky po stíhací letouny. Vzhledem k politice US first by člověk očekával opak. Věřím, že Trump by i chtěl (vyklidit mezinárodní scénu a znížit výdaje) ale je na to sám. Proti Deep state je bezmocná každá adimistratíva, nejpozději od WW2

Nevim jak "proruští dialektikové",:
Autor: A. Alda Datum: 2.10.2018 10:00

ale ruští politikové silné USA vítají, protože i pro ně to znamená jistotu. Rozkolísané a nedůvěryhodné USA jsou noční můrou všech Rusů, což postranně říkali již za sociálismu. Když je totiž protivník silný a pevný, lze mu věřit a tedy se s ním lze domluvit. Je-li však rozkolísaný, slábnoucí a zmítaný vnitřními nepokojí, hrozí horký střet, neboť jeho reakce nelze předvídat a není u něj nikdo, s kým se lze důvěryhodně dohodnout.

Sám jsem velmi uvítal, že si Američané zvolili presidentem Trumpa. A musím říci, že má očekávání nezklamal - je naopak lepší, než jsem doufal.

Trump vrátil světu naději, že USA budou za čas zase majákem svobody a zářivou hvězdou, k níž lze vzhlížet. (Ale bude to ještě dlouhá cesta.)

Re: Nevim jak "proruští dialektikové",:
Autor: J. Hanzal Datum: 2.10.2018 10:09

Jo souhlas, a bolavá, ovšem správným směrem.

Re: Nevim jak "proruští dialektikové",:
Autor: F. Ogáv Datum: 2.10.2018 11:15

Ne vždy s Vámi souhlasím. Možná je to tím, že asi nerozumím Vašemu stylu. Avšak tato vaše reakce je perfektní a přejme si, abychom mohli "vzhlížet" ještě víc než nyní.

Ani jsem nedutal:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 8:54

Poslechl jsem si ho celý a měl jsem naprosto stejný dojem. Výborné vystoupení obsahem i autenticitou. Byla radost pana prezidenta Trumpa poslouchat.

A navíc ten projev byl důstojný, kultivovaný a byl přednesen bez koktání spatra (trval 35 minut!). Říkal jsem si: tohle že je ten samolibý primitiv a vrtošivý amatér bez jakýchkoli znalostí a koncepce, kterému se "celý svět směje" (jak nám denodenně tvrdí pokroková média)?

Re: Ani jsem nedutal:
Autor: K. Janyška Datum: 2.10.2018 9:34

Nadarmo nemá na chodníku slávy svoji hvězdu. Má to za své televizní šou... Dzp.

Re: Ani jsem nedutal:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 13:02

Pro mne to nebyla šou. Já myslím, že to byl v záplavě nejrůznějších politických vystoupení všech možných figur za poslední léta jeden z velmi mála autentických projevů. Jsem přesvěčen, že si opravdu myslí, co říkal.

Re: Ani jsem nedutal:
Autor: K. Janyška Datum: 2.10.2018 16:57

Ale ano, jsem spokojen. Ale umí tomu dát směr a náboj. Má natrénováno.. Dzp.

Kouzelné:
Autor: S. Netzer Datum: 2.10.2018 8:43

"V Americe věříme v ... v samovládu a ve vládu zákona." :-)))) Docela bych věřila, že náš Doník věří v autokracii, ale v Americe se v ni určitě nevěří.

Původní znění: "In America, we believe ... in self-government and the rule of law."

Re: Kouzelné:
Autor: J. Fridrich Datum: 2.10.2018 8:51

Je to jednoduché a snadné - president Donald Trump plní své sliby občanům své země.. Toto konstatování ale pro vás jednoduché ani snadné nebude...

Zkuste nakouknout na vývoj Americké burzy, na snížení daní, na omezení příchodu nebezpečných nelegálů do USA atd....

Re: Kouzelné:
Autor: S. Netzer Datum: 2.10.2018 9:02

A proto v Americe věří v autokracii. Aha.

Vy jste hlava, Fridrich!

Re: Kouzelné:
Autor: J. Fridrich Datum: 2.10.2018 9:23

Děkuji, dámo - od vás pochvala mimořádně potěší, jsem nafouknutá jako páv..

Re: Kouzelné:
Autor: F. Ogáv Datum: 2.10.2018 11:21

Gnädige Frau Netzer, Vy nikdy nezklamete. Jak to jen děláte! Obdiv.

Re: Kouzelné:
Autor: J. Nový Datum: 2.10.2018 14:35

Ona je takový....Pepek Vyskoč :-)

Re: Kouzelné:
Autor: M. Drašner Datum: 2.10.2018 15:42

Komunisté v ni věřili a věří dodnes, neomarxisté včetně většiny tzv. Demokratů rovněž. Velký vůdce Leninem počínaje, přes Stalina, Maa, Kimy, Castry, Chaveze a Madurem konče je pro tohle zřízení typické. Mimochodem, nevedla jste někdy loni řeči o tom, jak je ohavné, že lidnaté, levičáky vedené státy v USA nemohly přehlasovat ty menší, pro-Trumpovské?

Re: Kouzelné:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 9:06

Slovy "self-government" míní, že vládci USA mají být výhradně Američani. Proto opustil Globální pakt o migraci, Pařížskou dohodu o klimatu, nerespektuje mezinárodní soud atd. Myslím, že je v tomto velmi čitelný a konzistentní (a v projevu to v různých variacích zaznělo několikrát).

Také si myslím, že i Vy toto vnímáte, ale slovíčkařením se snažíte nalepit na Trumpa nálepku "samovládce" (kterým není a dle mého ani nechce být), protože je Vám prostě nesympatický.

Re: Kouzelné:
Autor: S. Netzer Datum: 2.10.2018 9:17

Vládci zrovna ne, ale prezidenti.

Myšleno zřejmě ne jako

Barack Obama. Ten není pro Doníka a s ním spřízněné duše dostatečně

autentický Američan, jak víme od pana profesora Ulče.

Re: Kouzelné:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 9:42

S Obamovým rodným listem je to jiná story (s panem Ulčem souhlasím, že to rozhodně není jen nějaká formalita).

Ale zpět k tématu. Trump dělá politiku dle jednoduché teze: o Americe musí rozhodovat výhradně Američané. Je svědectím o šílenosti naší doby, že tato teze dnes není samozřejmostí.

Re: Kouzelné:
Autor: S. Netzer Datum: 2.10.2018 10:07

Ano, Trump je skutečně jednoduchý.

O Americe už někdy rozhodovali Neameričané?

Re: Kouzelné:
Autor: T. Hraj Datum: 2.10.2018 10:16

Ten chlapeček, který zvolal "císař je nahý" také byl také jednouchý. Nějakého Trumpa, který bude říkat samozřejmosti, to již delší dobu chtělo.

Ano, a sice kdykoli se podřizovali rozhodnutím nadnárodních těles.