28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

EVROPA: Jak rychle lze v EU napravit chybu?

Výbor Evropského parlamentu pro životní prostředí a zdraví odhlasoval návrh ukončit povinné přidávání první generace biopaliv do pohonných hmot postupně během příštího desetiletí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Schnabl 8.11.2017 8:36

Re: pan Vaněk zapomněl ...

O to rychleji by měla skončit dotovaná podpora biopaliv.

J. Hejna 8.11.2017 8:46

Re: pan Vaněk zapomněl ...

"automobilismus se začíná ubírát směrem k elektromobilům"

A teď to je, pane Šejno jisté? Nebo je přání otcem myšlenky?

M. Šejna 8.11.2017 9:05

pane Hejno

a kterým směrem se tedy podle Vás automobilismus vydává? Atomový pohon? Vodíkový pohon? Šlapací autíčko?

Sdělte mi prosímVašeho otce myšlenky.

J. Nový 8.11.2017 9:38

Re: pane Hejno

Ubírá, ubírá a ubírá...

Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem roku 1835

Mezi první elektromobily vyvinuté na území českých zemí patří elektromobil Františka Křižíka z roku 1895 poháněný stejnosměrným elektromotorem o výkonu 3,6 kW napájeným olověným akumulátorem se 42 články. Ve svém třetím modelu s názvem Landaulet Fr. Křižík použil dva elektromotory o výkonu 2,2 kW, které byly umístěny v zadních kolech.

I. Dekyský 8.11.2017 9:52

Re: pane Hejno

Jeho otec myšlenky se jmenuje Svatý Negramot. Patron všech nazelenalých blbců, odmítajících přírodní vědy a zdravý rozum.

P. Selinger 8.11.2017 10:26

Re: pane Hejno

Budoucnost má vodíkový pohon - větrné elektrárny na moři nebudou posílat proud na pevninu, ale budou získávat elektrolyzou vody vodík, a ten zkapalněný dodávat na pevninu

M. Prokop 8.11.2017 12:26

Re: pane Hejno

Možná jo. Až a když to bude levnější, pohodlnější a účinnější než alternativní metody.

R. Langer 8.11.2017 14:20

Re: pane Hejno

Jo, než jich pár vyletí do povětří... :-D

M. Prokop 8.11.2017 12:27

Re: pane Hejno

Směrem k větší složitosti a místo technického vývoje směrem administrativního řízení.

Nebo vám vaše uklízečka nakecala něco jiného?

V. Novák 8.11.2017 15:06

Re: pane Hejno

Zatím pokračuje stejným směrem jako už více než 100 let.

Proč by se měl někam vydávat?

Z. Lapil 8.11.2017 18:52

Re: pane Hejno

Obávám se, že naprostá většina elektřiny se pořád vyrábí skrzevá fosilní paliva. Určitě včetně té vodíkové a vsadím boty, že i té, která bude přepracovávat Krušné hory na baterie.

R. Tesařík 8.11.2017 8:52

Re: pan Vaněk zapomněl ...

Nemělo to smysl nikdy..A k elektromobilům.: dovedete si představit kde se bude brát elektřina na dobíjení.?. Z větrníků a solárů?..tedy třeba v Německu?

M. Šejna 8.11.2017 9:09

Richarde

máte pocit, že je elektřiny nedostatek?

Na co asi tak jezdí elektrické lokomotivy? Na co jezdí tramvaje a trolejbusy? Na co jezdí metro?

J. Nový 8.11.2017 9:42

Re: Richarde

Těžko říct, jestli bude elektřiny dostatek a to nárazově v noci, kdy budou pravděpodobně elektromobily dobíjeny. Těžko říct, jestli budou dostatečné současné rozvody.

Ale celkem lehko můžeme říct, že až přijde podobná vichřice jako byla nedávno a v některých místech nešla elektřina i několik dní, tak budou mít majitelé elektromobilů smůlu.

Nemo si všichni nakoupí elektrocentrály a budou své ekologické vozy nabíjet centrálou se spalovacím motorem?

M. Šejna 8.11.2017 10:56

pane Nový

když vypadne proud, tak na pumpě nenačepujete ani naftu ani benzin.

Já mám v domě plynový kotel na ohřev vody a na vytápění. Když vypadne elektřina, i ten plynový kotel se mi zastaví.

Celá naše technická civilizace je závislá na elektřině.

M. Prokop 8.11.2017 12:28

Re: pane Nový

A rozvodová soustava je na hranici možností a výstavbě nových kapacit brání melouni.

J. Nový 8.11.2017 13:52

Re: pane Nový

Porovnejte si, kolik najedete na plnou nádrž a kolik na jedno nabití auta. Kromě toho můžete mít pohonné hmoty do zásoby v kanystru, což se vám s elektřinou jaksi nepovede.

R. Langer 8.11.2017 14:24

Re: pane Nový

Hm, a proto přejdeme hromadně na elektromobily, aby nám ta technická civilizace zůstala v zaručeně pohybu, jo? Vaše logika je skutečně ohromující. :-D

M. Prokop 8.11.2017 12:29

Re: Richarde

Dobíjet v noci lze v garážích. Ovšem hodně, možná i většina, parkuje na ulici. Jak tam?

J. Nový 8.11.2017 13:53

Re: Richarde

Fotovoltaický panel na střechu a postavit se pod rozsvícenou lampu :-)))

A. Nový 8.11.2017 16:19

Šejna má v merku tajnou metodu dobíjení

Pozve si tři policajty s pendrekem a ti mu elektromobil dobijí. :-))

R. Tesařík 8.11.2017 9:47

Re: Richarde

A přibudou auta...

R. Langer 8.11.2017 14:26

Re: Richarde

Připadá vám elektřina levná, protože je jí přebytek? Mně ani ne. :-P

V. Novák 8.11.2017 15:08

Re: Richarde

A až bude potřeba takových, bráchovi, 10 nových Temelínů, tak prostě vyrostou...

S. Ševeček 8.11.2017 9:35

Re: pan Vaněk zapomněl ...

Elektromobily ... to bude zásuvek před každým panelákem!

J. Strakoš 8.11.2017 11:12

Re: pan Vaněk zapomněl ...

Ano, ubírá se směrem k elektroautomobilům, ale proč? Protože automobilky jsou EU tlačeny k nízké produkci CO2, a proto se přechází k pohonu, který by jinak lidé nekupovali.

A pokud už dnes vím, že biopaliva škodí (a mám to podpořeno studií), správná reakce je to co nejdřívš (=zítra, příští měsíc, ale ne za 10 let) to zastavit.

Navíc mi z Vašeho komentáře vyplývá, že pokud by počet aut na klasické hmoty zůstával stejný, pak biopaliva budou mít stále smysl.

R. Langer 8.11.2017 14:19

Re: pan Vaněk zapomněl ...

Ha ha ha ha. :-P

J. Farda 8.11.2017 18:35

Re: pan Vaněk zapomněl ...

Kde se prosím, pane Šejno, bude všechna ta elektrická energie vyrábět, když pokroková Unie inspirovaná osvícenou mutti Merkel začíná jádro opouštět? Ve výkonově nepředvidatelných slunečních/větrných nebo za cenu pokračujícího ničení prostředí ve výkonově spolehlivých uhelných? O vodíkových motorech raději nemluvit ...

Z. Rychlý 8.11.2017 7:32

Biopaliva a větrná energie jsou fíkové listy

pro bezuzdné dotování. Tedy přerozdělování vybraných daní kamarádíčkům a spřízněným osobám. Ekologové a zelenáči jsou jen užitečnými voly pro řiditele Evropy a světa.

Dobrotrusům stačí nakukat, že socialismus je dobrá myšlenka ... a hned startují. Stačí nakukat, že zachraňují zeměkouli ... a už jedou. Jen ti obyčejní lidé (jejichž jménem se zaštiťují) jim v tom dělají paseku.

J. Hejna 8.11.2017 8:48

Re: Biopaliva a větrná energie jsou fíkové listy

Bohužel, tak to je.