19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mým konzervativním staromilcům

Milí přátelé, nezoufejte. Navzdory veřejnému tlaku, který kolem sebe neustále pociťujete, máte právo na vlastní cestu ke štěstí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 21.9.2017 14:06

Re:

Nemyslím. Rozhodně si troufnu tvrdit, že "chtít" a "vědomě chtít" není totéž. Jsem ochoten být opatrnější v tvrzení, že "zvířata nepřemýšlejí", ale faktem zůstává, že naše kočka vypálí skrz právě otvírané dveře VŽDYCKY, nezávisle na tom, je-li při startu venku nebo uvnitř. Občas to proti ní použiju: když odmítá vyjít do deště, chvíli ji nechám zapomenout, a pak jen tak mimochodem otevřu dveře. Ale učí se, mrška jedna, už to nefunguje vždycky :-).

Vlastně jsem na začátku tvrdil, že chtění zvířete je pouze (svobodný) reflex, což jsem asi opravdu přehnal.

K. Zelený 21.9.2017 14:37

Re:

Asi neoprávněné jednokočkové zobecnění bych řekl. Naše kočka blahé paměti, pokud se jí otevřel dveře ven a za nimi bylo svinstvo mokré, dešťové nebo bílé, sněhové, změřila si otevírajícího pohledem pravícím něco be smyslu: "Si upad ne, do toho marastu si jdi sám !" a půvabně odkráčela na nejbližší křeslo či klín.

Z. Lapil 21.9.2017 17:48

Re:

To je ono "chová se, jak ho zrovna napadne". Naše druhá kočka (kocour, abych neurazil, ale asi to s tím nemá co dělat) naopak odmítá pobývat vevnitř. Dokud jsou otevřené dveře, celkem mu to nevadí, ale jakmile je zavřu, sedne k nim a nervózně vyčkává. Onehdy jsem odmítl spolupracovat, ale když se začal rozhlížet, kde nejlépe umístit značky, vyměkl jsem. Částečně je to asi tím, že je to přišelec a tak trochu ňouma, takže z nějakého důvodu respektuje domácí práva poloviční kočičky, a částečně si myslím, že je za tím nějaká dramatická příhoda z doby "před Lapilem".

Což koneckonců taky ukazuje, že mé původní tvrzení "Člověk myslí, zvíře nikoliv" je nepřiměřeně zjednodušené. Na svoji omluvu uvádím, že jsem psal o živých tvorech obecně, takže domácí savci jsou spíš hraniční případy; rčení "kouká jak tele na nový vrata" nevzniklo bezdůvodně.

K. Zelený 21.9.2017 12:23

Re:

Vynecháme-li nedůležité dietní rozdíly (mmch já bůček jím a pivo piju), nemohu se ubránit dojmu z jisté rozpolcenosti vašeho bytí, pakliže si nevymýšlíte. Nějak mi nejde dohromady inzerovaná láska k bližnímu a zachraňování zvířátek s opovrhováním lidmi na základě jejich vzhledu, předmětu studia nebo dokonce pomáhání bližním v nouzi, a lhostejností k týrání zvířat a jejich týraní. Ledaže byste z těch bližních a zviřátek měla vytknuté hipstery, tetované, studenty sociálních věd, Lékaře bez hranic a psy.

M. Jandáková 21.9.2017 12:41

Vynechejte v první řadě vlastní předpojatost. Nejen proto, že Vás dovádí k falešným závěrům, ale zejména proto, že závěry hraničí s pomluvou.

K. Zelený 21.9.2017 12:52

Re:

Co vynechám nechte laskavě na mě. Je pomluvou, že mezi souhlasem s větami " I nadále smíte opovrhovat hipstery, tetovanými, studenty sociálních věd i Lékaři bez hranic.", "Nemusíte ... demonstrovat za zrušení množíren psů.", " Můžete ... psa uvázaného u boudy na řetězu krmit zbytky od oběda." a blížením se k bližním a zachraňováním ptáčata i koťat vidím jistý antagonismus ?

M. Jandáková 21.9.2017 13:20

Ano. Neumím opovrhovat.

(Přestože bych mohla!). A Vy jste rozporoval konzistenci mého postoje. Zařaďte si zpátečku. Sám jste to neudělal, čili Vám pomohu a naruším Vaše dnělé právo rozhodnout se svobodně a nenechat se k tomu pobídnout anebo být při tom usměrnen k realitě.

.

Přesvědčujete, že výchovou bližními nestal jste se bližním kulturnosti, ve smyslu evropské kultury. Když už máte potíže s logikou svých dedukcí, alespoň se zdržte útoků tímto směrem.

K. Zelený 21.9.2017 14:31

Re:

Pani. Pakliže je můj výrok - výrok A - je pravda - pak váš výrok B -souhlas s větami autorky článku: " I nadále smíte opovrhovat hipstery, tetovanými, studenty sociálních věd i Lékaři bez hranic.", "Nemusíte ... demonstrovat za zrušení množíren psů.", " Můžete ... psa uvázaného u boudy na řetězu krmit zbytky od oběda." - je nepravda. Pak ovšem nerozumím, proč za tyto věty autorce článku děkujete.

Jinak psm, ušetřete mě svého kuchyňského pfilozofování a sociologizování a při vědomí svých výše popsaných nonsensů se ve vlastním zajmu raději zdržte hodnocení logiky mých dedukcí.

J. Jurax 21.9.2017 22:57

Re:

Jak Vás tak čtu - Vy fakt musíte studovat etiku environmentální antropologie, jste potetovaný jak kriminálník a nosíte dredy, že Vás to tak bere.

Víte, on normální člověk neodsuzuje, ale posuzuje lidi i na základě předmětu studia a vzhledu. A někdy na základě posouzení (nejen předmětu studia a vzhledu) jimi opovrhuje. S tím nic nenaděláte, ostatně může to být i oprávněné.

O týrání zvířat není v článku ani ťuk - je tam doslova "nemusíte demonstrovat za zrušení množíren psů.". Nuže, opravdu podle Vás MUSÍME?

A ti Lékaři bez hranic - svým postojem ke kontrole dovozu ilegálních imigrantů do Evropy ztratili u mně značnou část sympatií.

P. Rudolf 21.9.2017 11:37

Re: Klidně si takoví buďte,

Velmi často se stává, že když někdo chytrý a vzdělaný napíše ironicky vtipnou větu, či dokonce vět několik, že někteří prosťáčci nabydou neodbytného dojmu, že to svedou taky. Nenechte se pane mýlit, nesvedou.

M. Jandáková 21.9.2017 12:03

Řeči o tom, co jiní, podle řečnícího nesvedou, nejsou projevem inteligence, natož té sociální, která je pro humanitní vzdělávání tím nejpodstatnějším předpokladem.

P. Han 21.9.2017 13:49

Re: Klidně si takoví buďte,

Souhlasím. Nesvedete.

J. Jurax 21.9.2017 22:58

Re: Klidně si takoví buďte,

Ano, též to nesvedete.

J. Tachovský 21.9.2017 11:34

Re: Klidně si takoví buďte,

Vy budete asi dost hloupy, ze

S. Stoklásek 21.9.2017 12:10

Re: Klidně si takoví buďte,

Klidně si pomáhejte bližním a vlastně komukoliv do posledního dechu, ale za svoje. Proti tomu nemůže mít nikdo nic. Dokonce můžete ve své morální povýšenosti nenávidět vlastní spoluobčany a působí vám utrpení s nimi pobývat v jednom státě, kteří budovali naši předci. V tom případě doporučuji emigraci. Nejlépe Egypt, Somálsko atd. Tam můžete páchat dobro nezměrně a dojímat se nad tou čistou kulturou nezkaženou sobectvím.

Váš problém je, že nerozlišujete multietnicitu a multikultruralitu. Vysvětlil bych vám to, ale není to v souladu s vaším novodobým náboženstvím, takže "Vanitas vanitatum et omnia vanitas"

K. Zelený 21.9.2017 12:27

Re: Klidně si takoví buďte,

Jako milovníka kuriozit by mě zajímal myšlenkový pochod, kterým jste dospěl k této mé diagnóze.

R. Langer 21.9.2017 12:46

Re: Klidně si takoví buďte,

Hm, to máte z vlastní praxe, nebo jste o tom někde slyšel? :-D

K. Zelený 21.9.2017 12:58

Re: Klidně si takoví buďte,

Nu, máte-li na mysli úrazy hlavy vč. smrtelných, cyklistů bez helmy, o tom bych být vámi nežertoval, statistiky vypovídají jasně. Ovšem vy nejste já, zjevně.

J. Kanioková 21.9.2017 13:07

Bože můj, píšete neskutečné hlouposti..

R. Langer 21.9.2017 14:29

Re: Klidně si takoví buďte,

Páni, to je zvláštní, že od mých mladých časů dodneška za tu dobu ještě všichni ti cyklisti bez helmy neumřeli. Vlastně upřímně řečeno, neznám ani jednoho, co by umřel na kole. Zato v autě a na motorce se jich už rozsekalo docela dost. Kolik těch mrtvých cyklistů, kterých smrt zavinila chybějící přilba (tedy ne to, že přes ně přejel náklaďák), osobně znáte, mohu se zeptat? A ano, já nejsem vy, zaplať pámbůh... :-)

K. Zelený 21.9.2017 14:48

Re: Klidně si takoví buďte,

Já znám případy, kdy helma cyklistovi zachránila jak zdraví, tak i život a jsem mezi nimi. Možná to bude tím, že mým hobby je MTB a v této komunitě bez helmy nevyjede nikdo. Smrťáky po pádu z kola znám ze statistiky, tisku a tlače - nejznámější asi je Vladimír Tesařík - RIP.

Jinak si prolistujte: https://www.google.cz/search?client=opera&q=zemřel+po+pádu+z+kola&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

případně: https://www.google.cz/search?client=opera&q=died+after+fall+from+bicycle&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

R. Langer 21.9.2017 15:07

Re: Klidně si takoví buďte,

Aha, takže nepřizpůsobil rychlost stavu a povaze vozovky. Mimochodem, tam to dobře znám. Jo, a za ježdění na kole nepovažuji sjíždění 50stupňových srázů s pařezy. Víte, já jezdím tak, abych tu přilbu normálně nepotřeboval. ;-)

K. Zelený 21.9.2017 15:37

Re: Klidně si takoví buďte,

1. Někteří nepřizpůsobili, někteří přizpůsobili. Nic to nemění na tom, že obojí by s velkou pravděpodobností s helmou na hlavě přežili.

2. Kde to dobře znáte a jak to souvisí s užitečností helmypři jízdě na kole ?

3. MTB není sjíždění 50stupňových srázů s pařezy.

4. Hodně štěstí.

J. Jurax 21.9.2017 22:43

Re: Klidně si takoví buďte,

No jo, obávám se, že od Vás bych ani litován býti nechtěl ...

Ovšem nevidíte si do huby - "co je milého na člověku, který opovrhuje lidmi na základě jejich vzhledu, předmětu studia" a o kousek dál "až na tom vercajku narvaný bůčkem budete funět po té návsi a s x pivy v hlavě" ...

Mimochodem - co studujete? Jste potetován jak Maor nebo kriminálník a/nebo nosíte dredy? Piercing už myslím vyšel z módy ... Nevyzvídám, jen bych se chtěl ujistit, zda jste dostatečně IN.

K. Bečka 21.9.2017 9:08

záplava tolerance

Milá paní doktorko, takové pohlazení duše jsem už dlouho nečetl ani neslyšel.Opravdová záplava tolerance, které se v našem životě nedostává, stále se máme proti něčemu vymezovat a proti někomu bojovat, v poslední době v politice i spojenci proti spojencům. Pravda ovšem je, že Váš příspěvek je " hrubě nekorektní ", a to je na něm nejlepší. Hodně zdraví a osobní pohody přeje oddaný čtenář Vašich detektivních příběhů.

M. Ondráček 21.9.2017 10:26

Re: záplava tolerance

Pane Bečko, připadá mi docela smutné, i když bohužel nepříliš překvapivé, že Vy a zřejmě spousta dalších diskutujícíh tady na Psu vnímáte článek paní Kovářové jako "záplavu tolerance". Ne že by mě samotný článek nějak rozčiloval, spíš jsem jej bral jako úsměvnou nadsázku, ale přece jen, text ve kterém se objevují slova " I nadále smíte opovrhovat..." a "Pýcha a nadutost idealistů..." se poněkud míjí s mou představou o "záplavě tolerance". Spíš je to projev netolarantního postoje, který je širocen rozšířen mezi "staromilci" i "novomilci", mezi "vyznavači bůčku" i "vyznavači salátu" nebo vyznavači čehokoli jiného a který by se dal shrnout takto: "Když my pohrdáme vámi, je to naše právo. Když vy pohrdáte námi, je to projev vaší pýchy a nadutosti." Jak říkám, překvapivého na takovém postoji není nic, ale toleranci si představuji jinak.

P. Lenc 21.9.2017 10:46

Re: záplava tolerance

Pane Ondráčku a to jste opravdu vyčetl v tomto článku?

K. Zelený 21.9.2017 11:40

Re: záplava tolerance

No, není sám, dokonce i vy byste to při troše snahy a zamáčknutí slz dojetí z té záplavy laskavé tolerance vyčetl. Věty v uvozovkách jsou přímou citací, totiž.

R. Langer 21.9.2017 14:33

Re: záplava tolerance

No, zřejmě v tom každý vidí to, co chce.

K. Zelený 21.9.2017 15:10

Re: záplava tolerance

Ovšem musí to být obzvlášť alternativní myslitel, aby ve větách " I nadále smíte opovrhovat hipstery, tetovanými, studenty sociálních věd i Lékaři bez hranic." a "Pýcha a nadutost idealistů, již jsou přesvědčeni, že moderně a ve znamení dneška znamená lépe než staromile, ba dokonce že je to něco víc, je totiž iluzorní." viděl záplavu tolerance.