23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

Vítězství nerozumu

Nobelova cena pro Al Gora za jeho proticivilizační pamflety znamená jednu z nejhorších degradací v dějinách této aktivity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
huhu 13.10.2007 10:49

tahle cena degradovala už dávno

jen dlouhá tradice je důvodem, proč se téhle ceně dává nějaká prestiž. Pokud si vezmete seznam nositelů, tak je to vedle ctihodných i přehled Arafatů, vietnamských komunistů či Gorů...nebyli kandidáty i Chamberlein a Daladier ?

čulibrk 13.10.2007 11:02

Re: tahle cena degradovala už dávno

Prý to má příště dostat kat Mydlář  a Džugašvilli in memoriam.Nebo ad maiorem Dei gloriam:-D:-D:-D

kacir 13.10.2007 10:48

Nájemný vrah Karlík Srba se na opušťáku setkal s Kato Kavanem

to jsou mi věci.... zločinci se spolčujou ;-D

Kavan: Karel Srba je považován za příkladného vězně

kacir 13.10.2007 10:49

Re: Nájemný vrah Karlík Srba se na opušťáku setkal s Kato Kavanem

Kavan: Karel Srba je považován za příkladného vězně - Kauzy

taky Honza 13.10.2007 10:56

Re: Re: Nájemný vrah Karlík Srba se na opušťáku setkal s Kato Kavanem

Nekontaktoval kaciře, jeho smůla, ten mu to teď nandá.:-P

čulibrk 13.10.2007 11:11

Re: Re: Re: Nájemný vrah Karlík Srba se na opušťáku setkal s Kato Kavanem

Myslíte,že Vondruška by už svoji práci neudělal "poctivě",jak bylo jeho dobrým zvykem????:-D:-D:-D

bigl 13.10.2007 10:43

Astone, naprosto NEsouhlasím

Co je na 'pamfletech' Al Gora PROTICIVILIZAČNÍ? Lidská civilizace se přeci vyvíjí a to, že zcela divoké tzv. tržní principy nejsou schopny zachytit některé dlouhodobé negativní trendy. Termín 'trh' se dostává na úroveň modly pro některé věřící - v současné 'tržní' ekonomice totiž volný trh moc nefunguje - stačí se podívat na extrémní tlaky různých monopolů na ovládnutí celého segmentu 'trhu' včetně ovlivňování politiky - jsme toho denně svědky.

Pokud se firmy řídí zejména vytvářením zisku (proto vznikají), tak jejich prioritou není primárně šetrné zacházení s přírodními zdroji. Představa, že časem se to prioritou stane, je sice teoreticky správná, ale opomíjí jeden zásadní fakt. Přírodní pochody mají řádově větší setrvačnost, než pohyby cen na trhu a od nich se odvíjející chování ekonomických subjektů. Proto až už jednou bude zle a ochrana přírody se stane přirozenou prioritou, na což zareaguje trh, bude už z hlediska přírodních pochodů pozdě a to bude velký malér. Důsledkem pak mohou být tak zásadní ekonomické a společenské turbulence, že se nám o nich ani nezdá - a to by byla katastrofa.

Aby bylo jasno, proti tržním principům nic nemám, jen nesouhlasím se slepou vírou pouze v ně.

Často tu Vy & spol. (včetně hlavního vůdce Klause) vytýkáte těm, kteří upozorňují na problémy s globálním oteplováním, že šíří poplašné zprávy, např. některé údaje o důsledcích oteplování (vzestup oceánů o X nebo Y metrů). Zároveň jim přisuzujete snahy zavést div ne nové totalitní režimy, jsou prý větším nebezpečím pro svobodu než komunisti apod. Tohle tvrzení za poplašnou zprávu nepovažujete? Proč, po našich zkušenostech s komunisty?

Bylo by dobré, aby se komentáře k tomuto tématu oprostily od nekritických pohledů založených z velké části na adoraci našeho 'skvělého' prezidenta, který řekl i tuto pitomost: "Žádné ničení planety nevidím, nikdy v životě jsem neviděl a nemyslím, že nějaký vážný a rozumný člověk by to mohl říci". Vy taky nic nevidíte?

Petr Kiebel 13.10.2007 11:05

Re: Astone, naprosto NEsouhlasím

Hezké,děkuji...

Ivan Nový 13.10.2007 11:08

petře Kiebele,

kolik lidí uživí země a co navrhujete udělat s těmi přebytečnými. Sám se mezi ty přebytečné jistě počítáte a nebo snad ne a tu přebytečnost ponecháte nám?

Petr Kiebel 13.10.2007 11:14

Re: petře Kiebele,

Jo,tak to je otázka. Bohužel na ni neznám odpověď, ale také nechápu,jak se týká tématu. Snad jen obecně...populační exploze se týká hlavně zemí třetího světa, takže zde bych viděl jakési možnosti řešení. Bohužel jakékoliv řešení nebude rychlé a levné...

Ivan Nový 13.10.2007 11:06

bigle,

to, že trh není schopen správně regulovat lidskou společnost tvrdili komunisti i nacisti. A vytvořili systém, který zničil dosažený civilizační stupeň. Tedy obdobné ideologie proticivilizační jsou. Bylo to experimentálně ověřeno za cenu miliónů zmařených lidských životů.

Petr Kiebel 13.10.2007 11:22

Re: bigle,

Bohužel se mýlíte. Neexistuje zřízení,které by určitým způsobem neregulovalo volný trh...

Jerry 13.10.2007 11:39

Re: Astone, naprosto NEsouhlasím

Bigl je přece pes.

čulibrk 13.10.2007 10:33

Ekologie je pavěda

Podobná Marxově dialektickému materialismu,který podobně syntetizoval poznatky z jiných vědních oborů ,aby z nich pak dedukoval pavědecké závěry,sloužící k manipulaci lidským myšlením obecně.O zákeřnosti a bludech Marxe se lidstvo mělo možnost v praxi přesvědčit.O destrukčním působení ekologických fanatiků se prozatím diskutuje.Chci doufat,že jejich bludy nebude třeba zase "ověřovat" experimentálně......8-o8-o8-o

dulcibelka 13.10.2007 10:42

Re: Ekologie je pavěda

Všichni tito dobrodinci, Marxem počínaje a našimi zelenými mirky dušíny konče, touží pouze po manipulaci s cizí peněženkou. Experimenty jsou pořád lepší než práce...

taky Honza 13.10.2007 10:45

Re: Re: Ekologie je pavěda

Vy dva jste se hledali.:-DMozkový trust bezmozků.;-)

čulibrk 13.10.2007 10:57

Re: Re: Ekologie je pavěda

Takoví magoři se cyklicky vyskytují v celé historii lidstva.Osobně si myslím,že jde o fenomém jakéhosi mesiášství.....viz.bible atd.:-D

Petr Kiebel 13.10.2007 11:10

Re: Ekologie je pavěda

Víte vůbec čím se ekologie zaobírá? Studoval jste ji někdy? Ekologie je vědní disciplína jako každá jiná aneb ekologie je  věda, která se zabývá vztahem organismů a jejich prostředí a vztahem organismů navzájem...Než něco odsoudíte,zkuste napřed trošku přemýšlet,takhle si jen děláte ostudu...

čulibrk 13.10.2007 11:15

Re: Re: Ekologie je pavěda

Při čemž má svoje vlastní vědecké instrumentárium?????Je to aplikovaný nesmysl ,stejně jako marxismus...který jste zřejmě nečetl a tak nejste schopen komparace!!!:-D:-D:-D

Petr Kiebel 13.10.2007 11:27

Re: Re: Re: Ekologie je pavěda

Zase vedle,ekologie má své poobory, má své vedecké metody, publikace, fakulty a td a td...připadá mi, že moc netušíte o čem mluvíte

clay 13.10.2007 11:26

Re: Re: Ekologie je pavěda

když někdo tvrdí, že ekologie je věda jako každá jiná, tak tím dokazuje, že neví, která bije. Tvrdá a měkká věda.....nic?

Petr Kiebel 13.10.2007 11:30

Re: Re: Re: Ekologie je pavěda

Je to zcela regulérní multioborová aplikovaná věda. Mnoho let funguje dokonce několik fakult mající hlavní studijní obor právě ekologii.

Petr Kiebel 13.10.2007 11:34

Re: Re: Re: Ekologie je pavěda

PS: jedna z definicí trvdé vědy je že přesně popisuje systém...To je téměř přesný popis toho co ekologie dělá...

čulibrk 13.10.2007 11:39

Re: Re: Re: Re: Ekologie je pavěda

To,že má své podobory ,fakulty a publikace není argument.Totéž by se dalo říci o marxismu.Měl přesně totéž.I Hitler profanoval podobné pavědy a institucionalisoval....To se okecat nedá,pokud nejste stejně bigotní pomatenec jako Svědci Jehovovi:-D:-D:-D

Petr Kiebel 13.10.2007 11:45

Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie je pavěda

Tak v tom případě by mne zajímalo,jaký argument byste přijal...obávám se že žádný.

Petr Kiebel 13.10.2007 11:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ekologie je pavěda

PS:totéž by se dalo říct o ekonomii, matematice,bilologii, meteorologii a td atd...

I. Laengsfeld 13.10.2007 10:31

Byli přitom nominováni i dobří kandidáti...

Nobelovsky komitet dal Gorovi a IPCC prednost m.j. i pred 97 letou starou damou, ktera za valky zachranila tisice deti z varsavskeho ghetta

http://en.wikipedia.org/wiki/Irena_Sendler

http://hn.ihned.cz/c4-10132710-22207050-500000_d-na-cenu-za-mir-si-znovu-mysli-zeleni

tich@dohoda 13.10.2007 10:20

upozornuji diskutujici, ze nize uvedene komentare:

Autor: tich@dohoda IP: 80.74.144.xxx Datum: 13.10.2007 10:08                                  pise nick Honza TM , soucane pozadam pana Wagnera aby soudruha zlodeje nicku a modrou komunistickou toaletu Honzu TM zablokovala

Ivan Nový 13.10.2007 10:19

Mohl Hitler dostat Nobelovu cenu míru?

Jistěže mohl, v roce Mnichova. Mnichov v tom roce přece zabránil válce :-)))))

divana 13.10.2007 10:32

Re: Mohl Hitler dostat Nobelovu cenu míru?

proč ho neslaví? ale oni ho tady dokonce ani na výroční den nepřipomenou.